Nimmedor & Blesje @ dressuurwork

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Re: Nimmedor & Blesje @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:42

daar ga ik op letten Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:41

Nimmedor schreef:
Ze heeft alleen gauw de neiging achter de teugel te kruipen zoals je op de meeste foto's wel ziet Clown . Wie heeft daar nog tips voor?
Mijn houding is echt slecht!! Huilen
Ze is ook nog wat loperig als ik mijn buitenbeen aanleg om af te wenden ofzo, maar ze gaat vooruit!! Haha!

Commetaar mag! Maar houd er rekening mee dat ze nog maar net is ingereden Lachen

Leuk beestje hoor. Je ziet niet dat ze nog niet lang onder het zadel is.

Ik zie op de eerste foto's dat je je benen afsteekt ipv aanlegt. Ook al is ze loperig voor je been wel eraan blijven houden. Tegen dat achter de teugel kruipen zou ik juist veel tempo wisselingen rijden en vooral niet vasthouden op het moment dat ze dat doet.
Door een beetje meer tempo kan ze dan wat langer in de hals worden dus proberen het neusje eruit te rijden (dus been er dan aan Tong uitsteken).

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:43

Mientjeuh schreef:
En van dat achter de teugel kruipen, ik rij ook met een paard die snel de neiging heeft om dat te doen, en bij hem helpt dan om hem wat meer voorwaarts te rijden en mijn handen wat hoger te houden Lachen

JUIST niet dat wordt mij juist afgeleerd bij een jong paard.
Ik moet hem dan alleen naar voren rijden en hand op het zadel houden. Jonge paarden kunnen in paniek raken door de handen omhoog te doen en dat is niet handig.

Door je handen omhoog te doen ga je het paard liften en dat is juist NIET de bedoeling. Handen lekker op zijn plek gelijk houden en er tegenaan rijden.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:37

De enige manier die ik ken om het "achter de teugel" er uit te krijgen is voorwaarts neerwaarts. Dus toch je been eraan, en idd het neusje eruit proberen te krijgen. In ieder geval niet je teugels nog meer aannemen... Dan gaat ze alleen maar dieper lopen!

Maar het is lastig met een heet paard... Succes, het is een mooi beestje!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:41

Wat vinden jullie trouwens van mn groene setje?? *LOL*

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:50

je setje is leuk, en je paard ook.
Over dat achter de teugel : zorgen dat je je paard niet te veel aan de teugel gaat proberen te rijden, ze is pas net onder het zadel, het lijkt allemaal wel mooi maar vaak krijg je dan dus dit soort verschijnselen.
en wat er erder allemaal al gezegd is voorwaarts rijden, maar zorg dan niet dat je de hele tijd met je been zit te prikken dan word ie doof voor je hulpen.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 16:44

Nimmedor schreef:
Dit is dus mijn nieuwe merrie, haar vader is gentleman en ze is pas een paar weken zadelmak, ze pakt het heel fijn op.

Ze heeft alleen gauw de neiging achter de teugel te kruipen zoals je op de meeste foto's wel ziet Clown . Wie heeft daar nog tips voor?
Mijn houding is echt slecht!! Huilen
Ze is ook nog wat loperig als ik mijn buitenbeen aanleg om af te wenden ofzo, maar ze gaat vooruit!! Haha!

Commetaar mag! Maar houd er rekening mee dat ze nog maar net is ingereden Lachen

mijn driejarige wil zich ook wel eens achter de eugel verstoppen..
ik krijg de tip om hem dan meer voorwaartser te rijden en omhoog te rijden..

tjah hoe ik dat precies moet doen moet ik nog uitvinden..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:44

laat die voorkant nog maar even los, iig dat zou ik doen. Je benen moet je er altijd aanhouden, dat is heel erg belangrijk. Het paard moet leren dat als ze zich loperig gaat gedragen, dat geen zin heeft omdat jij je been toch op zn plek laat. Verder proberen het paard van achteren naar voren te laten lopen. Ze loopt naar mijn idee niet alleen achter de teugel, maar ook aardig op de voorhand..

