3-jarige fries @work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iesolde

Re: 3-jarige fries @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 12:20

ZIet er goed uit hoor! Wat een kanjer zeg Haha! enne wat betreft dat inrijden kvind dat je groot gelijk hebt, dat rijden is veel beter dan sommigen die elke dag hun jonge beest aan de longeerlijn gooien das pas slecht voor ze Knipoog en als hij er plezier in heeft waarom niet groot gelijk hoor Haha!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:50

Jeej leve bokt ... Dat is dus de reden dat ik nooit foto's van Fenny heb geplaatst toen ik bezig was met inrijden, het leuke commentaar wat je hier krijgt ...
Hercules loopt het heel netjes! Vooral voor de 5e keer vind ik dat hij het echt super doet! Dat had ik ook met Fenny, ze pakte het heel snel op. Maar dat kwam denk ik ook omdat ze toen al een paar maanden voor de kar liep. Oei volgens mij was dat niet verstandig om te zeggen, Fenny was namelijk net 3 toen ze voor de kar beleerd werd, echt zielig !! Vork Knipoog
Heel veel succes met het inrijden van Hercules. Hij heeft in ieder geval een hele goede basis al gehad dus het zal vast wel goed gaan Knipoog

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 16:59

Tja 3 jaar is vroeg maar goed ik denk dat het ook eigen verantwoordelijkheid is. Als jij zegt rustig aan te doen geloof ik dat en zeggen dat het niet zo is afgaand op wel een paar foto's beetje voorbarig.
Het is wel belangrijk dat je inderdaad rustig doet. En fries die ik ken werd op 3 jarige leeftijd zwaar getraind en nu 3 jaar laten heeft hij een zwakke pees en wordt nooit meer beter. Is ook veel kreupel geweest enzo.

Frankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:24

Heb mijn fries ook op 3 jarige leeftijd beleerd, niks mis mee, hij heeft er ook niks aan overgehouden! gewoon rustig aandoen en dat weet zei zelf ook wel!!!!
Hij ziet er mooi uit! hij is idd al best aan de maat mijn frank is nu 1,66.
(en mensen wees eens reeël is ze haar paard dik aan trainen voor hoog wedstrijd nivo? Nee he dat zien jullie ook wel. ze genieten gewoon samen van de mooie tijd en mogelijkheden!)

Geniet maar lekker van Hercules jij weet en voelt het zelf het beste aan!!!! Succes ermee!!!!

Groetjes Lian

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:55

Leuke foto's!

Echt een mooi paardje en zo te zien heeft ie het echt wel naar z'n zin Lachen.

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:02

Kijk even rond op HAW en zoek "3-jarige Flemmingh.."
Niks geen commentaar over dat het beestje net 3 is..
En dat Friezen laatbloeiers zijn kan best kloppen, maar er zijn ontzettend veel laatbloeiers onder de verschillende paardenrassen! Mijn Trakehner is ook nog tot zn (bijna) 7e blijven groeien!

Meid, ga lekker door met je knappe Fries! Veel succes Knipoog

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:12

Ik vindt dat hij zeker netjes loopt voor een 3 jarige.
Ik vindt het alleen jammer dat je wat vroeg begonnen bent.
Daar kunnen ze op latere leeftijd last mee krijgen.
Maar je zal het zelf het beste aanvoelen en hij heeft er plezier in zo te zien.
Veel succes mt hem

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:16

Zier er goed uit! Mooi setje zijn jullie!

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:22

Vroeg beginnen?????????

Misschien is het jullie allemaal voorbijgegaan, maar ik wil jullie ff herinneren aan de Friezenkeuring. Ja die voor de hengesten. Die paarden zijn dus ook net 3 als ze dat al halen en worden stevig aangepakt. Ik heb de verhalen gehoord, brengen mensen er een super gezonde hengst heen en wat krijgen ze terug. Afgekeurd en uitgeput.

Volgens mij is het algemeen bekend dat daar de paarden veel en hard moeten werken. Ik kan mij niet herinneren dat er daar eentje aan dood is gegaan. Hoor daar ook van jullie geen commentaar op.....

Ik denk dat zoals zij het aanpakt helemaal niet verkeerd is. Juist dat longeren op een kleine afgezette cirkel baat mij zorgen. Kan haast de gewrichten horen knappen. En onder het zadel lekker recht uit en grote voltes. Gewoon lekker genieten, naar buiten de lange paden op. ALs je het maar beheerst doet en op het juiste moment kunt stoppen. Daarmee bedoel ik gewoon niet doorgaan als het juist lekker loopt. Zorg ervoor dat het paard er schik in houdt. (en kan niet zeggen dat hij het niet leuk vind). Daarnaast ken jij je eigen paard. Vind het ook helemaal niet verkeerd dat je iets in de verlicht zit gaat zitten bij het galopperen. Misschien wel een tip om dan je binnenbeen op de singel te houden en niet erachter.

