Thomas zijn 2e wed. dressuur. (4 jarige). vervolg wed. 1!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Thomas zijn 2e wed. dressuur. (4 jarige). vervolg wed. 1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:09

Flink oefenen dan kom je er vanzelf!!

en je paard is net zo 5 als alle andere Ters of ie nu wel of niet lang onder het zdel is Haha!

Wat ik me afvroeg, is het met een karperrug niet een stuk moeilijker springen?

heb je er toevallig foto's van?

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:50

Samsam schreef:
jongleurtje schreef:

ja hij heeft een karperrug.. en hij is niet 5 maar 4 en hij is nu 5 maanden intensief onder het zadel... dus vandaar.

Dus wel 5!

Ik snap niet goed waarom zoveel mensen er zo geheimzinnig over doen en het dier zo graag een jaar jonger vermelden!

moet je even doorlezen hij is idd officieel 5 maar nu nog 4. Als jij dit jaar jarig bent ben je toch ookniet vast een jaar ouder...

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 13:51

vonneke schreef:
Flink oefenen dan kom je er vanzelf!!

en je paard is net zo 5 als alle andere Ters of ie nu wel of niet lang onder het zdel is Haha!

Wat ik me afvroeg, is het met een karperrug niet een stuk moeilijker springen?

heb je er toevallig foto's van?

nee met springen heeft die er geen last van... ik heb er geen foto`s meer van omdat ik die niet had opgeslagen op me eigen computer... maar die komen wel weer zodra ze opnieuw zijn gemaakt

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:52

Citaat:
moet je even doorlezen hij is idd officieel 5 maar nu nog 4. Als jij dit jaar jarig bent ben je toch ookniet vast een jaar ouder...

*LOL* idd anders was ik al 18 Haha!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:55

jongleurtje schreef:

Dit gaat niet over wanneer zijn verjaardag is, maar over hoeveel jaren hij is!en hij is nu 4 jaar en waarschijnlijk een maand of 10/11, afgerond 5!

Met zo'n titel impliceer je dat hij een jaar jonger is!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 14:02

Samsam schreef:
jongleurtje schreef:

Dit gaat niet over wanneer zijn verjaardag is, maar over hoeveel jaren hij is!en hij is nu 4 jaar en waarschijnlijk een maand of 10/11, afgerond 5!

lekker belangrijk 4 of 5. het punt is hij is nu pas 5 maanden intensief onder het zadel dus kan je hem zien als 4... en zolang het nog geen juli is geweest noem ik hem 4... laten we nu misschien terug kunnen gaan naar dit topic

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:22

Samsam schreef:
jongleurtje schreef:

Lekker belangrijk hoe oud zij denkt dat dr paard is Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:56

jongleurtje schreef:
lekker belangrijk 4 of 5. het punt is hij is nu pas 5 maanden intensief onder het zadel dus kan je hem zien als 4... en zolang het nog geen juli is geweest noem ik hem 4... laten we nu misschien terug kunnen gaan naar dit topic

het punt is hij is nu pas 5 maanden intensief onder het zadel dus kan je hem zien als 4......
dat vind ik wel zo dom klinken, alsof het dan beter is wat je laat zien?
hij is gewoon een 5 jarige en pas 5 maanden onder het zadel
Dit paard is gewoon zoals het heet een 5 jarige.
[/quote]

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 14:59

God o god, gaan we weer zeuren over de leeftijd!
*wanhopige kreet*

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 15:02

Natasja91 schreef:
God o god, gaan we weer zeuren over de leeftijd!
*wanhopige kreet*

Ja idd. laten we daar nou over ophouden.. 4 of 5 lekker boeiend...

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:12

Leuke foto's!
Inderdaad 1e wat ik dacht was leeftijd klopt niet. Daardoor ben ik wel de foto's gaan kijken Lachen Dus werkt wel als lokkertje!

Ik heb ook een T-tje! Vandaar die van mij is van juli, dus een redelijke late. Toch blijf ik haar wel 5 noemen. Gaat er ook niet om hoe oud ze zijn, maar hoe je ze voor kunt stellen. Voor een paard dat 5 maanden onder het zadel is is het knap dat je hem al meeneemt op wedstrijd en dit ook overleefd Haha!

Heb ik met 3 maanden ook gedaan *was wel een jaar eerder* en ach ik reed geen puntjes, maar had wel een goede ervaring erbij Lachen Zo moet je het zien Haha!

Succes verder nog met Thomas Knipoog

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 16:41

masja schreef:
Leuke foto's!
Inderdaad 1e wat ik dacht was leeftijd klopt niet. Daardoor ben ik wel de foto's gaan kijken Lachen Dus werkt wel als lokkertje!

Ik heb ook een T-tje! Vandaar die van mij is van juli, dus een redelijke late. Toch blijf ik haar wel 5 noemen. Gaat er ook niet om hoe oud ze zijn, maar hoe je ze voor kunt stellen. Voor een paard dat 5 maanden onder het zadel is is het knap dat je hem al meeneemt op wedstrijd en dit ook overleefd Haha!

Heb ik met 3 maanden ook gedaan *was wel een jaar eerder* en ach ik reed geen puntjes, maar had wel een goede ervaring erbij Lachen Zo moet je het zien Haha!

Succes verder nog met Thomas Knipoog

Dank je...
ik heb er ook ervaring bij.. kan nu nog beter blijven zitten... en ik vind het knap van hem.. binnen in totaal 4 weken wedstrijd mak zijn zeg maar...

imposant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 17:00

Samsam schreef:
jongleurtje schreef:

ja hij heeft een karperrug.. en hij is niet 5 maar 4 en hij is nu 5 maanden intensief onder het zadel... dus vandaar.

