3-jarige Flemmingh "@ work"(echt de moeite om ff t

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re: 3-jarige Flemmingh "@ work"(echt de moeite om

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:55

Ziet er goed uit. Mooi ontspannen. Alleen iets meer verbinding houden met de mond op sommige foto's mocht ze dan wat doen, heb je nog stuur en kukkel je er niet geljik achterste voren af. Voor de rest petje af!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 21:32

Marije1984 schreef:
Ziet er goed uit. Mooi ontspannen. Alleen iets meer verbinding houden met de mond op sommige foto's mocht ze dan wat doen, heb je nog stuur en kukkel je er niet geljik achterste voren af. Voor de rest petje af!

Bloos dank je..

Voor "noogevallen" heeft ze een halsriem om(gewoon oude stijgbeugelriem) kan ik me daar aan vast pakken Haha!(maar ze heeft nog geen stap verkeerd gezet tot nog toe) Zie mij andere uitgebreide antwoord over de teugels die af en toe door hangen..(ong halverwege pag 1)
Laatst bijgewerkt door QueJira op 18-04-05 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 21:33

Sorry heb niet heel het topic gelezen

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 07:53

ik vind dat je haar super rijd! heel ontspannen en ik vind dit een perfect voorbeeld van goed omgaan met je paard Ja
lekker rustig aan doen en dan lekker paard laten zijn in het land! super! Ja

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 16:20

steffie4ever schreef:
ik vind dat je haar super rijd! heel ontspannen en ik vind dit een perfect voorbeeld van goed omgaan met je paard Ja
lekker rustig aan doen en dan lekker paard laten zijn in het land! super! Ja

Fijn om dit te horen,bedankt hoor Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 09:52

Tulandro schreef:
Leuk beestje, jammer dat je haar al zo vroeg aan het werk zet.. Ik ben daar echt een felle tegenstander van. Wat ik wel fijn vind, is dat je haar weer een paar maanden geeft om bij te komen, weer even bijgroeien.

Ik denk dat Jira daar zelf ook geen voorstander van is toch Jira?
Bovendien zie ik geen dwang, of iets wat daar op lijkt! Ziet er netjes uit zeg Jira, is dit alleen weer inrijden ect, of ga je ermee door?

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 11:13

ShannaY schreef:
Tulandro schreef:
Leuk beestje, jammer dat je haar al zo vroeg aan het werk zet.. Ik ben daar echt een felle tegenstander van. Wat ik wel fijn vind, is dat je haar weer een paar maanden geeft om bij te komen, weer even bijgroeien.

Bovendien zie ik geen dwang, of iets wat daar op lijkt! Ziet er netjes uit zeg Jira, is dit alleen weer inrijden ect, of ga je ermee door?

Ze gaat niet voor niets nog terug het land in,pas daarna (en dan is ze ruim 3,5) gaan we verder.Die paar weken dat ze nu iets heeft moeten doen(3 xper week ong 15min rondhobbelen) noem ik geen werken,ze pakt het allemaal heel goed aan,en zolang je daar geen misbruik van maakt kan het geen kwaad.

En Shaan,dit is voorlopig een blijvertje,na de zomer komt ze weer terug naar stal en dan pak ik haar weer op.Erg leuk hoor,tis een prettig dier om mee aan de slag te gaan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 11:59

ShannaY schreef:
Tulandro schreef:

Heb ik iets gezegd over dwang?
Is het nou niet vervelend om straks weer overnieuw te beginnen, of heb je daar geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:00

Heb ik gezegd dat jij hebt gezegd dat jij dwang ziet ?

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:19

ShannaY schreef:

Je formuleerde het zo, dat het net leek alsof het op mij sloeg. Maar, zo verpesten we het topic nogal.

Wat mijn vraag dus was, was of het nou niet gewoon makkelijker is om op latere leeftijd te beginnen en dan het langzaam op te bouwen, ipv op jouw manier?

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 12:20

@ Tulandro

Hoe bedoel je overnieuw beginnen?Ik ga gewoon verder waar ik gebleven was...

