Lucky Lady @dressuurles

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marengo_82

Re: Lucky Lady @dressuurles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 09:15

Balte is de dochter van Lucky en ook van Teigetje. Het is een vierjarige merrie en voor meer info moet je bij Teigetje zijn, want ze heeft het al 100 keer gezegd en ik ben het al 100 keer vergeten. Clown

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 13:54

ulleke schreef:
Teigetje schreef:
Ik las even wat te snel en dacht dat je schreef dat jij moest aankomen waardoor ik dacht dat jij mij dik vond hihihihihi

dat maar jij ervan.. ik zou zoiets niet durven zeggen.. heb lucky trouwens vorig jaar gezien en toen was ze toch minder dik ...

Ha, ben nieuwsgierig, waar heb jij ons gezien?

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 13:56

Rocco1 schreef:
van wie is dat eerste paardje? die ziet er goed uit zeg..
wat de rijfoto's betreft: probeer wat rechter te gaan zitten.. je zit zo ingezakt..
leuk paard

Ben ik niet echt mee akkkoord hihi, ik vind persoonlijk dat ik op veel foto's nogal strak in de rug zit, maar ik geef toe op de doorzitfoto's zijn mijn schouders niet echt recht maar ja, die zijn op de grond ook al krom hihi.

Dat eerste paardje is Lucky haar dochter en per ongeluk tussen de foto's beland. Balte is een vierjarige merrie van 1.68m groot en is een dochter van Don Renoir.

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:25

Teigetje schreef:
Acilon schreef:
mooie foto's Anja! niks op aan te merken !!

hoe komt het eigenlijk dat ze zo dik is?

Dat zit gewoon in haar aard eigenlijk. Alles krijgt hier evenveel eten en alleen zij is zo dik. Zij heeft dat van ruwvoer. Als je ze op stro zet en niks anders bijgeeft van ruwvoer, dan wordt ze mooi dun. Maar, ze is allergisch voor stof en moet dus op vlas en aangezien ik vind dat een paard zo veel mogelijk volgens zijn natuurlijke aard moet kunnen leven en dus ruwvoer moet kunnen eten, heb ik het dunner krijgen van Lucky opgegeven.
Ze krijgt slechts een kilootje krachtvoer per dag, een onderhoudsmengeling dus daar zal het niet van komen Haha!

Leuk paardje heb je hoor!
Ik ben het roerend met je eens wat bretreft het ruwvoer,
de meeste mensen die ik ken geven hun paard weinig ruwvoer,
of laten hun paarden maar eventjes grazen omdat een grasbuik niet mooi is...Verward
Helaas gaat hun eigenbelang voor het welzijn van hun paard,
onze paarden zijn super gelukkig, want ze mogen lekker de hele dag op de wei, en als mijn paard blij is, maakt z'n 'trommel' voor mij niets uit!
Veel succes verder met je paardje! Knipoog

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:26

leuk beesie hoor! mooie uitstraling

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:51

ditchie schreef:
ditchie schreef:

Ik doe ze altijd zo laag, wel maar een slagje op die lage plaats dus ze heeft er zeker geen last van, zijn ook fleece bandages dus Haha!

Fleece bandages voor het werk?? dat zijn dan stalbandages :S volgens mij kan je ze dan beter laten..

[/quote]

nee hoor,
rijden met fleecebandages gaat prima,
al horen ze idd wat midner laag.

verder zet dr lekker uit,
wat vremd trowuens dat ze alles op htzelfde voer hebben staan :S
[/quote]

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:02

[/quote]
Dat zit gewoon in haar aard eigenlijk. Alles krijgt hier evenveel eten en alleen zij is zo dik. Zij heeft dat van ruwvoer. Als je ze op stro zet en niks anders bijgeeft van ruwvoer, dan wordt ze mooi dun. Maar, ze is allergisch voor stof en moet dus op vlas en aangezien ik vind dat een paard zo veel mogelijk volgens zijn natuurlijke aard moet kunnen leven en dus ruwvoer moet kunnen eten, heb ik het dunner krijgen van Lucky opgegeven.
Ze krijgt slechts een kilootje krachtvoer per dag, een onderhoudsmengeling dus daar zal het niet van komen Haha!
[/quote]

Leuk paardje heb je hoor!
Ik ben het roerend met je eens wat bretreft het ruwvoer,
de meeste mensen die ik ken geven hun paard weinig ruwvoer,
of laten hun paarden maar eventjes grazen omdat een grasbuik niet mooi is...Verward
Helaas gaat hun eigenbelang voor het welzijn van hun paard,
onze paarden zijn super gelukkig, want ze mogen lekker de hele dag op de wei, en als mijn paard blij is, maakt z'n 'trommel' voor mij niets uit!
Veel succes verder met je paardje! Knipoog[/quote]

Maar overgewicht is niet gezond hoe gelukkig je paard ook is, wat voor een ruwvoer krijgt ze, heb je geen alternatieven bedacht?
en ik vind het trouwens wel apart dat al jullie paarden het zelfde krijgen...

