Timon onder het zadel (zielig)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wendy15

Re: Timon onder het zadel (zielig)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:26

Ik weet niet hoe zwaar dat meisje is en of het voor het gewicht kan, maar het lijkt mij niet fijn rijden. Zowel voor dat meisje als je pony. Ze zit helemaal met haar hakken opgetrokken en bijna met haar knieën achter z'n oren. Een beetje rondstappen zal wel gaan, maar kan ze ook draven (en dan bedoel ik ook lichtrijden) en galopperen? Echt niet om negatief te doen hoor, en ik zeg ook niet dat het niet kan, maar echt prettig lijkt het mij niet...

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:29

Wendy15 schreef:
Ik weet niet hoe zwaar dat meisje is en of het voor het gewicht kan, maar het lijkt mij niet fijn rijden. Zowel voor dat meisje als je pony. Ze zit helemaal met haar hakken opgetrokken en bijna met haar knieën achter z'n oren. Een beetje rondstappen zal wel gaan, maar kan ze ook draven (en dan bedoel ik ook lichtrijden) en galopperen? Echt niet om negatief te doen hoor, en ik zeg ook niet dat het niet kan, maar echt prettig lijkt het mij niet...

Ik merk zelf aan Timon dat zy hem niet hinderd, dat is belangrijk toch? Hij lykt er zelf wel lol in te zien (als ik dat zo mag zeggen). Ja draven lichtrijden je snapt wel dat het lichtrijden niet mee valt met dat gehobbel, maar ze kan wel netjes in het zadel blijven zitten.

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:29

Daar hebben we Timon weer! Haha!

Tja, ik zelf zou zo'n kleine Shet nooit onder het zadel beleren. Zelf heb ik tot voor 1,5 maand terug een Shetje gehad van 2, die was toen 83 cm. En ik vond haar al te klein daarvoor. Ik vind 90 cm het minimum.

Maar daarentegen ben ik me zeer bewust van het feit dat Shets sterk zijn (en zeker Timon Tong uitsteken) dus dat het best kan zolang je maar een geschikt ruitertje vindt qua gewicht. Qua lengte ziet het er niet uit, dat weten we allemaal! Knipoog Maar gewicht is belangrijker, en zo te zien bezit dit meisje daar niet veel van!

Kortom, hij zal het best allemaal aankunnen, het ziet er ook geweldig schattig uit Lachen maar ik had het niet gedaan.

Amon_

Re: >> Timon onder het zadel *Zielig!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:30

xXDjuukiejXx schreef:
Aaah Wat een poepie Lovers !!
Alleen zijn de beugels wel een beetje kort Knipoog
Wat een haarbal, Is ie al aan het haren? Vork

Ja hehe, natuurlijk zijn de beugels te kort anders zou ze met dit kleine haarballetje mee kunnen lopen Tong uitsteken .

Afijn shet vindt ik geweldig,het totaalbeeld minder, de verhoudingen zijn zo een beetje zoek. Al zou de shet echt niet instorten, die kunnen wel wat hebben, toch zou ik andere dingen doen met hem als je toch iets wilt zoals VD.

Marieke_456

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:32

Morgannah schreef:
Al zou de shet echt niet instorten, die kunnen wel wat hebben, toch zou ik andere dingen doen met hem als je toch iets wilt zoals VD.

Dat doe ik al Knipoog
Ik doe alles met em, AR, VD, springen (haalt zn eigen schofthoogte), fietsen, loswerken met lichaamstaal dit is gewoon een uitdaging erbij Lachen

Zazoutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:39

bonney4evver schreef:
jezus lezen is heel moeilijk ja wat TS ook zei:
Citaat:
Het maakt mij echt niks uit wat jullie er van vinden Ik ben heel nieuwschierig naar jullie comentaar

poeeh

Waarom zet je niet neer wat erachter staat?:

Marieke_456 schreef:
[size=7]

Het maakt mij echt niks uit wat jullie er van vinden Ik ben heel nieuwschierig naar jullie comentaar, maar ben je zo stoer om negatief commentaar te geven doe er dan wel een goed argument bij!

