Oefenmarathon in gestel!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mriekie

Re: Oefenmarathon in gestel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 22:50

laura2span schreef:
ze zijn 1.04m. grote maat dus maar kleine ratten hihi zegt iedereen altijd.

grappig, wij zeggen altijd muizen Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 23:15

ja, helemaal weggezakte rug Ja en idd op Haanwijk. Hij heet Trammelant en is 26 Ja

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 00:20

Op die laatste foto ziet het er echt uit alsof jullie er lol in hadden, de paarden en de mensen... allemaal... alles vrolijk... Lovers ziet er super lief uit!!
Voorderest weet ik nix van mennen enzo Clown maar ik vind ze er in ieder geval super lief uit zien Lovers

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 11:04

Waarom geen shetten in de marathon? Shetten kunnen prima in de marathon. Ze zijn snel, wendbaar en hard. Dressuurmatig zijn ze ook prima te rijden als je daar voldoende aandacht aan besteed. Je komt misschien soms net iets te kort in het staptraject maar dat compenseerd wel weer. Ook zijn de
A-welshen vaak echte concurenten. De grotere pony's kan je er vaak wel uit rijden. Dit is mijn shetspan in de marathon. Nou heb je twee voorbeelden gezien van geweldige shetten dus niet zeggen dat shetten niks aan zijn
Afbeelding

Mooie foto's hoor. Ziet er geweldig uit.

Rauka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 12:38

hee! wat leuk zeg, shetten voor de wagen! ik woon zelf ook in gestel, op t venkant=> (en zoek een plekje voor mijn paard)
en ik vind shetties leukkkkk Vingers aflikken Haha!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-05 15:27

napie ik heb nooit moeite met mijn staptraject. altijd ruim binnen de tijd. afgelopen zondag hadden we ruim een minuut over op 800 m. ze halen in pieken de 6.5 km/h
dat is eigenlijk allen door de rechter pony (meestal links op de foto sandy dus)
die heeft een super stap. hihi dressuur gaat soms wat minder en soms gaat het wel goed. als ze geen zin hebben staan er 2 neuzen in de lucht Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-05 15:44

Napie; Maar op wedstrijden als Hellendoorn, Lichtevoorde etc. moeten ze halverwege aan het zuurstof. Op die lichte en korte wedstrijden zijn ze geweldig, maar als je op zwaardere wedstrijden komt. Met hindernissen van meer dan een minuut komen ze meters te kort.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 17:46

Ik rij alleen af en toe een oefenmarathon.
Aart van der Kamp komt toch ook een heel eind met zijn shetten.
Mijn span stapt 5 kilometer per uur, sneller krijg ik ze echt niet.
Ze draven ongeveer met een tempo van 20 kilometer per uur

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 18:11

aart van der kamp sliep tijdens deze marathon bij onze pony's met 2 spannen. de meeste van zijn pony's zijn welshjes. hij heeft nog 1 echte shet.
sjonniej die opmerking klopt echt niet gewoon! mijn pony's hebben vorig jaar de wedstrijd Hengelo gelopen zonder moeite. 5 trajecten 21 km. dus dat licht aan je training en niet aan de pony. normaal gesproken zijn shetten veel taaier en harder dan bijv. een kwpn'er. ze hebben veel meer doorzettingsvermogen. wat niet wegneemt dat de pootjes korter zijn.
napie een draf van 20 is niet goed voor een shet hoor. dan lopen ze op hun tempo en ze moeten op het jouwe lopen. mijn topspeet was 30 km/h dat was een flinke galop. ik denk dat ze in de wedstrijd wel harder gaan maar dan mag ik de km teller niet mee.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 18:44

Laura; Als jij een hindernis van 600 meter hebt, moeten jouw shetjes 1000 stappen nemen en een grote D-pony neemt er 600. Daarom kom je tekort. Dan mogen ze wel taai zijn, maar daar worden de passen niet groter op.
Napie; Alle vierspan pony rijders hebben kleine pony's. De pony's van Aart zijn dan ook altijd al ruim boven een meter geweest. De Welshjes van de andere zijn dus niet veel groter. Maar in het buitenland, red hij het meestal ook niet van de Duitsers etc. met goede grote pony's etc.

