Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

carola

Re: Pegasus @ hoge dressuur *buiten*filmpjes*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:40

Sorry, maar ik snap niet dat je dit op internet zet. Ook niet als het de eerste keer buiten is. Het was verzet, de eerste passen van de 'uitgestrekte draf' Verward waren zeer onregelmatig en ik zag niets uitstrekken.
Het lijkt me best nog een leuk paard, maar er zijn nog wel wat puntjes voor verbetering.

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 18:41

en even voor iedereen:

1. Het is een manegepaard
2. 'hoge dressuur' was een grapje, niet zo slim maar ik dacht dat jullie wel een beetj egevoel voor humor hadden...
3. ik rij 2,5 jaar en maar 2 keer per week
4. het was buiten en daar is ie heel schrikkerig!
5. dat uitgestrekte draf en galopchangement deed ie uit zichzelf dus dat waren ook soort van grapjes!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:06

Mensen kinderen waar HEBBEN we het hier over???
Het is niet zo'n kunst hoor om op Salinero een knap stukkie te laten zien, het paard maakt de show...het is juist de kunst om iets te gaan proberen met een paard wat veel te lang manegepaard is geweest om nog te weten wat echt rijden is, en dan te proberen iets neer te zetten. Pegasus rijdt doorgaans alleen maar binnen, komt zelden buiten en is gewend dat er niet goed met hem gereden wordt en als er dan iets van hem gevraagd wordt gaat hij in verzet ja, logisch he????
Ja, hij was bang, als jij bang bang bent, ga je ook in verzet of loop je dan wel netjes aan de teugel zoals het ''hoort''?
Tuurlijk heeft ze haar voeten te ver in de beugels zitten, je weet ook niet wat er DAARVOOR gebeurd was. Ik wil wedden dat jullie stuk voor stuk tot je knieen in de beugels hadden gehangen!
En WIJ vonden het een aantal GRAPPIGE filmpjes en als JULLIE dat niet vatten dan is er iets mis met jullie perceptie!! (De goeden niet te na gesproken).
Wat is dat met jullie grieten van 15, 16 jaar om een ander meisje zo af te kraken.
En als je ouder bent dan de leeftijd die ik noemde en je zo uitlaat dan zul je gerust wel vaker last hebben van het feit dat mensen zich niet meer willen bemoeien met je, gezien je zompige commentaren. (ik heb echt niet de moeite genomen de leeftijden te achterhalen, dus....)
Boos!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:29

Citaat:
Sorry, maar ik snap niet dat je dit op internet zet. Ook niet als het de eerste keer buiten is.

Waarom niet?

Volgens mij mogen we niks meer op bokt plaatsen want op elke foto komt gigantisch veel commentaar.

De TS mag haar rijkunsten toch wel laten zien en iedereen die een beetje weet hoe dressuur eruitziet ziet toch gelijk dat het helemaal geen changement is die gevraagd is.
En dat er nog een hoop aan gesleuteld moet worden.

Ik als bosscrossen had dat al direct gezien. Tong uitsteken
Ik zal zelf nooit zulk belachelijk commentaar geven omdat ik weet dat ik net zo heb gereden op net zulke etterbakken op diverse manege's.
het zijn overigens WEL de paarden waarop je leert rijden.

Zie er toch ook e3ens een beetje de humor van in...dat stijve gedoe altijd hier. bah.

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 19:38

Cowgirl schreef:
Citaat:
Sorry, maar ik snap niet dat je dit op internet zet. Ook niet als het de eerste keer buiten is.

Waarom niet?

Volgens mij mogen we niks meer op bokt plaatsen want op elke foto komt gigantisch veel commentaar.

De TS mag haar rijkunsten toch wel laten zien en iedereen die een beetje weet hoe dressuur eruitziet ziet toch gelijk dat het helemaal geen changement is die gevraagd is.

Ik zal zelf nooit zulk belachelijk commentaar geven omdat ik weet dat ik net zo heb gereden op net zulke etterbakken op diverse manege's.

Zie er toch ook e3ens een beetje de humor van in...dat stijve gedoe altijd hier. bah.

Ik heb hier absoluut niets aan toe te voegen!!

Eigenlijk verdienen ALLE manegepaarden een lintje!!!

Wees dankbaar dat die paardjes hun ruggen hebben gegeven en al die ellendige rondjes met ieder van jullie hebben gondgestapt en gedraaft, die eeuwige altijd dezelfde ''braindead''-makende rondjes...
Waag het niet iets ten nadele te zeggen over Pegasus of welk ander Manegepaard dan ook, zij zijn het die een ereplaats verdienen in de
PAARDENSPORT!!!

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:00

Cowgirl schreef:
Citaat:

Waarom niet?

