is dit mogelijk..?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LillyRose

Re: is dit mogelijk..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 14:24

Inprincipe is ieder paard geschikt voor dressuur, maar als de eigenaar zegt dat het paard niet geschikt is, zal daar een hele goede reden voor zijn.
Het kan aan een blessure liggen waar jij niets vanaf weet. Ik zou idd maar even doorvragen waarom de eigenaar het paard niet geschikt vindt voor de dressuur.

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 12:12

Citaat:
Ik zou hier toch wat meer doorvragen. Het kan nl zijn dat 'niet voor dressuur geschikt en alleen recreatief te berijden' niets te maken heeft met de afstamming van het paard, maar meer met de mogelijkheden en beperkingen van dat paard.

Als het een paard is met een medische geschiedenis dan is het verhaal nl wat anders als 'afstamming niet geschikt voor dressuur'. Kan best zijn dat dit paard in het verleden zware blessures heeft gehad en daardoor nu alleen nog maar recreatief bereden kan worden. Het zou dan nogal oneerlijk zijn tegenover het paard als je er toch dressuurmatig mee aan de gang wil.

Als je echt de dressuursport in wilt dan kun je beter iets kopen dat deze bemerking niet heeft.

Het paard staat bij een handelsstal en is pas 6 jaar oud. Maar ik ga er binnenkort een keertje heen en dan zal ik eens kijken wat het beestje voor me in petto heeft.

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 12:30

Fitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 12:51

Volgens mij heeft ze een beetje een hertenhals, nav de foto op Speurders, dat zou de reden kunnen zijn dat ze niet geschikt is voor dressuur... Verder een leuk paardje voor een mooie prijs! (als de advertentie tenminste waar is... Knipoog )

soepkipjah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-05 19:57

Ja de prijs stond mij ook wel aan. Ik zoek namelijk een paardje in de lagere prijsklasse. Het schijnt wel dat ze netjes aan de teugel kan lopen, maarja daar heb ik dus nog geen foto van gezien.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 08:40

Als een eigenaar/verkoper dit erbij verteld kun je altijd beter op zoek naar een ander, als je tenminste dressuur wilt rijden.

Er hoeft medisch niks aan de hand te zijn terwijl je wel een staker koopt, of eentje met heel beperkte gangen. De prijs mag eigelijk niet doorslaggevend zijn, een gezond paard met plezier in zijn werk moet doorslaggevend zijn.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-05 09:30

tuuuuuurlijk wel

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:00

Ik ben het er absoluut mee eens dat wanneer het gaat om medische beperkingen het een heel ander verhaal is. En voor wat betreft die vergelijking over stadsfietsen in het bos.... Als de berijder en de stadsfiets het naar de zin hebben in het bos en dan zelfs goede resultaten behalen is er volgens mij niets mis mee... Haha! Ik vind het geweldig om een belgisch trekpaard tegen te komen in de ring!

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-05 14:01

Ik ben het er absoluut mee eens dat wanneer het gaat om medische beperkingen het een heel ander verhaal is. En voor wat betreft die vergelijking over stadsfietsen in het bos.... Als de berijder en de stadsfiets het naar de zin hebben in het bos en dan zelfs goede resultaten behalen is er volgens mij niets mis mee... Haha! Ik vind het geweldig om een belgisch trekpaard tegen te komen in de ring!