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 20:29

zijn ze weer....kei stoere beestjes zoals altijd!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-05 21:25

sjonniej ze moeten dan wel meer stappen nemen maar doordat ze zo taai zijn hebben ze daar geen moeite mee. mijn shets in ieder geval niet.
afgelopen weekend had ik een marathon. voor start a 40 en 44 hartslag. het weg traject was loeizwaar en ze kwamen eruit met een hartslag van beide 40. na het e traject had de een 48 en de ander 60. dus wij schrikken ons dood 60 dat heeft ze nog nooit gehad.waarop de vet zegt oooh dat is een van de laagste van vandaag.
of ik heb wondershetten of jou beredenering klopt niet. ze kunnen ondanks dat ze wat meer stapjes moeten zetten net zo veel als een grote.
bij de duitsers moeten je pony's toch min 1.45 zijn? dat hoorde ik van het weekend ik vind het onzin maar de Nederlanders doen niets onder hoor met die kleine pony's

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-05 21:35

geweldig! Echt super leuk. Wil ik ook ooit eens doen(eeehm, niet dat ik het kan hoor.)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:31

Laura; Het gaat niet om de hartslag maar om de meters. Ze nemen kortere stappen en daardoor win je het niet in de marathon. Ja op korte wedstrijden wel, met hindernissen van 30 sec. Maar als jij in bijv. Lichtevoorde/Varsseveld gaat rijden dan ben je nergens! Daar heb je hindernissen van een 1 minuut of langer. Daar ging het mij om.
Zelfs met onze pony's van 1.37m hadden we er al last van dat ze te korte pootjes hadden.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-05 09:57

Sjonniej heeft wel enegsins gelijk degen waar ik nu groom heeft eerder ook alteid met schetjes gereden.. en zij ook dat ie in de hindernissen tekort komt en daan vooral in de waterbak -> diep en stijl omhoog.
ze kunnen wel hard zijn, maar in tijd halen ze het niet bij de grotere.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-05 19:27

ja das waar sjonniej ze hebben wel kortere pootjes dus dat verliezen ze dan wel op. je kan wel overal binnendoor waar een ander buitenom moet. maar ook dat is maar heel soms. maar ja ze zijn lief en we zullen het er nog een tijdje mee moeten doen. in klasse 1 kan ik nog goed mee maar ik ga ook geen klasse 3 met ze starten. tegen de tijd dat ik daar aan toe ben zijn deze pony's trouwens toch al met pensioen. Clown

Caroline81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:19

Mooie wagen zeg! Shetties zijn ook schattig Lachen
Shetten kunnen prima in de marathon. Kent niemand Aart van der Kamp hier ofzo? Misschien dat hij nu andere pony's heeft maar paar jaar terug is hij toch maar mooi kampioen geworden met zuivere, weliswaar grote maat, shetlanders!
Over je rijstijl:
Ze zijn vrij enthousiast natuurlijk maar toch zou ik proberen om de afstand tussen de hen niet te groot te laten worden(en ook niet te krap). Als ze er namelijk netjes recht voor staan kunnen ze veel sneller en bestuurbaarder worden. Zeker linker-shet neigt naar stellen richting de boom.
Verder zit je lekker ontspannen op de wagen, prima hoor!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 19:29

Caroline; Jij kijkt zeker alleen naar de Nederlandse wedstrijden, waar helemaal geen grote, goede pony 4spannen zijn. Het zijn allemaal kleintjes. Maar zodra Aart in het buitenland gaan rijden, waar ze met grote, luxe en sterke pony's rijden. Is het over met Aart vd Kamp.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 19:32

aart van de kamp rijdt op dit moment met 1!! zuivere shet.
het stellen richting boom is een moment opnamen ben ik bang, ze hebben we nogal een handje van om met z'n tweeen aan die boom te gaan hangen. en dat is er vrij lastig uit te krijgen. over de afstand ben ik op dit moment ook aan het twijfelen nu jij het zegt. ik denk dat het tuig is gaan rekken want een paar maanden terug stonden ze nog super krap. op 1 foto lijken ze er inderdaad wel ver in te staan op andere weer niet. morgen toch even dubbel kijken!

ippolata

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:49

kei cool, weer de stoere schetjes zonde dat ik het niet wist want was dichtbij had ik ff kunnen kijken...laat je het weten als je weer in de buurt moet rijden?

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:56

Aahh wat een schatjes Ja Ze hebben er echt plezier in zo te zien Haha!
Veel succes verder!