Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Nimmedor schreef:Ze heeft alleen gauw de neiging achter de teugel te kruipen zoals je op de meeste foto's wel ziet. Wie heeft daar nog tips voor?
Mijn houding is echt slecht!!![]()
Ze is ook nog wat loperig als ik mijn buitenbeen aanleg om af te wenden ofzo, maar ze gaat vooruit!!
Commetaar mag! Maar houd er rekening mee dat ze nog maar net is ingereden
). Mientjeuh schreef:En van dat achter de teugel kruipen, ik rij ook met een paard die snel de neiging heeft om dat te doen, en bij hem helpt dan om hem wat meer voorwaarts te rijden en mijn handen wat hoger te houden
Nimmedor schreef:Dit is dus mijn nieuwe merrie, haar vader is gentleman en ze is pas een paar weken zadelmak, ze pakt het heel fijn op.
Ze heeft alleen gauw de neiging achter de teugel te kruipen zoals je op de meeste foto's wel ziet. Wie heeft daar nog tips voor?
Mijn houding is echt slecht!!![]()
Ze is ook nog wat loperig als ik mijn buitenbeen aanleg om af te wenden ofzo, maar ze gaat vooruit!!
Commetaar mag! Maar houd er rekening mee dat ze nog maar net is ingereden
Succes ermee
Reentjuh schreef:Froukje liep in het begin ook steeds veel te diep. Zodra ik mijn teugels langer had, ging ze nog dieper lopen. Waardoor ik voor geen meter contact had op de teugels. Van mijn instructrice moest ik juist mijn teugels op maten houden, zodat je contact hebt en zij jouw hand op kan gaan zoeken. Dus voorwaarts rijden, zodat zij jou hand op gaat zoeken. Als je je teugels lang houdt, is het veel moeilijker voor je paard om je hand op te zoeken, want ze krijgt geen contact. Bij mij heeft dit heel erg geholpen!
maar ik let nu vooral nog op dat ik mijn been eraan kan houden.Mijn maakt het niet uit dat ze een keer 20 rondjes met haar hoofdje omhoog loopt maar dan wel mijn been accepteert, daarna kan ze mijn hand ook accepteren, en zal ze naar de teugel toe gaan lopen

sjaantje schreef:Leuk paard Claudia! Is ze ook echt van jou of rijd je haar nog voor iemand anders? Dat achter de teugel kruipen moet je je nog niet zo heel veel van aantrekken. Het enige wat je kunt doen is iets meer lucht geven en voorwaarts rijden. Ze moet je leren vertrouwen en de hand volgen. Succes ermee!
LiSSy schreef:tocg grappig dat je het ene zegt en op de foto's goed te zien is dat je dat dus niet doet.... dat is dan wel weer een beetje jammer
j0rien schreef:haj
leuke pony heb je !
Ziet er wel goed uit, alleen als ik jou was zou ik je hakken wat meer uitdrukken![]()
Suc6 !!