Hier ben ik het helemaal mee eens!
Volgens mij rijd zij juist hardstikke goed voor iemand die nog maar 2,5 jaar 2x per week rijd.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:36

IK moest ook even kijken of je de filmpjes nou serieus meende, gelukkig niet Clown Knap hoor, met zo'n schrikkerig manegepaardje. Probeer aan de hand van het filmpje zelf je fouten in je houding eruit te halen, daar leer je het meest van!!

krunsjkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:52

Ik maar dneken dat mijn paard de grootste bangerd is maar hij valt dus nog best mee. Bloos Ik wee tniet of het binne ook zo is maar ik vond hem niet echt geweldig goed aan je been. mar vind het echt knap dat je zo rustig kan blijven....jammer dat er weer zo overdreven op de filmpje word gereageerd...echt weer zo'n bokt actie...ook een van de redenen dat ik praktisch geen foto's meer plaats.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:54

Vind het knap dat je met die gekke fratsen van hem blijft zitten!
Misschien moet je je zweepje aan de binnenkant houden als je voorbij dat enge stuk rijdt... tuurlijk, hij is kijkerig en bang en slaan helpt dan absoluut niet, maar bij mijn verzorg paard die ook vreselijk bang en kijkerig was, voelde zich daardoor wat meer opgesloten (in de goede zin van het woord) bescherming aan beide zijde. Naja, weet ook niet hoe ik het uit moet leggen Haha!

Saar01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:13

pff..wat een commentaar weer Gaaaap
Je zult gewoon bang worden om je foto's erop te zetten (waaronder ik ) Scheve mond
Op alle foto's is echt wel weer wat commentaar te bedenken.

Ik vind het echt leuke filmpjes..je zit z'n 'rare sprongen' echt goed uit Haha!
Ik vind het knap dat je na 2,5 jaar al zo rijd !
Leuk paard..nog veel succes!

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:21

Riant schreef:
Ik durf het bijna niet te zeggen ..

Kan zijn dat het zonder spanning anders is maar ik vind hem in de "nette draf" filmpjes af en toe gewoon kreupel eigenlijk ..

Je hebt nog veel te oefenen en te leren maar je hebt les dus je wert eraan.. Ik vind het een leuk paard en je blijft er mooi opzittten maar ik vind hem niet zuiver lopen.

kreupel ? Dit is volgens mij gewoon een tact fout.. dat krijg je als je paard te gespannen is

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:24

jeh wat is bokt toch lekker vriendelijk.

Nou meis ik vind er wel goede stukken in zitten hoor. Ieder paard kan een keertje fris zijn. Leuk paardje hoor Haha!

versace

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:27

Wat dit beestje vertoont is echt niet omdat hij het eng vind hoor hij neemt je gewoon in de maling en als je hem dan niet aan je been hebt zoals dat bij jou het geval is krijg je hem er ook niet doorheen.

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:44

ik dacht dat mijn paard kon k#tten maar hij kan dr ook wat van.
omdat ik zelf ook regelmatig in zon bok zit of dat ie grapjes uithaalt met ergens niet meer langs willen ik vind dat je het netjes oplost.
laat mensen die zoveel commentaar hebben maar eens op jouw paard gaan zitten zeg ik maar altijd,dan piepen ze wel anders
veel sucses met je paard en goede begleiding kom je er wel Clown

sucses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:49

Ik vind het niet echt een changement om heel trots op te zijn. Verdere aanwijzingen zal ik je maar niet geven want die wil je waarschijnlijk toch niet horen.

Veel succes met je paard.

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:52

Wat ik niet snap is, dat er zoveeeeeeel reacties zijn van mensen die denken allemaal dat ze HET weten, maar zelf nog nooit op Pega hebben gezeten of uberhaupt kennis gemaakt hebben met dat paard.

Veel mensen hier op bokt zijn natuurlijk stijve horken die denken dat ze de wijsheid in pacht hebben, en dat is allemaal niet erg, zolang je je mening maar netjes weergeeft en niet op zo'n kl0temanier dat zij gewoon bang is om nog wat te posten.

Voor degene die zo'n grote b€k hadden in een aantal posts: post je eigen filmpjes en foto's even hier, dan gaan we die even analyseren en even opnoemen wat er allemaal niet goed aan is. Want je kan jezelf wel voorhouden dat je het allemaal zo goed kan, maar dan ben je wel erg naief.

Gegroet 'bokkers' (en dat is geen compliment)

[ Voor degene die een normale reactie gepost hebben geld dit natuurlijk niet ]

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:55

@ Zep....

