Veyton (3 jaar) @ work, voor het eerst onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mocca

Re: Veyton (3 jaar) @ work, voor het eerst onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:12

Veyton Ja Stoer beestje hoor, lekker rustig ook Lachen

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:26

Kijk,zo mag ik het graag zien!! Helemaal los en gewoon weg kunnen lopen.. Topper hoor..

Super dat hij het zo goed oppakt hoor.. Haha!

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:29

Vind het super dat je op deze manier een band met je paard hebt opgebouwd.
Ga je hem alleen inrijden met zadel en daarna weer zz rijden?
zo kon ik nl hier in de buurt een aantal mensen tegen die alleen met een trouwtje om de hals rijden.

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 22:00

wodan schreef:
Vind het super dat je op deze manier een band met je paard hebt opgebouwd.
Ga je hem alleen inrijden met zadel en daarna weer zz rijden?
zo kon ik nl hier in de buurt een aantal mensen tegen die alleen met een trouwtje om de hals rijden.

dat is uiteindelijk wel het plan. Helaas hebben we geen bos hier... Ben hem nu aan het leren dat als ik m'n ogen naar voren beweeg dat ie harder moet en als ik ze naar z'n achterhand beweeg dat ie langzamer gaat. Echt grappig, dat een paard dáárop reageert!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 09:15

Ik had er natuurlijk al een aantal gezien van je.
Ze zijn erg leuk, leuk dat hij het ook zo makkelijk en goed oppakt.

Ik ben er bij met mijn camera hoor als je er op gaat Haha!
Mail me trouwens daarover maar ofzo, veder qua hoe en wat.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 10:00

Leuke foto's.

Het ziet er heel rustig en onstapnnen uit Ja. Echt goed dat ie het al zo goed opnam.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:17

casjuh schreef:
livo schreef:
waarom hou je m niet vast met zadel opdoen en wel met die touwen???
Ja ik snap het nut niet helemaal van het los laten staan van het paard Sigaar

Hij vond de druk achter z'n kont best eng en helemaal tussen z'n benen vind hij het maar maf om zoiets te voelen. Om te voorkomen dat hij verstrengeld raakt in de touwen hou ik hem dus voor de zekerheid vast. Hij magnamelijk geen nare ervaringen krijgen in deze stadia's...

maar stel nou dat ie geschrokken was van het zadel...weggesprongen was en het zadel was gevallen...had ie daar ook een nare ervaring mee gehad.....
t is wel goed dat t zo kan...maar waarom niet voor de zekerheid vasthouden.....kan er niks mis gaan

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:35

wat een leuk paardje, en een leuke en ontspannen manier om een paard te beleren. Hij is duidelijk ook heel erg oplettend en leert graag bij. Die foto's met die touwen kijkt hij echt wel raar Tong uitsteken Dat vond hij duidelijk nog wat eng
doe zo verder zou ik zeggen, zo zou ik het ook wel willen kunnen Ja

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 12:45

Ik vind het er goed ontspannen uit zien, zo blijf je het leuk houden voor zo'n jong ding!

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 13:23

ziet erg leuk uit.mar dit paard is toch van frits of zeg ik nou iets heel doms,ik heb namelijk afgelopen woensdag wat van deze foto's gezien van frits.die liet heel trots eindelijk Haha! wat foto''s zien van zijn topper.
was benieuwd vandaar?? Haha! Haha!

Niki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:15

jimmy schreef:
ziet erg leuk uit.mar dit paard is toch van frits of zeg ik nou iets heel doms,ik heb namelijk afgelopen woensdag wat van deze foto's gezien van frits.die liet heel trots eindelijk Haha! wat foto''s zien van zijn topper.

Ik reageer maar even voor Casandra:

Dit paard is idd óók van Frits, Frits en Casandra zijn beide eigenaar van Veyton.
Dus dat kan allemaal kloppen Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 15:52

Ik vind het ook mooi om te zien hoe je met je paard bezig bent, lijkt wel of hij al eeuwen met dat zadel rondloopt, zo braaf als hij is Haha!.

Succes verder nog OK dan! !

