Mijn arabiertje, steigerfoto's!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Axel_Clauw

Re: Mijn arabiertje, steigerfoto's!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-05 15:41

heyheeeey
wat een mooie foto's zeg!!
echt schattig beesie lijkt dat mij Haha!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 09:06

Ja, leuk hoor, enne, als jij te groot ben voor jouw paardje, dan ben ik ook te groot voor de mijne, want die is nog kleiner dan die van jou! En ik pas prima op mijn paardje.

Echt stoer die foto's zeg! Die laatste is mooi, maar wel vrij heftig met die voorbeentjes, mjah, dat straalt ook wel weer wat uit Lachen

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 09:15

Dankje, die laatste ziet er idd een beetje spannend uit. Ze is nogal enthousiast Knipoog

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:27

evitatinkle schreef:
Sjapoer is haar vader (van Saoud v. Jonker), en haar moeder was een 3/4 arabier, een witte. Met haar ben ik M dressuur en Z springen geworden.

mooie foto's Knipoog vooral die van het steigeren.
ik heb zelf ook een pony van sjapoer.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:37

Eva echt gaaf paard hoor. echt nog mooi donker van kleur ook.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:45

vind t er niet ongedwongen uit zien
over het steigeren zeg ik niets, op zich, zo hoog steigert ze niet (de laatste is wel hoog maar niet echt 'link', niet link genoeg om om te klappen) Lachen

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:27

pharagirlke schreef:

Motivatie?

pharagirlke schreef:
op zich, zo hoog steigert ze niet (de laatste is wel hoog maar niet echt 'link', niet link genoeg om om te klappen) Lachen

Mee eens! Ja

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 00:31

Eva is zeker heel ongedwongen met paarden bezig Ja anders had ze al van de mijne afgelegen. Haar eigen paarden kan je ook niet dwingen dat accepteren ze gewoon niet.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 14:24

nee, mijn paard kun je echt niets dwingen, ze laat duidelijk merken wat ze wel en niet wil. Dit doet ze zelf, omdat ze het gaaf vind. Het zijn speciale, lichte hulpen die ik haar geef. Voorbeeld: bij het achterwaarts gaan oid gaat ze ook nooit omhoog. Ze weet altijd precies wanneer ik bedoel: steigeren.
Hoog steigeren doe ik niet meer, ik zoek haar grens niet meer op. Ik weet dat ze het kan...

Maar dit is echt niet gedwongen. Ze kan nog veel meer trucjes en als ze iets niet wil doen of ergens niet mee eens is dan laat ze dat duidelijk merken!

Ik vond het wel leuk om een keer een foto te plaatsen die je niet elke dag ziet. Er zijn niet veel paarden die dit willen doen, gelukkig maar voor sommigen.

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:28

ooh! cool. Vond je het niet eng! en btw een erg leuke pony.. Kwijll:P

Bi0n_Tiffiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:36

Zo'n zadel zit egt onwijs lekker!! Ik rij er ook op egt net een stoel!! Leuk paardje is het en ik kon vroeger ook stijgeren met mn verzorg pony en idd als je erop zit weet je de balans heel gemakkelijk te vinden Lachen

carola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:39

Leuk paard, en leuke rijfoto's! Het stijgeren vind ik iets minder.... Wat als ie het té leuk gaat vinden? Of wat als iemand anders 'dat knopje' niet weet en hij het bij iemand anders daarom gaat doen? Sorry, dat is me te gevaarlijk hoor!

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 22:55

ze gaat het niet té leuk vinden anders zou ze het wel altijd en overal doen. Dit was de eerste keer in drie jaar dat ik het weer met haar deed en sindsdien niet meer gedaan.
Hoe bedoel als ze dat bij iemand anders gaat doen???
Er komt niemand anders op dan ik en mijn zus. Het is niet het soort paard om er iemand anders op te laten. Kunnen ze ook niet 'per ongeluk' dat knopje indrukken...

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 22:56

@Bi0n_Tiffiej, dankje wel. Jij weet hoe het voelt en gaat niet gelijk oordelen Knipoog

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 00:04

*volcano* schreef:
pharagirlke schreef:

Motivatie?

pharagirlke schreef:
op zich, zo hoog steigert ze niet (de laatste is wel hoog maar niet echt 'link', niet link genoeg om om te klappen) Lachen

Mee eens! Ja

Ik bekijk de foto's en daarvan vind ik het er gedwongen uit zien. Ik weet niet hoe jou paard is. Dus Lachen

Ik heb zelf een pony die het doet Haha! (alleen niet op commando, ben net alles aan he tdoen om t eruit te krijgen) Dus ik ken wel de grens van 'omklappen of niet' Haha! (anders weet ik neit wanneer ik er af moet springen en wanneer ik kan blijven zitten Vork )

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 00:12

@pharagirlke, als jouw pony steigert zonder dat jij dat wil is er iets mis. Als je al moet afpringen om niet in gevaar te komen is het echt al te ver. Ik weet niet wat jij doet om je pony dit af te leren maar Arabel zou nooit uit zichzelf steigeren. Ik kan ook een foto maken zonder zadel en hoofdstel om je te laten zien dat dit niet gedwongen is. Maar jah...wat is eigenlijk gedwongen. Door op een paardenrug te gaan zitten 'dwing' je je paard toch altijd bepaalde dingen te doen?!

Ik heb weer gesteigerd met haar omdat ik wilde uitproberen of mijn barefoot goed bleef liggen...en dat was het geval.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 00:16

Eva gelukkig weet jij hoe jij en je paard zijn. op bokt denk veel mensen anky te zijn of gewoon alles beter te weten. gelukkig weten jij en ik allebei beter.

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 00:19

Alikesflame schreef:
Eva gelukkig weet jij hoe jij en je paard zijn. op bokt denk veel mensen anky te zijn of gewoon alles beter te weten. gelukkig weten jij en ik allebei beter.

Nagelbijten / Gniffelen Ja

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 01:08

evitatinkle schreef:
Wat is eigenlijk gedwongen? Door op een paardenrug te gaan zitten 'dwing' je je paard toch altijd bepaalde dingen te doen?!

Mee eens!

Ik vind het er zo van de foto's dus ook totaal niet gedwongen uit zien. Niks geen spanning oid, lekker losse teugeltjes enz. En in mijn beleving loopt een gedwongen paard er dus echt niet zo (ogenschijnlijk) ontspannen bij. Lachen
Vandaar dus ook mijn vraag aan pharagirlke om haar mening eens te motiveren. Maar veel wijzer ben ik van de motivatie niet geworden, ik weet nog steeds niet waarom het er gedwongen uitziet en wat zij daar eigenlijk precies onder verstaat.

Anneliesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 03:00

Ik snap ook je disclaimer niet helemaal; zo nodig is-ie niet hoor!
Zo op het zicht zijn jullie een erg leuke combi en het zijn mooie foto's, niet zo onzeker hoor! Is totaal niet nodig.

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 15:03

whaha, wat grappig Haha!