Shakira(haf)@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Shakira(haf)@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:48

Vrijheidsdressuur is ook niet aan te raden voor zo'n jong ding. Ook dat is belastend.

Wandelen, poetsen, voetjes geven en dan heb je het echt wel gehad. Lees anders de topics van Romeo_haffie eens door...

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 12:55

Maar dan heb ik het over fleeme ( hoe je dat ook mag schrijven ) en dat soort dingen dat is niet belastend hoor , maar goed het is "bokt" en daar weet iedereen het altijd weer beter dan de ander Clown ..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:01

qwinty schreef:
Maar dan heb ik het over fleeme ( hoe je dat ook mag schrijven ) en dat soort dingen dat is niet belastend hoor , maar goed het is "bokt" en daar weet iedereen het altijd weer beter dan de ander Clown ..

Het is soms gewoon nogal gevaarlijk om op een forum vanalles te gaan roepen. dingen als buigen e.d. vallen immers ook onder vrijheidsdressuur, en zijn zeker wel belastend.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 13:06

vrijheidsdressuur das nog veel zwaarder voor zo'n jong dier hoor!

en mensen ik weet heus wel wat ik doe hoor, als ik haar 10 minuutjes longeer kan dat echt geen kwaad hoor! Langer is het echt niet geweest!

En er is niemand die zoveel van haar houd als ik dus ik wil echt het beste voor haar en dat is het belangrijkste!

En als je niks op normale wijze kan zeggen zeg het dan niet want gek en gestoord dat ben ik echt niet, bokt reageert altijd zo heftig. Ik kan niet eens wat fotoos neerzetten, voortaan houd ik ze wel voor mezelf!

en cleopatra wel bedankt voor de leuke berichten!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 13:07

ok, het onderdeel "1 jarige veulen longeren is niet goed" hebben we nu gehad Knipoog

wat mij eigenlijk nog meer angst gaf, was waarmee je het veulen longeerde.
Met een touwhalster! meis, je pony hoeft maar 1x ervandoor te gaan of even een spurt te nemen, en je hebt een groot probleem!
Die dingen zijn zo ontzettend scherp op zo'n moment, ik wil niet weten hoe zo'n hoofdje erna eruit zou kunnen zien.
maar geloof mij maar, dat is niet positief.
Stel je gaat longeren ( waar ik persoonlijk tegen ben op deze leeftijd, maar het is immers je eigen pony) doe dan een normaal halster om, en geen touwhalster.....

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:15

Het is een leuke en zo te zien een brave pony, daar moet je zuinig op zijn en geen '(mis)gebruik' maken van zn werkwilligheid, das niet netjes, hij zal niet direct uit elkaar vallen van een paar rondjes aan de longe,
maflingergek schreef:
en mensen ik weet heus wel wat ik doe hoor, als ik haar 10 minuutjes longeer kan dat echt geen kwaad hoor! Langer is het echt niet geweest!

maar als je echt zo goed weet waar je mee bezig bent, doe je dit soort dingen niet met een pony van deze leeftijd, dan koop je een 2,5 jarige die lichaamelijk en geestelijk veel meer aankan.

Citaat:
En er is niemand die zoveel van haar houd als ik dus ik wil echt het beste voor haar en dat is het belangrijkste!

Ik geloof gelijk dat je gek bent op deze pony en dat je het beste voor haar wilt, echt opzet zal het vast niet zijn.
Maar hoe kun je nu zeggen dat het echt geen kwaad kan, als je zo goed weet waarover je spreekt?
(sla een gemiddeld paardenboek of internetsite erop na en denkt hoop ik de volgende keer iets beter na).

Veel Plezier en Succes met je haflinger, en doe het vooral NOG rustiger aan, daarbij ga ik ervan uit dat je nog lang plezier van d'r wilt hebben ook na dr 10e jaar bijvoorbeeld.
Wat je met de goed bedoelde adviezen doet moet je zelf weten, maar neem dan ten minste wel het goede advies van Lowara wbt het touwhalster aan!!!

