A.F.Gemini + Soraya Bint Djafa onder het zadel (arab) @work!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Re: A.F.Gemini + Soraya Bint Djafa onder het zadel (arab) @w

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 13:59

Tsja wat moet je ervan zeggen..
Je bent gevaarlijk bezig, met alles .
Geen rijkleding, geen schoenen waarmee je grip hebt, geen cap, in de stal erop, voort zelfde steigert het paard, het dak is zo te zien niet vrij hoog.

Verder niet echt wat aan te merken op je houding, alleen denk ik wel dat het zadel niet echt fijn ligt op het laatste foto

Vind het wat rommelig allemaal

tirana_nr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:14

eindelijk een arabiertje van Arabians fantasie op bokt.. Haha! Bloos
leuke paardjes,,
dat veulentje is egt super lief... Lovers

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 20:55

Ik schrok echt toen ik je eerste foto zag....Een driejarige volbloed hengst, vast in de stal met ruiter erop..Ik vind het persoonlijk ook niet erg slim...je wil niet weten wat er kan gebeuren

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:09

Wat je deed is gevaarlijk zeker als het dan nog zo'n jonge hengst is!!!
Ander vind ik dat niet erg moest het geen hengst zijn en niet zo jong zou ik dat niet erg vinden maar nu het een 3-jarige hengst is
Ik deed op mijn ex-huurhaflinger van 13 ook zo'n dingen, dan kroop ik erop in de stal(los) en legde ik mij gewoon neer ze deed egt niets!!
Zelf op de weide en paddoc zonder zadel en hoofdstel(met halster en halster touw) door de weide crossen(zonder cap ofzow).. Is MIJN keus en gebeurd er mij iets is dat mijn fout...
Hopelijk denk JIJ erook zo over en besef je dat dat toch ietsie te gevaarlijk is..

Sheerza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:14

KiwiGirl schreef:
.Haai Alison..
Mensen niet zeuren Alison kan goed rijden dus Tong uitsteken ..
Leuke foto's Alison , ik mag bijna nooit meer komen vanwege slecht rapport enzo. Maar gelukkig hebben ze jou ook nog want je verzorgt er toch weer (leuk Haha! )..

Doei doei xxies Kimmie..

Al kan je goed rijden, een paard kan zich nog losrukken ook bij de beste. Ik heb het met eigen ogen gezien dat een superbraaf paard met een hoofdstel vaststond, zich losrukte en zijn mondhoeken tot verre uitgescheurd waren ! Nooit maar dan ook nooit doen ! En het is niet zeuren , maar een waarschuwing.. Moet er toch niet aan denken.. Frusty

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:16

sennerin schreef:
Wat je deed is gevaarlijk zeker als het dan nog zo'n jonge hengst is!!!
Ander vind ik dat niet erg moest het geen hengst zijn en niet zo jong zou ik dat niet erg vinden maar nu het een 3-jarige hengst is
Ik deed op mijn ex-huurhaflinger van 13 ook zo'n dingen, dan kroop ik erop in de stal(los) en legde ik mij gewoon neer ze deed egt niets!!
Zelf op de weide en paddoc zonder zadel en hoofdstel(met halster en halster touw) door de weide crossen(zonder cap ofzow).. Is MIJN keus en gebeurd er mij iets is dat mijn fout...
Hopelijk denk JIJ erook zo over en besef je dat dat toch ietsie te gevaarlijk is..

Daar hoeft het geen driejarige hengst voor te zijn hoor.. Om er een ongeluk mee te krijgen.
Maar ik vind nog steeds onzinnig dat iedereen zich zo druk maakt. Er kan altijd wat gebeuren, niet alleen in die situatie, als je daar overal zo bij na gaat denken kan je beter helemaal niks meer met je paard doen.

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:22

wat kunnen ze toch weer zeuren zeg!!
ik vind het leuke foto's hoor!! echt een heel mooi beesje ook Ja
veel plezier ermee he Ach gut
doegggieeee

muppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 21:24

en trouwens volgens mij staat hij gewoon aan zijn halster vast!!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 07:54

Scheve mond
beetje gevaarlijk dit, ik hoop dat je dat zelf inziet..

leuke paardjes verder

wouwke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 08:01

Hoi,

Wat mij opviel is dat het zadel bij het laatste paardje niet past. Het zadel ligt te ver achterover. Dit is niet prettig voor je paardje maar ook niet voor jou. Misschien is het een idee om het op te laten vullen.

