Daisy @ Work op wedstrijd

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 14:54

Thnx Lachen

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:09

wat eluk zeg om weer eens foto's te zien van daisy! echt tof dat je nu wedstrijden met r rijd Lachen, dat met r hoofd heeft ze nu wel al heel lang he toen ik dr op reed had ze t ook al Lachen nou iig nog veel plezier met r!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:23

heb jij ook op Daisy gereden ? Haha!
of ben ik zo vergeet achtig ? Tong uitsteken
Ze bokt de laatste tijd wel vaak .. hier voor ook al .. maarja .. ben er mee an het werk ..

quera

Re: Daisy @ Work op wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:26

hoi
wat n mooi beesje
leuk hoor dat je 1e ben geworde
alleen jommer dat ze zo doet met dr hoofd en dat jij er niet veel aan kan doen en dat die eigenaren niet luisteren naar je.
t is echt zonde van de pony
ik hoop dat ze er snel iets aan doenwant ik vind t asso van die eigenaren want je betaald er voor en je kan er niet veel mee als ze pijn heb
iniedergeval veel suc6 m,et je pony
wat voor proef reed je ??(welk nivo)

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:30

B 7 Schijnheilig
als ze der wintervacht nog meer kwijt is is ze nog mooier Schijnheilig
Tis idd.. jammer.. maarja .. ik heb morgen les met der ik kijk aan hoe het gaat als het niet gaat stap ik denk maar af..
Dan begint iedereen maar op me te zeiken dat ik dta niet moet doen .. maar dan trek ik eens me bek open ..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:35

dat zou ik ook zeker doen hoor je mond opentrekken en er zeker iets van zeggen tegen die eigenare Koe Koe

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:42

dat ben ik ook zeker van plan .. ik weet zeker dat ze dit topic in de gaten houden omdat ik dat wel vaker merk..

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 15:44

wie de eigenaren??

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 15:47

jaah de eigenaren .. Verdrietig

lovesSkippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:03

heej dydy
ik vind het erg leuk dat je eerste bent geworden met Daisy.
ik weet hoe ze is dus vind ik het erg knap van je.
en even over die andere mensen met die negative berichten kijk eerst eens naar jezelf en denk eens na over wat jij zou doen als je dydy was en volgens mij was dit een topic om te aten zien hoe blij ze was dat ze eerste was geworden

groetjes Kelly

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:07

Thnx kel Lachen
ik wou idd .. gewoon laten zien dta ik trots op daisy ben ondanks dat ze verkeerd bereden is.. ik ben super blij met der...

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 16:31

Ziet er goed uit hoor Haha!
gefeliciteerd met je prijs Go jij! Go jij!

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 16:33

YaaY Haha!.. Lynn doet je pc ut weer? Clown
Ben echt blij met me prijs Haha!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:38

Heej,

Ik snap best dat het niet leuk is om zulke reacties te krijgen over dat zadel. Maar realiseer goed dat al deze mensen, de foto's bekijken net als ik en denken '' die pony heeft waarschijnlijk ergens pijn" en ze zeggen het dus niet om jou aan te vallen maar omdat ze ook het beste willen voor die pony. En tuurlijk ben je trots op ''je" paardje maar deze foto's laten zeer zeker verzet zien, en dat betekend meestal inderdaad ook pijn.

Nou ik zou als ik jou was op een hele rustige manier (boos worden helpt meestal toch niet) met de eigenaar gaan praten, en overleggen of er een nieuw (2e hands) zadel kan komen, ik neem aan dat de eigennaar ook het beste wil voor zijn pony. Blijft hij/zij nog zeggen dat het niet mag of kan, dan zou ik besluiten om de pony niet meer te rijden (wel longeren ect. ect.) want een pony met ernstige rug problemen heb je ook niks aan. Nou heel veel succes ermee, en bedenk dat deze mensen dit comentaar leveren voor pony en niet om jou naar beneden te halen.

Groetjes.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 18:49

ik doe ook en probeer ook het beste voor haar te krijgen .. maar het lukt niet altijd zo .. maar sommige reacties van mensen vindt ik toch wel heel grof.
ik heb er al een aantal keren over na gedacht om te stoppen en het fjordje van me buuf te gaan doen die mocht ik ook doen maar ik mocht van me moeder niet stoppen met daisy

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 18:58

Weet je zeker dat je geen vijfde bent geworden? Knipoog
Waarom is je rozet anders groen, en niet oranje?

