Mijn andalusier hengst Suevo onder het zadel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 12:27

Van welke fokker komt hij, het brandmerk komt me nl bekend voor. Lekkere beesten he die Andalusiërs!

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:04

o, die ken ik niet. je hengst is wel een leuk beesie!

Willekes

GAAF PAARDJE HOOR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:24

Hoi,

Ik had je nog gepb. Mooi paardje hoor. De afstammeling zegt met ook wel iets. Ik geloof dat ik een keer op een open dag van iets een keer van de afstammeling gehoord heb. Kan dat? Het was een zoon van namelijk. Het is al heel wat jaren geleden. In Spanje rijd ik zelf ook altijd op maneges omdat ik het heerlijke paarden vind om op te rijden. De gangen zitten voor mijn gevoel erg lekker. Ze zijn vrij stevig te noemen; de meeste dan. Ik ben zelf niet een van de dunsten dus dan voelt het erg goed.

Ik ben zelf al een tijd op zoek naar een eigen paard maar nog orienterend hoor. Een barokke paard is alleen zo duur. Ik zoek een paard met een goed karakter. Misschien dat mijn vriend ook wil beginnen met rijden. Ik zoek dus ook een iets ouder en betrouwbaar paard.

Een vriendin van mij heeft een Lippizaner. Dat is ook een mooi paardje!

Ik zie hier alleen maar mooie plaatjes *LOL*

Komt je paardje nog naar Nederland of misschien woon je wel in Spanje. Het weer is daar in elk geval beter. Lekker hoor-> Veel plezier met je paardje. Ik hoop dat je ons er iets mee over kan vertellen.

minkieboy

mooi paard hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:31

echt wel een mooi paard,ikke hebben? Haha! Haha! Haha!

Missy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 13:38

Kwijl Lovers
(sorry voor de oneliner maar meer kan ik er niet over zeggen)

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 14:26

wat een gaaf beest zeg!!
is die een beetje braaf met rijden? wat een bos manen en lekkere voorpluk leukerd zeg meer foto's Knipoog

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-02 12:21

Leuk om van jullie te horen Lachen

Um Willeke, over zijn vader, ik ken nog helemaal geen namen van de "belangrijke" hengsten enzo hier dus ik zou het echt niet weten. Ik heb nog eerder fotos van hem online gezet toen ik hem net had, (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=36520) maar die stonden op mediamonks dus dat topic zal alleen maar kruisjes hebben denk ik. Ik kan wel aan mijn vriendin vragen of ze ze overnieuw kan uploaden en de paths in het originele bericht kan veranderen.
Maar het ging dus heel raar, het was helemaal niet onze bedoeling om een paard te kopen maar toen ik hem zag was ik helemaal Lovers en toen zijn we wezen vragen wat hij kosste. Veeeeeeel te duur, omdat hij nogal goede papieren bleek te hebben enz enz enz. Ikke helemaal Huilen en toen zijn we voor andere paarden wezen kijken, kep er best veel gereden en gezien maar ik bleef toch steeds naar deze toetrekken, die stond (en nog steeds staat) op de privemanege waar ik zowiezo elke dag kwam om met de paarden te helpen. Suev was nog nooit gereden en ik was altijd bij hem te vinden, poetsen, losgooien en veel bij hem in de stal kruipen hehe Lachen
Die eigenaar had ook wel door dat het voor mij heel serieus was en toen zijn we echt gaan onderhandelen. Na de helft van de prijs eraf gekregen te hebben, wassie nog steeds enorm duur maar toen heeft mijn vriend gezegd "We doen het gewoon" want hij weet hoe gek ik op hem was. Dat kon ik dus echt niet geloven.
Nu issie alweer anderhalve maand van mij maar het voelt veel langer, en ik ben inmiddels net een week of anderhalf bezig met inrijden en ja hij is heel braaf met rijden, hij is zowiezo een heel lief en aanhankelijk paard. Tuurlijk staat hij ook wel eens naar de merries te gillen en loopt hij wel eens te dansen als hij een ander paard voorbij ziet komen maar ja daar is het een hengst voor. Hij zal je nooit trappen of bijten of zoiets. Misschien als hij naar een vlieg trapt ofzo, dat hij dan geen erg in je heeft maar anders ook niet. Een kitten hier bij ons op stal is zijn beste vriendje en dat beestje komt dus ook rustig bij hem de stal ingewandeld en gaat daar lekker onder de voerbak liggen. Suev snuffelt eraan en geeft hem een kusje en vindt dat allemaal best. Ik ben echt hartstikke blij met hem!!

Willeke de paarden hier vind ik idd ook allemaal lekker rijden, net wat je zegt de gangen zitten gewoon lekker Lachen Ik rijd hier op de manege nu een aantal jonge paarden voor de eigenaar en dat is echt heel leuk om te doen. Die rijden ook allemaal superlekker al zijn ze nog wel erg groen maar dat komt wel!
Ik hoop dat je een geschikt paardje kan vinden, er zijn handelaren hier in Spanje die de paarden ook naar Nederland brengen, Tatjana van Bokt heeft dat volgens mij ook gedaan maar dat weet ik niet helemaal zeker. Die heeft nu een fantastische merrie.
Het is hier over het algemeen zo dat schimmels het goedkoopst zijn omdat ze er daar zoveel van hebben, castanjo en zwarten zijn hiet weer veel duurder.
De fokker, whoa daar probeer ik ook achter te komen, ik weet alleen dat hij uit Sevilla komt en dat zijn eerste eigenaar Maria Theresa Alonso de Florida y Casellas heet. Binnenkort wordt hij gekeurd om in het hengstenboek te komen en dat zal ik het wel eens vragen!

Groetjes, Mariska

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-02 14:31

Wow!! Wat een stoer paard!!
Wille ik ook hebbe!! Kwijl
Groetjes van Jessica!