Z2 Fjord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:20

gewoon ronduit geen porum. Echt geen gezicht, maaaaaar.... wel knap dat ze dit heeft kunnen bereiken.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 21:35

ik vind die manen ook niet mooi rechtop was mooier geweest, de foto vind ik ook niet mooi.(ik kijk dus naar het plaatje he niet naar de fjord)

Ik heb wel betere foto''s gezien van fjorden die hoog dressuur lopen.

Maar goed petje af voor de ruiter.

party-girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:06

k vind het heel lelijk het pas niet, wel knap dat ze zo hoog is gekomen

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:18

ik denk dat jullie het niet gewent zijn dat is misschien iets heel anders, het is ook niet zomaar wat een fjord in de Z2!!!!! ik vindt het idd heel erg knap!!1

Lientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:57

Dit vind ik echt niet mooi. Wel knap dat ze er zo hoog mee rijd. Ik zag gisteren een zware haflinger op jumping ook niet echt een zicht maar wel knap hoor hoe die kon springen.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 22:57

tuurlijk is het knap, maar ik vind het toch Verward een fjordje is er niet op gemaakt om allemaal ingewikkelde dressuuroeveningen te doen.
misschien is dit een een uitschieter met wat meer talent dan gemiddeld, maar een echt dressuurpaard wordt een fjord in mijn ogen nooit.
ik zie ze liever door het bos sjezen dan opgetut in een houdinkje lopen!
ook al is dat nogal krom, een KWPN er kan het bos ook veeeeel leuker vinden dan een dressuurproef...

mssX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 23:08

Ach... iedereen heeft zn eigen voorkeuren over hoe een paard eruit moet zien. Dat geldt dus ook voor Fjorden. Maar goed, hoe dan ook, t is wel waanzinnig dat ze dat met n Fjord heeft bereikt. Mn complimenten.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-02 23:26

ik heb het idee dat er of sommige mensen jaloers zijn op zo'n goeie Fjord of dat ze het niet uit kunnen staan dat ze het zelf niet kunnen! Misselijk
En ik vind een rodblakke Fjord wel mooi, speciaal zelfs, weer wat anders als een doorsneeFjord(ook niks mis mee hoor!!)
Tong uitsteken Ik heb zelf ook een rodblakkeFjord gehad, mijne had wel degelijk een aalstreep;bruin/rood.
Hier een foto van hem;
Afbeelding

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:47

Rivjenn schreef:
ik heb het idee dat er of sommige mensen jaloers zijn op zo'n goeie Fjord of dat ze het niet uit kunnen staan dat ze het zelf niet kunnen! Misselijk
En ik vind een rodblakke Fjord wel mooi, speciaal zelfs, weer wat anders als een doorsneeFjord(ook niks mis mee hoor!!)
Tong uitsteken Ik heb zelf ook een rodblakkeFjord gehad, mijne had wel degelijk een aalstreep;bruin/rood.
Hier een foto van hem;
http://www.endoria.net/upload/?[/img]

Dat idee krijg ik dus ook als ik deze reacties lees.

Hoezo geen porum? En hoezo MOET een fjord geknipte manen hebben en een aalstreep. Als je zo praat ben je geen fjordenliefhebber maar een kleurtjesfreak. Het mooie aan fjorden is juist dat ze ook andere kleuren kunnen hebben (rodblakke zoals Guus) of Gra = grijs ook heel appart en zeer zeldzaam.
En fjorden kunnen wel degelijk een hoog niveau bereiken als er niet van de recreatiemutsjes (manegemeisjes) opzitten zoals de meiden die hier gereageerd hebben (excuus voor de generalisatie). Als je fanatiek genoeg bent kun je een hele hoop met een fjord (of haflinger). Anders moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt en niet op een ander afgeven die wel wat heeft bereikt.

