Kira @work oefene voor de wedstrijden *neem een kijkje*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxsummyxx

Re: Kira @work oefene voor de wedstrijden *neem een kijkje*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:36

asjuhh87 schreef:
kheb er eens over na zitten denken ent is best triest dat ik altijd maar een hulpteugel nodig heb.. nou heb ik vaak les dus ik ga ervanuit dat ik alles wel goed gebruik, maja ik zou veel liever zonder rijden.... ik ga binnenkort ook wedstrijden rijden (met me pony bij de paarden) en dan moet het ook zonder. ik snap hoe moeilijk het is jij heb denk k net zo'n soort paardje als ik (ook als ik naar de foto's kijk), maar ik ga in sowieso proberen dat hele hulpteugel gebeuren af te schaffen!
phoe dat moest ik ff kwijt haha, maarja dan ben ik in ieder geval zelf ff wakker geschud Haha! kan nooit geen kwaad Knipoog

toedeloe

dat doe ik ook vaak! ik begin met een laatste kwartier Tong uitsteken

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:37

Milkaatjuh schreef:
Ik vraag me af (zal wel weer comentaar van je krijgen) waarom je uberhout mee gaat doen aan een wedstrijd als je je paard niet eens onder controle hebt.

ik doe voor de lol mee ! toch doe ik me best,als ik der goed inrijdt tevoren dan gaat het wel!

xxalishakexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:41

!Veel geluk bij je wedstrijd , het zal wel goed gaan , want op de foto's zie je wel dat ze sterk is maar dat het wel nog gaat!
Op sommige foto's loopt ze ook wat ontspannender enzo Tong uitsteken
leuke paardje btw Haha! en leuke foto's!

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:46

Milkaatjuh schreef:
Ik vraag me af (zal wel weer comentaar van je krijgen) waarom je uberhout mee gaat doen aan een wedstrijd als je je paard niet eens onder controle hebt.

hoezo zou dat niet kunnen?
mijn paardje is net 2 maandjes onder het zadel en ik doe ook mee.
de galop vind ze moeilijk, springt over of verkeerd aan. en is soms niet te sturen als ze gekke kuren krijgt.
maar we doen gewoon mee voor de fun.
we maken er een gezellig weekend van.
waarom zou shirley dat niet kunnen doen? en als ze gewoon goed rijden, veel overgangen zodat kira echt aan het werk is, dan komt het helemaal goed.
het een goede oefening voor hun allebei.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:53

Thiedemann goed voor de spieren? Haha
Volgens mij weet jij de werking/bedoeling van een Thiedemann niet helemaal? Hij voorkomt dat het paard zijn hoofd te ver omhoog of te ver naar voren doet. Je paard wordt er echt niet gespierder o.i.d. van hoor. Daarvoor moet je trainen, trainen en nog eens trainen.
Maargoed, dat terzijde.
Ik vind het een leuk paardje, en succes op je wedstrijd!
Maak er wat van Lachen

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:56

messien latte reactie maar !!!!
jullie moeten niet zijkrn want jullie kunnen kira niet eens pfff
hij is heel sterk en vervelenddehele tijd [color=#4080FF]ik heb er zelf op gereden dusSz niet zurren over die tieleman Boos! [/color]
maAr shirley je heb leuke foto,s Tong uitsteken Knipoog Haha!

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:05

jij weet niet hoe kira is en als je het zo goedweet moet je m,aar naar de manege komen en dan sta je verbaaast te kijken Bloos

gilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:08

ik had het over tinkebel

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 20:09

Tinkelbel schreef:
Thiedemann goed voor de spieren? Haha
Volgens mij weet jij de werking/bedoeling van een Thiedemann niet helemaal? Hij voorkomt dat het paard zijn hoofd te ver omhoog of te ver naar voren doet. Je paard wordt er echt niet gespierder o.i.d. van hoor. Daarvoor moet je trainen, trainen en nog eens trainen.
Maargoed, dat terzijde.
Ik vind het een leuk paardje, en succes op je wedstrijd!
Maak er wat van Lachen

dat willen we ook niet! het gaat om iets anders maar jullie snappen dat niet! ik ook nog niet goed,me moeder wel we gaan hem ook goed longeren en zo allemaal goeden dingen vanaf maandag doen!

Karnaval

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:19

wat een commetaar allemaal , ze doet maar mee omdat ze het leuk vind hoor ! mischien is der paard wel heel rustig op de wetstrijd , leren ze toch allebei van .. !

je hangt wel veel naar voren , en als die hard loopt , kleine voltes rijden , Lachen veel sucses!

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:27

gilian schreef:
jij weet niet hoe kira is en als je het zo goedweet moet je m,aar naar de manege komen en dan sta je verbaaast te kijken Bloos

Ik heb zat sterke pony's/paarden gereden. Mijn eigen paard is ook ontzettend sterk. Maar dat los ik niet op met een Thiedemann. Dat los je op door je paard naar voren te rijden, schakelen, figuren rijden, zijgangen. Noem maar op. Als je je paard zo opkropt en tegenhoudt krijg je een bommetje onder je dat steeds explosiever wordt.
Maargoed, dat is mijn mening. Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat ''ik het allemaal beter weet''. Ik probeer alleen nuttige tips te geven.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:52

Maar dat word niet geaccepteerd in haar topics.
Als je met nuttige tips komt dan klopt het weer niet volgens hun.

