Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Paljassofie schreef:ik vind vooral je hakken beter, maar ze kunnen nog wel een stuk beter. voor die paar weken is er wel al een goede verbetering, doe zo verder, dan kom je er wel![]()
over die mex : die lijkt me goed te zitten, kan wel lager maar lijkt me niet nodig , kan ook aan mij liggen![]()
die foto die getoond werd van de divozasite was een mex zonder ringen dus niet echt hetzelfde
mooi paardje verder met een heel vriendelijke uitstraling
xxxsofie

XoNo schreef:bonitobol schreef:nog even : géén commentaar op hoe het paard loopt. Op zijn uitrusting en uiterlijk en mijn houding mag wel !
Uhm...sorry, maar is juist hoe het paard loopt niet waar het om draait?
XoNo schreef:bonitobol schreef:nog even : géén commentaar op hoe het paard loopt. Op zijn uitrusting en uiterlijk en mijn houding mag wel !
Uhm...sorry, maar is juist hoe het paard loopt niet waar het om draait?
liza van loon schreef:Je drukt je hakken meer uit en je hebt je schouders iets meer naar achteren. Maar het kan nog beter hoor, blijf er op letten dan komt het wel goed. Vraag anders aan je lesgever dat ze best wat aanwijzingen mag geven voor je houding.
yarka schreef:Rieta schreef:nou ik vind dat wel meevallen met die neusriem. Die horen ook hoog te zitten.
Er is wel verbetering te zien
In vergelijking met dit plaatje van de Divoza site mag die ring wel zakken tot op de punt van het jukbeen.
Ze horen hoog te zitten ja, maar hier lijkt het me te hoog zitten.
Maar ja, zoals gezegd heb ik niet zo'n neusriem, maar een gecombineerde. Vandaar dat ik er geen ervaring mee heb, maar alleen het gevoel dat het te hoog zit. Verder maakt het mij niet hoor.

missblue schreef:Ik vind dat ook, bij een paard waar alle knopjes en hendeltjes al opzitten moet je je niet zo bezig houden met de oefening maar kan je je al meer bezig houden met je houding en zit je inderdaad wat beter dan op een onervaren paard...
Zo denk ik er toch over, normaal zou je op elk paard hetzelfde moeten zitten maar niemand is perfect
, een bak commentaar over je heen en zet je hier weer foto's neer om er weet er naar te laten kijken!!!..klasse wijffie echt!!..en je weet wat je fouten zijn, dus ik zou gewoon zeggen lekker blijven oefenen..probeer meer vanuit je kont licht te rijden, probeer maar net of je een tik op je kont krijgt van je vader
..dan komen de heupen eerste en komt je recht omhoog, nu komen eerst je schouders omhoog...zit als een echte lady en je mag echt wel overdrijven, borsten vooruit, ordinair kijken van "hier ben ik"..dan sta je hoofd ook gelijk helemaal goed!
ik vind het niet zo erg dat je houding hier en daar wat minder is, Als je maar wil leren en zelf ook er alles aan doet het onder de knie te krijgen.
Blackmystery schreef:;) ik vind het niet zo erg dat je houding hier en daar wat minder is, Als je maar wil leren en zelf ook er alles aan doet het onder de knie te krijgen.
Commentaar is juist fijn, want hier door zul jij nog harder aan dingen gaan werken.
ze zeggen niets voor niets waar een wil is is een weg, is de wil weg dan houdt ie op.
tip: probeer je handen iets hoger en stiller te laten en let er voor al op dat je bij het licht rijden iedere keer weer netjes recht in het zadel komt, dat gaat makkelijker als je naar voren kijkt en voelt wat er onder je gebuurt.
op een gegeven moment zal je paard gaan ontspannen en gaan zakken met zijn hoofd ( resoltaat; een beter lopen paard. )

hoe voorbeeldig