We hebben een fjordenpromoteam en daar zit Jolan ook in met Guus (by the weg helemaal geen trut hoor, erg toffe meid) en nog 2 ruiters met M2 fjorden (waarvan er 1 L2 springen bij de paarden), dus een uitzondering.....?????? Tis maar waar je op let denk ik.
Wij willen met ons promoteam wat halverwege dit jaar officieel gaat draaien juist laten zien dat een fjord geen kinderpony meer is en heel goed mee kan komen in de sport (dressuur, aangespannen, western, springen). Iets wat veel mensen nog niet kunnen accepteren, die zien liever een KWPN-er, tsja smaken verschillen zeg ik dan maar.
Of ze zijn bang met hun "13 in een dozijn" KWPN-er onder zo'n "simpele" fjord te eindigen op een wedstrijd, das naturlijk helemaal een afknapper. Persoonlijk vindt ik die reacties dan altijd wel humor, geweldig die gezichten die die mensen dan trekken.

Maarja hoe je het ook draait of keert, het blijft een geweldige prestatie van Jo en Guus (stamboeknaam Olympic, uit duitsland geimporteerd), je moet toch beter presteren dan gemiddeld om zo ver te komen met alle vooroordelen van de juryleden t.o.v. fjorden, haflingers, friezen enz enz. Haha!

Viv

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 11:59

ik vind het knap dat ze dit met hem heeft bereikt maar ik vind het ook geen gezicht. hij lijkt helemaal niet op een fjord. dat hij geen rechtopstaande manen heeft vind ik nog wel gaan maar ik vind een fjord juist mooi omdat met een aalstreep en zwart door zijn manen. en ik vind het er trouwens ook nooit niet uitzien als iemand een rijjasje en zo'n hoedje op heeft op een fjord maar dat is ook wel een kwestie van smaak. Koe Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:31

loulou schreef:
ik vind het knap dat ze dit met hem heeft bereikt maar ik vind het ook geen gezicht. hij lijkt helemaal niet op een fjord. dat hij geen rechtopstaande manen heeft vind ik nog wel gaan maar ik vind een fjord juist mooi omdat met een aalstreep en zwart door zijn manen. en ik vind het er trouwens ook nooit niet uitzien als iemand een rijjasje en zo'n hoedje op heeft op een fjord maar dat is ook wel een kwestie van smaak. Koe Lachen

Tsja en sommigen houden er juist wel van, maar daarom is dit nog niet lelijk, maar gewoon anders.
En een rijjasje en hoedje horen nu eenmaal bij dit niveau van rijden, of je nu wilt of niet. Zowizo een rijjasje bij het rijden van wedstrijden en een hoedje vanaf het Z. Daar doe je helaas niks aan als je wedstrijden rijdt.

Viv

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:35

Laten we gewoon allemaal onze eigen mening geven ok?!

Ik hou ook niet van fjorden en ben zeker niet jaloers!
Zou hem nog niet voor het slachtgeld willen hebben!
Vind het grappig dat dit ermee bereikt heeft maar dat is ook alles.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 12:36

En ik vind het een gaaf gezicht. Het is een hele prestatie van dat meisje, ik vind de fjord er prachtig uit zien. Hij loopt ook echt goed als ik zo die foto bekijk. Zelf zou het mijn keuze niet zijn om met een fjord te dressuren, maar ik heb hier wel respect voor en ik zal niemand ontmoedigen om met een fjord in de dressuur te starten. HEt is weer eens een keer wat anders om naar te kijken.

Mutzzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 13:22

He Vippie, jij kent de combinatie dus persoonlijk. Kun je me misschien even vertellen of ze nu Z1 of Z2 zijn. Volgens mij bij de paarden Z1 hoor maar iedereen heeft het over Z2 dus nu begin ik toch echt te twijfelen. Alhoewel ik zeker weet dat ze een tijdje terug bij de interkring selectie echt Z1 tegen mij reed hoor. Maar goed een mens kan zich vergissen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 14:40

ik heb een keer bij wijze van uitzondering op een fjord gereden, die was m en wordt gebruikt op de cruqiushoeve (epileptisch centrum), en dat beest reed echt super, lekker pittig en beter dan menig 'gewoon' paard. en ik geef absoluut de voorkeur aan een paard maar ik vind het wel heel knap dat (sommige) fjorden dat allemaal maar kunnen! Ik moet de Z nog maar zien te halen.....
Laatst bijgewerkt door Talida op 22-01-02 15:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:15

