jenn66 schreef:Als je ervoor kiest om met hulpteugel te gaan rijden, wat ik zowiezo mezelf eerst nog even zou afvragen nu ik jou verhaal heb gelezen. Maar ga dan voor de slof die rekkers zitten vast en zodra hij zich ontspand en naar beneden komt gaan ze klapperen is dus voor de mond ook niet geweldig. Met de slof bepaal jij wanneer en hoeveel de teugel inwerkt op het bit.
Denk er wel aan een HULPteugel heet niet voor nix HULPteugel dat is dus niet een STANDAARDteugel dus ook niet om standaard mee te rijden
Pas wel op dat je je paard ontspannen naar beneden wil rijden en dat je dus de slof ook lang genoeg moet hebben. wanneer je paard ontspannen is zou je de slof korter moeten pakken om deze niet ook te laten klapperen. Dan is het het doel wat je had weg, want een slof werkt zo sterk in dat je paard meteen weer met de slof mee gaat lopen (nog verder naar beneden of opgekrult) Daarnaast eist met slof rijden enige ervaring en kun je makkelijk fouten maken. Je zou dit eerst met je instructrice moeten oefenen.
Volgens mij is geduld en eerlijk rijden, zelf geen fouten maken en eerst op je eigen rijden letten nu het belangrijkst. Stel hulpteugels zo lang mogelijk uit. Deze leren JOU niet om je paard te laten ontspannen!