Groetjes.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:48

Manuutje1990 schreef:
Daar hoeft het geen driejarige hengst voor te zijn hoor.. Om er een ongeluk mee te krijgen.
Maar ik vind nog steeds onzinnig dat iedereen zich zo druk maakt. Er kan altijd wat gebeuren, niet alleen in die situatie, als je daar overal zo bij na gaat denken kan je beter helemaal niks meer met je paard doen.
Ik geef je groot gelijk. Altijd maar als als als (Als mijn kat een koe was, dan kon ik ze melken achter de stoof.). Ik zeg niet dat het slim is, maar goed, zo 'n heisa vind ik een beetje overbodig Knipoog.

Verder wel leuke paardjes Ja.

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:40

Ik geef Manuutje gelijk hoor.. Knipoog
Ieder z'n eigen mening snap ik maar jullie zijn egt erg..Gelijk een heel streitcomitee..
En er waren denk ik heus nog wel meer mensen bij dus als er wat zou kunnen gebeuren konden die ingrijpen..
En als je naast je paard loopt en hij steigert opeens of weet ik wat kan er ook wat gebeuren..
Maarja verder bemoei ik me er maar niet mee..
Doei doei groetjes xxx kimmie

Ps: alison wel jammer he dat Gemini weg gaat..Heb je er al in de bak zelf op gereden??

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:04

heey leuk dat je mni's foto's erop hebt gezet.

en zo gevaarlijk is het niet hoor hij staat aan zijn halster vast, als er iets zou gebeuren kon ik zo t touw lostrekken.
en bovendien ken ik hem al vanaf dat hij een veulen is (hij is van mij) en weet ik dus wel hoe hij is.ze heeft er al zovaak opgezeten en steigeren heeft hij met rijden nog nooit gedaan dus....
en over t zadel dat is niet van mij maar van mijn vriend dus hadden we voor mini geleend en ze wilde nog even op soraya rijden dus vandaar dat dat zadel erop ligt dat t niet goed past weet ik ook wel. ze heeft miss 20 min gereden, en normaal ligt dat er niet op. ze krijgt een ander zadel als ze weer haar eigen vorm heeft (door t veulen is ze nog dik)
en wat is er verder mis met het rijden met veulen erbij?ze zijn het gewend dus er kan ni veel gebeuren. ik sta er zelf bij.dus had m ook vast kunnen houden als het niet zou gaan.

nog even over het in de stal erop zitten. wat zou nou gevaarlijker zijn in de stal erop dat hij niet weg kan rennen of buiten erop en hij schrikt en gaat door de draad ofzo de weg op?ik zie t probleem niet echt.ok hij kan steigeren en dat kan buiten ook.het dak is hoog genoeg, en hij stata nog vast ook zodat hij niet weg kan rennen.en hij staat aan zijn halster en niet aan zijn bit.

over de cap moet ze van mij zelf weten.raay doet niks dus doe ikzelf ook geen cap bij op.
bij een pony van 3 zou ik er ook 1 opdoen,zeker als hij nog niet is beleerd.maar goed.

dat het een hengst is maak helemaal niks uit.hij staat naast merrie op stal en kijkt er nog niet eens naar. ze lopen naast elkaar in de wei.
dus echt hengstengedrag nee!

nou dit was het wel even Pling

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:21

En dan vraag je je af waarom er zoveel ernstige ongelukken in de paardensport gebeuren... Frusty

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:25

nou ik snap niet wat jullie probleem hier mee is!

we moeten toch zelf weten hoe we t doen.
we zoeken echt niet uit van zo ja dit is lekker gevaarlijk dit gaan we is doen!
we doen t juist zo omdat t minder gevaarlijk is als het al gevaarlijk zou zijn dus

