m'n zusje aan het rijden op mijn pony(z1)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PartTwo

Re: m'n zusje aan het rijden op mijn pony(z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:15

heidehofs schreef:
ze heeft nog nooit een aantal z oefeningen gereden...en dit mag ze van mij best wel een keer doen..weet ze ook hoe dat aan voelt en hoe je het comando moet geven..en als je dat voor het eerst doet ..gaat het altijd fout!
maar..eens moet er een begin zijn ..tog?

Je kan beter eerst je eigen zit goed hebben( ook op een andere pony ) en dan pas aan wat moeilijkere oefeningen gaan denken.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:17

op haar eigen pony heeft ze een betere zit dan op deze pony!

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:20

heidehofs schreef:

Daarom zeg ik ook dat ze beter de eigen zit op JOU pony in orde kan hebben en dan pas op JOU pony wissels gaan rijden.

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:31

Hai Caro, en Anne!
Met jou op Marinda ziet het er keurig uit ! Ik kom in de vakantie nog wel een paar keer jullie bewonderen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 18:42

heey super leuke foto's en mooie pony maar die plek komt me wel verdacht veel voor lijkt wel een beetje op een plek waar ik op vakantie ben geweest

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:56

lilykashmir schreef:
Hai Caro, en Anne!
Met jou op Marinda ziet het er keurig uit ! Ik kom in de vakantie nog wel een paar keer jullie bewonderen.

mag ik vragen wie jij bent? Verward

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 18:59

lovefemke schreef:
heey super leuke foto's en mooie pony maar die plek komt me wel verdacht veel voor lijkt wel een beetje op een plek waar ik op vakantie ben geweest

haha..zou best wel kunnen hoor!
als je op 'de kleine wolf' hebt gestaan..weet ik zeker dat je dit wel herkent!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:02

PartTwo schreef:
heidehofs schreef:

Daarom zeg ik ook dat ze beter de eigen zit op JOU pony in orde kan hebben en dan pas op JOU pony wissels gaan rijden.

ze probeert haar zit al een poos te verbeteren...maar om dit een keer te doen..kan toch geen kwaad!

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 19:20

het maakt niet zo veel uit als je een keer op een andere pony stapt met een ander niveau, je leert er alleen maar van toch?? teminste ik vin van wel!!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:30

pandoer schreef:
het maakt niet zo veel uit als je een keer op een andere pony stapt met een ander niveau, je leert er alleen maar van toch?? teminste ik vin van wel!!

helemaal mee eens!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:50

Nou ondanks dat je zusje er dan nog niet helemaal goed opzat (vooral de beugels een gaatje korter maken) vond ik het wel lief dat ze er eventjes op mocht, is natuurlijk hardstikke stoer als je op zo'n grote (ervaren) pony mag!!
En als jouw pony er niet anders van gaat lopen, lijkt me ook een beetje raar als er nog maar twee keer op heeft gezeten. Kan het toch geen kwaad??
Wees maar trots op je zusje hoor!! Vind het wel dapper dat ze het durfde en ik snap best dat je dan eens een keertje een galopwissels wilt maken of iets anders doen wat haar eigen pony nog niet kan.

Jij rijdt trouwens netjes hoor!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:52

ik ben het helemaal met viefdepief eens Bloos

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 21:27

ik ben het dr ook mee eens!
ze heeft wel vaker op mijn pony gezeten maar dan alleen maar stappen...of toevallig een klein stukje draf. maar moest ik dr wel steeds naastlopen..ze is nog wel eens bang..

lilykashmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:31

viefdepief schreef:
Nou ondanks dat je zusje er dan nog niet helemaal goed opzat (vooral de beugels een gaatje korter maken) vond ik het wel lief dat ze er eventjes op mocht, is natuurlijk hardstikke stoer als je op zo'n grote (ervaren) pony mag!!
En als jouw pony er niet anders van gaat lopen, lijkt me ook een beetje raar als er nog maar twee keer op heeft gezeten. Kan het toch geen kwaad??
Wees maar trots op je zusje hoor!! Vind het wel dapper dat ze het durfde en ik snap best dat je dan eens een keertje een galopwissels wilt maken of iets anders doen wat haar eigen pony nog niet kan.

Jij rijdt trouwens netjes hoor!