Mutzzzzz schreef:
He Vippie, jij kent de combinatie dus persoonlijk. Kun je me misschien even vertellen of ze nu Z1 of Z2 zijn. Volgens mij bij de paarden Z1 hoor maar iedereen heeft het over Z2 dus nu begin ik toch echt te twijfelen. Alhoewel ik zeker weet dat ze een tijdje terug bij de interkring selectie echt Z1 tegen mij reed hoor. Maar goed een mens kan zich vergissen

Z2 bij de pony's en ze moet nu Z1 bij de paarden starten.
Viv

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 15:43

kijk ik vind het plaatje gewoon niet mooi.
Ik heb zelf ook een fjord dus ik oordeel zeker niet over het paard.
Rodblakke is niet mijn favo kleur, maar ik denk als deze fjord rechtopstaande manen zou hebben het plaatje ook beter wordt.
Dan ook nog een foto nemen op een ander moment(uitgestrekte draf) zou het nog beter over komen.
Vervolgens vind ik dat hoofdstel ook voor geen meter staan.
Een fjord heeft al een groffe kop en dan ook nog z''on mega brede neusriem erbij is geen gezicht.
Met iets smallers komt het hoofd veel mooier uit.

oei wat ben ik weer kritisch Haha!

Maatje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-02 17:51

jaaa, had 'm al gezien, maar blijft een leuke combi.
Hoewel ik meestal een 'rooie' ook minder vind dan een isabel, toch een leuk plaatje!
Z1 of Z2.. vind 't beiden een knappe zet ( dubbelzinnig Haha! )!!

idd, dit is gewoon een kwestie van smaak ( net als 'aardig' of 'niet aardig'..) en daar hoeven we dus niet over te twisten..

Over het hoofdstel ( ook kwestie van smaak, maar..):
- meestal hebben arabieren een dun neusriempje:
mooi, fijn hoofd= weinig hoofdstel
fjorden hebben een minder fijn hoofd= meestal meer hoofdstel ter 'verbetering'.
zo'n dun (arabieren)riempje zou volgens mij echt niet staan bij een fjord Verward

Hoewel ik vind dat die van mij best een leuk koppie hebben , dus ik doe meestal zo min mogeijk om op de keuring... Haha!

btw, Ik vind een beeje 'massale' dress. paarden ook mooi ( ik bedoel niet van die iele volbloedentypjes), een mooie fries en fjord ook Lachen
het hoeft niet altijd of /of te zijn..

viv, met die 'recreatiemutjes'-formulering moet je oppassen denk ik Knipoog maar ik denk dat ik wel begrijp wat je bedoelt.
Maar ik denk ook dat sommigen het wellicht minder zwart-wit/
'flauw' bedoelen dan zoals ze het formuleren ( of niet natuurlijk haha).

¡!Ellen!¡

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 13:32

Dit is niet echt het beeld dat ik vewacht bij een Fjord. Heel knap dat ze zo ver gekomen zijn, maar dit bewijst niet dat Fjorden dé ultime dressuurpaarden zijn. Lachen

Ziggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 15:55

Vippie"]
[quote="Rivjenn schreef:
Hier een foto van hem;

Hoezo geen porum? En hoezo MOET een fjord geknipte manen hebben en een aalstreep. Als je zo praat ben je geen fjordenliefhebber maar een kleurtjesfreak. Het mooie aan fjorden is juist dat ze ook andere kleuren kunnen hebben (rodblakke zoals Guus) of Gra = grijs ook heel appart en zeer zeldzaam.
En fjorden kunnen wel degelijk een hoog niveau bereiken als er niet van de recreatiemutsjes (manegemeisjes) opzitten zoals de meiden die hier gereageerd hebben (excuus voor de generalisatie). Als je fanatiek genoeg bent kun je een hele hoop met een fjord (of haflinger). Anders moet je gewoon tevreden zijn met wat je hebt en niet op een ander afgeven die wel wat heeft bereikt.