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 15:43

al is hij nog altijd zo braaf het kan altijd verkeerd gaan!
vanmiddag hadden wij een handelspaard vast staan met opzadelen (staat hij altijd) maar dit keer ging hij hangen en dat was toch wel even een eng moment, zodra wij hem los wilde klikken kwam hij omhoog, hij ging nog bijna onderuit onder het hangen, als dat gebeurt terwijl je er op zit ben je niet blij helemaal omdat je een paard niet 1 2 3 los hebt als hij gaat hangen (dan staat alles strak) levens gevaarlijk!

verder ziet het er wel uit als een leuk dier Haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-05 19:25

@ KIm ja heb er ook in de bak op gereden!
Bedankt voor je berichtje anouk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 19:29

Ff over je zit, of het zadel ik weet niet wat er aan schort, maar je zit is niet bepaald zoals het hoort...je zit nl in stoelzit! Je zit idd achter op de lepel van het zadel dus je kan nooit "in"het zadel zitten.

Heb je les?

SnowFlake

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:38

Srry hoor, Maar zeur niet zo!
Het is haar eigen risico en ik neem aan dat ze er ook aan gedacht heeft wat
er kan gebeuren toen ze erop ging zitten Scheve mond

Naja, leuke foto's ook hoor Lachen
En dat veulentje is echt schattig Lovers

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:45

Nou, het is echt gevaarlijk! Maar als jee wil verongelukken.. doe zo dan maar verder! Ik vind het echt gevaarlijk hoor.. En dan nog op een merrie rijden zonder cap? Wie weet slaat ze wel op hol omdat ze bij der veulen wil blijven (ook al huppelt die achterna!)

Niet echt verstandig bezig hoor.. meissiee.. Verward

Shikoba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 22:50

Margon schreef:
KiwiGirl schreef:
.Mensen niet zeuren Alison kan goed rijden dus Tong uitsteken

Zelfs als je net zo goed als Anky rijd is dit nog gevaarlijk!

Zie je Anky Salinero al vastzetten in z'n stal, en dat ze er dan op klimt? Clown

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-05 23:04

mmm ik kijk en kijk.. er klopt iets niet aan je houding Verward .
Je zit te ver naar achteren, steekt je voeten daardoor iets te ver naar voren ( het zogenaamde rem effect Knipoog )

Probeer iets "arroganter" te gaan rijden;
rechtop, rechte rug, schouders naar voren, handen wat hoger en mooi kijken Haha!

Als je moeite hebt om in zo'n zadel te rijden, zou ik aanraden om een paar keer zonder beugels te rijden, zodat je voelt waar je in het zadel moet blijven zitten.

Veel succes Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 07:30

Arabian_Girl schreef:
nou ik snap niet wat jullie probleem hier mee is!

we moeten toch zelf weten hoe we t doen.
we zoeken echt niet uit van zo ja dit is lekker gevaarlijk dit gaan we is doen!
we doen t juist zo omdat t minder gevaarlijk is als het al gevaarlijk zou zijn dus

Wij proberen alleen maar tips te geven. En wat wij zien is niet het meest normale..........

Ook al gaat dit paard hangen........... Het halster en hoofdstel zitten zodanig in elkaar geknoopt dat dit niet echt slim is.

Maar ja ieder zn eigen keus............. Clown

Voor de rest moet je wat op je houding leten. Iets minder naar achteren zitten, rechter op zitten.

Maar best leuke paardjes. Lachen

KiwiGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-05 14:12

Zie je Anky Salinero al vastzetten in z'n stal, en dat ze er dan op klimt? Clown
[/quote]

Mischien doet ze dat wel ben er niet de hele dag bij bij Anky Tong uitsteken ..[/quote]

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-05 17:46

Normaal zit ik altijd wel rechtop het zadel paste namelijk niet bij de merrie enz.

Over cap geen commentaar had ik gezegd geef het dann ook niet! En het is mijn eigen risico en ik weet waar ik mee bezig ben! Ik ken het paardje jullie niet dus oordeel erook niet over!

Of het nou een hengst of een merrie geweest zou zien 20 jaar of 3jaar maakt ook niks uit! Dus graag geen commentaar meer ik weet het nu wel!