halsterhoofdstel niet voor dressuur & springen? check t

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maris_Winner

Re: halsterhoofdstel niet voor dressuur & springen? chec

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 19:24

Zo heb ik een bordeauxrood (met beige blokjes) Vaquero hoofdstel met bijpassende teugels Knipoog

Afbeelding

Leuk hoor Pling

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-05 10:23

Maris_Winner schreef:
Zo heb ik een bordeauxrood (met beige blokjes) Vaquero hoofdstel met bijpassende teugels Knipoog

Afbeelding

Leuk hoor Pling

Ja die vind ik ook leuk, maar met die hoofdstelletjes heb je geen halster. Heb je m bij baduh.nl gekocht? daar hebben ze die ook Haha!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 16:06

Tsja ik ben diegene met dat paarse hoofdstel... enneuh eerlijk gezegd ben ik al 19... schaam schaam Tong uitsteken
Inderdaad die van mij is geen halsterhoofdstel...

Ik ben gewoon dol op roze en paars Lachen

Afbeelding
De andere kant van dit dekje is paars... je kunt m omdraaien!

En nog ff mijn paarse hoofdstel:
Afbeelding

Maar meestal rijd ik met mijn grijze hoofdstel (is op de foto niet echt duidelijk te zien :S!) Ghehe weer een roze/paarsig dekje Tong uitsteken
Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 17:20

Wow echt stoer zeg die hoofdstellen maar is dat nu een leer hoofdstel en als het leer is is het zeker de kleur London?
Ik heb namelijk 3 hoofdstellen(full,cob en pony)in de kleur london en natuurlijk men martingaal+borstuig en peesbeschermers,zweep,handschoenen en zadel in die kleur Tong uitsteken

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 20:07

wat een gaaf kleurtje oranje
mooi paardje

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-05 22:51

ik rijd zelf ook met een halsterhoofdstel en doe er gewoon alles mee hoor.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:17

Dustinlover schreef:
Wow echt stoer zeg die hoofdstellen maar is dat nu een leer hoofdstel en als het leer is is het zeker de kleur London?
Ik heb namelijk 3 hoofdstellen(full,cob en pony)in de kleur london en natuurlijk men martingaal+borstuig en peesbeschermers,zweep,handschoenen en zadel in die kleur Tong uitsteken

de kleur london is licht bruin, dit is echt oranje. Mijn hoofdstel is van een soort geplastificeerde (moeilijk woord Haha!) stof. Het is sterker dan leer, en kan gewoon in het water, gebeurd niets mee.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-05 19:20

Barbie1986 schreef:
Tsja ik ben diegene met dat paarse hoofdstel... enneuh eerlijk gezegd ben ik al 19... schaam schaam Tong uitsteken
Inderdaad die van mij is geen halsterhoofdstel...

Ik ben gewoon dol op roze en paars Lachen

Afbeelding
De andere kant van dit dekje is paars... je kunt m omdraaien!

En nog ff mijn paarse hoofdstel:
Afbeelding

Maar meestal rijd ik met mijn grijze hoofdstel (is op de foto niet echt duidelijk te zien :S!) Ghehe weer een roze/paarsig dekje Tong uitsteken
Afbeelding

Ken je die loony tunes shabrakjes nog? Me moeder zei toen ben je daar niet een beetje groot voor (ik was ook al 12!! :S Haha!), toen zei die verkoopster: nee hoor, we hebben ze alleen in grote maten :S, hadden ze niet eens maat pony :S

dus dan is zo'n hoofdstel niet om te sgamen, ik vind ze wel cool Haha!

Collinnnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-05 21:18

Leuk hoofdstel!
(k heb dezelfde ) Tong uitsteken
Zie avatar... Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 10:26

Hey, toevallig, ik heb net gisteren ofzo een topic geopend waar ik met mijn IJslander dressuur & springen doe met halsterhoofdstel. *LOL* Hij vind nageeflijk lopen erg moeilijk, en met zo'n halsterhoofdstel heb je dan wel minder 'controle', kortom als ie niet wil dan doet ie het lekker toch niet, maar ik vond ook dat hij er erg fijn onder liep!! Alleen doet ie z'n mond dan vaak open (ik rij op wedstrijd etc. met gecombineerde), maar goed da's alleen voor het beeld want voor de rest liep ie erg netjes en ontspannen. Haha!

Toen ik op bokt voor het eerst iets erover neerzette, halsterhoofdstellen, kreeg ik allerlei reacties in de trant van "oppassen want je kan door de mond trekken" (en dat was dus over het algemeen, niet over dressuur of springen!), etc. etc., maar het gaat hartstikke prima. Haha!

Leuke foto's hoor! Ja

edit: Ik heb overigens een blauw halsterhoofdstel op bruine ijsco (wildkleur bruin, wel wat lichter), maar ik heb ook zo'n looney tunes ding hoor. Haha! (groen met bugs bunny) Ik vind ze juist erg leuk...! *LOL*

Oh ja, in de endurance lopen mensen van 40 met fel gekleurde halsterhoofdstelletjes rond, dus niks om je voor te schamen..! Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:37

de reden waarom deze hoofdstellen minder geschikt zijn om mee te dressuren is omdat de aanleuning minder is, de bakstukken zitten aan het halster vast, dus je ebt gewoon minder controle.

