rijstijl verbeterd of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biepje

Re: rijstijl verbeterd of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 23:47

ja, je zit zeker beter! OK dan!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 00:16

ik vind vooral je hakken beter, maar ze kunnen nog wel een stuk beter. voor die paar weken is er wel al een goede verbetering, doe zo verder, dan kom je er wel Haha!

over die mex : die lijkt me goed te zitten, kan wel lager maar lijkt me niet nodig , kan ook aan mij liggen Bloos
die foto die getoond werd van de divozasite was een mex zonder ringen dus niet echt hetzelfde

mooi paardje verder met een heel vriendelijke uitstraling

xxxsofie

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 00:26

Vind wel wat verbetering, en die mexicaans mag best 2 gaatjes naar beneden, net zoals op dit plaatje

Afbeelding

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:23

Paljassofie schreef:
ik vind vooral je hakken beter, maar ze kunnen nog wel een stuk beter. voor die paar weken is er wel al een goede verbetering, doe zo verder, dan kom je er wel Haha!

over die mex : die lijkt me goed te zitten, kan wel lager maar lijkt me niet nodig , kan ook aan mij liggen Bloos
die foto die getoond werd van de divozasite was een mex zonder ringen dus niet echt hetzelfde

mooi paardje verder met een heel vriendelijke uitstraling

xxxsofie

dankuwel voor het compliment Lachen
het is een vriendelijk paardje maar met streken net als elk paardje zeker Knipoog
als je zijn vertrouwen niet wint , kun je maar moeilijk in de buurt komen.
Ik hou heel veel van dat paardje en vind het erg leuk als ik dan zo'n dingen hoor.
Ook dankuwel voor de bemoedigende tips

groetjes Mieke

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 10:30

XoNo schreef:
bonitobol schreef:
nog even : géén commentaar op hoe het paard loopt. Op zijn uitrusting en uiterlijk en mijn houding mag wel !

Uhm...sorry, maar is juist hoe het paard loopt niet waar het om draait?

nou sorry maar daar ben ik het niet helemaal mee eens natuurlijk is het belangrijk dat het paard onspannen loopt maar asl de ruiter hme in de weg zit zal ie dat nooit doen dus paardrijdne begint bij de ruiter vind ik als je zelf lekker onstapannen zit en je paar dniet in de weg zit volgt je paard vanzelf de onstpanning op maar dit is mijn mening.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 10:34

XoNo schreef:
bonitobol schreef:
nog even : géén commentaar op hoe het paard loopt. Op zijn uitrusting en uiterlijk en mijn houding mag wel !

Uhm...sorry, maar is juist hoe het paard loopt niet waar het om draait?

ja daar draait het ook om , maar dit topic gaat eigenlijk over mijn houding. Vooral ook om dat de meeste foto's met redelijk lange teugel zijn , daar ik Pacha eigenlijk nog maar aan het inrijden was ...
een goede houding van de ruiter vind ik even belangrijk als het correct lopen van het paard.
Je kan niet verwachten dat je paard goed loopt als je zelf het niet goed doet.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 14:02

liza van loon schreef:
Je drukt je hakken meer uit en je hebt je schouders iets meer naar achteren. Maar het kan nog beter hoor, blijf er op letten dan komt het wel goed. Vraag anders aan je lesgever dat ze best wat aanwijzingen mag geven voor je houding.

in mijn les doet hij dat , maar in die manege rijd k geen les dus moet ik het een beetje zelf doebn

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-05 19:37

hoj
ben juist terug van rijden
en heb ook eens extra op mn armen gelet
jammergenoeg geen pictures ervan
binnenkort wel weer
groetjes mieke

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-05 09:58

yarka schreef:
Rieta schreef:
nou ik vind dat wel meevallen met die neusriem. Die horen ook hoog te zitten.

Er is wel verbetering te zien Haha!

In vergelijking met dit plaatje van de Divoza site mag die ring wel zakken tot op de punt van het jukbeen.
Afbeelding

Ze horen hoog te zitten ja, maar hier lijkt het me te hoog zitten.

