Jaja Solide kan ook springen :D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lopeja

Re: Jaja Solide kan ook springen :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 08:00

Citaat:
Moet je ook niet gaan zeuren als je straks een keer met een schedelbasisfractuur ligt te herstellen (als je het overleeft dan he) en weet dat je daarna nooit meer mag rijden....

yep....maar dan nog niet netjes om het hier te gaan plaatsen..

ZEKER niet netjes, want er zitten hier een enorm aantal jonge ruitertjes op het forum, dus laat een ieder zijn eigen beslissingen omtrent de veiligheid maar lekker voor je houden, als de veiligheid van anderen je tenminste ter harte gaat...

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:33

Purmerburger schreef:
Citaat:
Moet je ook niet gaan zeuren als je straks een keer met een schedelbasisfractuur ligt te herstellen (als je het overleeft dan he) en weet dat je daarna nooit meer mag rijden....

yep....maar dan nog niet netjes om het hier te gaan plaatsen..

ZEKER niet netjes, want er zitten hier een enorm aantal jonge ruitertjes op het forum, dus laat een ieder zijn eigen beslissingen omtrent de veiligheid maar lekker voor je houden, als de veiligheid van anderen je tenminste ter harte gaat...

waar slaan jou antwoorden eigenlijk op...??? purmerburger Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 10:47

Ik zal mn mond houden over de cap, maar ik vind het wel n klein beetje gevaarlijk dat dat kindje bij je op t paard zit.. je weet nooit wat er kan gebeuren.

maar t ziet er echt leuk uit!! en die hindernissen met banden kunnen best Haha! Haha!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 12:12

Ik ben er ook weer en wat een reacties in 1x....

Rhea, de nabestaanden vinden dat ik het zelf moet weten. Het is mijn eigen verantwoordelijkheid.

Diana_Mabel en Nimmedor dit is niet mijn beeb Knipoog Ik heb er nog geen, alleen beetje parttime, maar die vind de voetbal leuker, hahahaha. Dit is de kleine van mijn neef, zijn vriendin vind paarden helemaal geweldig.

Saffierie ik stond een paar meter verderop met de longe in mijn hand. Ze weigerde tijdens het longeren Haha!

Nimmedor, Solide is officieel 6 jaar. Maar voor mij wordt ze pas 31 mei 6 Knipoog

Alacairion, je hebt gelijk wat betreft de baby. Maar Solide was op dat moment erg rustig en ik denk dat je het wel wat in kan schatten van je eigen paardje of het wel of niet kan. Maar je hebt gelijk, je blijft bezig met levende dieren en er kan altijd onverwacht iets gebeuren.

De rest bedankt voor de leuke reacties en tips (zoals beugels los hangen bij losspringen en handen verder naar voren Haha!)

En cap blijft ieders eigen verantwoordelijkheid net zoals de autogordel in de auto, helm op de brommer, motorkleding aan op de motor enz enz. Dat is toch een discussie zonder eind.

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 08:52

Solide schreef:

En cap blijft ieders eigen verantwoordelijkheid net zoals de autogordel in de auto, helm op de brommer, motorkleding aan op de motor enz enz. Dat is toch een discussie zonder eind.

met dit verschil: als je je gordel niet omdoet in de auto dan krijg je een prent, evenals bij het ontbreken van de helm op brommer en motorfiets...en terecht...maar zou het met de prijzen van de gezondheidszorg niet een beetje zo moeten zijn (worden) dat diegenen die er voor zorgen eventuele schade zoveel mogelijk te beperken een goedkoper tarief te berekenen dan mensen die zeggen dat het allemaal eigen verantwoording is?

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:04

Solide schreef:
Weer bedankt voor de leuke reacties en ik ben er nog niet afgevallen.
Maar vond die foto wel heel grappig, net alsof ik ernaast hang of zo.

En Suus heb jij wel altijd een cap op :(

Knipoog Tong uitsteken

Tijdens een buitenrit altijd... Ja maar verder. ...Schijnheilig

Haha!

