Leuk hoor
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Maris_Winner schreef:Zo heb ik een bordeauxrood (met beige blokjes) Vaquero hoofdstel met bijpassende teugels![]()
Leuk hoor

Dustinlover schreef:Wow echt stoer zeg die hoofdstellen maar is dat nu een leer hoofdstel en als het leer is is het zeker de kleur London?
Ik heb namelijk 3 hoofdstellen(full,cob en pony)in de kleur london en natuurlijk men martingaal+borstuig en peesbeschermers,zweep,handschoenen en zadel in die kleur
) stof. Het is sterker dan leer, en kan gewoon in het water, gebeurd niets mee. Barbie1986 schreef:Tsja ik ben diegene met dat paarse hoofdstel... enneuh eerlijk gezegd ben ik al 19... schaam schaam
Inderdaad die van mij is geen halsterhoofdstel...
Ik ben gewoon dol op roze en paars
De andere kant van dit dekje is paars... je kunt m omdraaien!
En nog ff mijn paarse hoofdstel:
Maar meestal rijd ik met mijn grijze hoofdstel (is op de foto niet echt duidelijk te zien :S!) Ghehe weer een roze/paarsig dekje
), toen zei die verkoopster: nee hoor, we hebben ze alleen in grote maten :S, hadden ze niet eens maat pony :S
Hij vind nageeflijk lopen erg moeilijk, en met zo'n halsterhoofdstel heb je dan wel minder 'controle', kortom als ie niet wil dan doet ie het lekker toch niet, maar ik vond ook dat hij er erg fijn onder liep!! Alleen doet ie z'n mond dan vaak open (ik rij op wedstrijd etc. met gecombineerde), maar goed da's alleen voor het beeld want voor de rest liep ie erg netjes en ontspannen. 

(groen met bugs bunny) Ik vind ze juist erg leuk...! 
Nimmedor schreef:de reden waarom deze hoofdstellen minder geschikt zijn om mee te dressuren is omdat de aanleuning minder is, de bakstukken zitten aan het halster vast, dus je ebt gewoon minder controle.
Maar ik vind het er netjes uitzien!!
gr claudia
Niet negatief bedoelt hoor, maar ik vind het júist goed als je je paard rond kan rijden met zo'n ding (ik dressuur er ook gewoon mee) omdat je inderdaad minder controle hebt, en je hem dus niet in de krul kan trekken.
Roskur schreef:Nimmedor schreef:de reden waarom deze hoofdstellen minder geschikt zijn om mee te dressuren is omdat de aanleuning minder is, de bakstukken zitten aan het halster vast, dus je ebt gewoon minder controle.
Maar ik vind het er netjes uitzien!!
gr claudia
Ik dacht altijd dat de nageeflijkheid juist vanzelf moest komen, als het paard er klaar voor was, en niet doordat je een paar neusriemen eraan vast plakt en hij daardoor makkelijker nageeft...?Niet negatief bedoelt hoor, maar ik vind het júist goed als je je paard rond kan rijden met zo'n ding (ik dressuur er ook gewoon mee) omdat je inderdaad minder controle hebt, en je hem dus niet in de krul kan trekken.
Roskur schreef:Nimmedor schreef:
Ik dacht altijd dat de nageeflijkheid juist vanzelf moest komen, als het paard er klaar voor was, en niet doordat je een paar neusriemen eraan vast plakt en hij daardoor makkelijker nageeft...?Niet negatief bedoelt hoor, maar ik vind het júist goed als je je paard rond kan rijden met zo'n ding (ik dressuur er ook gewoon mee) omdat je inderdaad minder controle hebt, en je hem dus niet in de krul kan trekken.
Ik heb het ook maar van anderen gehoord hoor
). Voor de controle is het absoluut niet nodig. 

Daardoor leg je je paard minder gauw dingen op als je nageeflijkheid vraagt.
Dat is tenminste het idee wat ik ervan krijg. Mijne loopt er ook erg fijn onder (dressuurmatig), misschien wel juist omdat hij dan het idee heeft dat hij nergens toe wordt gedwongen.
M'n paard opent wel zijn mond dus het staat wel netter met een gewoon hoofdstel bij hem, maar goed voor het oefenen maakt dat natuurlijk niks uit. 
Roskur schreef:Black_White, ik vind het juist wel positief dat je minder controle hebt. Kijk, je hebt er alsnog een bit in hangen natuurlijk, dus veel minder controle niet, maar je kan je paard niet naar beneden dwíngen, omdat hij er makkelijker aan kan ontkomen.Daardoor leg je je paard minder gauw dingen op als je nageeflijkheid vraagt.
Dat is tenminste het idee wat ik ervan krijg. Mijne loopt er ook erg fijn onder (dressuurmatig), misschien wel juist omdat hij dan het idee heeft dat hij nergens toe wordt gedwongen.
M'n paard opent wel zijn mond dus het staat wel netter met een gewoon hoofdstel bij hem, maar goed voor het oefenen maakt dat natuurlijk niks uit.
Maarja, die van mij is in het gewone rijden zowiezo niet een paard dat persé snel wil. Ik had het qua controle dus puur over het nageeflijk rijden, niet echt over sturen of remmen, dat is volgens mij niet enorm anders, maar goed ik weet het niet precies.
Het zal per paard ook wel weer verschillen.