mn nieuwe aanwinst, Milenco@work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

whisperramse

Re: mn nieuwe aanwinst, Milenco@work

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:49

neeh ik ben niet dezelfde persoon (toch niet ,ik ben vrijuit Clown ) ga me niet ebzig houden met 15 verschillende acounts Tong uitsteken
ik weet dan mssn niks van paarden (volgens sommige mensen, nu ja wat kan me dat wat schelen Lachen ) paljas was echt superbeestie, ik vond hem echt veel toffer! en jah ik wil zijn nieuwe eigenaars wel eens spreken , ff luisteren wat die ervan bakken... je kan ook niet verwachten dat alles perfect gaat ! mijn paard is ook een monster Vork
maar die blijft! voor eeuwig en altijd Clown (die is 1.74m en ik lekker 1.67 m dus leuk gaan verongelukken Knipoog ) je weet echt niet wat voor paard ik dan heb!

(nog eens voor alle mensen ik ben niet puma-dingest want anders zou ik niet via deze account reageren Clown )

@ clotjah: ooit al eens een reus van een paard, stijgerend naar je hoofd geweten? dan weet je pas wat probs zijn geloof me, na 3 jaar gaat het al veel beter, gwn nooit opgeven, goede instructeur en veel hulp komt alles in de sjakos

@ peerke: ik ben totaal niet jaloers !!! heb zelf 2 schatten van paarden!!! en keigoede vrienden die me altijd helpen ( wendy, kamiel en marcellus Knipoog dit is op jullie bedoelt Lachen )

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 12:53

Een lastig paard is wat anders dan een levensgevaarlijk paard!
Ik heb genoeg lastige paarden gereden, en weet heus wel wat ik zeg, als ik zeg dat m.i. Paljas op een gegeven moment levensgevaarlijk was.

Natuurlijk worden de meeste paarden niet uit zichzelf lastig of zelfs gevaarlijk, maar soms zijn er helaas uitzonderingen.

Dit paard is misschien qua uiterlijk wat gewoner dan Paljas, maar zeer waarschijnlijk gaat sofie hier een stuk meer plezier aan beleven, en dan lijkt me dat belangrijker dan hoe mooi een paard al dan niet is.

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 12:57

whisperramse schreef:
neeh ik ben niet dezelfde persoon (toch niet ,ik ben vrijuit Clown ) ga me niet ebzig houden met 15 verschillende acounts Tong uitsteken
ik weet dan mssn niks van paarden (volgens sommige mensen, nu ja wat kan me dat wat schelen Lachen ) paljas was echt superbeestie, ik vond hem echt veel toffer! en jah ik wil zijn nieuwe eigenaars wel eens spreken , ff luisteren wat die ervan bakken... je kan ook niet verwachten dat alles perfect gaat ! mijn paard is ook een monster Vork
maar die blijft! voor eeuwig en altijd Clown (die is 1.74m en ik lekker 1.67 m dus leuk gaan verongelukken Knipoog ) je weet echt niet wat voor paard ik dan heb!

(nog eens voor alle mensen ik ben niet puma-dingest want anders zou ik niet via deze account reageren Clown )

@ clotjah: ooit al eens een reus van een paard, stijgerend naar je hoofd geweten? dan weet je pas wat probs zijn geloof me, na 3 jaar gaat het al veel beter, gwn nooit opgeven, goede instructeur en veel hulp komt alles in de sjakos

@ peerke: ik ben totaal niet jaloers !!! heb zelf 2 schatten van paarden!!! en keigoede vrienden die me altijd helpen ( wendy, kamiel en marcellus Knipoog dit is op jullie bedoelt Lachen )

zolang jij je zelf nooit met paljas bezig houdt zal je nooit weten wat voor een paard hij is, 2 profs hebben hem geprobeerd, en echt veel mee bezig gehouden en ze hebben het niet voor niets opgegeven, mn ouders zouden nooit gerust geweest zijn als we Paljas gehouden hadden, met Milenco gaat alles nu al veel beter. En dat jij Paljas toffer vond dan is dat gewoon jouw probleem. Ik kon Paljas niet aan, ik heb het er ook moeilijk gehad maar ik heb onder ogen gezien dat ik de persoon niet was om het verder te doen met Paljas, dat gaat "mn petje te boven". De mensen die hem nu hebben zullen dat wel kunnen en weten ook helemaal wat voor een pony paljas is.

en neen, mn super humeur kan je niet verpesten met jouw reacties Haha!

xjoskex

[edit] Wendy bedankt voor je reactie

whisperramse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:06

ik verpest niks (ik zeg m'n mening Clown )
nu ga ik stoppen want anders krijg ik weer zo'n reactie van topic verzeiken Clown . lalala

probleempaarden zijn er niet, we maken ze gwn zo!

