Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

.. qwinty schreef:Maar dan heb ik het over fleeme ( hoe je dat ook mag schrijven ) en dat soort dingen dat is niet belastend hoor , maar goed het is "bokt" en daar weet iedereen het altijd weer beter dan de ander..

maflingergek schreef:en mensen ik weet heus wel wat ik doe hoor, als ik haar 10 minuutjes longeer kan dat echt geen kwaad hoor! Langer is het echt niet geweest!
Citaat:En er is niemand die zoveel van haar houd als ik dus ik wil echt het beste voor haar en dat is het belangrijkste!

cleopetra schreef:jullie maken er echt een te groot punt van hoor![]()
Ze heeft hem toch niet een half uur gelongeerd.
denk je dat dat beesie als hij losloopt nooit de bocht omgaat ofzo. ze hebben bij de waiboerhoeve(proefbedrijf) tests gedaan met veulens!gecontroleerd werk met veulens in de stapmolen en sprinttraining.
De preciese uitkomst is wat lang om op te schrijven maar het komt er op neer dat rust roest!
af en toe je paardje 5 min op een volte laten lopen gaat hij echt niet meteen stuk van.
Het is veel belangrijker dat je tot het 5de jaar van je paard maat weet te houden met je hoeveelheid werk dan houd je ze heel.

die meid doet tenminste wat met die antwoorden! ook al worden ze vaak echt poedersuiker gezegd! Ik zou net wat minder vriendeliujk reageren, hoewel ik ook wel schrok van de 1-jarige aan de longe.
)

maflingergek schreef:i
Voortaan longeer ik haar nog maar af en toe 10 minuutjes, 5 min linksom en 5 min rechtsom. Net genoeg om het niet af te leren! Hier zullen vast weer mensen tegen zijn maar dat kan me niet zo veel schelen. Ik ben van sommige reacties erg geschrokken en daarom ga ik het nu minder doen! Af en toe wil dus zeggen ongeveer 1 keer per maand voor de duidelijkheid!
qwinty schreef:Maar dan heb ik het over fleeme ( hoe je dat ook mag schrijven ) en dat soort dingen dat is niet belastend hoor , maar goed het is "bokt" en daar weet iedereen het altijd weer beter dan de ander..
Tulandro schreef:maflingergek schreef:i
Voortaan longeer ik haar nog maar af en toe 10 minuutjes, 5 min linksom en 5 min rechtsom. Net genoeg om het niet af te leren! Hier zullen vast weer mensen tegen zijn maar dat kan me niet zo veel schelen. Ik ben van sommige reacties erg geschrokken en daarom ga ik het nu minder doen! Af en toe wil dus zeggen ongeveer 1 keer per maand voor de duidelijkheid!
Je veulen leert het echt niet af hoor, maar ik vroeg me af waarom je het nou doet?
pluimpje schreef:als ze nu nog ongeveer 1 x in de maand eventjes gaat longeren en dat op spelenderwijs doet zie ik het kwaad er echt niet van in.
wat denk je van al die jonge paarden die in de opfok staan en daar spelen die zijn soms meer als een uur bezig, en lopen elkaar te trappen en dan vallen ze weer eens een keer