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:28

ik ga morgen direct een "gewoon" halster voor haar kopen. Haar vorige is te klein geworden, hij past nog met heel veel moeite en zit super strak dus vandaar had ik even haar touwhalster omgedaan. Maar je hebt wel gelijk er kan van alles gebeuren en ik zal in het gevolg een gewoon halster gebruiken!

Verder bedankt voor de "tips" ik had ze soms wel op een vriendelijkere manier gezien willen hebben, maar we zijn niet allemaal het zelfde. Gelukkig bestaan er ook nog mensen op bokt die het wel goed met je voorhebben en menen. Deze mensen bedankt voor de tips.

Voortaan longeer ik haar nog maar af en toe 10 minuutjes, 5 min linksom en 5 min rechtsom. Net genoeg om het niet af te leren! Hier zullen vast weer mensen tegen zijn maar dat kan me niet zo veel schelen. Ik ben van sommige reacties erg geschrokken en daarom ga ik het nu minder doen! Af en toe wil dus zeggen ongeveer 1 keer per maand voor de duidelijkheid!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:31

Leuk dat je toch wat met de antwoorden doet Lachen

Maarre, ik zou eens ophouden met zomaar mensen aan te vallen, op internet komen dingen soms heel makkelijk anders over dan ze bedoeld zijn.

Heel veel plezier met shakira... enne, ik was het nog vergeten te zeggen geloof ik, maar ik vind het een plaatje om te zien, echt heel leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:40

Hej daar!

Hier dan de beloofde foto van 'the gang'

Afbeelding
Van links naar rechts Juno, Indy en Louigi.

Hier zijn ze net iets onder 1 jaar. Nu zijn ze al groter en (vind ik) mooier geworden, vooral Juno. Indy is trouwens een haf x fjord.

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 14:49

Super leuk die foto, vooral die eerst haf is erg mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 14:55

Tnx! Hahahaha dus jij valt ook al voor Juno Tong uitsteken

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:14

cleopetra schreef:
jullie maken er echt een te groot punt van hoor Boos!

Ze heeft hem toch niet een half uur gelongeerd.
denk je dat dat beesie als hij losloopt nooit de bocht omgaat ofzo. ze hebben bij de waiboerhoeve(proefbedrijf) tests gedaan met veulens!gecontroleerd werk met veulens in de stapmolen en sprinttraining.
De preciese uitkomst is wat lang om op te schrijven maar het komt er op neer dat rust roest!
af en toe je paardje 5 min op een volte laten lopen gaat hij echt niet meteen stuk van.
Het is veel belangrijker dat je tot het 5de jaar van je paard maat weet te houden met je hoeveelheid werk dan houd je ze heel.

een jong veulen hoort op het land met leeftijdsgenootjes....hij kan zijn hele leven nog werken...je zet een kleuter toch ook niet gelijk op een directeursstoel?? stelletje ****....en zulke mensen hebben paarden...walchelijk...laat dat beest lekker veulen zijn!!!!!!!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:19

sommige bokkers Hamer

horsewisper: je kan t ook normaal zeggen hoor!!

de rest zegt het aardig 'netjes' vooral stef zei het heel erg netjes Lachen
en dat van 'je doet vooral het 2de deel van je naam eer aan'
djiez. Jij zou dat 2de deel beter in je naam hebben Lips are sealed die meid doet tenminste wat met die antwoorden! ook al worden ze vaak echt poedersuiker gezegd! Ik zou net wat minder vriendeliujk reageren, hoewel ik ook wel schrok van de 1-jarige aan de longe. Lachen

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:25

Leuke haf, succes verder met 'm!
Trouwens op dezelfde dag geboren als coco, (maar co in 1993 Tong uitsteken)
Kunnen dus gelijk de verjaardag vieren Haha!

