Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Noname

Re: Anky met Salinero en Painted Black @ IB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:53

polly_amigo schreef:
Leuke foto's. Maar ze geeft een slecht voorbeeld voor de ruiters en aan de fans van haar, namelijk: De Cap!

Ohjee hopelijk is dat een lol.
Gaan we weer beginnen over de cap.. het is ANKY VAN GRUNSVEN hoor. Ik heb nog nooit iemand dat grand prix rijd met een cap gezien hoor zeker niet op concours.
sorry moest eruit..

En weer on-topic: Heel mooie foto's en ik ben en blijf altijd anky's grootste fan ze is echt geweldig!!! painted en sali zijn ook pracht paarden!!

MiekSpeciaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 19:54

Grappig, al die reacties hier. Wat betreft het geldzoeken, dat viel mij ookal op. Schaam ik me toch minder als ik zaterdag weer eens te horen krijg dat ik voor me uit moet kijken Haha!

Wat betreft het trekken/zagen waar sommige mensen het over hebben. Tja, af en toe wordt er wel eens even een wat grovere ophouding gemaakt met de handen, om het zo maar even te zeggen Tong uitsteken Maar wees eens eerlijk, doe jij dat zelf nooit? Als je paard onder je uit loopt en niet reageert op je zit bijvoorbeeld? Wandel jij liever 10 rondjes ongecontroleerd door dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:55

saluut schreef:
Het meisje was er geweest is heeft er niet zo heel veel verstand van vrees ik..... Ik geloof gerust wat ze zegt. Ik was er zelf ook 2 dagen en ben ook achter de coulissen geweest. En ik ben er echt niet geschokt van, vind het vrij normaal eigenlijk.... Knipoog Misschien dat je nu met een hele harde klap wakker wordt uit je "penny" droom. Maar GP rijden gaat nou eenmaal niet vanzelf! Haha!

Haha!

Wel grappig om te lezen wat hier nu allemaal aan reacties gegeven wordt op mijn waarnemingen tijdens IB:

1. Ik ben een Pennymeisje dat nu op ruwe wijze uit haar Grand-Prix droom geschud is.

-> Ik vrees dat ik helaas toch al wel een paar jaartjes over datum ben voor Pennymeisje. Haha! Daarnaast bestaat die Grand Prix droom voor mij al jaren niet meer. Een paar kennisen zijn groom (geweest (ook bij Anky trouwens)) en die deden die zeepbel als die al bestond al redelijk snel uiteen spatten. Niet dat ik daardoor ernstig getraumatiseerd ben, hoor. Haha! Paardensport is ook gewoon een industrie, net als het fokken van slachtvee. Je wilt topprestaties op een zo'n kort mogelijke termijn en wat de natuur je niet (direct) geeft, kan op andere methodes verschaft worden. Ik dacht dat het gewoon wel aardig was om deze kant van de GP er ook eens bij te zetten, gewoon omdat het anders alleen maar gezwijmel is van Penny's die wel denken dat het allemaal in pure harmonie gebeurt.

2. Er zijn nog echt mensen die reageren met 'Als die paarden zo slecht behandeld werden, dan zouden ze echt niet meer zo lopen'.

-> Zie boven. Of onder. Knipoog

3. Paarden uitbrengen op dat niveau van sport gaat echt niet over rozen, dan moet je wel eens hard zijn.

-> Daarom mijn reactie. Gewoon om eens een wat realistischer beeld te geven van wat er nu werkelijk gebeurt op zo'n topsport-evenement dan de rozegeur en zwijmelarij van Penny's die al beginnen te applaudiseren voordat hun idool uberhaupt aan de proef begonnen is. Met de mensen die deze reacties plaatsten ben ik het eens, dit is namelijk gewoon de realiteit in de topsport. Dat dit soort gangetjes ook echt gebruikt wordt, weten de meeste insiders ook wel, maar daar hoeft dan wat mij betreft ook geen geheim van worden gemaakt, toch?

PieterBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 22:24

sennerin schreef:
polly_amigo schreef:

Gaan we weer beginnen over de cap.. het is ANKY VAN GRUNSVEN hoor. Ik heb nog nooit iemand dat grand prix rijd met een cap gezien hoor zeker niet op concours.
sorry moest eruit..
paarden!!

Anky ofniet, ze zit wel op een hengst, op het voorterrein. En ik bedoel als ze een echte topsporter is wil ze zoveel mogelijk risico vermijden qua blessures.
Dus een cap op zou niet geheel onverstandig zijn, Of je nu Anky heet ofniet. Elk paard kan zich verstappen e.d. en dan bedoel ik niet dat ze het voorbeeld moet geven maar het risico op blessures moet vermijden als je op zulk topniveau rijdt.

SuzyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 23:29

even niets over foto 4 Knipoog ik zie foto 6! guus en anky in een ring, jaja vond ik even noemenswaardig.. Tong uitsteken

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 06:07

sennerin schreef:
polly_amigo schreef:
Leuke foto's. Maar ze geeft een slecht voorbeeld voor de ruiters en aan de fans van haar, namelijk: De Cap!

sorry moest eruit..

En weer on-topic: Heel mooie foto's en ik ben en blijf altijd anky's grootste fan ze is echt geweldig!!! painted en sali zijn ook pracht paarden!!

Ik heb Tineke Bartels recent nog met cap zien rijden hoor Haha! Haha!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 06:58

Nimmedor schreef:
saluut schreef:
Get alive mensen..... Gaaaap

Paarden gaan niet piafferen etc als je het ze lief vraagt en als je ze overspoeld met klopjes.
Paarden die op dit niveau presteren worden flink getraind en dat gaat niet altijd gepaard met lief zijn......
Omdat het publiek meestal alleen de proef ziet en veel ruiters er zelf ook een handje van hebben om het voor te laten komen dat het allemaal 'vanzelf' gaat valt het nu misschien op. Maar daar is niks vreemd of nieuws aan!

mee eens!!

Jezus en dat je van een foto kan zien dat ze haar paard uit elkaar trekt, vind ik heel knap!!
Jaloezie is dit gewoon Slapen

Ziet er echt super uit!!!, gave paarden!

Jezus, dat je van achter je computer kan weten dat mensen dit schrijven uit jaloezie, vind ik heel knap!!
*zucht*....

Waarom zou ik dat in hemelsnaam uit jaloezie schrijven?
Ook Anky maakt fouten, ook Anky doet niet alles goed, maar dat betekent niet dat je daar niets van mag zeggen! Dat zou ook niet best zijn zeg, alle mensen die wat beroemder zijn dan andere mensen mogen geen kritiek krijgen!

frescoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:26

Wat een lekker ding toch die Painted Black, daar heb ik een kind van! Haha!
En je foto's vindt ik erg mooi!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:28

pharagirlke schreef:
En...milo. Ik wil niet grof zijn, maar jij denkt ook dat je de wereld aan je gat hebt hangen he? Lips are sealed Nimmedor is zeker geen penny, hoewel wij ook niet beste vriendinnen zijn Knipoog maar eerlijk is eerlijk, je kan van haar niet zeggen dat ze penny is.

correctie:

ze zei van mij dat ik een penny meisje was.
waarom zou ik dat van haar zeggen, ik ken dr niet eens.

natuurlijk is topsport hard werken. en je hoeft niet poeslief te zijn. maar ik ben gewoon tegen harde middelen gebruiken tegen je paard.
en als je dat pennyachtig vind, tja, so be it

verder vind ik natuurlijk dat anky heel mooi kan rijden, en dat jaloersie verhaal gaat al helemaal nergens over dus. maar daar was diegene denk ik wel achter.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 09:44

On-Topic: Hele mooie duidelijke foto's !!!
Je komt zeker niet in de buurt van Sint Nyk Haha! Haha!
Ik hou mij en Woes aanbevolen voor foto model Pling

off-topic: Ik weet dat je aan de top komen niet zo 1 2 3 lukt en aan de top blijven al helemaal moeilijk is..
Maar mevr. van Grunsven was mijn "penny" idool totdat ik er gewerkt heb... toen zag ik dat ook Anky maar een mens is en net zo'n rot bui kan hebben als jij en ik. Zoals ze met name de "verkoop" paarden reden was in het algemeen helemaal dieronvriendelijk maar ja uiteindelijke gingen ze wel in Piaff en deden ze "moeiteloos" de passage..
Niet alleen ik zijn deze praktijken opgevallen, ook iemand hier in de buurt heeft stage gelopen en was vol van het feit dat hij daar zo maar mocht komen met zijn paard, kreeg ook elke dag wel aanwijzingen enzo en was in eerste instantie zeer blij... totdat ook hem dingen opvielen die hij niet had verwacht van een top ruiter....

Maarja we blijven allemaal mensen...

Ondertussen heb ik van Kloosterboer gezien dat de piaff en passage rijden ook zonder super veel dwang kan.

