marinda en een super middendraf (Z1)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Revanches

Re: marinda en een super middendraf (Z1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:01

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 22:01

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 10:17

heidehofs schreef:
mij boeid het op de voorhand lopen niet zo heel erg bij de 1e foto. ze strekt mooi en daar gaat het in eerste instansie om!

Het gaat er in de eerste instantie om dat je paard op de achterhand loopt. Als je paard op de voorhand knalt (of het nou met middendraf is of welke oefening dan ook), betekent dat er een fout in je (basis) africhting bestaat. Dat zou jij als Z ruiter toch moeten weten Knipoog

Dit kan je overigens heel goed trainen.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 11:00

Nou, ik vind het op zich wel meevallen hoe erg ie op de voorhand loot. Foto's kunnen ook erg vertekenen, en op de rest v/d foto's doettie 't niet!!!
En verder vind ik je setje erg leuk bij je pony kleuren Carolijn Knipoog

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 11:02

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 13:30

Heb de andere foto's bekeken, maar ik wil je toch wel aanraden om meer op de verzameling en het dragen van de achterhand te gaan letten. Van de berg foto's zijn er maar ongeveer 3 die echt de betere kant op gaan. En voor een combi met Z1 + 12 moet dat toch een peuleschil zijn zou ik zeggen..

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 15:04

k moet wel toegeven dat op die andere forum ook wel een paar foto's zijn waar ze op de voorhand loopt. maar zelf maak ik dr niet zo super probleem van omdat ze het normaal niet doet. ik heb 2 keer in de week les(priveles). dan zou ik toch wel te horen krijgen dat ze op de voorhand loopt. en dat..dat heb ik nog nooit te horen gekregen. heeft trouwens ook nog nooit op een startcoupon van mij gestaan! volgensmij zijn het momentopnames.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:03

Je zit idd wat gespannen in je bovenlijf volgens mij, vooral op de laatste foto die je hierboven plaats kan je dat goed zien.. Je trekt ook je been op en valt naar voren. Hierdoor zal je pony ook op de voorhand vallen!

Verder vind ik d'r erg leuk Ja

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 17:07

Whauh!
gave fotoos zeg!
leuk ook dat setje Haha!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 18:02

k zit er hier volgensmij wel ontspannen op. hoe ik dr op ben gekomen dat mensen zijden dat ik gespannen in mijn boven lichaam was kwam omdat ik aan een aantal instructeurs dr aan kon doen dat ik zown zere rug had als ik lang ging doorzitten. ze zeiden dat ik te strak in mijn boven lichaam hield en daarbij ook te strak in m'n rug hield. k heb hier veder niks aan gedaan. maar nadat ik een nieuw matras sliep is dit helemaal overgegaan...dus volgensmij heeft dat te gespannen zitten helemaal geen effect gehad op mijn rug

pandoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:47

Heeey!!;)Caro!;) hele mooie combi!! super! Haha! Pling In het echt rijd ze nog beter Haha! Heh Caro Tong uitsteken haha Bloos Nou nog veel suc6 he!;) met marinda..Knipoog ik zie je wel in ommen Haha! enneeh.. ik vin het roze echt leuwk staan hoor Bloos Haha!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:00

Heej Carolien, ziet er super uit hoor!
Kan alleen nog maar beter worden!
Zal de foto's ff opslaan en uitprinten voor Tjebbe (de fokker, voor de mensen die niet weten wie het is)... Haha!
Zou hij wel leuk vinden!

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 21:28

Ik vind het mooie foto's!
Doordat ze wat de grond in is gebouwd (kijk naar haar "buik", die loopt van achter naar voor naar beneden af), krijg je al snel een beeld alsof hij zwaar op de voorhand loopt (hij heeft natuurlijk van zichzelf al aardig wat gewicht meer op de voorhand door zijn bouw dus zo gek is dat niet). persoonlijk zie ik liever een paard wat over de rug op z'n voorhand loopt, dan een opgericht paard wat zijn rug wegdrukt, als ze fijn lopen kan je die achterhand er toch wel bij trainen.
Dat achterbenen om zijn voorbenen heen slaan doet mijn pony helaas ook en slaat op die manier zijn achterbenen kapot (hij zwaait zijn voorbenen ook buitenom Clown en als hij dan zo ruim draaft dat hij z'n achterbenen om z'n voorbenen heen gooit 'botsen' de benen Huilen ). Heeft die van jouw daar geen last van?

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 12:46

daar heeft ze opzich geen last van. wel hoor ik in de stap dr hoeven tegen elkaar 'klappen', dit hoor ik ook als ik haar in de wei doe en ze wegdraaft. ze heeft haar achterbeen wel 1 keer beschadigd omdat ze met dr benen te dicht langs elkaar heen gingen en ze proppen onder had. dus tja..dan krijg je automatisch een wondje(maar dit hebben denk ik wel meerderen)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:44

hey Caro Haha! leuke foto's hoor!! ziet er goed uit! uitstrekken kan ze wel!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 13:54

heidehofs schreef:
daar heeft ze opzich geen last van. wel hoor ik in de stap dr hoeven tegen elkaar 'klappen', dit hoor ik ook als ik haar in de wei doe en ze wegdraaft. ze heeft haar achterbeen wel 1 keer beschadigd omdat ze met dr benen te dicht langs elkaar heen gingen en ze proppen onder had. dus tja..dan krijg je automatisch een wondje(maar dit hebben denk ik wel meerderen)

Dat klappen van de hoeven tegen elkaar en ook het naast de massa zetten van de achterbenen komt omdat ze achter nog niet sterk genoeg is. Als ze achter sterker wordt en dus meer gaat dragen achter zal ze het minder gaan doen of zal het overgaan.

De foto's zien er goed uit, wat meer verzameling en meer op de achterhand en het wordt echt super!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:04

Loopt netjes hoor. Misschien ook een idee om met je hoefsmid te bespreken dat ze iets sneller over haar teen rolt (van haar voorhoeven dan), zodat ze haar voorbenen iets sneller weghaalt. Is dit ook een Heidehof gefokt paardje? Ik hoorde namelijk van een kennis van mij dat ze helemaal weg was van de Heidehofjes, omdat ze zo braaf en werkwillig zouden zijn!

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-05 15:22

heidehofjes...uhm..tja..dit is mijn eerste heidehofs..als je meer informatie dr over wilt hebben moet je maar even vragen aan welshfanatic. hij komt vaak daar op stal.

we hebben al een speciale hoefsmid voor marin. ze heeft nl een bokvoetje en willen dit zo mooi mogelijk krijgen zodat ze dr geen last van krijgt(heeft ze trouwens nog nooit gehad!)
maar wat bedoel je dr eigenlijk mee?
ze is even denken..niet zo lang geleden nog naar de hoefsmid geweest..k heb het in mijn agenda opgeschreven maar weet het zo even niet meer...

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-05 15:38

Erg leuke fotos vind ik!
Ik vind het setje in het roze juist heel ergl euk hoor! Leuke kleur roze is het ook!