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:19

jimmy schreef:

Wat grappig dat je frits kent. Rijdt ie bij je in de les?!
Hij is inderdaad van Frits én mij (Veyton staat op allebei onze naam) dus vandaar Lachen
Frits kreeg een paard, had geen verstand van paarden, dacht aan mij, gaf hem aan mij en nu zorgen we samen voor hem Lachen (ik de mazzelkont Haha! ) Hij rijdt nu ook sinds een half jaartje paard en vind het tot nu toe heel erg leuk!
Volgende week vrijdag zouden we voor het eerst erop gaan zitten, maar mijn knie werkt niet echt mee Hamer
Dat wordt dus een beetje uitgesteld Haha!
heb je trouwens ook de babyfoto's gezien van Veyton?! die zijn echt zo megalief! Ik zal wel een stapel foto's meegeven aan frits (ja hij is het meest gefotografeerde paard van de wereld ben ik bang) zodat je ze kan zien. xxxx

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 19:38

livo schreef:
maar stel nou dat ie geschrokken was van het zadel...weggesprongen was en het zadel was gevallen...had ie daar ook een nare ervaring mee gehad.....
t is wel goed dat t zo kan...maar waarom niet voor de zekerheid vasthouden.....kan er niks mis gaan

We hadden al eerder het zadel via zijn rug op de grond laten vallen (expres) en er snel een snoepje bijgelegd.
Omdat hij heel erg nieuwsgierig is ging hij dus meteen naar het zadel toe en begon te snuffelen. En wtf! er groeit een snoepje uit!!! Haha!
hahaha zo leerden we hem al dat hij niet weg ging rennen als het zadel deraf viel. Met het touw weet je het maar nooit. Als je hem vast hebt heb je tóch iets meer in de hand.
Ook hebben we hem geleerd dat als het touw tot de grond hangt, hij moet stilstaan. Heel grappig om te zien! Hij raakte een tijd geleden in paniek en rende met het touw klapperend achter z'n kont aan! tot ie stil stond en om wou draaien, maar erachter kwam dat het touw op de grond hing wat als reactie bracht: stilstaan! Geweldig al die truucjes!
Dat ik hem vasthield is gewoon puur uit voorzorg, omdat hij dat touw al eng vond achter zijn kont. Door hem vast te houden en gerust te stellen (volgens mij kauwt ie zelfs op dat touw als afleiding, maar dat weet ik niet zeker) kon hij er dus aan wennen dat het hem niet ging opeten Haha! en kon ik hem meteen belonen (door tussen z'n ogen te aaien). Hij moet immers stilstaan als er iets tegen z'n kont aankomt. Door dat steeds te herhalen en erop te wijzen dat hij gewoon stil kan blijven staan hoef ik hem de volgende keer dus niet meer vast te houden Lachen xxxxxx

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 19:48

[/quote]
Citaat:
zo zie ik het graag! Hij vertrouwd je helemaal. Als ik ooit een paard ga opleren (wat ik betwijfel ) wil ik dat op deze manier!
hoewel zijn er veel freestyle lesgevers hier in Belgie?

Ja hoor ik weet er zometeen 3 die heel goed zijn en allemaal bij je in de buurt. Genk, zutendaal en vliermaal en dan heb ik het over de echte goede en gekende.

jimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-05 21:51

hoi Casjuh wat grappig zeg ik ken frits inderdaad van de manege ik ben namelijk zijn instructrice.en ik dacht hee dat paard komt me wel heel bekend voor.wat is de wereld weer klein zeg.
frits heeft verteld ja dat hij hem had gekregen.en geen verstand had van paarden.maar hij gaat goed vooruit hoor.hij heeft afgelopen woensdag zonder zadel gereden en gegaloppeert. Haha! Haha! uhhh ja de juf had een gekke bui en dacht kom jullie mogen lekker zonder zadel.
heel veel succes met jullie veyton.en ik zal vast nog wel regelmatig foto's te zien krijgen van frits. Haha! Haha!

casjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-05 22:39

jimmy schreef:
hoi Casjuh wat grappig zeg ik ken frits inderdaad van de manege ik ben namelijk zijn instructrice.en ik dacht hee dat paard komt me wel heel bekend voor.wat is de wereld weer klein zeg.
frits heeft verteld ja dat hij hem had gekregen.en geen verstand had van paarden.maar hij gaat goed vooruit hoor.hij heeft afgelopen woensdag zonder zadel gereden en gegaloppeert. Haha! Haha! uhhh ja de juf had een gekke bui en dacht kom jullie mogen lekker zonder zadel.
heel veel succes met jullie veyton.en ik zal vast nog wel regelmatig foto's te zien krijgen van frits. Haha! Haha!

whieee hahaha hij had wel pijn in z'n kont Bloos maar voelde zich erg stoer haha! Hij gaat snel vooruit he?! Vond hem het heel snel oppakken en het leukste is dat hij niet snel bang is om te vallen! Dat scheelt echt al meer dan de helft Knipoog Je zal zeker wat foto's van hem tegenkomen hahaha het is zijn kind Haha!
Ik reed trouwens eerst ook op de woensdagochtend mee met Frits (privéles). Vond het erg leuk, en ook jammer dat ik niet meer kan (nieuwegein is niet echt om de hoek van amsterdam hehe).