Het kan niet altijd perfect gaan: Ushi @ "dressuur"

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Roulette

Re: Het kan niet altijd perfect gaan: Ushi @ "dressuur&

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:31

Ik denk ook dat je zadel niet zo geschikt is voor jou en dat het te ver naar voren ligt op je paard en omdat je paard het hoofd er nogal opzet en dus met een HOLLE rug gaat lopen, dan gaat je zadel achteroverkiepen. Hierdoor ga jij te ver achterin je zadel zitten en schuiven je benen naar voren. Zo ben je altijd te laat met been geven en al helemaal als je paard ook niet echt mee wil werken ! Dan is het juist belangrijk ! Als ze wel meewerkt zit jij direct beter op je zadel en liggen je benen ook beter. Ondanks deze kritische noot ziet het er goed uit en als ze eenmaal daar loopt waar ze moet lopen dan heb je er een heel leuk paard aan. Leuk ook die aparte bles. Zit er tuigpaardenbloed in Ushi ?

Flip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:07

ow die onderhals.....die wil wanda er ook wel eens opzetten en dan is het idd niet makkelijk meer om nog netjes te rijden. ik laat wanda dan altijd een paar rondjes galopperen en maak mn teugels steeds een beetje langer meestal onspant ze wel na een paar rondjes, maar ik weet niet ofdat bij jou paardje ook helpt. in de mond gaan trekken heeft meestal weinig zin en je paardje gaat alleen maar meer hangen.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 10:24

Het kan niet altijd goed gaan, maar gelukkig zaten er ook een aantal redelijke goede momenten tussen Lachen

Maar Ushi blijft een heel leuk en mooi paard! Ja

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 11:16

Roulette: Je hebt helemaal gelijk, zegt mijn lesgeefster ook allemaal. Maarja, heb dit zadel nog maar een jaar en mn ouders hebben er toen veel geld voor betaald, denk niet dat ze zo blij gaan zijn als ik vertel dat het eigenlijk geen goed zadel is voor me en ik best een ander koop. Scheve mond Ben nu al een tijdje aan het sparen om er zelf een te kunnen kopen, maar dat gaat niet zo snel, en nu heb ik gisteren ook nog eens perongeluk yoghurt op mn laptop gemorst, en die reparatiekosten ga ik ook zelf mogen betalen... Verdrietig