3jarige Gribaldi@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Re: 3jarige Gribaldi@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:19

Fout, neem snel begeleiding want anders krijg je grote problemen. Zonde van dit talentvolle paard.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:25

Idd een heel mooii paard met mooi beenwerk. Alleen laat je paardje ajb door iemand aanrijden die er verstand van heeft!! of neem iedere keer als je rijd begeleiding... dit gaat anders helemaal de verkeerde kant op terwijl het een hele leuke combi kan zijn!

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 21:34

Echt een erg mooi paard zeg!
Ik zou alleen beginnen door voor het rijden eerst 10 min te longeren zodat de erge energie eruit is.. ook de teugels mogen wel een meter langer. Zij/hij zal dan vast harder gaan lopen maar na een aantal rondjes zal dit vanzelf minder worden en hopelijk wat beter gaan ontspannen want dit is één brok spanning wat er niet echt vriendelijk uit ziet.
Misschien ook een idee op je bijrijdster eerst voorlopig met haar dingen op de grond te doen zodat ze elkaar wat beter leren kennen.
Omdat de bak zo zwaar is zou je misschien ook op een graslandje kunnen rijden af en toe als dat in de buurt is? ik heb zo'n idee dat je paard dan ook wat beter kan lopen en wat meer evenwicht heeft.
Neem verder goed les en erg veel succes! Lachen

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:19

QueJira schreef:
vind het geen plezierig beeld geven,het ziet er allemaal totaal niet onspannen uit,allemaal er gedwongen en paard heef ter zo te zien ook weinig plezier van.

Ik zelf ben ook met een 3 jarige bezig is net 6 weken zadelmak zie dit topic---> viewtopic.php?f=10&t=399265
ik vind dat er toch wat vriendelijker uit zien al zeg ik het zelf.

Laat dat dier toch een swat meer los van voren,hij gaat juist zo tegennde hand in omdat er te veel mee gedaan wordt!!
Ga eens meer bezig met met overgangen en veel meer rijden op zit en gewicht,tuurlijk mag je de teugels gebruiken maar niet terug werken ermee!Me t zon jong ding moet je helemaal nog niet bezig zij meht het zgn "aan de teugel' des te meer je er geforceerd mee bezig gaat,des te meer verzet er komt en des te harder het paard in zijn mond gaat worden,rug weg druk enz enz

Mee eens.. Ik ga nou zeggen dat ik geweldig rijd. Maar ik vind dit er niet fijn uit zien

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 22:54

Dyyy schreef:

Mee eens.. Ik ga
nou zeggen
dat ik geweldig rijd. Maar ik vind dit er niet fijn uit zien

Volgens mij moet hier nog 'niet' tussen Vork

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 23:23

Waar haalt iedereen vandaan dat dit zo'n talentvol paard is? Dat jullie dat van deze plaatjes (waar overigens flink wat commentaar op geleverd wordt) uit kunnen halen.

Een zware bak dwingt je paard zijn balans te zoeken. Dat is helemaal niet verkeerd voor zo'n jong ding, mits je weet hoe en hoe lang je er mee om moet gaan. Niet teveel en niet te lang, een zware bak is immers een zwaardere belasting dan een bodem waar je paard op loopt.

Les is een heel goed idee. En als je die al hebt, les van een andere instructeur zoeken misschien?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 06:48

misschien hebben jullie erover heen gelezen..ze is al 3maanden onder het zadel.

Voor het rijden longeer ik haar ongeveer 10min. en ik heb Manon ook even laten longeren ging verder wel goed. Ik vind de bak zelf ook wel zwaar, daar houd ik ook wel rekening mee als ik rijd, dan liever niet te lang. Nagevelijk rijden doe ik amper, soms komt ze vanzelf naar beneden als ze ontspannen is.

Als ik haar teveel los laat gaat ze inderdaad soms alleen maar iets harder, als ik haar ongeveer 10minuutjes gereden heb laat ik de teugels wel eens langer dan gaat het ook wel goed, Manon zat er pas voor het eerst op dus Umi was wel gespannen en ging alleen maar harder. Op t laatst begon ze wel te kanbellen op het bit en liep ze wel wat lager.

