steigeren in de buitenrit

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fielychi

Re: steigeren in de buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 17:23

oke, ik begrijp dat je dan niet teveel risico wilt nemen.

Kan je mij eens vertellen wat ataxie precies is? Ik heb het opgezocht via google wat de gevolgen kunnen zijn, maar ik zie nog niet een duidelijke link tussen ataxie en jouw probleem.
ik vond de definitie: ataxie is een aandoening van het zenuwstelsel, waarbij het paard ongecoordineerde bewegingen vertoont en waarbij de reflexen zijn veranderd.

Maar ik blijf erbij dat ie je gewoon tang heeft. Hij heeft dondersgoed in de gaten dat je niet teveel durft te reageren (i.v.m. de ataxie) en zal het blijven doen... Misschien zelfs wel meer... Clown

Nou, alvast bedankt!
Groetjes! Knipoog

ilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:12

Fielychi schreef:
oke, ik begrijp dat je dan niet teveel risico wilt nemen.

Kan je mij eens vertellen wat ataxie precies is? Ik heb het opgezocht via google wat de gevolgen kunnen zijn, maar ik zie nog niet een duidelijke link tussen ataxie en jouw probleem.
ik vond de definitie: ataxie is een aandoening van het zenuwstelsel, waarbij het paard ongecoordineerde bewegingen vertoont en waarbij de reflexen zijn veranderd.

Maar ik blijf erbij dat ie je gewoon tang heeft. Hij heeft dondersgoed in de gaten dat je niet teveel durft te reageren (i.v.m. de ataxie) en zal het blijven doen... Misschien zelfs wel meer... Clown

Nou, alvast bedankt!
Groetjes! Knipoog

Het komt er in het kort op neer dat een paard met ataxie sneller zijn evenwicht verliest en/of iets minder snel kan reageren als er iets mis gaat.
Maar als je het mij vraagt is dat des te meer reden om wat aan dat geklier te doen voor dat het echt mis gaat..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:21

met het risico eer tegen de grond te klappen? een keer is meer dan genoeg Knipoog Gelukkig heb ik een voor mij 100% veilige oplossing gevonden, gewoon even 100 m lopen, en dan is alles WEL goed Haha!

ilya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 13:33

machie schreef:
met het risico eer tegen de grond te klappen? een keer is meer dan genoeg Knipoog Gelukkig heb ik een voor mij 100% veilige oplossing gevonden, gewoon even 100 m lopen, en dan is alles WEL goed Haha!

NOG wel ja! maar de kans dat je over een poosje 200 meter moet lopen en nog een poosje later 300 meter is erg groot.
Maar goed, als jij denkt dat het nu klaar is dan ben ik heel blij voor je en ik hoop serieus voor je dat het nu klaar is.

groetjus!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:01

T gaat al vanaf ie ingereden is op deze manier goed Haha! En eigenlijk heb ik het hem zelf aangeleerd, doordat de 1e stal aan een vreselijk drukke straat zat, daar kun je te paard gewoon echt niet oversteken.. Iig ik denk dat het daar vandaan komt, en gelukkig heb ik nooit verder te hoeven lopen dan 100 m Knipoog

En de vorige keer dat we samen op het asfalt zijn geklapt heb ik hem 5 week kreupel gehad...

lucasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-05 14:09

hey,

jou probleem komt me bekend voor Knipoog ik heb het zelf precies hetzelfde meegemaakt alleen dan thuis in de bak...met buitenritten was ie gewoon normaal
ik zal je wel proberen te helpen om te laten weten wat ik gedaan heb:
ik had het altijd thuis omdat ie weigerde te werken en hoe harder ik haar aanspoorde hoe erger het werd...ik heb hem op een gegeven moment gewoon gereden en iemand in de bak laten staan met een zweep en dan gewoon een keer te laten klappen...de schrik reactie is meestal al genoeg.
of nog een oplossing (het klinkt missgien zielig maar het werkt goed) door een plastic iets met water de vullen en zodra die steigert op zijn hoofd te slaan als ie het water over zijn hoofd voelt lopen leert ie het af...die manier heb ik ooit geleerd...
je moet op zulke momenten zelf ergt rustig blijven (hoe moeilijk het ook is ) of met een zweep van huis gaan en meteen een tik geven als ie omhoog wil komen...
je moet het maar proberen...bij ons hebben al deze methodes geholpen...je wilt ook niet weten wat voor paarden wij op stal hebben waarbij het uitgeprobeerd is....allemaal van die 'rotzakken'
succes ermee!!!