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:05

Tinkelbel schreef:
gilian schreef:

Ik heb zat sterke pony's/paarden gereden. Mijn eigen paard is ook ontzettend sterk. Maar dat los ik niet op met een Thiedemann. Dat los je op door je paard naar voren te rijden, schakelen, figuren rijden, zijgangen. Noem maar op. Als je je paard zo opkropt en tegenhoudt krijg je een bommetje onder je dat steeds explosiever wordt.
Maargoed, dat is mijn mening. Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat ''ik het allemaal beter weet''. Ik probeer alleen nuttige tips te geven.

helaas heb jou commentaar geen nut want ik doe het voor een goede doel zeg maar hoe ik hem gebruik is niet slecht,je weet niet wat er aan de hand is .Als je met gilian in discusie ga doe het dan via pb! Knipoog

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 21:06

Milkaatjuh schreef:

mis poes! in dit topic heb ik alleen andwoorden gegeven tja als je nou is nuttige commentaar geeft b.v me houding kan ik er aan werken Vork

lisjuhandty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 21:24

als je pony zo hard gaat en er niet door komt waarom doe je er dan geen slof aan? dan komt ie er sneller door en kan die ook niet hard.
niet je teugels vast houden als je ze losjes houd maar wel contact moet het ook lukken en als die dan weer sneller gaat maak je een ophouding en dan weer los en als die steeds sneller gaat zet je em meteen halt en ga je achterwaarts en dan weer verder en idd veel figuren en overgangen en veel stelling vragen mag soms ook wel een keer overdreven stelling vragen om hem een keer goed los te werken

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 07:00

lisjuhandty schreef:
als je pony zo hard gaat en er niet door komt waarom doe je er dan geen slof aan? dan komt ie er sneller door en kan die ook niet hard.
niet je teugels vast houden als je ze losjes houd maar wel contact moet het ook lukken en als die dan weer sneller gaat maak je een ophouding en dan weer los en als die steeds sneller gaat zet je em meteen halt en ga je achterwaarts en dan weer verder en idd veel figuren en overgangen en veel stelling vragen mag soms ook wel een keer overdreven stelling vragen om hem een keer goed los te werken

Bedankt,zal er aan werken en bespreken Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:36

xxsummyxx schreef:
Milkaatjuh schreef:

mis poes! in dit topic heb ik alleen andwoorden gegeven tja als je nou is nuttige commentaar geeft b.v me houding kan ik er aan werken Vork

Goh ik heb je vaak zat tips gegeven waar je aan kon werken, maar dan was het zo van: dat is niet zo dus als je me niet kent moet je dat niet zeggen., je weet niet hoe kira is. Dat antwoord krijg ik dan steeds. Lachen

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:44

Maargoed, dat is mijn mening. Ik zeg trouwens ook helemaal niet dat ''ik het allemaal beter weet''. Ik probeer alleen nuttige tips te geven.[/quote]

AMEN!!!!!

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:46

[/quote]
Goh ik heb je vaak zat tips gegeven waar je aan kon werken, maar dan was het zo van: dat is niet zo dus als je me niet kent moet je dat niet zeggen., je weet niet hoe kira is. Dat antwoord krijg ik dan steeds. Lachen
[/quote]

irst indd , in dit topic niet .. alleen andwoorden![/quote]

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:47

nathalie25 schreef:

AMEN!!!!!
[/quote]

Lees is in dit topic goed ! als je goed heb gelezen dan zie je dat ik heb geschreven waarom ik de thiedeman gebruikt . Vork

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:50

xxsummyxx schreef:
nathalie25 schreef:

AMEN!!!!!

Lees is in dit topic goed ! als je goed heb gelezen dan zie je dat ik heb geschreven waarom ik de thiedeman gebruikt . Vork
[/quote]

Ja, IMO de verkeerde reden dus.
Maargoed, als je het allemaal zelf beter weet, dan zoek je het ook zelf maar uit. Lachen

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 11:53

AMEN!!!!!
[/quote]

[/quote]

Ja, IMO de verkeerde reden dus.
Maargoed, als je het allemaal zelf beter weet, dan zoek je het ook zelf maar uit. Lachen[/quote]

sorry maar me lesgever heb het uitgelegd aan me moeder,en ze is veel rustiger met thiedeman , indd ik weet het beter OVER ME EIGEN PONY over de thiedeman hoe ik hem gebruikt

ik zou zeggen .. als jullie beter weten kom maar een keer langs kan je lekker genieten hoe mijn pony is! van mij mag je komen hoor!graag zelfs dan snappn jullie mij een x

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:56

Milkaatjuh schreef:

Ik denk dat ze mee doet om te oefenen en het is een onderlinge wedstdrijd.
Ik vroeg het me ook wel een beetje af. Verder wel een leuke pony, nog een tijdje dooroefenen en dan komt het vanzelf goed Haha!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 16:56

ik bedoelde alleen maar te zeggen dat tinkerbel heel goed uitlegt hoe je een paard die zich heel sterk maakt
weer een beetje in de hand kan kijgen
zonder hulpteugel en dat is toch wat we allemaal willen?

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:22

ik rijd ook op een pony die heel sterk en snel is.
ik heb haar in het begin veel op voltes laten galoperen dan kun je het makkelijk corigeren als ze of hij te snel gaat.
ook zwaar zitten en alleen vanuit een rustige draf proberen aan te springen en niet lopen te trekken ik weet niet of je dat doet hoor Bloos maar daar door gaan sommige paard ook heel erg trekken en harder lopen

hoop dat je er wat aanhebt bij mij heeft het ook 3maanden geduurt voor ik het doorhad hoor dus vooral gedult