Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Marije1984 schreef:Ziet er goed uit. Mooi ontspannen. Alleen iets meer verbinding houden met de mond op sommige foto's mocht ze dan wat doen, heb je nog stuur en kukkel je er niet geljik achterste voren af. Voor de rest petje af!
dank je..
(maar ze heeft nog geen stap verkeerd gezet tot nog toe) Zie mij andere uitgebreide antwoord over de teugels die af en toe door hangen..(ong halverwege pag 1)
steffie4ever schreef:ik vind dat je haar super rijd! heel ontspannen en ik vind dit een perfect voorbeeld van goed omgaan met je paard![]()
lekker rustig aan doen en dan lekker paard laten zijn in het land! super!
Tulandro schreef:Leuk beestje, jammer dat je haar al zo vroeg aan het werk zet.. Ik ben daar echt een felle tegenstander van. Wat ik wel fijn vind, is dat je haar weer een paar maanden geeft om bij te komen, weer even bijgroeien.
ShannaY schreef:Tulandro schreef:Leuk beestje, jammer dat je haar al zo vroeg aan het werk zet.. Ik ben daar echt een felle tegenstander van. Wat ik wel fijn vind, is dat je haar weer een paar maanden geeft om bij te komen, weer even bijgroeien.
Ik denk dat Jira daar zelf ook geen voorstander van is toch Jira?
Bovendien zie ik geen dwang, of iets wat daar op lijkt! Ziet er netjes uit zeg Jira, is dit alleen weer inrijden ect, of ga je ermee door?
ShannaY schreef:Tulandro schreef:Leuk beestje, jammer dat je haar al zo vroeg aan het werk zet.. Ik ben daar echt een felle tegenstander van. Wat ik wel fijn vind, is dat je haar weer een paar maanden geeft om bij te komen, weer even bijgroeien.
Ik denk dat Jira daar zelf ook geen voorstander van is toch Jira?
Bovendien zie ik geen dwang, of iets wat daar op lijkt! Ziet er netjes uit zeg Jira, is dit alleen weer inrijden ect, of ga je ermee door?
ShannaY schreef:Heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat jij dwang ziet ?
)
QueJira schreef:@ Tulandro
Paard vergeet echt niet dat ie al zadelmak is![]()
Dat is het voordeel van vroeg zadelmak maken en dan weer voor een tijdje terug op de wei zetten,dan kun j egewoon meteen weer verder en hoef je niet eerst het dier nog zadelmak te gaan maken.
Ze kent het zadel,ze kent ruitergewicht en er zit een stuur op en gas en rem(rem nog niet altijd)
Nee hoor,ik vind dit gewoon een hele prettige manier,ook voor het dier.Zij wordt dan wel "vroeg" zadelmak gemaakt,maar ze krijgt wel nu een zomer de tijd om alles te "verwerken" in dat koppie,veel andere paarden moeten meteen door een krijgen niet de kans om al die nieuwe indrukken die ze hebben op gedaan op zich in te laten werken.( en daardoor krijg je nog wel eens stakers of paarden met andere problemen)
Ik denk dat ik het zo niet verkeerd doe en sta voor 100% achter mijn manier van aanpak
Tulandro schreef:ShannaY schreef:Heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat jij dwang ziet ?
Je formuleerde het zo, dat het net leek alsof het op mij sloeg. Maar, zo verpesten we het topic nogal.
Wat mijn vraag dus was, was of het nou niet gewoon makkelijker is om op latere leeftijd te beginnen en dan het langzaam op te bouwen, ipv op jouw manier?
Tulandro schreef:ShannaY schreef:Heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat jij dwang ziet ?
Je formuleerde het zo, dat het net leek alsof het op mij sloeg. Maar, zo verpesten we het topic nogal.
Er zit een groot verschil tussen inrijden en inrijden, ik vind dit meer zadelmak maken en wat rondjes rijden. Ik heb dichtbij ook wel eens een andere manier van inrijden gezien. Pinacolada schreef:gelukkig maarGoede manier zo te lezen! Ziet er ook allemaal heel ongedwongen uit vind ik.
Pinacolada schreef:Goede manier zo te lezen! Ziet er ook allemaal heel ongedwongen uit vind ik.

Gucci_Zillah schreef:ik vind dat je te vroeg bent begonnen met inrijden, maarjah daar zal ik verder niet teveel over door gaan het is jou paard. Zie wel op een foto dat hij een beetje zwiept met de staart. Ik vind het wel goed dat je hem/haar weer het land in gooit, maar waarom begin je dan niet gewoon met inrijden als ie 4jaar is? Hij/zij loopt wel netjes nagevelijk vind ik wel knap voor zo'n jong paard.
Gucci_Zillah schreef:ik vind dat je te vroeg bent begonnen met inrijden, maarjah daar zal ik verder niet teveel over door gaan het is jou paard. Zie wel op een foto dat hij een beetje zwiept met de staart. Ik vind het wel goed dat je hem/haar weer het land in gooit, maar waarom begin je dan niet gewoon met inrijden als ie 4jaar is? Hij/zij loopt wel netjes nagevelijk vind ik wel knap voor zo'n jong paard.
QueJira schreef:VValar schreef:Ik heb het topic gevonden!
Ziet er echt heel lekker uit, zeker als je nagaat dat je nog niet lang bezig met haar bent. Zo te zien pakt ze het goed op en zitten er ook aardige gangen in. Wanneer wordt ze 'echt' drie jaar? Ik vind haar al veel massa hebben, al hoewel het mij niets zou verbazen als ze nog wat in de hoogte gaat. Wat meet ze op dit moment?
Ben heel benieuwd wat dit paardje gaat worden als ze nóg meer uitgegroeid is na de periode op het land en wanneer ze even wat verder in training is. Heel veel succes ermee!
Ze wordt in Mei 3jaar...Ze meet nu 1.66.Ik hoop echt dat ze nog wat centimetertjes gaat groeien.Ik ben ook erg benieuwd hoe ze oogt en beweegd over een jaar