We hebben een fjordenpromoteam en daar zit Jolan ook in met Guus (by the weg helemaal geen trut hoor, erg toffe meid) en nog 2 ruiters met M2 fjorden (waarvan er 1 L2 springen bij de paarden), dus een uitzondering.....?????? Tis maar waar je op let denk ik.
Wij willen met ons promoteam wat halverwege dit jaar officieel gaat draaien juist laten zien dat een fjord geen kinderpony meer is en heel goed mee kan komen in de sport (dressuur, aangespannen, western, springen). Iets wat veel mensen nog niet kunnen accepteren, die zien liever een KWPN-er, tsja smaken verschillen zeg ik dan maar.
Of ze zijn bang met hun "13 in een dozijn" KWPN-er onder zo'n "simpele" fjord te eindigen op een wedstrijd, das naturlijk helemaal een afknapper. Persoonlijk vindt ik die reacties dan altijd wel humor, geweldig die gezichten die die mensen dan trekken.

Maarja hoe je het ook draait of keert, het blijft een geweldige prestatie van Jo en Guus (stamboeknaam Olympic, uit duitsland geimporteerd), je moet toch beter presteren dan gemiddeld om zo ver te komen met alle vooroordelen van de juryleden t.o.v. fjorden, haflingers, friezen enz enz. Haha!

Viv
[/quote]

Viv, het is hier vechten tegen de bierkaai, er lopen hier zoveel fjordenhaters rond..................... debo is om die reden ook al weg gegaan, de fjord krijgt hier geen kans!!!!!!!!!!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 16:05

Tjonge jonge, Wat een discussie hier weer. Fjorden zijn MIJN smaak niet. DAt die fjordenmensen zich altijd zo die mening van andere zo erg aan trekken. Kan jouw et wat schelen wat andere van je paarden vinden? IK vind een fjord nog minder dan een geit. (en ik houd ook niet van paarden Knipoog Haha! ) Dus waar maak je je druk over als ik fjorden nix vind? Ik begin toch ook niet te miepen over die opmerking van jouw dat de meeste KWPNers er een van 13 in een dozijn zijn? Ik heb altijd zeer sterk de indruk dat fjordenmensen zich nogal snel aangevallen voelen. En dat als ik zeg dat ik een kwpn er nix vind dat ik de hemel in geprezen word en nu ik zeg dat ik een fjord nix vind word ik de grond in getrapt.. Tjonge jonge, mag hier niemand zeggen wat ziujn smaak is?

En dan gaat het me hier nog niet eens op dat het fjorden zijn maar gewoon dat een bepaald soort mensen er niet tegen kan dat iemand andres een andere smaak heeft. Leven en laten leven, denk daar eens aan.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:01

Ziggy"]
[quote="Vippie"]
[quote="Rivjenn schreef:
Hier een foto van hem;

Viv
[/quote]

Viv, het is hier vechten tegen de bierkaai, er lopen hier zoveel fjordenhaters rond..................... debo is om die reden ook al weg gegaan, de fjord krijgt hier geen kans!!!!!!!!!!!
[/quote]

Huh alleen omdat de fjord geen kans kreeg?
Ik praat hier altijd over fjorden ik heb er nooit iets van gemerkt dat bokkers fjorden niet leuk vonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:15

COOLE PONY!!! ik heb hem ook een keer gezien op concours en mijn mond viel ervan open!! wat een kicke beest is dat. je moest echt 3x kijken voordat je zag dat het een fjord was. eerst dacht ik gewoon een veel te dikke 'gewone' pony. echt een HELE mooie pony.
ik rijd ook weleens op een fjord en dat beest kan echt gigantisch springen. omdat ik altij met kwpners spring zeiden ze tegen mij oo da rkijg je noot voor elkaar op zo'n dikke eigenwijze fjord. met een onderling springwedstrijdje heb ik voor de grap mezelf voor 100 ingeschreven en was nog foutloos ook! haha geweldig. had mijn eigen 2 4 jarige eruit gereden!
die beesten gaan er gewoon voor!!!

groetjes [naam]

Diddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 19:15

wow wat een mooie fjord Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl Kwijl
ik hou niet zo van fjorde maar deze is wel heel mooi echt wel Party!! *LOL* Party!! *LOL* Party!! *LOL*

Clinnn_

Z2 Fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-02 20:23

Hee, ik heb die eerste foto als buroblad. ik vindt hem heel mooi. deze heb ik eens op een site zien staan.

Groetjes Celine