toch nog iemand die me begrijpt Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
toch nog iemand die me begrijpt missblue schreef:Zit ik onderuitgezakt? Misschien op die laatste foto wel maar dat was vlak na de sprong en mijn springhouding is nog niet optimaal
Mijn paard is getalenteerd om te springen je moet het er alleen uit kunnen halen en ik heb 3 maanden niet kunnen springen omdat de bak onder water stond en dan reed ik in de wei en daar heb ik af en toe eens geprobeerd om een hindernisje te nemen maar dat werd me wat te moeilijk dus nu ik terug in de bak kan, heb ik al een week terug dressuur gereden en het werd me te saai dus ging ik springen en kan ik eraan doen dat mijn paard nog slechter loopt als het laag staat en zo hoog stond het ook niet hoor!
NehnaDagmar schreef:
Je hebt dus net drie kwartier dressuur gereden en besluit dan nog zeker 5 hoge sprongen te maken met een paard die drie maanden niet gesprongen heeft.
Charlotjuuh schreef:NehnaDagmar schreef:
Je hebt dus net drie kwartier dressuur gereden en besluit dan nog zeker 5 hoge sprongen te maken met een paard die drie maanden niet gesprongen heeft.
Wat moet ze dan doen? Nog 3 maanden wachten? Of steeds het zelfde lage hindernisje nemen? Als je het beter weet he , zeg dan maar eens wat ze dan zou moeten doen..
En de foto's zijn op het verkeerde moment genomen.

Mik_beer schreef:Idd
je ziet zelf toch wel in dat dit er gewoon niet uitziet?
Miss_Blimm schreef:missblue schreef:Zit ik onderuitgezakt? Misschien op die laatste foto wel maar dat was vlak na de sprong en mijn springhouding is nog niet optimaal
Mijn paard is getalenteerd om te springen je moet het er alleen uit kunnen halen en ik heb 3 maanden niet kunnen springen omdat de bak onder water stond en dan reed ik in de wei en daar heb ik af en toe eens geprobeerd om een hindernisje te nemen maar dat werd me wat te moeilijk dus nu ik terug in de bak kan, heb ik al een week terug dressuur gereden en het werd me te saai dus ging ik springen en kan ik eraan doen dat mijn paard nog slechter loopt als het laag staat en zo hoog stond het ook niet hoor!
Een getalenteerd paard? Het zal best wel, moet je vooral met een 4 jarige lekker veel springenmaar je paard loopt slecht als je laag springt? Denk dat je dan helemaal wat aan je basis moet doen. Maar hej, jij bent de beste van de les dus je zal het vast wel weten heej.
Flower schreef:
Het spijt me heel erg, maar op deze foto....laat je het paard echt aan zijn lot over...zo van zoek het maar lekker zelf uit. Voor de sprong moet je altijd goed contact houden.....je gooit hem gewoon los...zo raakt dat dier echt zijn vertrouwen kwijt, maar goed zo te horen weet je het heel goed
Succes !
Charlotjuuh schreef:Hey,
ik heb al veel gehoord over dat paard. Als hij het niet leuk vind dan weigert hij .(steigeren) Steigerd hij hier? En als je het verleden van het paard zou weten zou je wel anders praten. De foto's moeten ook grappig overkomen en niet te bedoeling van : Je heb dit je hebt dat , je doet dit verkeerd en blablabla. Iedereen kan toch wel eens fouten maken? Zit je dan bij springen altijd recht? Niemand is perfect. Beoordeel eerst jezelf en dan een ander. Phoebe doet erg veel voor het paardje.
Btw , grappige foto's!
NehnaDagmar schreef:Ben jij ook lid van dat clubje belgische meiden die heeeeeeel goed rijden en geen commentaar nodig hebben, omdat ze de beste van de les zijn??
Ik weet dat het momentopnames zijn, maar echt leuk ziet het er niet uit, en volgens mij zag je dat zelf ook al aan je titel te zien.
Citaat:hoj hoj hoj
bokkers , jullie weten het altijd beter
maar denk eens aan deze dingen
kennen jullie het paard ? neen
kennen jullie de ruiter ? neen
kan je alles zien van een momentopname ? neen ( mss wel houding en dergelijke )
bonitobol schreef:
haar paard is nog maart 4 of 5 jaar dus het is toch logisch dat et nog niet aan de hand loopt , beter traag en paardvriendelijk dan geforceerd met een gogue bv !
!Belli schreef:bonitobol schreef:
haar paard is nog maart 4 of 5 jaar dus het is toch logisch dat et nog niet aan de hand loopt , beter traag en paardvriendelijk dan geforceerd met een gogue bv !
Hier reageer ik gewoon even op als dressuurruiter. En niet op de foto's, wat kan jouw de commentaar van iedereen toch schelen... je doet gewoon zelf wat je wilt, of je luistert naar je trainer!
Maar iig op deze uitspraak: DAS DIKKEN BULLSHIT e!! Denkt is vor 2 seconde na, een paard van 4/5 jaar moet wel mooi in de hand lopen, want dat staat voor zelfvertrouwen en ontspannen zijn van het paard, als ze me hunne kop in de lucht lope e... dan is er nix ontspannen aan. Als een paard juist ingereden is loopt die wel netjes in de hand. En als de dressuurles toch zo fantastisch is, zou dat bewezen moeten worden tijdens het springen.
x
) Zoiets zou ik ook bij mn eigen vriendinnen doen. Maar ik ben dan wel zo eerlijk om mn eigen mening te geven, want ik kan me niet indenken dat iemand vind dat dit er plezierig en ontspannen uit ziet? Als ze zo goed dressuur kan lopen met dr paardje, zou je dit in springen terug moeten zien, je kunt namelijk niet goed springen zonder een goede basis van dressuur!
dressagelady schreef:Natuurlijk nemen jullie het allemaal op voor dr (ze is namelijk de allerbeste van het pension, whoow) Zoiets zou ik ook bij mn eigen vriendinnen doen. Maar ik ben dan wel zo eerlijk om mn eigen mening te geven, want ik kan me niet indenken dat iemand vind dat dit er plezierig en ontspannen uit ziet? Als ze zo goed dressuur kan lopen met dr paardje, zou je dit in springen terug moeten zien, je kunt namelijk niet goed springen zonder een goede basis van dressuur!
En als je paardje zooooo'n springtalent is en zooo veel lol erin heeft, zou dit paard niet zomaar weigeren denk ik zo.. Het is duidelijk op 1 foto te zien dat je em vlak voor de hindernis compleet los gooit, tsja als ik een paard was zou ik ook denken: Hellup!! Logisch dat dit dier weigerd.Maargoed genoeg commentaar van mij, ik vind het wel een heel leuk paardje om te zien!