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:18

dat maar jij ervan.. ik zou zoiets niet durven zeggen.. heb lucky trouwens vorig jaar gezien en toen was ze toch minder dik ...
[/quote]

Ha, ben nieuwsgierig, waar heb jij ons gezien?
[/quote]

ik heb sonja op lucky gezien.. op school in st niklaas namelijk, ik zat daar ook en ik weet nog dat sonja toen vertelde dat ze serieus op dieet stond en dat zelfs haar hooi gewogen werd.. arm paardje Lachen[/quote]

perdenslager

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:21

je moet recht op zitten, en ik vidn persoonlijk het paard vrij dik, of is ie dragend? Haha! verder leuk paardje hoor!

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 17:53

perdenslager schreef:
je moet recht op zitten, en ik vidn persoonlijk het paard vrij dik, of is ie dragend? Haha! verder leuk paardje hoor!

Misschien eens het hele topic lezen waarom ze zo dik is en nee, ze is niet dragend. Daarbuiten gaat het in de dressuur vooral over hoe het paard loopt natuurlijk Haha!

Wat voor ruwvoer ze krijgt, voordroogkuil omdat ze allergisch is voor stof maar ook daar is over nagedacht, ze krijgen tweede snede plus extra lang gedroogd.
Waarom ze allemaal hetzelfde krijgen, wel omdat ze in de winter de hele dag en nu dag en nacht vrije uitloop hebben en dan is het nogal moeilijk om het ruwvoer af te wegen Haha!

Ha, Ulleke dan denk ik dat ik weet wie jij bent maar ik ben je echte naam vergeten.

ulleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:10

kan zijn teigetje, jij bent ook wel es meegekomen als wij les hadden.. mijn echt naam is ann

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 19:03

Leuk dier hoor!

Maar eh...je bandages zitten echt schandalig Clown
Officieel horen ze net boven het spoortje te zitten.En dan met een V gebandageerd.Nu zitten ze in de kootholtes wat nooit de bedoeling kan zijn Haha!
Maar ja, als jij ze zo wilt dan moet je dat doen.Denk alleen niet dat het echt bevorderlijk is zo.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-05 19:16

Bevordelijk voor wat? Voor de steun? Ik denk dat daar de algemene tendens toch al is dat bandages niet steunen. Ten tweede, het zijn fleece bandages, dus ze voelt die niet eens zitten in die kootholte. Ten derde, als ik andere bandages gebruik, bvb rekbandages gebruik ik onderbandages en bandageer anders aan de koot. Ten vierde, ik rij bijna altijd zonder bandages, hier was het meer voor de foto's.
Ten vijfde, ik dacht dat het hier de essentie was om commentaar op het rijden te geven. Wat er vooral al geweest is op mijn houding. Over hoe het paard loopt, heb ik nog maar weinig gelezen. Jammer want dat is nu net het interessantste onderdeel dacht ik toch.

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 20:33

Naar mijn bescheiden mening ziet het er goed uit. Alles ziet er ontspannen uit. En ik vind Lucky zowel als Balte prachtpaarden ondanks dat Lucky wat dikker is. Ik heb mss wel een zwak voor dikkertjes.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 16:36

Heb alle foto's (heb er nog meer van die les) nog eens bekeken en mijn bandages zitten inderdaad wel erg laag, denk dat ik nog niet goed wakker was want is toch niet echt van mijn gewoonte.

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:43

Amen

PartTwo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 19:52

offtopic:
De bandages zitten volgens mij niet helemaal goed, ze zitten beetje te laag Knipoog[/quote]

Ze zitten idd te laag, ik doe ze altijd tot het spoor(zit achter op de kogel)

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 20:33

ziet er erg netjes uit !! bandageren voor de foto is leuk heh Haha! daar zijn wij ook enig in Lachen mooi paard en ze ziet er gezond uit !!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 11:53

Ziet er goed uit teigetje Haha!
Wat kilo's minder zou mooier zijn, maar ach, denk dat dat nu wel duidelijk is Haha!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:22

Liever te dik dan te dun zeg ik altijd maar!

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:30

sjemie schreef:
Ziet er goed uit, probeer alleen je schouders naar achteren, borst naar voren, zit je ook rechterop.

Idd! Verder leuke foto's! Wat een leuk paard! Haha!

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 11:30

hey! ik heb dezelfde cap Tong uitsteken

't ziet er een gezellig paardje uit Lachen