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:08

die laatste vrijsprong foto is mooi Haha!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:30

mooi paard zeg Ja Kwijl
ik doe je niet na met springen iig Nagelbijten / Gniffelen

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:39

Het lijkt alsof je met vrijspringen de teugel achter de beugelriemen vast gemaakt hebt, dat kun je beter niet doen, omdat als het paard een keer struikelt ze een klap in haar mond krijgt.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 15:43

Citaat:
Purmerburger
met dit verschil: als je je gordel niet omdoet in de auto dan krijg je een prent, evenals bij het ontbreken van de helm op brommer en motorfiets...en terecht...maar zou het met de prijzen van de gezondheidszorg niet een beetje zo moeten zijn (worden) dat diegenen die er voor zorgen eventuele schade zoveel mogelijk te beperken een goedkoper tarief te berekenen dan mensen die zeggen dat het allemaal eigen verantwoording is?

Lijkt me beetje merkwaardig systeem, je kan niet bewijzen of iemand mogelijke schade zoveel mogelijk probeert te voorkomen.
En ookal krijg je een prent voor een gordel die niet om is, een helm niet op enz. dat verandert de schade niet echt...
Maargoed, ik vind cap eigen keuze, je kent je paardje zelf het beste en het is je eigen verantwoordelijkheid. Oud en wijs genoeg om voor jezelf te beslissen. Ik rij meestal zonder cap en het bevalt me prima.
En ik ben goed verzekerd hoor Tong uitsteken

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 18:58

Purmerburger, ik vind het een beetje jammer dat je dit topic gaat lopen verzieken met wel/geen cap op. Hoe dan ook, het is jouw mening en ik kan me er wel in vinden (op je laatste opmerking na ) maar het is echt niet zo dat als je hier een topic gaat lopen verzieken dat dan in 1x iedereen toch maar een cap op gaat doen.

De rest weer bedankt voor de complimenten en Iris82, daar had ik helemaal niet bij nagedacht. Zal er de volgende keer eens op letten. Haha!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 21:13

Aah.. die laatste is lief.. Lachen
Verder leuke foto's hoor.
Hij springt stoer Haha!

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 22:04

Solide schreef:
Purmerburger, ik vind het een beetje jammer dat je dit topic gaat lopen verzieken met wel/geen cap op. Hoe dan ook, het is jouw mening en ik kan me er wel in vinden (op je laatste opmerking na ) maar het is echt niet zo dat als je hier een topic gaat lopen verzieken dat dan in 1x iedereen toch maar een cap op gaat doen.

De rest weer bedankt voor de complimenten en Iris82, daar had ik helemaal niet bij nagedacht. Zal er de volgende keer eens op letten. Haha!

ik verziek niks. als jij dat zo ervaart is dat kennelijk omdat je zelf ook wel voelt dat het niet in de haak is. ik vind het niet dragen van een cap getuigen van ongehoord egoisme tegenover de mensen die de rommel naderhand op moeten ruimen.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:30

Purmerburger ik geloof dat je je mening nu wel duidelijk hebt gemaakt.

Er is maar 1 conclusie van al dit gezeur. Het is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid. Blijf er dan niet over doorgaan.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 08:53

Purmerburger schreef:
ik verziek niks. als jij dat zo ervaart is dat kennelijk omdat je zelf ook wel voelt dat het niet in de haak is. ik vind het niet dragen van een cap getuigen van ongehoord egoisme tegenover de mensen die de rommel naderhand op moeten ruimen.

ga ff lekker fietsen zeg..

Als je hier zon duidelijk standpunt over hebt, ga hier dan zelf een topic over openen. kan je daar je frustraties kwijt.

Ik ben het helemaal eens met je dat een cap dragen erg belangrijk is, helemaal met schrikdieren.
Maar dit is niet het geschikte topic om daar over te zeuren. Solide zal je er toch niet mee overhalen hoor.

pff zo das eruit..

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 09:58

Man Man, wat kan iedereen zeuren over de cap dragen of niet. Ja, het is idd belangerijk, maar iedereen heeft zijn eigen verantwoordelijkheid. Ze zal waarschijnlijk ook wel weten op welk paard ze een cap moet dragen en op welk paard niet? Iedereen heeft een eigen keus, en die zullen best wel weten wat ze doen!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 10:24

Purmerburger schreef:
Solide schreef:

Slapen Zoooo vermoeiend die reacties!!!

