ik ook weer eens op een paard :)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bojangles

Re: ik ook weer eens op een paard :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 16:41

Mooi paardje, vind het er helemaal niet slecht uit zien, best netjes.
En mooie chique bak zeg Cool
En die mestvlekken achhhhh.... als je een witte hebt lukt het echt niet om ze elke dag spierwit te houden.

CrazyMeissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:40

haii
dus jy bent de nieuwe bijrijder leuk hoor!!! Haha!
ik rij ook wel eens op yentel nou romy weg is alleen jammer dat ik niej zo goed kan ryden als jou Bloos
naja ik zie je vast nog wel een x bij yentel
kusje en knuffol marieke

CrazyMeissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:41

yentel is lief!!!

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 20:44

ik vind je houding wel meevallen hoor...leuke foto's Knipoog

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:28

Ziet er niet verkeerd uit...
maar ze wordt dressuurmatig geschoold nu...en er zijn in dit topic alleen al drie mensen die haar berijden???? hoevaak wordt dat paard gereden??? en door hoeveel??
Lang leve de schimmels...ben blij dat die van mij nog niet zo wit is Haha!

CrazyMeissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 21:40

livo schreef:
Ziet er niet verkeerd uit...
maar ze wordt dressuurmatig geschoold nu...en er zijn in dit topic alleen al drie mensen die haar berijden???? hoevaak wordt dat paard gereden??? en door hoeveel??
Lang leve de schimmels...ben blij dat die van mij nog niet zo wit is Haha!

anouck en ik rijden er nou eventjes op omdat onze andere verzorgpony weg is naar een manege
en verder rijden wij er heel af en toe op als onze andere verzorgpony romy er wel is

yentel word dus op het moment volgens mij bijna elke dag gereden anouck en ik komen altijd op zaterdag en dinsdag en lissy weet ik niet zo goed wanneer die altijd komt

in ieder geval niet als wij er zijn

zo goed uitgelegt?

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 00:11

Haha! ......neee
haha jullie rijden dinsdags en zaterdags...lissy 2 a 3 dagen in de week...dat maakt al 5 dagen ...wanneer wordt hij dan geschoold????
in twee dagen in de week kun je in mijn ogen een paard niet fatsoenlijk scholen als ie de rest van de week door drie anderen wordt gereden maar goed zal niet doordrammen...anders krijg ik de TS over me heen ben ik bang Sigaar
succes met jullie verzorgpaardjes

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:11

hahaha, wat heerlijk offtopic Tong uitsteken het gaat meer over marieke mij anouck en lissy dan over de combinatie lissy jentel Tong uitsteken

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:12

Ziet er netjes uit, en ik vind eerlijk gezegd dat je er behoorlijjk netjes opzit!

vemrulz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:14

ZIet er netjes uit Lachen Leuk paardje Lachen

Tsummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 17:16

wat een mooi beesie
wat heb je hem mooi gepoetst maar veder ziet hij er goe uit

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:10

ik rijd haar 3x per week, de eigenaresse zo'n 2x per week en af en toe rijd anoek erop omdat romy er niet is. ik zie niet in waarom een paard in 5 dagen in de week niet geschoold zou kunnen worden, maar ja dat zal dan wel weer aan mij liggen

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:13

Haha! ohw sorry jullie scholen haar.......
ik dacht dat ze professioneel geschoold werd...daarbij waren er ondertussen al drie of vier namen die allemaal op dat paard reden.... Sigaar nou ja maar dna is het duidelijk...jullie scholen haar allemaal dressuurmatig.....
kortom jullie berijden haar dus gewoon.....
ik neem aan dat een paard wat z of zz heeft gesprongen dressuurmatig ook wel wat kent...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:21

dat paard is altijd op rek en trekwerk door het parcours gegaan en kon niet eens een B proef doorkomen.
ik en de eigenaresse zijn haar nu dressuurmatig op hoger niveau aan het krijgen, dus scholen. anouk rijd er ook af en toe op, maar die vraagt wat minder. is ook wel eens lekker voor een paard.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:34

dan moet ik zeggen dat je hem wel heeeeeeeeel netjus hebt lopen voor een paard wat nieteens een Bproefje kan lopen en dat voor de tweede keer dat je erop zit.. Tong uitsteken
Wat ik overigens nog veeeeeeeeel knapper vind is dat de vorige eigenaar een z parcours kan springen met een paar dat nog nieteens een b-proefje kan lopen... Vork
meen ik echt....daat heb ik heel veel ontzag voor...

