Super foto's! Heel scherp.
Wel grappig om te zien dat zelfs Anky nog driftig geld zoekt.

Dat rechtop zitten en voor je uit kijken geldt vast alleen maar voor de proef zelf als de ringmeester de meeste euro's al weggehaald heeft.

Maar trouwens, het klopt inderdaad dat er redelijk grof werd gereden door de dressuurruiters. Natuurlijk lagen de twee inrij-ringen dit jaar volledig toegankelijk en zeer centraal in de hallen, een zelfs voor verschillende terrasjes waardoor het publiek alle zicht had op het inrijden. Gelukkig hadden de bouwers echter voorzien in een van het publiek afgeschermde gang tussen de twee ringen achter de stands door waardoor de ruiters toch nog even de tijd en ruimte hadden om zonder lastige pottenkijkers hun paarden 'weer even aan de hulpen te zetten'. Onze stand lag voor die gang en ik heb enkele keren demonstratief voor de enige opening staan kijken, maar vaak waren de ruiters helaas zo druk bezig met hun handwerk dat ze dat niet eens opmerkten. Als je PB hier al opgekropt vind lopen en de teugelvoering wat grof vindt, dan heb je niet gezien hoe ze er in dat gangetje uit zagen... Het aparte was dat het niet alleen op weg naar de hoofdring gebeurde, waarbij de ruiters hun paarden dus nog even net met handen en voeten dat extra stukje 'temperament' en 'lichtvoetigheid' meegaven richting de ring, maar ook op de terugweg na de proef, waar de ruiters hun paarden nog even terugpakten in dat halletje voor de fouten in de proef, voordat men weer onder ogen van het publiek kwam en in alle rust uit kon stappen...
Volgend jaar mogen ze van mij het hele pad tussen inrijringen en bak open en bloot neerleggen om dit soort huichelachtig gedoe voorgoed uit de weg te ruimen. De reden waarom dit allemaal in dat gangetje gebeurde was ook echt niet alleen omdat Pennymeisjes en geitenwollensokkentypes anders overstuur zouden raken door hun idolen, maar omdat in dat gangetje geen ringmeesters waren die dit soort trainingsmethodes niet zouden waarderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een correctie en ongenadig straffen, vind dat een paard dat de dienst weigert ook best een zwaardere hulp mag krijgen om hem weer even te laten zien wie er de baas is, maar wat ik hier allemaal voorbij zag komen maakte me echt kotsmisselijk.