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:13

Jah .. ik ben dus de zus van Paljassofie ( de meesten wisten dat misschien al ) en dus is Milenco ook van mij Haha! *happy*

Hij is echt een lieverdje en zou geen vlieg kwaad doen, dat is dus totaal het omgekeerde van Paljas ... Paljas zal ik toch wel missen hoor, rotzak of niet Verdrietig
En voor degene die Micootje niet mooi vinden.. voor mij is hij de beste pony die er is en dat is nog altijd belangerijker Knipoog Hij is gewoon de beste

xxx Tiny

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:31

Citaat:
Ik kon Paljas niet aan, ik heb het er ook moeilijk gehad maar ik heb onder ogen gezien dat ik de persoon niet was om het verder te doen met Paljas, dat gaat "mn petje te boven". De mensen die hem nu hebben zullen dat wel kunnen en weten ook helemaal wat voor een pony paljas is.

Ik vind het supermoedig van je dt je dit durf toe te geven! Ja Er zijn genoeg mensen die dan maar wat aanmodderen of erger nog het paard willen 'breken'. Met als gevolg dat het levensgevaarlijk word.

Soms klikt het gewoon niet meteen bepaald paard. Mss klikt het wel met die mensen die je paard nu hebben gekocht. En dat heeft niets te maken met hoeveel ervaring je hebt.

Ik hoop dat jullie heel veel plezier van jullie nieuwe pony zullen beleven. Veel succes ermee! Knipoog

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:34

Mooie pony! Ziet er leuk uit! Veel succes verder met hem Knipoog

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 13:49

wat fijn dat jullie een pony hebben gevonden die bij jullie past! heel veel plezier met hem!
is paljas nou nog naar een bokker gegaan of niet?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 14:12

boeflover schreef:
wat fijn dat jullie een pony hebben gevonden die bij jullie past! heel veel plezier met hem!
is paljas nou nog naar een bokker gegaan of niet?

ja naar Merixx , waar hij het dus heel goed zal hebben en ze hem hopelijk wel kunnen beleren, hij was allessinds onder de indruk ( paljas he)
van Merixx heb ik ook Milenco gekocht Haha!

duimen jullie allemaal even voor me Bloos , ik ga straks met Milenco gaan rijden voor de eerste keer op de weide, ik laat zeker weten hoe het was Haha!

@ Peerke : THANKS, ik had het er eerst wel moeilijk mee, maarja ik moest de dingen zien zoals ze zijn, in het belang van Paljas, mezelf en anderen : om ongelukken te vermijden

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:16

Wat leuk voor je zeg! Fijn dat Paljas het ook goed gaat krijgen, dat is zeker een hele geruststelling. Lachen
Milenco is een leuke pony, succes met het rijden vanmiddag!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 15:51

En, hoe ging het?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:00

Gefeliciteerd met je aanwinst!

Mag ik je nog een tip geven? Knipoog
Het rijden van een jong en onervaren paard is geen makkie, zeker niet als je er pas een paar keer op gezeten hebt.
Maar toch..... probeer te werken aan de ontspanning, zowel vanuit jezelf als van je paard.
Probeer hem rustig en ontspannen van achteren naar voren te rijden.
Je zult dan merken dat hij zijn rug beter gaat gebruiken, zijn hals er wat minder op zet en dat hij waarschijnlijk ook wat gemoedelijker zal worden.
Het plaatje zoals het nu is, ziet er nogal geforceerd (oren in de nek, 'loperig') uit.

Wat niet wegneemt dat jullie een leuke combinatie zijn en dat er vast een leuke toekomst voor jullie weggelegd is.
Heel veel succes samen!!!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 16:05

ik ben net terug van MIlenco, even een verslagje Tong uitsteken :

ik en mn pa zijn dus naar de weide gegaan, toen we bij Milenco kwamen liep hij een klein beetje weg van mn papa en toen ik erbij ging kwam hij op me af Haha!