Was het een goed argument dan?! Nee. Dus wie moet er nou beter lezen? Jij of ik?

Sorry TS, maar dit moest even.. Schijnheilig

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:43

ik snap t niet hoor... er staat duidelijk dat er een ander meisje komt, en dan staat er dat ze iemand anders moet zoeken...

ik vind het echt een lache plaatje hoor...
veel menssen vergeten dat welshjes en ander klein ponys vaak ook een te grote ruiter op hun rug hebben...

ik vind t wel stoer....veel succes met m... ik weet ook dat shet heeeel sterk kunnen zijn

Charlotte89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:45

Ik denk wel dat het shetje dat gewicht kan hebben

MAAR oei wat zou dat rijden moeilijk zijn voor dat meisje, het lijkt mij echt niet prettig.

zijn er niet wat kleinere meisjes die op timon willen rijden Lachen

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:50

Dit kan dus idd niet omdat ruiter pony stoort omdat zij met haar knieen zowat in de nek van de pony zit. Maar geluukig krijgt pony een jongere en hopelijk kleiner meisje

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:00

no comment Schijnheilig

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:10

Ik vind het niet erg dat zo'n klein ponytje bereden word. Want eigelijk zitte we die kleine haarballetjes af te kraken, zij vinden misschien wel veel leuker om bereden te worden, dan een salinero of zo iets. De shetlander is wel in verhouding HET STERKSTE ponyras ter wereld, ik zou deze stoere ponys niet onderschatten. Maar wat misschien wel een idee is, is om toch die beugels eraf tehalen. Meelopen is niet erg (kun je je zelf ook iets lichter maken, kun je nog meer plezier hebben van de pony). Maar als je beugels heel kort zitten raak je eerder uitbalans, en dan ben je wel heel erg zwaar voor zo'n pony. Be je t niet met me eens? probeer dan maar es op een stuiterbal met je benen in de lucht te zitten, hou je niet lang vol Haha!.

Ook iemand die met kleine pony's werkt is showteam (van showteam de caballero's) Haar pony's zijn groter, maar ook zij rijd er wel op. Wel met mate, en ze gaat rustig te werk. Maar die pony's hoor je niet piepen, sterker nog, ze hebben er echt plezier in!

En voor de mensen die echt niet te overtuigen zijn: Kijk voor de grap eens naar een shetland Grand National, of daar geen grote kinderen op die pony's zitten.

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:29

Ik vind niet gauw iets zielig maar dit wel degelijk, ze zal dan wel niet zwaar zijn maar ze is wel groot, en zo kan timon zijn evenwicht moeilijk houden. Verder heb ik nog meer argumenten maar die zijn wat grof om hier neer te zetten dus ik houd verder mijn mond dicht.
Verder goed dat je een nieuwe bijrijder neemt.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:35

Ziet er niet uit eerlijk gezegt Tong uitsteken
het past gewoon niet Tong uitsteken Maar zolang de pony het houd en het leuk vind, waarom niet! Haha!
En tja, ikzelf zou zo'n klein paardje niet beleren onder het zadel, maar wie ben ik Tong uitsteken

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:43

xXDjuukiejXx schreef:
en wat meen je dat die shets vroeger moesten trekken in de mijnen ? Ach gut Ohjaaaaaah!! Pling

trekkracht is een heel andere kracht..

dit kan de rug nog wel eens aantasten..

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:45

xXDjuukiejXx schreef:
Saskia9 schreef:
ik vind het wel degelijk niet kunnen,
meisje is dus echt wel te groot...