Maar ja, zoals gezegd heb ik niet zo'n neusriem, maar een gecombineerde. Vandaar dat ik er geen ervaring mee heb, maar alleen het gevoel dat het te hoog zit. Verder maakt het mij niet hoor.

ehm op dit plaatje staan er geen ringen

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 18:33

Hey hey je zit is idd verbetert hoor! En wat betreft die neusriem, ik heb ook een mexicaanse neusriem en die zit wel een stukje lager. Als ik jou was zou ik hem 2 gaatjes laten zakken.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 11:47

hoj
zal er vanmiddag nog es naar kijken , en ga pics trekken Lachen
dus tot vaniddag héj Knipoog

en natuurlijk zal ik ook op mn houding lettn Knipoog

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 12:15

Ik vind het er erg netjes uitzien hoor, leuk paardje heb je echt lief lijkt me hem/zij?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-05 12:54

vooral lief tijdens het rijden;)
omgang swat minder

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 09:12

hoj

vanmiddag ga ik ook nog eens in mijn pension gaan rijden ( les )
dan ga ik mss mijn ouder pics laten trekken

aan jullie dan om te oordelen of ik weeral verbeterd ben een weekje later Knipoog

het is waarschijnlijk een zwak excuus maar ik vind dat je bij een paardje die alles makkelijk zelf doet , dus waarbij je niet veel aandacht moet besteden aan tempo en aanleuning omdat dit paard zo goed loopt dankzij weinig hulpgeving ... je soieso beter zit en meer tijd hebt om op je handen en zo te lettten. dit is toch bij mij het geval

BlueMilk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 10:49

Ik vind dat ook, bij een paard waar alle knopjes en hendeltjes al opzitten moet je je niet zo bezig houden met de oefening maar kan je je al meer bezig houden met je houding en zit je inderdaad wat beter dan op een onervaren paard...

Zo denk ik er toch over, normaal zou je op elk paard hetzelfde moeten zitten maar niemand is perfect Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 10:59

missblue schreef:
Ik vind dat ook, bij een paard waar alle knopjes en hendeltjes al opzitten moet je je niet zo bezig houden met de oefening maar kan je je al meer bezig houden met je houding en zit je inderdaad wat beter dan op een onervaren paard...

Zo denk ik er toch over, normaal zou je op elk paard hetzelfde moeten zitten maar niemand is perfect Haha!

dat is waar
op furry bv zit ik veel beter dan op pacha
maar ja furry is het hofterede-schatje hé Lachen

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 11:17

..ik vind het echt top van je hoor!!!..echt waar petje voor je af!!...je kreeg, ook van mij Bloos , een bak commentaar over je heen en zet je hier weer foto's neer om er weet er naar te laten kijken!!!..klasse wijffie echt!!..en je weet wat je fouten zijn, dus ik zou gewoon zeggen lekker blijven oefenen..probeer meer vanuit je kont licht te rijden, probeer maar net of je een tik op je kont krijgt van je vader Knipoog ..dan komen de heupen eerste en komt je recht omhoog, nu komen eerst je schouders omhoog...zit als een echte lady en je mag echt wel overdrijven, borsten vooruit, ordinair kijken van "hier ben ik"..dan sta je hoofd ook gelijk helemaal goed!

succes hoor!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 11:28

haha zal ik doen Lachen
gewoon wat dikke nek uitstralen !!!
dankuwel voor je goeie commentaar
ik heb er al veel aan gehad

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 13:28

Knipoog ik vind het niet zo erg dat je houding hier en daar wat minder is, Als je maar wil leren en zelf ook er alles aan doet het onder de knie te krijgen.
Commentaar is juist fijn, want hier door zul jij nog harder aan dingen gaan werken.
ze zeggen niets voor niets waar een wil is is een weg, is de wil weg dan houdt ie op.

tip: probeer je handen iets hoger en stiller te laten en let er voor al op dat je bij het licht rijden iedere keer weer netjes recht in het zadel komt, dat gaat makkelijker als je naar voren kijkt en voelt wat er onder je gebuurt.
op een gegeven moment zal je paard gaan ontspannen en gaan zakken met zijn hoofd ( resoltaat; een beter lopen paard. ) Knipoog

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-05 21:22

Blackmystery schreef:
;) ik vind het niet zo erg dat je houding hier en daar wat minder is, Als je maar wil leren en zelf ook er alles aan doet het onder de knie te krijgen.
Commentaar is juist fijn, want hier door zul jij nog harder aan dingen gaan werken.
ze zeggen niets voor niets waar een wil is is een weg, is de wil weg dan houdt ie op.

tip: probeer je handen iets hoger en stiller te laten en let er voor al op dat je bij het licht rijden iedere keer weer netjes recht in het zadel komt, dat gaat makkelijker als je naar voren kijkt en voelt wat er onder je gebuurt.
op een gegeven moment zal je paard gaan ontspannen en gaan zakken met zijn hoofd ( resoltaat; een beter lopen paard. ) Knipoog

hoj Lachen
ja ik heb vandaag weer gereden en weeral eens op mijn houding gelet Knipoog hoe voorbeeldig Haha! Knipoog

kijk hier even voor de pics :
viewtopic.php?f=10&t=390480