Gave marathonfoto's met Liberty! + waterbak!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Buxy

Re: Gave marathonfoto's met Liberty! + waterbak!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:09

sorry mag ik vragen waar deze opmeriking op slaat? of ik snap hem niet helemaal..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:15

Alle beste stuurlui staan weer aan wal Knipoog Das altijd zo op bokt..

Gave foto's lin.. Liberty pakt het goed op joh !! Lachen Ze is erg leuk ook zo voor de wagen Knipoog

Enne Buxy,denk dat Linda je uitnodigd om het zelf is te proberen.. Maar ja.. Zoals ik zei..Beste stuurlui staan aan wal he ?? Knipoog Tong uitsteken

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:17

Ziet er leuk.
lekker nat word je wel van de waterbak Clown

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:18

mm ik zeg niet dat ik het niet wil en zeg ook niet dat ik het niet kan..
ik geef alleen mijn mening aan de hand van me eigen ervaring.. en dan is het aan diegene om normaal.. of zoals nu belacheljik te reageren..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:43

Buxy schreef:
hoe krijg je het voor elkaar om na 2keer een wedstrijd te rijden er al zo'n onderhals in te rijden..
met losse leidsel rijden lijkt me niet handig.. vooral als je paardje het nog niet zo vaak gedaan hebben je kunt hem dan niet genoeg steunen.. en door met een losse leidsel te rijden komt het er trekkering en plukkerig uit te zien..

Dit vind ik anders allesbehalve vriendelijk overkomen. Ik weet niet hoeveel menervaring jij hebt want dat verzuim je te zeggen, ik weet wel hoeveel ervaring Liberty heeft, ik heb haar ook dressuurmatig zien rijden en ik hoop dat ik het ooit voor elkaar krijg om mijn paard zo rond te sturen.

Heb je zelf wel eens marathons gereden? Dan rij je toch echt iets anders dan in een dressuurproef. Losse leidsels hebben wij ook regelmatig in een hindernis. Een onderhals heb je erg snel bij een paard wat vrijwel uitsluitend voor de wagen loopt en die van Liberty vind ik wel loslopen.

Als wij trainen voor de dressuur lopen bij ons de paarden netjes aan de teugel, in de hindernissen wordt er voornamelijk op stem gestuurd en proberen we zo snel mogelijk rond te komen. Altijd paardvriendelijk en ik kan van Liberty en vele andere menners niet anders zeggen.

het is maar goed dat er hier geen foto staat van onze wending bij c in de waterbak, dat ging iets minder subtiel Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 08:28

Percy schreef:
Een onderhals heb je erg snel bij een paard wat vrijwel uitsluitend voor de wagen loopt

Hier ben ik het totaal niet mee eens. David loopt nu al 8 jaar samengesteld en pas de laatste 2 jaar ook onder het zadel. Maar daar moet je toch hard zoeken naar een onderhals!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 09:02

Onderhals is per pony/paard verschillend vind ik.. Liberty heeft mss wel wat, maar niet abnormaal Haha!

@obelix, Liberty is een ruin Knipoog

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:09

Sjonniej schreef:
Hier ben ik het totaal niet mee eens. David loopt nu al 8 jaar samengesteld en pas de laatste 2 jaar ook onder het zadel. Maar daar moet je toch hard zoeken naar een onderhals!!

Ik zei ook niet dat elk paard wat voor de wagen loopt een onderhals heeft, alleen dat de kans erop wat groter is Knipoog Door veel dressuurmatig te trainen kan je dat wel zoveel mogelijk voorkomen maar sommige paarden hebben er ook meer aanleg voor dan anderen. Mijn Tinker heeft er bijvoorbeeld heel veel aanleg voor.
Bij Liberty vind ik het ook wel meevallen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:45

Percy; Maar dit ligt aan de rijder en niet aan de sport, want daar verschuif jij het nu een beetje naar. Als je op een marathon gaat kijken, een samengestelde geen hobby, dan heeft ruim de helft géen onderhals. De paarden die dan een onderhals hebben, kijk dan naar de rijder; Handen een meter uit elkaar, ruk hier, trek daar.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 14:52

@percy: voor de duidelijkheid.. ik rij aangespannen met friezen enkel en dubbel en daarmee gaan we niet verder als een oefenmarathon.. daarbij ben ik groom bij 2-span welshe's klasse 3.. maar ja zelf marathon ervaring heb ik dus niet uitgezonderd op de oefenmarathon's..
maar komen we hier nou op het zelfde niveau als in een andere topic dat je alleen je mening mag geven als je het zelf beter kunt?

