Friese hengst @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cinv

Re: Friese hengst @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 00:26

Super mooie fries !! Echt geweldig !

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 20:21

Ik heb het eens nagevraagd en onze bak is 40 bij 70 meter.

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:31

Ik kan maar 1 ding zeggen:

WAUW WAT EEN PRACHTIG PAARD!!!!! Kwijl

Ben helemaal in love!!! Bloos

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:07

Wat een manen!
Echt een mooi paard Ja.

Super foto's!

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:15

hoi hoi,

Ik vind het een machtig mooie hengst. Met veel front maar niet te veel. Sommige hengsten hebben zoooo'n nek dat ze niet meer af kunnen buigen. Clown Haha!

Ik vind hem alleen op deze foto bar weinig rugspieren hebben. Heeft ie een poos niks gedaan ofzo?
Afbeelding

en in het achenbach susteem heb je ook een dressuurhouding hoor Knipoog

groetjes

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 01:34

Ik vind het een heel, heel, heel erg mooi Fries! Hij heeft echt uitstraling. Zoals je zelf al zei is de marathonwagen wat te laag voor een Fries, maar zo'n probleem is dat in principe toch niet.

Wat mij wel stoorde op de foto's en ook direct opviel was dat je je handen zo hoog houdt, ik men niet veel maar heb ze wel stukken lager. Uiteraard heb ik je uitleg daarover ook gelezen en daar heb ik zeker ook begrip voor, maar in principe zou hij er toch tegen moeten kunnen als de leidels op z'n kruis komen of niet? Maar ik snap wel dat je, als je je handen hoger houdt, in ieder geval het gevoel hebt dat je meer contact hebt met de mond.

Verder zitten er ontzettend mooie foto's tussen, vooral die hoofdfoto's zijn prachtig!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:27

Jaggie; Het gaat er niet om dat de leidsels op zijn kont klapperen, maar dat je geen goed contact hebt.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:16

dutselover schreef:
hoi hoi,

Ik vind het een machtig mooie hengst. Met veel front maar niet te veel. Sommige hengsten hebben zoooo'n nek dat ze niet meer af kunnen buigen. Clown Haha!

Ik vind hem alleen op deze foto bar weinig rugspieren hebben. Heeft ie een poos niks gedaan ofzo?

en in het achenbach susteem heb je ook een dressuurhouding hoor Knipoog

groetjes

Hij heeft een maandje stilgestaan ja, maar ik vind dat deze foto je bedriegt, hij heeft meer spieren dan deze foto je laat zien, volgens mij komt het doordat er stof op zijn rug ligt en hij een beetje naar binnen valt in de bocht, waardoor je zijn rug iets meer ziet.

En sjonniej : Je begrijpt me helemaal Knipoog

dutselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:17

Het kan ook goed zijn dat de foto je bedriegt hoor hihi. Misschien net op het verkeerde moment genomen. ik vind zijn hoofd-hals wel mega mooi!

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 20:27

Ik heb een 2 jarige feitse merrie en hoop dat die net zo mooi voor de kar gaat lopen als jouw hengst ! Zij heeft trouwens nu al hele lange manen hebben ze dat van hun vader ?

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 21:36

Max schreef:
Ik heb een 2 jarige feitse merrie en hoop dat die net zo mooi voor de kar gaat lopen als jouw hengst ! Zij heeft trouwens nu al hele lange manen hebben ze dat van hun vader ?

Nee wybrun heeft het echt van zijn opa, feitse heeft dunne steile en "korte" manen. wie is de opa van jouw paard?

FaithMiroma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:41

Zooooo echt wel een super mooie fries!!!! Tong uitsteken

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 08:01

Ania schreef:
Max schreef:

Nee wybrun heeft het echt van zijn opa, feitse heeft dunne steile en "korte" manen. wie is de opa van jouw paard?

Als je aan vaders kant bedoelt is het dezelfde als jouw paard Haha!
Aan moeders kant is het Ygram.

Weekveul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 09:22

ik heb een goede tip veur mensen die graag de manen van hun fries mooi willen hebben je moet regelmatig een flesje bier in het voer gooien dat werkt egt...........verder leuk beestjuh maar hij is niet goedgekeurd als dekhengst of wel???
Ut valt me nog mee dat er geen BANDAGES om ze poten zitten ik vind dat egt zow lelijk das mijn bescheiden mening hoor maar je moet proberen dat ie ze nek niet zo laat hangen als hij rond loopt dan kan ie het bit vastpakken daars die van mij een kei in Tong uitsteken dan is het afgelopen met de gein

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 16:58

Max schreef:

Als je aan vaders kant bedoelt is het dezelfde als jouw paard Haha!
Aan moeders kant is het Ygram.

