Primeur: Fjord Wodan @ dressuur!!!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Re: Primeur: Fjord Wodan @ dressuur!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:06

meggiemeg schreef:
dat taco met die leeftijd al zo ver is wil niet zeggen dat dat voor elk paard/pony is weggelegd!
je moet dat per paard/pony bekijken en daar de training op toepassen.
dressuur is voor elk paard/pony goed. alleen moet je goed kijken hoever is die is die in balans loopt die recht en op eigen benen is die ontspannen.... dan ga je pas verder lijkt me en niet eerder

Het ging niet perse over het nivo maar over het feit dat gezegd werd dat dressuurrijden nog niets was voor een paard op die leeftijd.

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:19

Ik vind het er wel goed uitzien! Voor zo'n jonge pony vind ik het wel hoor. Soms te diep, maar je kan niet verwachten dat een jonge pony gelijk goed loopt.
Waar ik me meer aan stoor is dat er niet wordt aangespoord met de kuit, maar met de sporen... Beetje jammer..

Maar voor de rest: Haha!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:23

Milkaatjuh schreef:
Ik vind wel dat ze teveel met de handen probeerd te regelen. Laat die handen los en doe ze naar voren. En voor gewoon loslaten en de neus eruit rijden Knipoog

Helemaal mee eens. Probeer de achterhand meer werk te laten verrichten, dan komt de rest vanzelf.

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 18:39

Wat betreft het commentaar sluit ik me aan bij Taaclover.
Dat ze met sporen rijdt is eigen keuze, ik ga er vanuit dat ze er verantwoord mee omgaat. Ik zie haar op deze foto's niet constant prikken, maar ik kan ze ook niet allemaal zien. Een ouder paard met sporen rijden is dus wel geoorloofd en bij een jong paard niet? Daar ben ik het dus absoluut niet mee eens, ik rijd altijd met sporen en dat doe ik alleen omdat ik wil dat mijn paard 100% aan m'n been is, dat wil niet zeggen dat ik ze dan altijd moet gebruiken, maar als het nodig is kan dat wel. Zo anders als een zweep die constant in het blikveld van mijn paard gericht is, iets waar die van mij compleet gek van worden. Bovendien kun je met een zweep een jong paard net zo goed onterecht een tik verkopen evengoed als dat je onterecht je spoor kunt gebruiken.

Verder vind ik het een leuke Fjord om te zien. Is het toevallig een Tunar?

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 18:42

Nee, zijn vader is Ronnie. (voor zover ik weet is het geen erkende dekhengst, maar heeft toen wel in het fjordenblaadje gestaan)