Ondanks dat je weet hoe de training eigenlijk in zijn werk gaat daarzo krijg ik nog steeds alleen bij de kur op muziek van Anky kippenvel, want ze laat het er inderdaad uitzien alsof het allemaal helemaal geen moeite kost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 10:06

Ik denk dat "hard aanpakken" een rekbaar begrip is. Ik was dit jaar bij IB niet achter de schermen, maar heb een aantal jaar met grote regelmaat op het voorterrein gestaan bij dit soort wedstrijden, en heb daar eigenlijk nooit echt serieuze dingen gezien.

Als je een paard dieper instellen en ver inbuigen al heftig om te zien vind, ja dan wens ik je sterkte... Als je even de zoekfunctie op RT pakt vind je daar talloze discussies over deze manier van werken.

Woestein: ik heb nog geen enkele baan gehad, op kantoor of op een stal, waar het elke dag supergezellig is. Iedereen heeft zijn buien, en topsport bedrijven is niet de makkelijkste manier van bestaan. Ik heb wel meer stagaires bij v Grunsven gillend weg zien rennen na 3 weken.
Die van Kloosterboer piafferen niet voor een 10 Knipoog

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:37

..wat een gezeur!...sport = sport..en als je je geld er mee moet verdienen is het hard werken en hard zijn..als je zelf een hardloper bent, of een wielrenster..sloop je je lichaam ook..kijk ff naar leontine van Moorsel..voordat ie aan kindertjes kan denken moet ie eerst al een jaar aftrainen, wat kilootjes aankomen..noem maar op..DIT IS TOPSPORT!!!...en dat kan zeer doen, wil niet zeggen dat ik het overal mee eens bent..helemaal niet....maar wat we hier op de foto's zien is nog helemaal geen drama...als de paarden thuis komen zijn ze op een heerlijke stal, komen lekker buiten en krijgen het beste van het beste

goh wat erg?!!...laten we het eens over managepaarden hebben of over de mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en hun paard afraggen...

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:49

xyzutu2 schreef:
Super foto's! Heel scherp.

Wel grappig om te zien dat zelfs Anky nog driftig geld zoekt. Knipoog Dat rechtop zitten en voor je uit kijken geldt vast alleen maar voor de proef zelf als de ringmeester de meeste euro's al weggehaald heeft. Knipoog

Maar trouwens, het klopt inderdaad dat er redelijk grof werd gereden door de dressuurruiters. Natuurlijk lagen de twee inrij-ringen dit jaar volledig toegankelijk en zeer centraal in de hallen, een zelfs voor verschillende terrasjes waardoor het publiek alle zicht had op het inrijden. Gelukkig hadden de bouwers echter voorzien in een van het publiek afgeschermde gang tussen de twee ringen achter de stands door waardoor de ruiters toch nog even de tijd en ruimte hadden om zonder lastige pottenkijkers hun paarden 'weer even aan de hulpen te zetten'. Onze stand lag voor die gang en ik heb enkele keren demonstratief voor de enige opening staan kijken, maar vaak waren de ruiters helaas zo druk bezig met hun handwerk dat ze dat niet eens opmerkten. Als je PB hier al opgekropt vind lopen en de teugelvoering wat grof vindt, dan heb je niet gezien hoe ze er in dat gangetje uit zagen... Het aparte was dat het niet alleen op weg naar de hoofdring gebeurde, waarbij de ruiters hun paarden dus nog even net met handen en voeten dat extra stukje 'temperament' en 'lichtvoetigheid' meegaven richting de ring, maar ook op de terugweg na de proef, waar de ruiters hun paarden nog even terugpakten in dat halletje voor de fouten in de proef, voordat men weer onder ogen van het publiek kwam en in alle rust uit kon stappen... Misselijk

Volgend jaar mogen ze van mij het hele pad tussen inrijringen en bak open en bloot neerleggen om dit soort huichelachtig gedoe voorgoed uit de weg te ruimen. De reden waarom dit allemaal in dat gangetje gebeurde was ook echt niet alleen omdat Pennymeisjes en geitenwollensokkentypes anders overstuur zouden raken door hun idolen, maar omdat in dat gangetje geen ringmeesters waren die dit soort trainingsmethodes niet zouden waarderen. Ik weet echt wel het verschil tussen een correctie en ongenadig straffen, vind dat een paard dat de dienst weigert ook best een zwaardere hulp mag krijgen om hem weer even te laten zien wie er de baas is, maar wat ik hier allemaal voorbij zag komen maakte me echt kotsmisselijk.

Ik ben het hier wel mee eens, het gebeurd bijna altijd op dit niveau ook in de springsport dat er hardhandig met paarden omgesprongen word om prestaties af te dwingen. Ik ben ook echt niet te zuinig met mijn paarden om het zo maar te omschrijven maar ik ben het niet bepaald eens met wat ik soms wel eens zie bij zulke wedstrijden.......
Ik denk dat zulk gedrag ook veroorzaakt word door de druk die op je schouders ligt als je op zon niveau moet presteren.....
verder, hele mooie foto's !!