Ze hoeft ook echt niet hard te werken. Ik rijd haar nu ongeveer 3keer in de week, soms vaker. De rest van de dag staat ze gewoon in de wei, en ik rijd d'r ook niet erg in t zweet ofzo. De andere dagen longeer ik wel eens, verder heeft ze gewoon 2/3dagen in de week rust.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:46

Als ik het zo bekijk, lijkt het mij niet verstandig dat je een onervaren paard hebt gekocht.
Persoonljik zou ik voor een wat ouder paard hebben gekozen zodat je er zelf ook nog een hoop van kan leren.
je zegt dat Umi wat gespannen was omdat Manon er voor het eerst op zat, maar bij jou zelf is het beeld helaas niet veel beter.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:52

ben het met levy eens (what else is new?)

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:53

Riant schreef:
ben het met levy eens (what else is new?)

jij hebt gewoon geen eigen mening

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:53

of jij hebt gewoon vaak gekijk Tong uitsteken

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:54

Ja, ik heb heel vaak gekijk ja, ze kijken wat af bij mij........

Oke, on topic bljiven graag! Haha!

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:56

begint nu een beetje vreemd te ruiken .. is dat arrogantie of heb je verse ananas gegeten.

Ontopic: ik vind het een heel charmant paard, maar zie graag (veel) meer ontspanning

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:58

Nee asperges waren het.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 07:59

Als ze 'al' 3 maanden onder het zadel is, vind ik het er nog slechter uitzien als dat ik al eerder zei. Paard zou op zijn minst nageeflijk moeten lopen.

Ik ben van mening dat een jong paard met een onervaren ruiter PLUS nog eens een keer een bijrijder, geen goede combi is (en dat is een understatement)....

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:00

Klopt helemaal Imker.....tenminste, in mijn ogen dan.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:07

Ben het helemaal met Imker en Levy eens!!
Vind het er voor 3 maanden echt niet fijn uitzien.. Ik krijg er bijna zelf pijn van als ik naar de foto's kijk Bloos!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:11

Ik vind het een heel mooi paard, mooie kleur, mooie afstamming Knipoog
Maar ik ben het wel eens met eerder commentaar. Mijn paard is nu ook 3 maanden onder het zadel en voor mij voorlopig geen bijrijdster.
Ontspanning is het sleutelwoord en daarna komt goed aan het been en de nagevelijkheid komt dan vanzelf!

Neem les, blijf oefenen, en zie dan het verschil!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:18

Dit paard is net onder het zadel, moet wennen en balans zoeken. Logisch dat het paard niet top gaat lopen. Ook ik zou liever het paard professioneel aan laten rijden. Het paard is na 3 maanden nog onwennig. Ik zou eerst maar weer opnieuw beginnen. Longeren en respect opbouwen. Het komt over of ze jullie niet vertrouwt (zeker bij Manon). Het is logisch dat als ze haar hoofd zo in de lucht gooit je wat meer druk zet, als je maar ontspant als ze nageeft wat ik ook duidelijk zie op die enkele fotos dat ze het doet. Het zit er wel in, maar ik had voordat ik begon toch even les genomen. Gewoon puur om op jullie foutjes te letten en je te ondersteunen. Zeker bij zo'n jong paard is het belangrijk, foutjes zitten er zo in. Laat haar trouwens eerst eens goed stappen en draven en begin daarna pas aan de galop, veel te vliegerig zo. Verder vind ik de bak niet eens zo zwaar overal, op sommige plekken. En niet iedereen heeft een perfecte bak tot zijn beschikking, hij is iig al droog. Ik zou nou iig gewoon even stoppen, de wei op en dan van de winter met een instructrice het verder afmaken, maar denk voortaan wel even na wat je doet. Zet nooit een andere ruiter op een onwennig paard, logisch dat ze zo reageerd....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 08:21

PS: houd die pessoa er nog maar even vanaf, laat haar eerst maar eens op eigen benen lopen voordat ze houding moet krijgen... succes!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:23

Als eerste vindt ik het een heel mooi paard en denk je dat je inderdaad met goede begeleiding er een heel leuk paard aan heb.