Veel succes......

noukske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:35

Typisch bokt.. Gestoord
Mssn moeten sommige mensen hier 'ff naar de foto's kijken ipv het bijschrift. Je kan gewoon zien dat het beestje er plezier in heeft, alleen al aan die oortjes.

Ik denk dat het helemaal geen probleem is dat je rustig begonnen bent op 3 jarige leeftijd. Het ziet er goed uit, jullie hebben er plezier en ik neem aan dat jij aanvoeld wat het beste is voor je paardje.

Ben benieuwd wat voor reacties er hadden gestaan als de titel was: 4 jarige fries @ work....

suppiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:38

noukske schreef:
Typisch bokt.. Gestoord
Mssn moeten sommige mensen hier 'ff naar de foto's kijken ipv het bijschrift. Je kan gewoon zien dat het beestje er plezier in heeft, alleen al aan die oortjes.

Ik denk dat het helemaal geen probleem is dat je rustig begonnen bent op 3 jarige leeftijd. Het ziet er goed uit, jullie hebben er plezier en ik neem aan dat jij aanvoeld wat het beste is voor je paardje.

Ben benieuwd wat voor reacties er hadden gestaan als de titel was: 4 jarige fries @ work....

hiet ben k het helemaal mee eens. Het paard heeft duidelijk plezier er in.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:50

cOol beesje en hij heeft het ook wel onder de knie

ik ken ook iemand die een fries heeft... die beesten moet je later inrijden omdat ze dan kunnen uitgroeien enzo.. maar jaa het is mischien wel handiger geweest om het iets later te doen maarja het iS jou beest en doe der maar lekker mee wat je wil het zou mij een worst wezen?:S

hij iS wel een plaatjee!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 20:57

Naar mijn mening laten de paarden zelf merken wanneer ze klaar zijn.

Misty heb ik ingereden toen ze 3,5 jaar was.
En Jessie is nu net 4 maar staat te popelen om te werken. Die wilt echt aandacht en wil graag voor je werken.
Terwijl Verolie (kwpn) nu bijna 3 is en nog echt een baby is. Daar kan je beter nog een paar jaar mee w8en.

dus naar mijn mening merk je vanzelf of een paar er wel/niet klaar voor is.

Voor de rest, hij loopt heel mooi! En lekker doorgaan met stabiel proberen te laten lopen en idd, ik ken het van de houding, het is hard werken om m in galop te krijgen én te houden Knipoog

Succes!!!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:50

Met mijn bijna 3-jarige ga ik ook beginnen als hij 3 is met het werk onder zadel. En dan vooral zo snel mogelijk naar buiten. Longeren doe ik zelden, hij staat wel al voor de wagen. Ik vind het belangrijk dat een jong paard leert rechtuit te lopen, idd ipv die al dat longeren.

Leuke foto's, ziet er super uit! En hij heeft er vooral duidelijk echt lol in!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 11:43

Fenny schreef:
Jeej leve bokt ... Dat is dus de reden dat ik nooit foto's van Fenny heb geplaatst toen ik bezig was met inrijden, het leuke commentaar wat je hier krijgt ...
Hercules loopt het heel netjes! Vooral voor de 5e keer vind ik dat hij het echt super doet! Dat had ik ook met Fenny, ze pakte het heel snel op. Maar dat kwam denk ik ook omdat ze toen al een paar maanden voor de kar liep. Oei volgens mij was dat niet verstandig om te zeggen, Fenny was namelijk net 3 toen ze voor de kar beleerd werd, echt zielig !! Vork Knipoog
Heel veel succes met het inrijden van Hercules. Hij heeft in ieder geval een hele goede basis al gehad dus het zal vast wel goed gaan Knipoog

sluit ik me volledig bij aan
het ziet er keurig uit
mooie fries hoor
ik ben van het weekend begonnen mijn 3 jarige tinker te beleren
hij loopt vanaf 2,5 jaar 1 keer in de week voor de kar
dus nu is het inrijden een stuk makkelijker
maar ik ga echt op bokt geen foto's zetten want er zitten hier allemaal van die mutsen die denken het beter te weten
en ieder weet wel van zich zelf wat zijn/haar paard kan hebben
dus mij niet gezien
heel veel rijplezier
het ziet er super uit

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:43

Ach joh, dit commentaar had je kunnen verwachten he. Het is ook niet echt normaal om nu al te beginnen. En wat een gelul dat hij het leuk vind om te doen en dat hij super netjes loopt, logisch als hij er nu nog niks van merkt, maar over een paar jaar loopt hij toch echt niet meer zoals nu en dan juich je wel anders.
En ik blijf erbij dat je dit had kunnen verwachten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:49