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:53

nog iets een paard is een paard en hij heeft er niet om gevraagd om door manege kindjes rondgetrokken te worden of om te presteren op grand prix niveau......

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:00

Dimitri schreef:

goh wat erg?!!...laten we het eens over managepaarden hebben of over de mensen die DENKEN dat ze kunnen rijden en hun paard afraggen...

Dacht precies hetzelfde. Iedereen is meteen overstuur als Anky, Edward of een andere GP-ruiter een keer aan de teugels hangt of zijn paard een keer hardhandig op zijn plaats zet, en het paard zal op dat moment echt niet gelukkig zijn, maar Lingh en Salinero hebben wel altijd de oortjes vrolijk naar voren en swingen lekker tijdens de proef. Als het paard het goed doet, zijn hun ook goed voor het paard.

Als je op een manege of een basisconcours gaat kijken hoeveel mensen aan de teugels hangen (continu) of iedere pas met hun sporen zitten te schoppen (wellicht 95% is zich daar onbewust van), dan denk ik niet dat het paard daar wel vrolijk van wordt.
Als ik paard was, wordt ik liever af en toe een keer hard op mijn plaats gezet, dan continu halfhard

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:35

Wat een prachtig topic Clown Beetje naief om te denken dat anky met een fluwele handschoen rijdt. Anky rijdt haar paarden altijd zo diep, dit is haar manier, en daar zijn natuurljk tegenstanders van. Maar ik zie geen echte dwang op deze foto's, ik vind dat er nogal overdreven word.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:00

moes schreef:
nog iets een paard is een paard en hij heeft er niet om gevraagd om door manege kindjes rondgetrokken te worden of om te presteren op grand prix niveau......

paard heeft helemaal nergens om gevraagd..maar als we zo gaan denken kunnen we beter alle paarden in het wild loslaten, dat is namelijk het enige wat die wil!....denk dat we een goede compromie moeten sluiten...en dat is heel moeilijk...maar laten we nu niet allemaal doen of we zo geweldig voor het diersoort Paard zijn..heb toevallig een weekend parelli achter de rug en toen dacht ik echt van "waar ben ik al die jaren mee bezig geweest"...en ik noem mezelf een echte dierenliefhebster..

dus als je echt zoveel van je paard houd is dat parelli een aanrader, het opent echt je ogen(bij mij iig wel!)..en ze zouden het standaard bij de lessen moeten doen voor onze kleine pennykinders...

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:01

Sjonge wat een 'discussie' zeg. Het lijkt hier wel bokt Haha!

Toch maar even over de vreselijk grove en ruwe dierenmishandeling in de paardentopsport: Met alleen belonen kom je er ook niet. En is het zielig als je een paard vanf de grond laat bijtikken om je piaffe/passgae expressiever te maken? Dat je even flink laat voele waar het bit zit en daarna weer loslaat? Die paarden op topstallen worden aangepakt wanneer dat nodig is, maar ook de hemel ingeprezen wanneer ze goed werk verrichten. Misschienniet door een hafuur lang uitbundig klopjes op de hals te geven en een paar kilo suiker te voeren, maar wel door een moment van ontspanning in te bouwen en weer verder gaan met een gemakkelijker onderdeel. Als een halve straf onvoldoende werkt kom je ook niet veel verder (en nee dan bedoel ik niet dat je niet in een hogere dresuurklasse uit kunt komen). Ik ben ervoor om om de juiste manier en op de juiste momenten in de juiste mate te straffen, als daartegenover zo'n zelfde soort beloning staat.

Die Painted Black is een gloeiend hete hengst waar je heel voorzichtig mee moet zijn, maar je moet ook opassen voor jezelf. Als je zon heetkikker onder je kont hebt wordt je je er echt wel van bewust hoe enorm sterk dat hij is. Als zon paard jou niet meer lief vindt, helpt hij je wel met afstijgen. Vergeet nou eens niet dan een paard gen knuffeldiertje is. Ze kunnen ontzettend lief zijn maar ze zijn gewoon sterker dan wij dus zule je a-l-t-i-j-d op moeten passen dat ze je gehoorzamen en niet met je aan de hal gaan. Zodra dat gebeurt ben je een heel stuk verder van huis.