Als ik naar de foto's kijk zie ik nu jammergenoeg alleen een paard wat totaal geen plezier in het werk heeft.

Ik zou proberen om aan iemand te vragen of die wil helpen om te longeren zodat jij erop kan zodat je kan proberen met een iets lossere teugel te rijden en te zoeken naar ontspanning.

Ik las wel dat het af en toe lukt als je zelf rijdt maar zolang jouw paard nog zoveel moeite heeft met het vinden van balans zou ik zeker niemand anders op laten behalve iemand met veel ervaring en die weet waar die mee bezig is.

Ik laat niemand op mijn paard rijden behalve mijn instructeur. Als ik zou zien dat iemand zo op mijn paard zou zitten en zeker met een jong dier zou ik meteen vragen om af te stappen.

Ik wens je heel veel succes en zoals ik al zei met goede instructie kom je een heel eind. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:41

Met het stukje over die nageeflijkheid ben ik het totaal niet eens. Dat ding is drie en net drie maanden onder het zadel wat dus betekent dat ze waarschijnlijk net gewend is aan een ruiter die wat langere tijd op haar rug zit in drie gangen. Ontspanning zou er zeker moeten zijn, maar nageeflijk vind ik nogal veel gevraagd gezien zo'n paard daar de balans vaak niet voor heeft. Het is het ideale beeld, maar dat is niet iets wat moet, maar wat voortkomt uit een stukje ontspanning en bevestiging bij zo'n jong paard. Maar ik vind de foto's er ook niet prettig uitzien en heb inderdaad het idee dat een stuk meer begeleiding en eerst nog wat bevestigend werk aan de longe geen kwaad zou kunnen.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 09:48

Je hebt een erg gaaf paard! Maar je zit af en toe nogal naar voren en het lijkt wel alsof je af en toe steun zoek in de mond. Dus probeer wat meer op je houding te letten. Dan zullen jullie vast een leuke combinatie worden!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 10:36

istie drie of 4?

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 10:39

imker schreef:
Als ze 'al' 3 maanden onder het zadel is, vind ik het er nog slechter uitzien als dat ik al eerder zei. Paard zou op zijn minst nageeflijk moeten lopen.

Ik ben van mening dat een jong paard met een onervaren ruiter PLUS nog eens een keer een bijrijder, geen goede combi is (en dat is een understatement)....

Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens, zie wel vaak 3jarige die al nagevelijk zijn, vind het zelf nog te vroeg om daar aan te beginnen, als ze wat meer gaat ontspannen komt dat vanzelf wel.

T was een heel moeilijk paard met inrijden, het heeft maanden geduurd voordat we er dan eindelijk op konden gaan, ik longeerde haar heel vaak, ook af en toe zonder longe en ze doet het super, we hebben er wel mee gestapt maar de draf, galop en het sturen heb ik aan iemand anders overgelaten. Daar heeft ze 3maanden gestaan. Bij die man die haar dus verder africhte liep ze in het begin precies t zelfde, beetje gespannen maar later voel je dan wel aan de rug dat ze gaat ontspannen.

Ik weet niet precies waaraan jullie t zien dat Umi t dus niet leuk vind...ze heeft geen een keer gezwiept met d'r staart dus vond het niet eens zo slecht gaan. Op t eind brieste ze en liep al een stuk lager dat vind ik wel een teken van ontspanning.

Degene die haar verder afgericht heeft zei dat ik de teugels bij Umi dus vrij kort moet houden, nu laat ik ze al wel wat langer vind t zelf ook niet zo prettig rijden korte teugels. Als ik wat langer rijd (gister zat ik er maar 10minuutjes op) dan laat ik haar wel een paar keer de hals strekken dat ze zich kan ontspannen.

les is hier moeilijk te krijgen, ik heb er al wel twee gevonden die aan huis kunnen komen, moet alleen nog even me pa over halen voor lessen Haha! Heb ook zeker wel les gehad bij die stal waar ze afgericht is daardoor is m'n houding ook ietsjes beter geworden en weet ik waar ik op moet letten.

wow heel lang verhaal maarjah Clown