Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

en al helemaal dat bokke naar de cameraman!
ik was er ook (samen met stalleke) twas zoooooo gaaf!! Citaat:elk paard bouwt een band met je op. het paard wil dan het beste uitzichzelf halen om jou een plezier te doen. misschien hebben de paarden ook wel plezier in dit springen, maar misschien doen ze het ook vooral voor hun baasje. een paard zou uitzichzelf iig nooit over iets heen springen waarvan ze niet kunnen zien waar ze terecht komen (zoon muur bijv!)
Zon muur zijn blokken valt af, maar een auto gaat echt niet in stukjes vallen als je derop valt. Of net wel maar dan ziet t er niet echt goed uit voor paard en ruiter (in geen van beide gevallen trouwens)
Kimble schreef:Dit is echt een kwestie van vertrouwen, anders zou een paard nooit over zo'n hindernis springen.
Ik vind het geweldig om te zien, maar of het nou zo best is voor de paarden, ik weet het niet. Al zijn het allemaal natuurlijk wel hele speciale paarden.
Het is gewoon een hele andere, bijzondere tak van de paardensport.
Er word toch over gepraat dat ze het echt af willen gaan schaffen toch??
Kimble schreef:Nee idd ben het helemaal met je eens.
Zou jammer zijn als ze dit afschaffen. Zo vaak doen ze het niet.
organiseren ze die dingen ook in Belgie? (en liefst niet te ver uit de buurt)

BailyKarlos schreef:Als ik die foto's van het springen zie vind ik het dood en dood zielig.
Dit is misbruik maken van het paard en waarom???
Voor een beetje lol???Springen op een hoogte van 150 cm is toch ook leuk. Nou ik pas hiervoor.
Ze bedenken echt niet hoe een paard er over een paar jaar afgeragt en wel uitziet.

Marliesje schreef:BailyKarlos schreef:Als ik die foto's van het springen zie vind ik het dood en dood zielig.
Dit is misbruik maken van het paard en waarom???
Voor een beetje lol???Springen op een hoogte van 150 cm is toch ook leuk. Nou ik pas hiervoor.
Ze bedenken echt niet hoe een paard er over een paar jaar afgeragt en wel uitziet.
De winnaar had een paard van 17 jaar, dat noem ik toch niet snel afgeragt toch?

(niet aanvallend op jou hoor. Gewoon een reactie op die mensen wat dit zielig vinden.
) Tulandro schreef:Ik sluit me hierbij aan, natuurlijk is het leuk als een paard kan springen, maar van deze hoogtes krijg ik een misselijkmakend gevoel.
Ach ieder zn eigen mening!