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:06

Ik vind dat je gerust comentaar mag geven maar dan opbouwend(zeg er dan ook bij wat er fout is en hoe ze het in de toekomst beter kan doen)(even wijse les van tumtummie Tong uitsteken )

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:19

Ben ik nog steeds niet helemaal met je eens Sjonniej. Natuurlijk kan je door een verkeerde teugelvoering een onderhals kweken, zowel op het paard als erachter maar met aangespannen rijden moet je daar nog veel meer op letten omdat je met aangespannen rijden de teugels veel meer gebruikt dan onder de man. Als ik men stuur ik uiteraard op teugels, zweep en stem. Als ik rij komen de teugels er nauwelijks aan te pas en stuur ik voornamelijk op zit. Mijn aanleuning is ook zwaarder als mijn paard voor de wagen loopt, als ik er op zit (als het tenminste goed gaat) heb ik vrijwel niets in mijn handen. Ik werk naar een lichtere aanleuning toe maar dat is voor de wagen een stuk lastiger met rijden. Daarnaast had mijn paard al een neiging tot onderhals nog voordat er ooit iets mee gedaan was, het heeft ook veel met bouw te maken. Combinatie bouw en zwaardere aanleuning kunnen dan een onderhals tot stand laten komen. Overigens valt dat bij die van mij wel mee, die had meer onderhals nadat hij beleerd was dan nu en degene die hem beleerd heeft is iemand met een aardige staat van dienst en die rijdt echt niet zoals jij nu schetst Knipoog

Maar goed, dit is eigenlijk een hele discussie geworden die niet zoveel met de foto's te maken heeft.

Je mening mag je geven Buxy. Het is alleen altijd prettig te weten wie die mening geeft. Daarnaast ben ik het gewoon totaal niet met je eens en heb ik even zoveel recht om dat te zeggen als jij recht op jouw mening hebt. Nergens heb ik namelijk geschreven dat jij je mening niet zo mogen geven. Dat lijkt tegenwoordig wel de dooddoener van bokt.

Zo, en nu kap ik er mee want ik moet nog heel wat doen voordat ik straks weer te paard kan klimmen.
Bovendien ging het om een paar hele mooie foto's wat niet wegneemt dat dit een aardige discussie zou kunnen zijn voor UHZ.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:45

Dan gaat hij nu naar UZ Knipoog

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 17:27

liberty schreef:

@obelix, Liberty is een ruin Knipoog

Whoops sorry Clown Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:48

Ziet er hartstikke leuk uit hoor.. *LOL*
Leuke pony Ja

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 22:57

Buxy schreef:
hoe krijg je het voor elkaar om na 2keer een wedstrijd te rijden er al zo'n onderhals in te rijden..
met losse leidsel rijden lijkt me niet handig.. vooral als je paardje het nog niet zo vaak gedaan hebben je kunt hem dan niet genoeg steunen.. en door met een losse leidsel te rijden komt het er trekkering en plukkerig uit te zien..

Dit bedoel ik nou Gestoord

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 23:01

nou wat bedoel je?

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 09:48

voor alle duidelijkheid: de discussie over de onderhals is verplaats naar UZ viewtopic.php?f=21&t=398088

dus laten we hier verder reageren op de mooie foto's van Linda en Liberty.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 14:11

goed plan mriekie!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 21:44

Ik zie deze foto's nu pas... Lachen Liberty doet ook echt gewoon alles he.. Ik blijf het een geweldig paardje vinden!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 12:40

snowdon schreef:
Ik zie deze foto's nu pas... Lachen Liberty doet ook echt gewoon alles he.. Ik blijf het een geweldig paardje vinden!

dat is ie ook Haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:33

Pff... Het zal wel meevallen met die onderhals hoor.. Slapen
Welk paard heeft nou geen onderhals als tie z'n hoofd hartstikke hoog houd?
Ik zie iig een pony die goed op de menner geconcetreerd is, en die fel en fanatiek door de hindernissen gaat.
En zoals anderen al zeiden, in een marathon gaat het er wat anders aan toe dan in een dressuurproef.. Zo snel mogelijk door de hindernissen, en zo kort mogelijke bochten maken. En dat wil niet zeggen dat het gelijk paardonvriendelijk is. En dat af en toe 1 of alle 2 je leidsels wat losser komen te hangen dat kan wel is voor komen ja..

En die dressuurfoto ziet er trouwens wel supernetjes uit zeg! Ja
Ik hoop dat ik ook ooit een paard zo mooi kan laten lopen aangespannen.. *LOL*

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-05 15:54

Hele mooie foto's hoor! Het ziet er heel spectaculair uit!
Liberty is heel gaaf!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-05 17:58

Manuutje1990 schreef:
Ik zie iig een pony die goed op de menner geconcetreerd is, en die fel en fanatiek door de hindernissen gaat.
En zoals anderen al zeiden, in een marathon gaat het er wat anders aan toe dan in een dressuurproef..

Geconcentreerd was ie zeker *LOL*

En ja, dressuur en marathon is niet te vergelijken Lachen

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-05 13:32

wat een gezeur hier weer Huilen
het staat me steeds meer tegen bokt te lezen
er zijn er altijd weer die het beter weten en onbenullig commetaar geven
ik zeg altijd maar zo je bent pas uitgeleerd als je tussen 6 plankjes ligt
maar sommige denken alles al te weten grrrr

maar effe ontopic weer
ik vind het er top uitzien mooie wagen heb je
ik begin dit jaar voor het eerst met oefenmarathon
en ik hoop dat ik dan ook zo rijd het ziet er super uit en zeker voor de 2 de keer
suc6 verder
mooi paardje hoor Haha!