Ik vind jou instelling ook niet iets om trots op te zijn, ik ga ook maar niet vertellen wat ik van je vind, want dat wil je waarschijnlijk toch niet horen.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:58

als je paard zo zeurt wat ik hier uit begrijp( de filmpjes kan ik niet zien) is t handig om m langs de enge stukken naar binnen te stellen... dan kan hij minder zien en kan jij meer rijde... of laat er buiten eens iemand op die m flink aanpakt, hij kan t best eng vinden maar als hij t 1 keer heeft gezien is het klaar... mijn pony doet precies t zelfde, 1 keer kijken maar daarna gaat de zweep eroverheen als ze begint te zeiken!!
ik ben het op zich wel eens met t commentaar... maar goed ik kan geen filmpjes zien, maar ik snap wel dat t commentaar vrij eerlijk is.. en zachte heelmeesters maken stinkende wonden!!
en wie zeurt er hier over manegepaarden.... zet er dan bij dat het een manegepaard is, gelijk aan het begin.... en dat je 2 x in de week er maar op rijdt... als ik zo'n pony zou hebben en ik reed er elke dag op zou ik me helemaal doodschamen... maar als je er maar 2 x in de week op rijd en de rest van de week zitten er andere mensen op die wat jij probeert te verbeteren er weer uit rijden...
dan vind ik het denk ik wel knap vanje hoe jij m rijdt... ga zo door en neem les/ hou les, daar leer je heel veel van!!

Phenomenom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 21:59

versace schreef:
Wat dit beestje vertoont is echt niet omdat hij het eng vind hoor hij neemt je gewoon in de maling en als je hem dan niet aan je been hebt zoals dat bij jou het geval is krijg je hem er ook niet doorheen.

Volgens mij neem je ons in de maling....ik vind jou ook eng. Voortaan, als je iets posts, kijk dan even naar de inhoud van je post of dat ook nog wat nuttigs en correct bevat, dan filter je even de Bull$h1t eruit en dan mag je het posten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:01

Phenomenom schreef:
@ Zep....

Ik vind jou instelling ook niet iets om trots op te zijn, ik ga ook maar niet vertellen wat ik van je vind, want dat wil je waarschijnlijk toch niet horen.

Het dier loopt gewoon beroerd.

Kan best zijn dat de eigenaresse het grappig vind en er plezier aan beleeft: beroerd lopen doet ie nog steeds.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:16

Zep schreef:
Phenomenom schreef:
@ Zep....

Kan best zijn dat de eigenaresse het grappig vind en er plezier aan beleeft: beroerd lopen doet ie nog steeds.

En zo is het maar net Lachen!

hilde66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:20

Zep schreef:
Phenomenom schreef:
@ Zep....

Het is wel lastig he om commentaar te hebben maar wel gewoon vriendelijk te reageren Verward .
Voor de rest maak ik uit je laatste bericht op dat je nog niet door hebt dat het een manege paard is.
Misschien moet je het topic gewoon (nog) eens door lezen, misschien heb je ook niet gezien dat ze nog maar 2,5 jaar rijd, het paard voor het eerst dit jaar in de buitenbak rijdt, dat hoge dressuur bedoeld was als grapje en dat hij de uitgestrekte draf en galopchangement uit zichzelf deed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:22

Ik ken Pegasus behoorlijk goed! (heb 2 jaar gewerkt op de betreffende manege)
En ik vind het toppie dat je hem zo rijdt.
In de buitenbak waar hij al tijden niet meer is geweest, zo schrikkerig is en dan toch nog hele nette stukjes ertussen hebben!
Het is imo een manegepaard en absoluut niet makkelijk te rijden.
Dus rij lekker door en geniet ervan!

Mikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:30

Ik snap heel erg veel reacties wel. Ik was afgeleid door de titel en had een paard verwacht op top niveau... Toen ik keek, zag het er niet uit voor topniveau! Als je gewoon verteld wat voor niveau je rijdt en dat het een manege paard is, krijg je ook wel fatsoenlijke reacties. Voor een manege paard en welk niveau jij rijdt, vind ik het er best netjes uitzien hoor! En natuurlijk heb je nog genoeg te verbeteren, net als iedereen. Succes!

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:32

Mensen mensen, wat een gezeur zeg! Als jullie paard zo schrikkerig is en elke keer wegspringt enzo, zitten jullie er dan als anky's op?!?! laat me niet lachen. Het is toch juist leuk dat er ook eens iets op bokt word geplaatst waar het niet voor 100% goed gaat, en ik vind dat de TS het prima oplost met haar paardje. Hij loopt ook stukjes heel netjes. Ik vind het echt belachelijk dat er zo gereageerd word, ze is trots op haar paardje en wil dat met ons delen, en hop, daar komen de rot reacties weer, toch niet alle foto's en filmpjes hoeven beelden te vertonen waarop de paarden perfect lopen, dit is juist leuk! en.....kreupel?????? Nou dat zie ik dus echt niet hoor. maar in ieder geval, leuk paardje en ga zo door met rijden hoor!!!

kus