Dat verklaart! Ygram had manen van 1,4m!! En die geeft ie ook door. Dus weet je meteen van wie ze het heeft! Knipoog
[/quote]

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 17:00

Weekveul schreef:
ik heb een goede tip veur mensen die graag de manen van hun fries mooi willen hebben je moet regelmatig een flesje bier in het voer gooien dat werkt egt...........verder leuk beestjuh maar hij is niet goedgekeurd als dekhengst of wel???
Ut valt me nog mee dat er geen BANDAGES om ze poten zitten ik vind dat egt zow lelijk das mijn bescheiden mening hoor maar je moet proberen dat ie ze nek niet zo laat hangen als hij rond loopt dan kan ie het bit vastpakken daars die van mij een kei in Tong uitsteken dan is het afgelopen met de gein

Nee hoor hij pakt het bit niet vast Cool En hij is ook nog niet goedgekeurd als dekhengst.. nog niet Knipoog
en bandges?! Niet nodig Knipoog

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:13

Owwhhh wat een beest zeg !!! GE_WEL_DIG
en deze fries moet zeer zeker zijn manen en sokken behouden Haha!
Heej ik ben bijna jarig kan ik hem kopen voor mijn verjaardag Haha! Haha!

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 17:39

Wat een superfries zeg! Zo zie ik ze graag!
Rij je hem ook onder het zadel? Lachen

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 18:13

wat een joekel van een beest maar wel hartstikke mooi! Pling

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 19:20

Hier heb ik maar 1 ding op te zeggen:super mooi beest.
En wat loopt hij mooi zeg

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:10

joa, je handen heb je iets te hoog naar mijn mening. Ook vind ik het niet zo´n goed idee om zonder broek te rijden. Er kan altijd iets gebeuren, en dan heeft je paardje dalik zijn achterbenen beschadigt. Dat zou zonde zijn. En niet alleen voor deze.

Verder heeft hij op die ene foto in de bocht inderdaad wat weinig rugspieren. Kan er misschien ook aan liggen dat hij de spieren aan die kant net ontspant? Maar zal ook n deel liggen aan het feit dat het van de winter wat rustiger was mss...

Verder is het wel n sjiek beestje. Waarom werd ie niet goedgekeurd voor het Friese Stamboek?

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:16

Ik zie nu bij mijn tweede blik op de foto's dat je paard zijn achterhand een beetje verwaarloosd. Daar moet je goed op letten!

Ook zie ik op sommige foto's dat je aan de leidsels trekt op bepaalde momenten. Ik weet niet hoe hard je paard gaat, maar probeer m eerst met je stem terug te nemen voordat je aan de leidsels begint.

Het kan mss ook hieraan liggen dat je paard zijn achterhand niet goed gebruikt -> trekken = kop erop = rug weg = achterhand blijft achter...

Veel succes met je friesje! Ga je deze zomer nog concoursen rijden?

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 22:44

Citaat:
Ook vind ik het niet zo´n goed idee om zonder broek te rijden

ik moet hier toch ook ff op reageren. Wij rijden een 2-span D-pony's (ofja ik groom) en wij gebruiken ook geen broek, nog nooit gedaan bij geen enkele paard of pony en nee dit zijn niet de eerste 2 die we ervoor hebben staan. Je moet natuurlijk goed opletten dat de kar niet tegen de pony's aankomt, maar dat heeft toch ook met vaardigheid te maken. En ja wij rijden er ook marathons mee, zonder broek. En wij zijn echt niet de enigste die dan doen op de wedstrijden. Maar uiteraard ieders eigen mening Lachen

@PingWing, zie net dat je uit Tegelen komt Haha! ik kom uit 1 dorp verder, Belfeld Lachen

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-05 12:36

@ Pingwing: owkeej.. uhm... nou....

Verder: dank voor alle leuke reacties Haha!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 19:04

En is er nou niemand die de kwaliteit van de foto's zo goed vindt Verdrietig Zo op het perfecte moment genomen? Vriendjes zijn?

Maareh, het is echt een prachtig paard hoor mensen! Super actief, lekker voorwaarts en super braaf! En ik spreek uit ervaring Tong uitsteken Ik ben benieuwd hoe hij het 5 mei gaat doen!