Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

GoldStar schreef:Je moet je voeten juist niet via de enkel naar binnen draaien. Als je je voeten evenwijdig aan het paard wilt hebben, dan heb je drie plekken waar je dat kan doen: 1. heup, 2. knie en 3. enkel. Waar denk je dat het het gemakkelijkste en zonder blessure risiko gaat ? Via je
heupgewricht. Via je bekken/heupen kun je de ligging van je boven- en onderbeen beinvloeden, dus ook van je voet. Ook via je heupgewricht moet je het niet forceren omdat je anders problemen in de rug kan krijgen, en in de knie. Het mag geen kwestie van doorbijten en pijn zijn, dan ben je met je eigen lijf verkeerd bezig. (blessures). Het voordeel van de voeten evenwijdig aan het paard is dat je bijna onzichtbaar je hielen iets kan uitdrukken, waardoor de een drijvende kuithulp geeft, omdat de goede kuitspier op het paard inwerkt. Je hoeft dus niet te knijpen, te duwen of zachtjes te schoppen om een kuithulp te geven. Voor mannen/jongens is het iets eenvoudiger dan voor vrouwen/meisjes ivm ander bekken en andere beenligging.
claudia23 schreef:Wegens een enkel breuk links heb ik echt hetzelfde gehad als wat jij hebt...
Ik heb er echt maanden lang aleen maar op geoefend...mensen die op dat moment in de bak reden als ik reed, vertelde ik zelf ook altijd, dat wanneer ze bij mij zagen dat me linker voet weer uitstak, ik weer een brul te horen kreeg van iemand...
En dat is inderdaad wel een aantal weken echt op de tandjes bijten...
Ik ben net Charley Chaplin te paard