Sjonniej schreef:Yorel schreef:Alles leuk en aardig over de bespiering, maar denk ook een na over geestelijke conditie van zo'n paardje. Zoals het hier verteld wordt klinkt t alsof het diertje nogal overrompeld wordt. Een jong paard heeft vaak veel tijd nodig om alles te verwerken, jonge paarden willen meestal het liefst alles voor je doen, net als jonge kinderen. Het is dan aan de ruiter om m af en toe een beetje af te remmen zodat ie "zichzelf niet voorbij loopt" en m de tijd te geven om alle nieuwe indrukken te kunnen verwerken. Ik zou er persoonlijk wat meer tijd voor uittrekken, maar ja ieder zijn eigen methode![]()
Wel een leuke pony hoor
Helemaal mee eens
het ligt aan de pony of paard hoelang je er over doet als een pony het allenmaal goed vind en niet bang wordt of schrikt gaat het sneller dan 1tje die wel bang word of het niet zo snel verwerkt

) kan al vaker hebben mee geholpen met pony's zadelmak maken, maar gewoon voor het eerst er ook op zitten. 
(maar dat lijkt me onlogisch dat je'm voor jezelf zadelmak maakt als je snapt wat ik bedoel)