Dus wel 5!

Ik snap niet goed waarom zoveel mensen er zo geheimzinnig over doen en het dier zo graag een jaar jonger vermelden!

ik wil niet banketstaaf doen hoor maar bvb een kind dat 3 is en 1 maand kan veel minder en heeft dus ook al minder geleerd dan een kind wat 3 jaar is en 11 maanden ik vind dat dat het zelfde is als bij mensen! Bloos Vork

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 17:03

imposant schreef:
ik wil niet banketstaaf doen hoor maar bvb een kind dat 3 is en 1 maand kan veel minder en heeft dus ook al minder geleerd dan een kind wat 3 jaar is en 11 maanden ik vind dat dat het zelfde is als bij mensen! Bloos Vork

ACh ja denise.. zo denk ik er ook over maar goed laat ze maar lekker zeggen dat Thomas vijf is.. en al is die 5 dan nog...
toch bedankt voor de reactie

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:07

imposant schreef:

precies, daarom zeg je ook dat je kind net 3 is of bijna 4, met paarden net zo!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 14:14

Samsam schreef:
imposant schreef:

precies, daarom zeg je ook dat je kind net 3 is of bijna 4, met paarden net zo!

gaan we weer....

Oke mijn paard is bijna 5.. nou je zin...

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 14:47

Elk paard wordt op 1 januari een jaar ouder, vandaar dat dit paard vijf is.
Maakt ook niet uit, je hebt hem leuk aan het lopen voor zijn vijf maandjes onder het zadel.

Zusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:47

Hey jij was in Woerden op de wedstrijd of niet?
Vind het een grappig paardje erg zonde van zijn rug ,levert als hij ouder is denk ik toch beperkingen op , of niet?

Doe je de 17de ook mee?? Dan moet je waarschijnlijk tegen mij, maak je borst dan maar nat Knipoog (grapje)

Foto's mag hij iets meer door de hals, maar ga zo door, knap hoor!

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 20:23

woow marloes! echt een mooie verbetring zo! Ja Vingers aflikken
hij heeft al veel meer bespiering en glimt wel mooi hoor Knipoog
hoeveel punten had je met deze wedstrijd? en die wedstrijd daarna? Blond

veel suces nog Pling

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 20:22

Zusje schreef:
Hey jij was in Woerden op de wedstrijd of niet?
Vind het een grappig paardje erg zonde van zijn rug ,levert als hij ouder is denk ik toch beperkingen op , of niet?

Doe je de 17de ook mee?? Dan moet je waarschijnlijk tegen mij, maak je borst dan maar nat Knipoog (grapje)

Foto's mag hij iets meer door de hals, maar ga zo door, knap hoor!

ja ik was in woerden op wedstrijd..

maar beperkingen nee. dat levert het niet op.. Als je er goed mee om gaat en niet bijv. binnen een bepaalde tijd iets bereikt wil hebben (waardoor ik dan meestal harder ga trainen) dan gaat het goed.. Gewoon voorzichtig aan doen. niet vorseren en dan gaat die net zo lang mee als een gewoon paard.

ja de 17 doe ik waarschijnlijk ook mee. sta op wachtlijst maar vorige keer ook.. en sta als 1e op wachtlijst..

En ik ga niet voor de 1e plaats maar om een puntje en voor ervaring.. ben in die B al vaak genoeg 1e geweest en het is wel leuk maar zover is die van mij nog niet om 1e te worden... maar leuk dat je ook mee doet.. welke was jij dan.. reed jij samen met mij los? of???

Dat door de hals gaat nu trouwens ook steeds beter.. Hij heeft nu wel vreselijk spierpijn maar gaat nu wel beter. Morgen heb ik weer wed. en me pa gaat denk ik (hoop ik) wel weer foto`s maken...

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 21:24

Jij was in februari ook op de Zilvia's Hoeve hè? Zo op de foto's te zien zijn jullie heel erg vooruit gegaan. Vond het toen best knap van je dat je al zijn bokkesprongen uitzat. Veel suc-6 nog op de wedstrijden en met je paardje.

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:02

Ptries schreef:
Jij was in februari ook op de Zilvia's Hoeve hè? Zo op de foto's te zien zijn jullie heel erg vooruit gegaan. Vond het toen best knap van je dat je al zijn bokkesprongen uitzat. Veel suc-6 nog op de wedstrijden en met je paardje.

Dank je wel.

Had vandaag weer wedstrijd trouwens. 2 winstpunten in prencipe alleen bij de 1e proef schoot die bij ax binnenkomen ervandoor dus ik deed hem netjes overniew dus had ik min 2. Dus die 1e proef werd net 155. (dat is altijd zo banketstaaf. net 1 puntje te kort maar goed.) Baal er wel van maar goed het was voor hem nu de 1e x buiten. Hij gedroeg zich prima.. Was opzich wel tevreden.. Ga alleen noooooooooooooiit meer zo vroeg.. Me paard schrok er ook van Knipoog

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:04

Leuke foto's hoor Loes!
Hoe ging het vandaag eigenlijk?

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-05 20:05

Ik zie het al.. Netjes hoor!

jongleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-05 20:54

moowsy schreef:
Ik zie het al.. Netjes hoor!

Dank je wel... ik zou eerst gister gaan maar toen kon ik zelf niet.. had EHBO cursus.... dus heb ik nog niet tegen je gestart.. zal dat nog wel is gaan gebeuren?

10 juli toch? doe je dan ook weer mee?