Besides...kijken jullie ook naar Anky als zij op een mooi moment haar handen een kilometer naar voren zet en zo de rust en ontspanning weer opzoekt? Zien jullie hoe zij en Edward, Nicole, Tommie en de hele mikmak die in die hoek bij elkaar traint, hun jonge paarden rijden? Zien jullie wat hun hoofdpunten in hun trainingen zijn? Waren we hier niet voor losheid, ontspanning, takt, impuls, scherp aan de hulpen, van het been naar de hand?

En spreek alsjeblieft niet van 'ik ben niet jaloers op Anky." Dat zijn we allemaal. Daar hoeft niemand zich voor te schamen. Natuurlijk is ook zij als ruiter niet perfect maar ze komt wel verrekte dicht in de buurt van perfectie! Geen van alle ruiter shier op bokt doet na wat zij als brabanste boerendichter heeft gepresteerd. Als wij zelf al een hoop commentaar op deze dressuurkoningin gaan leveren, wat willen we dan? Laten wij soms zien hoe het moet? Kunnen wij deze krachtige, jonge en hete hengsten overtuigen om eens lekker te gaan zitten en een fijne pirouette draaien? Lukken bij ons piaffes en passages met onze ogen dicht? Ik dacht het niet.

Tadaa. Dat was mijn zegje Haha!

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:04

Idd wat een prachtig topic Clown ! Dit is nu gewon de ANKY-methode, zoals ze dat in hoog-dressuurland noeme Tong uitsteken die werkt voor sommige mensen heel goed, en voor andere is het desastreus (ja ook voor mensen die GP rijden Knipoog ). Haha... en het grappigste is eigelijk nog dat alle mensen die de "zwaarste" commentaar geven zelf zeker nog niet verder zijn dan Z Clown sowwy! (zeg niet dat je geen commentaar mag geven op deze mensen, want ben zelf geen fan van de ANKY-methode, dat zou helemaal mislopen bij mij Tong uitsteken , maar zorg wel dat je comments goed onderbouwd zijn :p)

xxx

Belli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:07

Ik ga akkoord met sanne_ (bijna) volledig!

Anky is geen boeredochter Clown hehe.

xxx

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:10

hihi dankje belli! Geen boerendochter, was alleen even om aan te geven dat zij niet de achtergrond heeft zoals tegenwoordig veel young riders en junioren (no offense tegen hen hoor, maar het is natuurlijk wel wat makkelijker als je ouders veel verstand hebben van de sport sie jij beoefenen wilt en het geld ervoor oevr hebben om je de top in te helpen).

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 14:11

damn wat typ ik slecht.
Maar ik heb ook een lastig toetsenbordje hiero hoor. Dus alsjeblieft...
Vergeef me mijn typfouten Bloos

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:17

milo schreef:
pharagirlke schreef:
En...milo. Ik wil niet grof zijn, maar jij denkt ook dat je de wereld aan je gat hebt hangen he? Lips are sealed Nimmedor is zeker geen penny, hoewel wij ook niet beste vriendinnen zijn Knipoog maar eerlijk is eerlijk, je kan van haar niet zeggen dat ze penny is.

correctie:

ze zei van mij dat ik een penny meisje was.
waarom zou ik dat van haar zeggen, ik ken dr niet eens.

natuurlijk is topsport hard werken. en je hoeft niet poeslief te zijn. maar ik ben gewoon tegen harde middelen gebruiken tegen je paard.
en als je dat pennyachtig vind, tja, so be it

verder vind ik natuurlijk dat anky heel mooi kan rijden, en dat jaloersie verhaal gaat al helemaal nergens over dus. maar daar was diegene denk ik wel achter.

sorry in dat geval Nagelbijten / Gniffelen dan heb ik de namen door elkaar gegooid Verward harde middelen. Een wat hardere ophouding noem ik niet echt 'harde' middelen. whatever, ik ga niet beginnen over wat al dan niet hard is. Voor het ene paard is de teugels op nemen al hard, voor het andere een tik met de zweep nog zacht. ik veronderstel niet dat iemand al ooit op painted black gereden heeft?

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:54

[
[/quote]
sorry in dat geval Nagelbijten / Gniffelen dan heb ik de namen door elkaar gegooid Verward
[/quote]

okido, dan is het goed Tong uitsteken Bloos

ik heb me mening nu al een aatnal keer gegeven, en ik blijf er bij dat je moet samenwerken en tegen harde middelen ben, zoals het meisje in het begin beschreef.
maargoed, ik ben er niet bijgeweest, ik heb het niet gezien, maar zoals het beschreven staat: daar ben ik het er niet mee eens.
[/quote][/quote]

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 17:51

mooie foto's hoor
die painted is ook een mooi beets zeg. vind hem nog leuker dan sali zo op het eerste oog. Haha!