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:40

leer dan ook eens lezen... er staat in mijn allereerste post dat hij al een tijdje (zo;n 3 maand) door de eigenaresse zelf gereden is. toen werd ze ziek (iets met de luchtwegen) en is nu sinds 2 weken weer opgepakt. en dit is dus idd de 2e keer dat ik er zelf opzit.

ik ken veel springpaarden die geen B proef doorkomen maar wel een Z parcours. in enter waar ik met romy stond hebben er daar genoeg van op stal gestaan

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:43

nogmaals voor dat soort mensen heb ik dan heel veel ontzag dat vind ik heel knap....echt heeeeeel knap
ga je ook met haar springen?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 10:43

ik ben mee geweest en heb liselot een beetje geholpen en de foto's gemaakt, het paard loop van zich zelf aardig recht ( voordeel), en is helemaal springericht gereden..
( aangaloperen, wissels enz enz), het paard loopt absoluut niet beroerd, maar dit zijn wel de betere foto's, hij heeft veel moeite om zijn achterbeen goed onder te zetten, en schakelen in de draf vind ze helemaal nog niet grappig, mevrouw loop het liefste op 1 tempo haar rondjes. en dan natuurlijk het allerliefst ophaar voorkeur kant... een B proefje zal wel lukken, maar veel meer is ze naar mijn idee niet onderbouwd ( heb er niet opgezeten, dus moet dat zeggen vanuit zien Bloos )

( oh en by the way, hoeveel slecht dressuurmatig onderlegde springpaarden wil je hebben?? heb er vorig jaar op aardig wat gezeten.....)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-05 10:45

ik ben niet meer zo'n durfal met springen, dus ik zal wel wat gaan springen maar hoger dan een cm of 60 hoeft het van mij niet Haha!

nameless kent dezelfde springpaarden als ik, zij heeft er ook nog heel wat gereden. was erg apart om te zien Haha!

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:05

slecht dressuurmatig onderlegt is wat anders dan een paard wat nog geen B-proefje kan lopen......in mijn ogen is een b-proefje enkel stuurwerk....en zelfs als t paard niet goed rechtgericht is kun je er nog wel een keer een puntje mee halen....
Ik zou zeggen kom maar op met die z paarden die nog geen b-proefje kunnen lopen....
Als je geen fatsoenlijk stuur op je paar hebt kun je in mijn ogen geen z-parcours springen...

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:06

overigens wel zonde...heb je een goed springpaard onder je kont ga je niet/bijna niet springen....misschien bedenk je je nog wel als t lekker gaat

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:11

LiSSy schreef:
leer dan ook eens lezen... er staat in mijn allereerste post dat hij al een tijdje (zo;n 3 maand) door de eigenaresse zelf gereden is. toen werd ze ziek (iets met de luchtwegen) en is nu sinds 2 weken weer opgepakt. en dit is dus idd de 2e keer dat ik er zelf opzit.

ik ken veel springpaarden die geen B proef doorkomen maar wel een Z parcours. in enter waar ik met romy stond hebben er daar genoeg van op stal gestaan

er staat alleen dat ie drie maand uit de running is geweest...dus je hoeft mij niet te zeggen dat ik niet kan lezen...dit was je tekst:

"afgelopen vrijdag ben ik bij mensen geweest die voor hun paard nog iemand zochten. paard is Z springen geweest (helaas op rek en trekwerk gereden door vorige baas) en wordt nu dressuurmatig afgericht. ze is 3 maanden uit de running geweest door ziekte, wat ze precies had weet ik niet. sinds 2 weken is ze weer opgepakt en dit is de 2e keer dat ik op haar zit.mijn houding is erg slecht, dat komt omdat ik spit heb en dan kruip ik naar voren met mijn bovenlijf..."

neem je t terug?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:17

liselot had het ook over onderlegd! en als je mijn stukje had gelezen had je dat ook kunnen lezen, ( ik had het over dressuurmatig onderlegd,)en fatsoenlijk dressuurmatig onderlegd versta ik dat een paard op je been naar voren gaat, en dat je een paard op je zit terug kunt rijden, dat je controle hebt, en dat je in gangen kunt schakelen, je been hoort de richting aan te geven, niet je hand.

en tja als je springen niet zo leuk vind kun je toch ook wat anders met zo'n paard doen, ik vind het ook iets pretiger springen als ik tempo kan controleren met mijn zit, ik kan maar 1 arm gebruiken dus als ik hem op de rem moet trekken kom ik nooit tot stilstand.. Lissy heeft ook niet zoveel power in de armpjes, dus vind het wel zo slim dat ze dit paard eerst een beetje fatsoenlijk aan de hulpen stelt..

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:21

liselot zei dat ie geen b-proefje kan lopen...kan ze wel wat anders bedoelt hebben maar dat kan ik niet helpen....vervolgens krijg ik commentaar dat ik niet kan lezen terwijl zij gewoon de boel errug overdrijft zoals me wel vaker is opgevallen overigens....
altijd apart dat als je wat verder vraagt in haar topics uiteindelijk het verhaal toch minder mooi blijkt te zijn als dat het in eerste instantie werd voorgespiegelt
maar goed ik kap nu met zeuren.....want ik irriteer jullie begrijp ik...succes met je paardje wat nog heeeeeelemaal niks kent en wat jij hem allemaal gaat leren

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 11:22

LiSSy schreef:
dat paard is altijd op rek en trekwerk door het parcours gegaan en kon niet eens een B proef doorkomen.
ik en de eigenaresse zijn haar nu dressuurmatig op hoger niveau aan het krijgen, dus scholen. anouk rijd er ook af en toe op, maar die vraagt wat minder. is ook wel eens lekker voor een paard.

tot ziens Haha!