toen Milenco dan aan de stal kwam was hij zeer onrustig, want de rest van de kudde was helemaal naar de andere kant van de weide gecrosst. Maar we deden gewoon alsof er niets aan de hand was , tenzij hij iets deed dat echt niet kon zoals wat kappen met zn voorbenen ofzo. Toen hebben we hem opgezadeld, tegen dan was hij al wat gekalmeerd. Toen hebben we hem naar de "piste" gebracht.
Daar ben ik opgestapt en dan heb ik een hele tijd gewoon gestapt totdat hij weer wat gekalmeerd was.
Dan heb ik wat meer concentratie gevraagd en zocht hij het bit op en kwam hij al wat "aan de teugel". Erna heb ik gedraafd en toen ging hij na een tijd echt al heel wat beter ontspannen, toen hij toch redelijk begon te zweten heb ik nog wat stapoefeningen gedaan en dan heb ik hem uitgestapt terwijl mn pa heel raar deed Clown :
terwijl ik dus rondstapte met lange teugel kwam mn pa iedere keer in de richting van mij en Milenco terwijl hij heel luid een vrolijk liedje floot Haha! in het begin was Milenco daar bang van maar na 5 keer kon het hem al bijna niets meer schelen Haha! dus dan heb ik hem afgezadeld en dan is hij langzaamaan terug naar de groep gegaan Tong uitsteken

Milenco heeft BTW al een liefje Pling Hij en Sunshine ( KWPN jaarling) zijn al onafscheidelijk en de andere paarden mogen van Milenco niet in de buurt van Sunshine komen Tong uitsteken

sorry voor de lange uitleg maar ik ben zooooo Haha! BLIJ Haha!

xxxjoske en Milenco en de fluitende papa Clown

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:21

jah.. ik kon er niet bij zijn Verdrietig ik heb namelijk examens Boos!
maar ben wel even langsgekomen hoor Knipoog en daarna moest ik weer weg want mn verzorgshet, Soubi, had vandaag nog niet gewerkt dus ben ik haar even gaan longeren Ja
morgen ga ik ook even op Milenco Ach gut

XxX tInEkE xXx

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:33

Mooie en leuke nieuwe aanwinst Haha!

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:21

LuckyandMiej schreef:
Mooie en leuke nieuwe aanwinst Haha!

dankjewel Haha!

tine *nog steeds happy*

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:33

Zofy schreef:
whisperramse schreef:
nou model vind ik hem niet Haha!
en paljas ; die heb je volgens mij gwn verkeerd opgekweekt!
oh ja: sta ook eens open voor negatieve commentaar wil je >;)

Ik vind juist dat paljas heel netjes op 01puma reageerde.
Ik heb zon beetje het gevoel dat 01puma en whisperramse dezelfde persoon zijn...

dit dacht ik dus precies hetzelfde!!!

ik vind het een hele leuke pony hoor!
hij's nog jong Knipoog dus moet nog veel leren,maar je hebt er wel veel aan
zo te zien, kan je lekker mee vooruit!!
superlief koppie heeft ie wel Lachen

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:35

loez schreef:

ja, dat was het eerste dat mij aan hem opviel Kwijl

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 20:36

Paljassofie schreef:
loez schreef:

ja, dat was het eerste dat mij aan hem opviel Kwijl

jaa echt een knuffelkoppie Lovers

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:14

JA ! mn knuffelbeertje Haha!
ik vind hem ook een lief koppie hebben Knipoog

tiny

Maar Paljas zal ik toch missen hoor Verdrietig

MeiaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:28

gefeliciteerd met je nieuwe paardje en ik denk dat het wel goed komt met jullie Haha! (adhv de fotootjes)
Nog veel plezier ermee en ik vind het WEL een mooi beestje Knipoog
Whisperrama:Zoals ik jouw post lees,maak ik ervan op dat je er zelfs fier op bent dat je paard steigerd en aanvalt!!Dàt is pas zielig... Penny-alarm... Frusty Lips are sealed Hamer Doei, doei

paljastineke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:21

MeiaLuna schreef:

Whisperrama:Zoals ik jouw post lees,maak ik ervan op dat je er zelfs fier op bent dat je paard steigerd en aanvalt!!Dàt is pas zielig... Penny-alarm... Frusty Lips are sealed Hamer Doei, doei

ja da's waar Boos! Whisperrama is inderdaad zielig !
Penny-alarm Frusty Lips are sealed Hamer Doei, doei -> da's een neige OK dan!

doei Doei!

Misty_day

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 12:27

ik vind hem ook erg mooi en lief er uit zien Lachen
ik zou niet weten welk ras het is, daar ben ik niet zon ster in Bloos

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 13:33

voor de mensen die misschien wat over zijn ras enzo kunnen vertellen heb ik hier een andere foto van gisteren waar hij helemaal op staat :

Afbeelding

xxxjoske

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 13:36

Hmmm, misschien richting NRPS?
Dus vanalles en nog wat met een scheut arabier?