Gribaldi X Wolfgang onder het zadel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

none

Re: Gribaldi X Wolfgang onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 16:30

SplashIsLief schreef:
Ik heb er nog op gelet, eigenschuld Tong uitsteken
LiSSy schreef:
vandaag heeft nameless Sovereign onder het zadel gehad.
ze

heeft de hele week hard getraind en aan haar houding gewerkt.
hieronder het resultaat.

Dat ze gaat toch over de ruiter??

Maar leuke foto's
Het commmentaar is eigenlijk al gegeven.. Lachen
Verder loopt ie heel netjes! lekker koppie!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 08:50

klopt hoor ik ben een meisje.. en het paard is een hij...
maar ik heb er op de een of andere manier ook moeite mee Bloos
( terwijl ik meestal ruinen/ hengsten rijd

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:45

het is werkelijk super! jou zit is echt geweldig! en je paard des te meer wow!!! hij blijft geweldig!!!!

_Ama_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:48

Als je al wolfgang zegt begin ik al te kwijlen Kwijl en dan zie ook nog deze schoonheid,, heerlijk paardje om naar te kijken !!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 09:50

Ik vind het nog steeds een mooi dier qua bouw e.d. maar ik moet eerlijk zeggen dat ik de vorige foto's beter vond Bloos. Daar was hij achter veel beter, ik vind hem op deze foto's achter niet actief tonen. Foto's zijn wel momentopnamen, maar het viel me gewoon op.

Garfield

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:27

Zorg ervoor dat je niet teveel op je handen gaat zitten. Vooral bij de tweede galopfoto zie je goed dat je gaat staan in de beugels en alleen nog maar het paard bij zijn hoofd vasthoudt. Het is belangrijk om vanuit je zit en been te werken. Vooral bij dit paard, je moet zorgen dat hij achter wat meer gaat doen.

Tevens wil ik opmerken dat het kantelen met het hoofd en het over de schouder lopen niets met elkaar te maken hebben. Het heeft ermee te maken dat hij zich niet loslaat in zijn kaak.

Succes!

R0X

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 10:32

Mooie galopfoto's Wow!

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:00

dit was het laatste galopje, en ik had behoorlijk pijn, dus ging ik staan, ik denk at het een momentopname is dat ik mijn handen daar vast druk..maar ik zal er meer op letten

ik begind deze week met lessen, dus het zal wel goed komen. Haha!

Lydia: voor mijn gevoel kon ik nu zelf met iets meer rust rijden, de vorige keer leek hij misschien actiever, maar ik was nu meer bezig met schakelen, en voor mijn gevoel kwam hij meer van achter dan de vorige keer, toen het voor mijn gevoel toch nog snel loperig werd.

Daarnaast reed ik daar alleen op de volte wat dan toch een ander beeld geeft dan over de hoefslag

Lynn_Noname

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:07

echt een mooi paard!!!
wat een afstamming!!! van geen wonder Haha!

veel plezier en suc6 nog Knipoog

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 11:50

Ook ik vind de galopfoto`s erg mooi, mooi achterbeen en ruggebruik.
De draf foto`s vind ik ook iets minder actief lijken, alsof hij iets achter je been blijft hangen.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 12:42

de foto van neusje naar voren , en de foto dat die moest poepen, valt hij idd een beetje uit elkaar.
Zo lang rijd ik hem ook nog niet, dus dat komt nog wel...
ik heb hem nu 6 weken de eerste 3 weken dikke ellende( staken, in volle galop op het hek af, en volte linksom, omhoog komen), meer ernaast dan erop, nu gaat het redelijk goed..
Ik ben hard aan het oefenen, we hoeven maaar B te starten geen M Tong uitsteken
( paard heeft hiervoor ook maanden niks gedaan, dus beetje opbouwen)

Ik rijd hem wel op mijn zit en been, in zijn mond komen is namelijk helemaal geen optie! daar is hij namelijk enorm gevoelig op, dan gooit hij gelijk hood in de luht en gaat hij rennen( en ja dan zet die er wel zijn achterhand onder , he Lissy??)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-05 12:48

*grinnik* dan gaat ie echt 20 cm omlaag aan de achterkant. ik vroeg me eerst steeds af waarom de bandages bij de achterbenen zo vies waren Haha!

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:36

Je zegt dat hij zijn hoofd kanteld en erg licht (te licht? komt ie weleens achter de teugel?) in de hand is en bij het recht stellen veel protest toont, dit in combinatie met hoe hij zijn staart draagt, zou ik eens zijn rug na laten kijken... als ie dit niet doet met longeren (goed longeren niet zonder hulpteugel of touwtjes rondslingeren) dan zou ik het zadel voor de zekerheid eens na laten kijken.

Succes met rijden en fysio etc. zolang je het paard niet in de weg zit qua beweging en gewicht en ontspannen in kunt werken is het toch goed? Misschien is Centered Riding ook leuk om te proberen, kijk het boek eens in Knipoog (Sally Swift) De auteur had een soort vergroeiing van de rug en heeft moeten leren met haar lichaam te leren rijden, daar gaat het dan ook om, hoe je je eigen lichaam zo kunt gebruiken dat je makkelijker rijdt en het eigen maakt. Het richt zich ook echt op de ruiter.

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-05 13:55

Hij heeft absoluut geen last van zijn rug, hij is geheel gekeurd, het zadel ligt niet super,( maar drukt ook niet) maar nieuwe zadel komt als het goed is over 2 weken,( is aangepast en wordt nu in de juiste kleur besteld) waar die zijn staart een beetje vreemd draagt is hij aan het poepen Clown
verder heeft hij onder het rijden nog wel eens last van overstekende boskabouters.. Hij kantelt niet constant het is alleen in de voltes rechtsom( rechterarm aan buitenkant is), dit is gewoon nog zijn moeilijke kant.( en voor mij ook, Mijn rechterarm kan ik niet veel mee, dus die steek k somts te veel naar voren waardoor ik dus ook automatisch links sterker ben), dat in combinatie met het nog niet perfect aan mijn buitenbeen zijn geeft dit soort situatie's.

ik ben hier hard mee aan het werk!en met twee keer les in de week moet dat goedkomen..