enne wat betreft dat inrijden kvind dat je groot gelijk hebt, dat rijden is veel beter dan sommigen die elke dag hun jonge beest aan de longeerlijn gooien das pas slecht voor ze
en als hij er plezier in heeft waarom niet groot gelijk hoor
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
enne wat betreft dat inrijden kvind dat je groot gelijk hebt, dat rijden is veel beter dan sommigen die elke dag hun jonge beest aan de longeerlijn gooien das pas slecht voor ze
en als hij er plezier in heeft waarom niet groot gelijk hoor
.
noukske schreef:Typisch bokt..![]()
Mssn moeten sommige mensen hier 'ff naar de foto's kijken ipv het bijschrift. Je kan gewoon zien dat het beestje er plezier in heeft, alleen al aan die oortjes.
Ik denk dat het helemaal geen probleem is dat je rustig begonnen bent op 3 jarige leeftijd. Het ziet er goed uit, jullie hebben er plezier en ik neem aan dat jij aanvoeld wat het beste is voor je paardje.
Ben benieuwd wat voor reacties er hadden gestaan als de titel was: 4 jarige fries @ work....

Fenny schreef:Jeej leve bokt ... Dat is dus de reden dat ik nooit foto's van Fenny heb geplaatst toen ik bezig was met inrijden, het leuke commentaar wat je hier krijgt ...
Hercules loopt het heel netjes! Vooral voor de 5e keer vind ik dat hij het echt super doet! Dat had ik ook met Fenny, ze pakte het heel snel op. Maar dat kwam denk ik ook omdat ze toen al een paar maanden voor de kar liep. Oei volgens mij was dat niet verstandig om te zeggen, Fenny was namelijk net 3 toen ze voor de kar beleerd werd, echt zielig !!![]()
![]()
Heel veel succes met het inrijden van Hercules. Hij heeft in ieder geval een hele goede basis al gehad dus het zal vast wel goed gaan
Frankie schreef:FleurBscht schreef:Ach joh, dit commentaar had je kunnen verwachten he. Het is ook niet echt normaal om nu al te beginnen. En wat een gelul dat hij het leuk vind om te doen en dat hij super netjes loopt, logisch als hij er nu nog niks van merkt, maar over een paar jaar loopt hij toch echt niet meer zoals nu en dan juich je wel anders.![]()
En ik blijf erbij dat je dit had kunnen verwachten!
Mag ik dan aan jou vragen hoe jij dit allemaal zo goed weet?
Heb jij uberhaupt zelf ervaring met friezen?
Ik zit zelf al jaren in de Friezen, en zeker geeft zo'n paard zelf aan of hij er al aan toe is.
Zolang jij hem maar niet te zwaar traint, en veel leuke dingen doet!
En waar de meeste niet friezen mensen zich op verkijken, is die prachtige krul in de nek, WAAR JEZELF DUS NIKS VOOR DOET! dat komt door een mooie ronde nekje. Ze zet hem echt nog niet hard aan het werk!! ik zou zeggen ga een x friezen rijden! succes ermee!!
FleurBscht schreef:Ach joh, dit commentaar had je kunnen verwachten he. Het is ook niet echt normaal om nu al te beginnen. En wat een gelul dat hij het leuk vind om te doen en dat hij super netjes loopt, logisch als hij er nu nog niks van merkt, maar over een paar jaar loopt hij toch echt niet meer zoals nu en dan juich je wel anders.![]()
En ik blijf erbij dat je dit had kunnen verwachten!
(Of is dat al gezegt?
)
Tulandro schreef:Lobke98 schreef:Nou dat vroeg valt wel mee hoor. Ik heb een paar maanden met hem losgewerkt. 3x in de week ofzo. Omdat ie zo groot is werd ie onhandelbaar op stal dus dat was echt nodig. En ik merkte de afgelopen weken dat ie klaar was om erop te gaan. Hij vind het heel erg leuk. Hij geeft zelf het tempo aan. En we doen echt wel kalm aan hoor.
Ik vind dit niet kalm aan doen, maar dat is mijn mening. Ik vind dat je al veel te lang bezig bent met hem. Als een paard onhandelbaar wordt, is het geen logisch gevolg dat je er dan op gaat rijden om hem 'handelbaar' te maken. Zonde.. Ze zegt zelf dat hij nog géén 3 is!! Ze zegt ook dat hij nog flink aan het groeien is, dan is het juist beter om hem wat later te gaan rijden.