Maar goed toch kan ik het niet laten om er ook nog even o pte reageren, want zo heilig is een cap nou ook weet niet! Een vrouw bij ons op stal reed ook zonder cap, want haar paard deed nooit iets. Ze stapt over het terrein, over de ketting waar een hond aan ligt (stom!) en de hond springt op, ketting trekt strak en paard slaat over de kop. Vrouw valt met haar hoofd tegen de stal deur en daarna op de vloer. Resultaat was een hersenkneuzing met blijvende (lichte) hersenbeschadiging.. Ontzettend erg natuurlijk en een niet zo'n slimme actie. Hieruit blijkt natuurlijk dat het niet altijd aan je paard ligt dat je kan vallen, maar de artsen hebben tegen haar gezegd dat als ze een cap op had gehad dat die in haar nek was gekomen en dan zeer waarschijnlijk dood was geweest. dus tja een cap is niet altijd een welkome bescherming...

Maar goed een cap dragen is natuurlijk niet verkeerd, maar zoals al vaak is gezegd dat is een EIGEN keuze!! is het nu duidelijk genoeg?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:10

Sjongejonge zeg ikdenk dat ernu wel genoeg gezeurd is over het wel of niet dragen van een cap en ik vind het jammer dat het topic hierdoor wel behoorlijk verpest wordt.

Sol nogmaals ikvindhet het heel erg leuk uit zien hoor, ga zo door.

( sorry van de niet spatie af en toe maar mijn spatiebalk doet het af en toen niet zogoed)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:38

Altijd leuk om foto's van Solide te zien, ik blijf het een leuk dier vinden Pling

Alleen van deze foto krijg ik een beetje de kriebels

Afbeelding

Die punt van het balkje, is dat niet een beetje link met zijn benen en buik ?

Chaelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:56

Cayenne schreef:
Altijd leuk om foto's van Solide te zien, ik blijf het een leuk dier vinden Pling

Alleen van deze foto krijg ik een beetje de kriebels

Afbeelding

Die punt van het balkje, is dat niet een beetje link met zijn benen en buik ?

Ik vind het ook een beetje gevaarlijk..

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 12:58

Cayenne, idd maar volgens mij sprong ik toch ergens in het midden. Maar de volgende keer die punt minstens naar beneden leggen. Heb eergisteren zelfgemaakte staanders van de overburen gekregen dus nu ff de balken goed maken, lepels kopen en dan kan ik wat "proffesioneler" springen Knipoog

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:15

dan is het goed Haha!

Ik vind het een leuk dier, gauw weer foto's maken hoor! Pling

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:20

Ik heb nog geen cap maat baby gevonden eigenlijk... Clown
Ach er staan toch genoeg mensen omheen? En je houdt haar nog vast ook!

Oja nog een springtipje: de sprongen staan niet hoger dan een halve meter ongeveer en je neemt ze alsof ze 1.20 zijn. Haha! Je hoeft niet te ver uit het zadel te komen voor deze sprongetjes. Lachen

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 17:23

idd is je cap eigen keuze natuurlijk Knipoog
leuk paardej hoor.
kan leuk springen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-05 20:16

Cayenne ik zal speciaal voor jou snel weer foto's van haar maken Haha!
Nu begint ze haar haren en buikje weer een beetje kwijt te raken dus dan wordt ze weer wat mooier vind ik.

Hahahaha, ja tnx Iris, ik moet het nog een beetje leren inschatten. Maar als je niet hoger durft moet je het ook hoger laten lijk Knipoog Tong uitsteken Nee ik hou het in de gaten.
En een baby-cap heb ik ook nog nooit gevonden, och ja ik probeerde het zo voorzichtig mogelijk. Er stonden mensen omheen, haar eigen ouders en idd ik had haar nog vast. Maar een ongelukje zit in een klein hoekje.

Toushie ook tnx voor je leuke reactie.