Maar ik vind het er netjes uitzien!!

gr claudia

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:43

Nimmedor schreef:
de reden waarom deze hoofdstellen minder geschikt zijn om mee te dressuren is omdat de aanleuning minder is, de bakstukken zitten aan het halster vast, dus je ebt gewoon minder controle.

gr claudia

Ik dacht altijd dat de nageeflijkheid juist vanzelf moest komen, als het paard er klaar voor was, en niet doordat je een paar neusriemen eraan vast plakt en hij daardoor makkelijker nageeft...? Blond Niet negatief bedoelt hoor, maar ik vind het júist goed als je je paard rond kan rijden met zo'n ding (ik dressuur er ook gewoon mee) omdat je inderdaad minder controle hebt, en je hem dus niet in de krul kan trekken. Pling

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 12:45

Roskur schreef:
Nimmedor schreef:

gr claudia

Ik dacht altijd dat de nageeflijkheid juist vanzelf moest komen, als het paard er klaar voor was, en niet doordat je een paar neusriemen eraan vast plakt en hij daardoor makkelijker nageeft...? Blond Niet negatief bedoelt hoor, maar ik vind het júist goed als je je paard rond kan rijden met zo'n ding (ik dressuur er ook gewoon mee) omdat je inderdaad minder controle hebt, en je hem dus niet in de krul kan trekken. Pling

Ik heb het ook maar van anderen gehoord hoor Clown

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-05 13:04

Roskur schreef:
Nimmedor schreef:

Ik heb het ook maar van anderen gehoord hoor Clown

Ik vind het wel mee vallen hoe veel minder controle je hebt. Ik kan er mee springen (en ook hoog!), en super dressuren. Afentoe doe ik er voor de les een neusriemonder, maar dat is meer dat hij niet zo met z'n mond aan t jodele is (gek doen dus Haha!). Voor de controle is het absoluut niet nodig.
En inderdaad. Je kunt beter zonder al die hulpteugels en maffe bitten een mooi resultaat krijgen, want dan doe je het te minste echt zelf! Mijn paardje merkte vrijwel nouwelijks het verschil, dus ik had geluk. Maar er zulle vast wel van die maffe knollies zijn die je eerst in de maling nemen, omdat ze iets meer ruimte hebben. Maar mijn mening daarover is, dat als je paardje dat doet, jij ook iets fout doet. Haha!
Ik hoor trouwes ook welles van mensen wat, maar uit eigen ervaring, blijkt het altijd weer ander te zijn Haha!
[/quote]

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-05 13:31

Black_White, ik vind het juist wel positief dat je minder controle hebt. Kijk, je hebt er alsnog een bit in hangen natuurlijk, dus veel minder controle niet, maar je kan je paard niet naar beneden dwíngen, omdat hij er makkelijker aan kan ontkomen. Pling Daardoor leg je je paard minder gauw dingen op als je nageeflijkheid vraagt. Lachen Dat is tenminste het idee wat ik ervan krijg. Mijne loopt er ook erg fijn onder (dressuurmatig), misschien wel juist omdat hij dan het idee heeft dat hij nergens toe wordt gedwongen. Knipoog M'n paard opent wel zijn mond dus het staat wel netter met een gewoon hoofdstel bij hem, maar goed voor het oefenen maakt dat natuurlijk niks uit. Haha!

Maarja, die van mij is in het gewone rijden zowiezo niet een paard dat persé snel wil. Ik had het qua controle dus puur over het nageeflijk rijden, niet echt over sturen of remmen, dat is volgens mij niet enorm anders, maar goed ik weet het niet precies.

Het zal per paard ook wel weer verschillen. Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-05 20:30

Roskur schreef:
Black_White, ik vind het juist wel positief dat je minder controle hebt. Kijk, je hebt er alsnog een bit in hangen natuurlijk, dus veel minder controle niet, maar je kan je paard niet naar beneden dwíngen, omdat hij er makkelijker aan kan ontkomen. Pling Daardoor leg je je paard minder gauw dingen op als je nageeflijkheid vraagt. Lachen Dat is tenminste het idee wat ik ervan krijg. Mijne loopt er ook erg fijn onder (dressuurmatig), misschien wel juist omdat hij dan het idee heeft dat hij nergens toe wordt gedwongen. Knipoog M'n paard opent wel zijn mond dus het staat wel netter met een gewoon hoofdstel bij hem, maar goed voor het oefenen maakt dat natuurlijk niks uit. Haha!

Maarja, die van mij is in het gewone rijden zowiezo niet een paard dat persé snel wil. Ik had het qua controle dus puur over het nageeflijk rijden, niet echt over sturen of remmen, dat is volgens mij niet enorm anders, maar goed ik weet het niet precies.

Het zal per paard ook wel weer verschillen. Knipoog

Nou dit is eigelijk wat ik bedoelde te zeggen, alleen de overgangen enzo, die gaan bij mij net zo als anders.