Verder een leuk paard Ja Succes ermee Haha!

Reentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 23:29

Froukje liep in het begin ook steeds veel te diep. Zodra ik mijn teugels langer had, ging ze nog dieper lopen. Waardoor ik voor geen meter contact had op de teugels. Van mijn instructrice moest ik juist mijn teugels op maten houden, zodat je contact hebt en zij jouw hand op kan gaan zoeken. Dus voorwaarts rijden, zodat zij jou hand op gaat zoeken. Als je je teugels lang houdt, is het veel moeilijker voor je paard om je hand op te zoeken, want ze krijgt geen contact. Bij mij heeft dit heel erg geholpen!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 06:55

Wauw, gaaf paard hoor!!
Commentaar laat ik aan andere over Haha!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 07:38

Reentjuh schreef:
Froukje liep in het begin ook steeds veel te diep. Zodra ik mijn teugels langer had, ging ze nog dieper lopen. Waardoor ik voor geen meter contact had op de teugels. Van mijn instructrice moest ik juist mijn teugels op maten houden, zodat je contact hebt en zij jouw hand op kan gaan zoeken. Dus voorwaarts rijden, zodat zij jou hand op gaat zoeken. Als je je teugels lang houdt, is het veel moeilijker voor je paard om je hand op te zoeken, want ze krijgt geen contact. Bij mij heeft dit heel erg geholpen!

hier heb ik echt wat aan, mijn instructrice zegt hetzelfde Ja maar ik let nu vooral nog op dat ik mijn been eraan kan houden.Mijn maakt het niet uit dat ze een keer 20 rondjes met haar hoofdje omhoog loopt maar dan wel mijn been accepteert, daarna kan ze mijn hand ook accepteren, en zal ze naar de teugel toe gaan lopen Ja

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 09:26

tocg grappig dat je het ene zegt en op de foto's goed te zien is dat je dat dus niet doet.... dat is dan wel weer een beetje jammer Knipoog

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 13:03

sjaantje schreef:
Leuk paard Claudia! Is ze ook echt van jou of rijd je haar nog voor iemand anders? Dat achter de teugel kruipen moet je je nog niet zo heel veel van aantrekken. Het enige wat je kunt doen is iets meer lucht geven en voorwaarts rijden. Ze moet je leren vertrouwen en de hand volgen. Succes ermee!

Helemaal mee eens.
Men heeft vaak de neiging om de teugels kort te houden maar bij een jong paard mag je best de teugels wat langer laten. Wel aanleuning houden natuurlijk.
Zo kun je hem wat meer lucht geven waardoor het paard de kans krijgt wat langer te worden in de hals.
Het opgericht lopen komt wel als de tijd (en het paard) rijp is.
Ik ga dus voor het advies van Sjaantje.
Geniet lekker van je paard. Het ziet er goed uit!!!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-05 20:08

LiSSy schreef:
tocg grappig dat je het ene zegt en op de foto's goed te zien is dat je dat dus niet doet.... dat is dan wel weer een beetje jammer Knipoog

ik heb een ander topic geopent over hete paarden, daar had ik beschreven over hoe fijn ze vandaag liep, in de les, dus vandaar dat ik dat zeg

j0rien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-05 08:56

haj
leuke pony heb je !
Ziet er wel goed uit, alleen als ik jou was zou ik je hakken wat meer uitdrukken Haha!
Suc6 !!

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-05 17:19

j0rien schreef:
haj
leuke pony heb je !
Ziet er wel goed uit, alleen als ik jou was zou ik je hakken wat meer uitdrukken Haha!
Suc6 !!

doe ik Knipoog
had vandaag mijn 1e concour, had 156 punten, en was heel tevreden!! Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:41

Foto's doen het niet. Vork

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:11

kijk voor de grap eens naar de datum van het topic Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 18:34