Jee,, Daar gaan we weer!
Als je geen verstand ervan hebt (shetlanders) dan moet je
niet reageren!!! Ach gut

toevallig heb ik precies zo;n kleine maat shet gehad..
en wilde never nooit dat er iemand op mocht.,..

dus oordeel dan ook neit over mij alsof ik geen verstand van shetjes heb !!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:48

xXDjuukiejXx schreef:
Saskia9 schreef:
ik vind het wel degelijk niet kunnen,
meisje is dus echt wel te groot...

Jee,, Daar gaan we weer!
Als je geen verstand ervan hebt (shetlanders) dan moet je
niet reageren!!! Ach gut

Nou.. ik heb wel degelijk verstand van Shetlanders.
En dit vind ik niet kunnen, het is niet echt eerlijk tegenover de pony, je belemmert wel degelijk (goh wat heb ik met dat woord ) de beweging van het beestje. De pony zal het misschien niet laten merken maar dit is echt te groot en voor zo'n klein pony'tje, en het zal ook nooit goed zijn voor de rug Sommigen zullen het met me eens zijn en anderen niet. Maar dit is mijn mening.

Ik ben 1.69 m en weeg ook niet zo heel zwaar, maar ik stap dus echt niet meer op een Shetlander. Of neem (ik weet dat je dat al doet) een kleinere bijrijdster of een grotere pony

Sorry voor het misschien grove antwoord, bedoel het niet persoonlijk maar dit is mijn mening

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:50

Zelf zou ik ook nooit zo'n kleine pony beleren. Okay een keertje een klein meisje/jongetje erop moet kunnen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:54

Diana_14 schreef:
Zelf zou ik ook nooit zo'n kleine pony beleren. Okay een keertje een klein meisje/jongetje erop moet kunnen.

met jou kan ik tenmisnte praten !!

shadow23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:54

tis best wel sneu voor het paardje

maar ik snap niet hoe je zo op paard kan
volgens mij sta je dan letterlijk en figuurlijk voor banketstaaf
Gaaaap

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:55

Citaat:
Sorry voor het misschien grove antwoord, bedoel het niet persoonlijk maar dit is mijn mening

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Dit is echt slecht voor zijn rug benen e.d. Zelfs ik ( heb wel degelijk verstand van shets voor ik dat gelul krijg ) vind dit niet kunnen en dat zegt heel wat.

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:56

Saskia9 schreef:
Diana_14 schreef:

Zeker Haha!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 21:57

chiquee schreef:
Citaat:

Ik had het niet beter kunnen verwoorden!
Dit is echt slecht voor zijn rug benen e.d. Zelfs ik ( heb wel degelijk verstand van shets voor ik dat gelul krijg ) vind dit niet kunnen en dat zegt heel wat.

Het kan nooit goed zijn voor de rug van de pony
Ik vind ook niet snel wat zielig.. maar dit wel.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:02

Milkaatjuh schreef:
Ziet er niet uit eerlijk gezegt Tong uitsteken
het past gewoon niet Tong uitsteken Maar zolang de pony het houd en het leuk vind, waarom niet! Haha!
En tja, ikzelf zou zo'n klein paardje niet beleren onder het zadel, maar wie ben ik Tong uitsteken

Haha, ja.. Mee eens.. Laten we het daar maar op houden.. Ja

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:04

Waarom start je deze eeuwige discussie weer op op deze manier als ik vragen mag (ik word er zo moe van Knipoog )

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 22:08

Saskia9 schreef:
Diana_14 schreef:

Met mij ook, werd net zefls aangevallen, want mag me meening niet uiten, maar ze vraagt er toch om.
maargoed ik hou er verder me mond over, maar iwl nog 1 ding zeggen.

*ik vind het absoluut niet kunnen, zo'n mini pony van 75 cm te beleren onder een zadel, EN dan ook nog 1x per week zon kind er op te laten rijden, het hoord gewoon niet op zo'n kleintje, hoe weet jij nou of hij het leuk vind zei hij dat ? naja klaagniet als hij last van zijn rug heeft*

zo dat was het Bloos