Paard vergeet echt niet dat ie al zadelmak is Haha!
Dat is het voordeel van "vroeg" zadelmak maken en dan weer voor een tijdje terug op de wei zetten,dan kun j egewoon meteen weer verder en hoef je niet eerst het dier nog zadelmak te gaan maken.
Ze kent het zadel,ze kent ruitergewicht en er zit een stuur op en gas en rem(rem nog niet altijd Knipoog )
Nee hoor,ik vind dit gewoon een hele prettige manier,ook voor het dier.Zij wordt dan wel "vroeg" zadelmak gemaakt,maar ze krijgt wel nu een zomer de tijd om alles te "verwerken" in dat koppie,veel andere paarden moeten meteen door een krijgen niet de kans om al die nieuwe indrukken die ze hebben op gedaan op zich in te laten werken.( en daardoor krijg je nog wel eens stakers of paarden met andere problemen)
Ik denk dat ik het zo niet verkeerd doe en sta voor 100% achter mijn manier van aanpak Vork

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:21

QueJira schreef:
@ Tulandro

Paard vergeet echt niet dat ie al zadelmak is Haha!
Dat is het voordeel van vroeg zadelmak maken en dan weer voor een tijdje terug op de wei zetten,dan kun j egewoon meteen weer verder en hoef je niet eerst het dier nog zadelmak te gaan maken.
Ze kent het zadel,ze kent ruitergewicht en er zit een stuur op en gas en rem(rem nog niet altijd Knipoog )
Nee hoor,ik vind dit gewoon een hele prettige manier,ook voor het dier.Zij wordt dan wel "vroeg" zadelmak gemaakt,maar ze krijgt wel nu een zomer de tijd om alles te "verwerken" in dat koppie,veel andere paarden moeten meteen door een krijgen niet de kans om al die nieuwe indrukken die ze hebben op gedaan op zich in te laten werken.( en daardoor krijg je nog wel eens stakers of paarden met andere problemen)
Ik denk dat ik het zo niet verkeerd doe en sta voor 100% achter mijn manier van aanpak Vork

Ja, daar ben ik het wel mee eens, maar ik vroeg het me gewoon af. Toen ik die van mij een paar maanden stil had gezet, moest ik toch aardig overnieuw beginnen, natuurlijk niet overnieuw zadelmak maken, maar toch weer opnieuw beginnen met inrijden.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 12:27

Tulandro schreef:
ShannaY schreef:

Je formuleerde het zo, dat het net leek alsof het op mij sloeg. Maar, zo verpesten we het topic nogal.

Wat mijn vraag dus was, was of het nou niet gewoon makkelijker is om op latere leeftijd te beginnen en dan het langzaam op te bouwen, ipv op jouw manier?

Ik bouw toch ook de arbeid langzaam op of zie ik het zo anders als jij?
Paard is bijna 3,wordt nu even 2 maanden 3x per week 15min "belast".
Mag per 1 mei voor een paar maanden terug het land met soortgenoten,wordt helemaal met rust gelaten.
Einde van zomer wordt het paard weer rustig opgepakt,maar heeft nu geen stress van voor het eerst zadel,voor het eerst bit,voor het eerst ruiter er op enz enz....dat kent ze al en heeft ze op zich kunnen laten werken die maanden op het land.We gaan dus gewoon verder waar we gebleven waren.Lijkt mij juist een erg diervriendelijke manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 12:46

Tulandro schreef:
ShannaY schreef:

Nee, ik formuleerde het zo, dat ik geen dwang op de foto zie, en dus ook niet denk dat ze veel van het paard vraagt. Ik ken Jira al een tijdje van een ander forum, en weet zo’n beetje wel wat ze doet met paarden Knipoog Er zit een groot verschil tussen inrijden en inrijden, ik vind dit meer zadelmak maken en wat rondjes rijden. Ik heb dichtbij ook wel eens een andere manier van inrijden gezien.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-05 13:26

Goede manier zo te lezen! Ziet er ook allemaal heel ongedwongen uit vind ik.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-05 20:06

Pinacolada schreef:
gelukkig maar Vork

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-05 19:53

Pinacolada schreef:

I agree!
Meer mensen zouden het zo moeten doen.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 11:23

Leuk paard!!! En ook een Flemmingh zie ik.. Haha!