Ik vind 3 jaar niet te vroeg hoor, je rijdt em toch af en toe! Prachtige Fries trouwens! ''zwijmel''

Frankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:02

.
Laatst bijgewerkt door Frankie op 19-04-05 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

FleurBscht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:20

Frankie schreef:
FleurBscht schreef:
Ach joh, dit commentaar had je kunnen verwachten he. Het is ook niet echt normaal om nu al te beginnen. En wat een gelul dat hij het leuk vind om te doen en dat hij super netjes loopt, logisch als hij er nu nog niks van merkt, maar over een paar jaar loopt hij toch echt niet meer zoals nu en dan juich je wel anders.

Mag ik dan aan jou vragen hoe jij dit allemaal zo goed weet?
Heb jij uberhaupt zelf ervaring met friezen?
Ik zit zelf al jaren in de Friezen, en zeker geeft zo'n paard zelf aan of hij er al aan toe is.
Zolang jij hem maar niet te zwaar traint, en veel leuke dingen doet!
En waar de meeste niet friezen mensen zich op verkijken, is die prachtige krul in de nek, WAAR JEZELF DUS NIKS VOOR DOET! dat komt door een mooie ronde nekje. Ze zet hem echt nog niet hard aan het werk!! ik zou zeggen ga een x friezen rijden! succes ermee!!

Mag ik jou dan vragen wat jij over mij weet?
Je hebt meteen al vooroordelen over mij.
Ik heb idd niet veel ervaring met friezen. Maar ik lees zo af en toe nog is wat, en dan lees je ook wel is dat friezen langer doorgroeien dus dat het beter is om later dan 3 jaar te beginnen met rijden. Dat staat er dus niet voor niks neem ik aan.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:23

3 jaar is een goede leeftijd om te beginnen ja maar dit paardje is nog niet eens 3 en ze rijd er al op rond dus dan is ze toch al wel met 2,5 begonnen dit vind ik bij een fries niet kunnen-ookal ziet het er nog zo goed uit...voor de kar met 2,5 is heel wat anders

*en ja ik heb verstand van friezen*

Frankie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:29

ik wou hier alleen mijn mening gewoon kwijt, dat ik het zo jammer vind,
dat iedereen hier gelijk voor oordelen heeft en negatief over de ander oordeelt!

@t FleurBscht: je hebt gelijk ik ken jou ook niet, maar vind het gewoon jammer dat je tegen mij zegt dat ik voor oordelen over jou hebt terwijl jij dat over de topic starter hebt!

Verder wens ik iedereen een fijne dag! Ben niet op zoek naar discussies of ruzie's

Heb mijn vorige bericht verwijderd!

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 14:53

FleurBscht schreef:

ja en jij bent tenslotte al 16 dus je zal het wel weten
Slapen
sorry hoor maar 3 jaar is een hele normale leeftijd om te beginnen
ik neem aan dat ze niet meteen 6 dagen in de week gaat boscrossen
ze zal echt wel weten wat ze doet

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:00

Ik vind het er hardstikke netjes uitzien.
Sommige paarden zijn er al aan toe met 3 en andere niet. Over het algemeen is 3 jaar een prima leeftijd om te beginnen. Niks mis mee, lekker doorgaan zo, veel succes!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:16

In het zadel blijven in galop.. Knipoog (Of is dat al gezegt? Bloos )
Ik houd zelf van wat meer barokkefriezen, maar het is wel een leuk paardje.. Lachen
Ziet er wel al heel netjes uit voor zo'n jong paard.. Ja

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 15:21

Tulandro schreef:
Lobke98 schreef:
Nou dat vroeg valt wel mee hoor. Ik heb een paar maanden met hem losgewerkt. 3x in de week ofzo. Omdat ie zo groot is werd ie onhandelbaar op stal dus dat was echt nodig. En ik merkte de afgelopen weken dat ie klaar was om erop te gaan. Hij vind het heel erg leuk. Hij geeft zelf het tempo aan. En we doen echt wel kalm aan hoor.

Ik vind dit niet kalm aan doen, maar dat is mijn mening. Ik vind dat je al veel te lang bezig bent met hem. Als een paard onhandelbaar wordt, is het geen logisch gevolg dat je er dan op gaat rijden om hem 'handelbaar' te maken. Zonde.. Ze zegt zelf dat hij nog géén 3 is!! Ze zegt ook dat hij nog flink aan het groeien is, dan is het juist beter om hem wat later te gaan rijden.

Ik ben het eens met Tulandro...
Je werkt het paard gewoon in het zweet. Als een paard vervelend is, moet ie los staan en zo'n jong paard al helemaal. Gewoon dag en nacht.