Ben ik helemaal mee eens. Je haalt de woorden uit m'n mond Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:53

Jeetje wat een gezeur zeg, waarom verwacht iedereen meteen dat er een grand-prix combinatie verschijnt.Laat dat meisje lekker op die pony rijden af en toe.Daar leert ze alleen maar van.Het is toch leuk voor dr.En daarbij is er niets prestatiegerichts bij dus laat haar lekker oefenen.Komt vanzelf goed.
BTW, ik vind het er eerlijk gezegd heel netjes uitzien,de foto's zijn ook momentopnames.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 22:28

Ziet er netjes uit hoor!
Dit is heel leerzaam voor je zusje, en ik vind de reacties van sommige bokkers nogal onterrecht.. Lachen

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 23:06

Iedereen mag toch zijn mening geven.

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 14:41

iedereen heeft z'n eigen mening!
maar hoezo mag ze dan niet een keer op een andere pony met hoger niveau gaan rijden en eens een paar andere oefeningen gaan rijden...
als ik met deze pony in de z2 zit moet zij dr later wel op gaan rijden hoor! Knipoog

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 14:53

Ach, ik vind het wel meevallen hoor. Ze mag wel wat meer achterover zitten (kortere beugels? kan ze haar hakken ook beter uitdrukken, en hindert ze niet met de sporen) en haar armen wat meer naast haar lichaam houden, en dan in een hoek van 90 graden, maar verder ziet het er wel heel netjes uit. OK dan!

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:16

hey caro ik ben het wel met de andere eens dat ze er niet zo heel netjes op zit maar vind het wel leuke foto's! alleen wat ik nog niet zo snap van jou is dat je de galopwissels oefent omdat je nu nog Z1 bij de pony's rijdt en je daar alleen maar ongemak bij hebt. want je hebt die galopwissels alleen bij de paarden natuurlijk is het wel leuk dat ie het kan maar strals heb je in elke proef dat ie je overspringt in de galop begrijp je? Haha! maar ja ik zie je wel weer op concour en zeg maar tegen je zusje dat ze vaker voor moet lezen want dat kan ze echt super Haha!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:55

Vind het er opzich leuk uitzien.. Alleen als ik jou was geweest had ik die sporen eraf gehaald.. Het lijkt wel alsof ze grip wilt houden met haar sporen in de buik, dat vind ik persoonlijk geen fijn gezicht.. Sja pony loopt ook nu op de voorhand, maar je zusje is best klein zo op de pony, denk dat het al een hele klus is om die uit te zitten Haha!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:14

ladyenpippi schreef:
hey caro ik ben het wel met de andere eens dat ze er niet zo heel netjes op zit maar vind het wel leuke foto's! alleen wat ik nog niet zo snap van jou is dat je de galopwissels oefent omdat je nu nog Z1 bij de pony's rijdt en je daar alleen maar ongemak bij hebt. want je hebt die galopwissels alleen bij de paarden natuurlijk is het wel leuk dat ie het kan maar strals heb je in elke proef dat ie je overspringt in de galop begrijp je? Haha! maar ja ik zie je wel weer op concour en zeg maar tegen je zusje dat ze vaker voor moet lezen want dat kan ze echt super Haha!

ik wil als ik in de z2 rijd, een keer tussen de paarden starten. dus zijn we vanaf januari (na de kring kampioenschappen) begonnen met gallopswissels te rijden...ze heeft het me in de proef nog nooit geflikt om over te springen..(gelukkig) ik oefen het ook alleen als ik geen concour heb..de week voor concour oefen ik het niet meer..(dus nu ook niet meer omdat ik zaterdag wedstrijd heb ik ommen)

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:22

Is je welsh een heidehof??
Heb je misschien haar stamboom voor me?
De pony die ik rij is een welsh K haar vader is tetworth crimson lake en haar moeder is een heidehof (heidehof's amanda)

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 19:01

dit is haar stamboom:

Vader: Marietons Jasper
V.V Julio Mariner (Blankeney x Set Free)
V.M. Vita Npva's Sandie (Conquistador x Clarach Wild Rose

Moeder: Wetser Aikema's Desire
M.V. Flora's Hof Peter Pan (Downland Folklore x Balkis)
M.M Wester Aikema's Ulrieke (Twickel's Onnix x Unet Olderson)

als je meer wilt weten over heidehofs moet je maar even vragen aan welshfanatic.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 20:13

Als je paard goed bevestigt is dan valt dat omspringen wel mee hoor Knipoog
Die van mij doet het nu alleen nog maar op commando!