Verder ga ik met de anderen mee.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:01

Nee je moet ook zeker niet stoppen met dit leuke paardje, want dat is het. Als jij nu stopt komt er een nieuwe bijrijder die er net zo vrolijk weer op gaat zitten. Ik bedoelde dat je gewoon dan eventueel moet stoppen met rijden, maar niet met het verzorgen en longeren/losgooien enz. Misschien als de eigennaar ziet dat jij haar niet meer rijd (wel door blijft verzorgen) dat hij dan gaat overwegen of het misschien toch niet een goede oplossing is om naar een ander zadel te kijken, zodat zijn pony weer lekker en ontspannen bereden kan worden. En een tweede handszadel ik helemaal niet zo duur hoor (moet je natuurlijk wel net de mazzel hebben dat het goed past) Ik ben zeer benieuwd hoe dit afloopt, en ik zou niet door dit gedoetje je lieve en leuke daisy laten schieten... (of zie ik dat verkeerd)

kuss

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:06

Ik heb een tip: kijk of je haar zonder zadel over de rug kan rijden, lekker ontspannen in rustige gangen, dat moet wel lukken want dan neem je de pijn weg.

Je kan de eigenaar laten zien hoe ze zonder zadel loopt, dat helpt misschien al een beetje.

Ik zou toch een martingaal nemen, in belang van de rug van het paard.

Ik denk ook dat het beter is om zonder zadel of niet te rijden i.p.v. met dit zadel, kan chronische gevolgen hebben.

Nog een tip: misschien kan je een paar dekjes op elkaar leggen, of een wollen deken ofzo. Moet je wel een langere singel hebben.

Ik vind het wel heel lief van je dat je al het geld wat je hebt uit wil geven voor de gezondheid (om het zo maar overdreven te zeggen) van een paard dat niet van jou is.

Succes ermee, het beste voor "je" paardje Lachen

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 19:12

Wij hebben hier op stal standaart groene lintjes Knipoog dat hebben we ieder jaar en dat heeft iedereen
Daisy .. is nu harstikke druk en bokt vaak en durf het niet aan om zonder zadel der op te gaan ..
ik had een martingaal maar die was te lang..
maar als k dus een martingaal ga gebruiken moet ik die weer zelf kopen ..

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:42

Ik zou uit protest niet meer op dr rijden .. Vork
Kan je geen zadel lenen bij je manege ofzo ? En ik denk .. Dat ze bokt omdat ze last heeft van een zadel dat niet fijn zit.. Dus als je dr zonder zadel gaat rijden zal ze denk ik niet meer zoveel bokken.. ? Je kant t altijd proberen toch ?

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 19:47

ikwil het wel proberen .. maar ik weet neit hoe ze zal reageren .. ik kijk wel misschien dat ik er morgen uitstap zonder zadel ..

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 19:53

Als het wel door het zadel zou komen wat iedereen hier zo opmerkt kan het best zijn dat ze zonder zadel heel anders is en dus niet bokt. Als een martingaal te lang is kun je proberen knoop te leggen in de riemen waar die ronde dingen aan zitten (weet niet hoe dat heet, haha) en zien of ie dan wel past.

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:19

dan zou ik hem eerst moeten zoeken op stal en helemaal school maken denk ik ..
ik denk dat ie onder de schimmel zit hihihi Knipoog
ik zal morgen hem zoeken en schoon maken en er een knoop in doen kijken of het helpt..

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-05 20:52

hey diantha,
wat leuk die fotos van jou en Daisy! Ik wist niet dat je haar nog steeds deed joh! Maarja kom ook niet zo vaak meer nu solletje verhuist is he.

Mensen misschien moeten jullie dit meisje niet zo aan vallen. In jullie goedbedoelde raadt maken jullie haar alleen maar onzeker, en ik heb haar niet de vraag zien stellen of ze om advies vroeg. Ze laat enkel fotos zien waar ze trots op is.

Dit beestje zou heel goed rugproblemen kunnen hebben en ik ken de eigenaar en ik weet dat ie liever niet teveel geld aan eraan uitgeeft. Maar deze pony is ook niet de jongste meer(ik denk dat ze veel ouder is dan 7) en heeft al een hele tijd in een verkeerde houding gelopen waardoor het denk ik niet eens veroorzaakt word door het zadel.
Ook denk ik niet dat jij je verantwoordelijk moet voelen Diantha. Ik zou inderdaad een goeie instructeur nemen die jou extra kan helpen zodat het misschien met rijden wat verbeterd kan worden.

gr. dor

Dydy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-05 20:56

ik ga waarschijnlijk met daisy bij poelenburgh lessen
ik weet niet precies hoe oud ze is me buurvorouw kent daisy ook en ze zegt wel dat ze 7 is
idd kees wilt niet te veel geld uit wilt geven
bedanmkt voor je tips dor Lachen

Kus Dyantha