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 15:34

Slim van me haha..
Met vrijheidsdressuur bedoelde ik kan meer de basis en ik vind dat daar ook bij hoort dat ze naar jou stem moet luisteren dit soort dingen.
Vertouwen kun je er ook mee winnen.
Naja genoeg gezeur , doe wat je niet laten kan en hoop da je veel plezier van haar mag hebben.. Clown

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:07

Er zijn hier vrij veel mensen die zeggen :'op 2 kan je licht beginnen'.
ik zet af en toe een pic van een 2.9jarige en dan krijg ik supperveel ge**** van ben je niet lekker ofzo? ik vind het een sgattig ding maar laat 'm jong zijn ene van dat Touwhalster is al helemaal onverstandig maar 't is jouw pony je doet wat je wilt ...

tis maar als goede raad bedoeld ik zou niet willen dat deze mooie haf op 5 problemen heeft met z'n peesjes enzo

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:07

maflingergek schreef:
i
Voortaan longeer ik haar nog maar af en toe 10 minuutjes, 5 min linksom en 5 min rechtsom. Net genoeg om het niet af te leren! Hier zullen vast weer mensen tegen zijn maar dat kan me niet zo veel schelen. Ik ben van sommige reacties erg geschrokken en daarom ga ik het nu minder doen! Af en toe wil dus zeggen ongeveer 1 keer per maand voor de duidelijkheid!

Je veulen leert het echt niet af hoor, maar ik vroeg me af waarom je het nou doet?

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:07

Leuke haf hoor Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:54

qwinty schreef:

Een paard kan niet alleen lichamelijk (over)belast raken

cleopetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 18:42

Ik vind nog steeds dat jullie overdrijven die pony heeft toch vriendjes en loopt toch vrij en heeft een leuke jeugd.

ik denk dat als hij met hij vriendjes in de wei loopt te spelen wat vaak wel langer duurtdan 10 min. meer voltes draait dan aan de longeerlijn.
En kleiner!

Ik ben absoluut geen voorstander van te vroeg met jonge paarden te gaan werken het is zelfs zo dat ze bij ons tot hun 6de jaar de hele zomer vrij krijgen om te groeien.

Maar om nou zo over iemand heen te vallen alsof ze dat beest mishandeld vind ik een beetje triest.

volgens mij gaat het best goed komen met dat beessie!

ik heb het trouwens niet tegen de diegene die hun mening op een normale manier onderbouwen.

No hard feelings Knipoog

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:59

Tulandro schreef:
maflingergek schreef:
i

Je veulen leert het echt niet af hoor, maar ik vroeg me af waarom je het nou doet?

Dat vraag ik me ook af...
Je hebt als ie 3 is nog genoeg tijd om het 'm allemaal te leren hoor Knipoog

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 11:11

als ze nu nog ongeveer 1 x in de maand eventjes gaat longeren en dat op spelenderwijs doet zie ik het kwaad er echt niet van in.

wat denk je van al die jonge paarden die in de opfok staan en daar spelen die zijn soms meer als een uur bezig, en lopen elkaar te trappen en dan vallen ze weer eens een keer

Titsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 19:34

wow wat jong! mijn pony is nu bijna 3 jaar en begin no pas met longeren nu is 3 wel gewoon normaal kan wel eerder ik vind dat je bij 2 en een half jaar best wat kan doen maar 1 jaar! belachelijk sorry

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:05

pluimpje schreef:
als ze nu nog ongeveer 1 x in de maand eventjes gaat longeren en dat op spelenderwijs doet zie ik het kwaad er echt niet van in.

wat denk je van al die jonge paarden die in de opfok staan en daar spelen die zijn soms meer als een uur bezig, en lopen elkaar te trappen en dan vallen ze weer eens een keer

ja maar dan hoeven ze niet in een rondje te lopen en als ze moe zijn kunnen ze stoppen. als ze op jonge leeftijd steeds in de ronte moeten lopen belast je de spieren e.d. bovendien kunnen ze ook geestelijk in de knoop raken...dat vergeten een hele hoop mensen. het beestje kan zijn hele leven nog werken!!!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 11:10

Wat een leuk beestje!
Alleen ben ik er net zoals bijv. horsewisper tegen om een 1jarige pony te longeren