tractorprobleem...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: tractorprobleem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 19:24

Kwam vandaag zo'n raar ding tegen, dat Ascot niet wist of ie moest schrikken of niet Haha! Hij is namelijk wel bang voor tractors, maar niet voor motors. Maar wat doe je dan als paard zijnde, en je komt een driewieligge motor tegen die het geluid van een tractor produceerd???
Snuivend, en het ding helemaal in de gaten houden (z'n hoofd draaide helemaal mee Tong uitsteken ) zijn we er langs op gegaan Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 20:34

Geef hem vooral de tijd om alles te verwerken!
Van wat ik lees gaan jullie de goede kant op maar dat vergt best veel van Ascot. Hij moet wel de kans krijgen om zijn ervaringen te verwerken en zoveel angst is niet binnen een paar dagen weg.
Heb je de mogelijkheid om een ritje zònder enge dingen te doen, tussen het tractormak maken door, dan moet je dat aangrijpen om te laten merken dat niet elke rit angst en stress oplevert.
Het gaat het nu blijkbaar al een stuk beter, probeer dat zo te houden.

Janka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-05 12:07

Ik word ook nooit blij als ik tractors en vrachtwagens op de weg voorbij kom, helemaal eng is als er ook nog eens enge aanhangers achterzitten...
Als ik geen ruimte heb en degene komt redelijk hard aanrijden ga ik op het midden van de weg rijden en gebaar dus dat hij af moet remmen. Zolang ik midden op de weg ben kan iemand moeilijk over me heen rijden... Het is misschien wat asociaal en ik doe het ook alleen als ik echt het gevoel heb dat ik geen kant op kan, maar het helpt wel!
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand gewoon doorrijdt.
Even ter info ik woon echt op het platteland en rijd ook meestal op die plattelandsweggetjes, waar verder nooit een kip komt en waar de wegen ook niet echt breed zijn! Ik ga natuurlijk niet op een provinciela weg midden op de weg rijden laat dat wel even duidelijk zijn!!!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 18:07

Idd, dat doe ik ook.
Ik kan alleen in het weekend rijden, dus Ascot heeft 4 dagen om alles te verwerken. En het eerste ritje is altijd rustig. (om spierverzuring te voorkomen) Knipoog