Vind het er netjes uitzien!! Fijn dat ze nog even het land op mag zometeen.. Ja

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 14:45

Ziet er heel goed uit! *LOL*
Het paardje heeft duidelijk plezier in het rijden, en is lekker ontspannen! Ja
Lijkt me een fijn en werkwillig paard Lachen

Zillahx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 15:58

ik vind dat je te vroeg bent begonnen met inrijden, maarjah daar zal ik verder niet teveel over door gaan het is jou paard. Zie wel op een foto dat hij een beetje zwiept met de staart. Ik vind het wel goed dat je hem/haar weer het land in gooit, maar waarom begin je dan niet gewoon met inrijden als ie 4jaar is? Hij/zij loopt wel netjes nagevelijk vind ik wel knap voor zo'n jong paard.

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 16:19

Gucci_Zillah schreef:
ik vind dat je te vroeg bent begonnen met inrijden, maarjah daar zal ik verder niet teveel over door gaan het is jou paard. Zie wel op een foto dat hij een beetje zwiept met de staart. Ik vind het wel goed dat je hem/haar weer het land in gooit, maar waarom begin je dan niet gewoon met inrijden als ie 4jaar is? Hij/zij loopt wel netjes nagevelijk vind ik wel knap voor zo'n jong paard.

dat heb ik nu al minstens 2 keer uitgebreid uitgelegd in dit topic,dus als he tje interesseerd waarom ze nu zadelmak is gemaakt en zo weer voor een paar maanden terog de wei op gaat moet je even terug scrollen.

En nee hoor,merrie is niet van mij.Ik beleer haar alleen maar.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 18:45

Gucci_Zillah schreef:

Waarom zou je niet kunnen inrijden als tie 3 is?
Er zijn genoeg mensen die hun paard inrijden als tie 3 is, en dan mogen ze niet meer daarna de wei op. En ik heb daar niks op tegen.
Als je met 3 gewoon rustig aan op gaat bouwen dan levert dat absoluut geen problemen bij een doorsnee paard.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 19:11

QueJira schreef:
VValar schreef:
Ik heb het topic gevonden! Knipoog

Ziet er echt heel lekker uit, zeker als je nagaat dat je nog niet lang bezig met haar bent. Zo te zien pakt ze het goed op en zitten er ook aardige gangen in. Wanneer wordt ze 'echt' drie jaar? Ik vind haar al veel massa hebben, al hoewel het mij niets zou verbazen als ze nog wat in de hoogte gaat. Wat meet ze op dit moment?

Ben heel benieuwd wat dit paardje gaat worden als ze nóg meer uitgegroeid is na de periode op het land en wanneer ze even wat verder in training is. Heel veel succes ermee!

Ze wordt in Mei 3jaar...Ze meet nu 1.66.Ik hoop echt dat ze nog wat centimetertjes gaat groeien.Ik ben ook erg benieuwd hoe ze oogt en beweegd over een jaar Vork

nog geen 3 jaar en al zo lopen ? niet echt gezond hé , bouw het wat rustiger op , maar vind het er wel ontspannen uitzien

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-05 20:09

Vroeg? Officiel worden alle paarden in januari 3 jaar.
Hij is dus eigenlijk al 3. Waar maken jullie je druk om?
Ik vind het er fijn uitzien Lachen

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-05 20:42

@bonitobol

hoe kan ik het nou rustiger opbouwen als hoe ik het nu doe,tis niet snel goed voor sommige he?

Kijk eens naar mijn teugels....en houding van het paard,ziet er zo ongedwongen als wat uit,je ziet hier absoluut geen paard wat overvraagd wordt en er slecht mee om gaat.

Voor de zoveelste keer:In mijn ogen kan het geen kwaad....Deze merrie wordt nu 2 maanden 3x per week 15minuten gereden.Ze mag per 1 Mei weer voor een paar maanden terug het land in.
In mijn ogen ben ik juist best paard vriendelijk bezig,ze mag zo lekker alles "verwerken"op de wei en dan na de zomer pak ik haar op het gemakje weer op,Maar als je dit topic had doorgelezen had je dat kunnen weten wat dit is zeker al de 3e x dat ik hier uitleg over geef