Bij een Pony wezen kijken! Starlight!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miesie

Re: Bij een Pony wezen kijken! Starlight!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:08

LuckyandMiej schreef:
joeylover schreef:
Ik heb nog wel een ander leuk paardje voor je Clown Knipoog
1.53 en lekker breed. Ik ben zelf ook niet zo dun en past ook goed.

Hmm neee bedankt.
Ik denk dat ik dit paardje op proef neem.
Ik vind hetzelf wel kunnen, Hij kan het makkelijk houden!
En ik vind het niet erg dat ik er iets onderuit kom!
En zo erg ziet het er niet eens uit! en ik groei bijna niet meer.
Het kan net en het is echt een super leuke pony!

Ik reed een half jaar geleden nog op een welsh A van 1.20 en daar zeuren jullie niet over =S (Let niet op mijn voeten)
[img][/img]

We zeuren niet.. We proberen je alleen maar advies te geven, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het hoeft op te volgen..
Maar iedereen hier heeft gewoon het beste met je voor!

En een pony rijden is natuurlijk heel wat anders dan een pony kopen, die je als het goed is de rest van je leven moet houden. Tenminste zo zie ik het...

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:43

Citaat:
We zeuren niet.. We proberen je alleen maar advies te geven, dat wil natuurlijk niet zeggen dat je het hoeft op te volgen..
Maar iedereen hier heeft gewoon het beste met je voor!

En een pony rijden is natuurlijk heel wat anders dan een pony kopen, die je als het goed is de rest van je leven moet houden. Tenminste zo zie ik het...

Zo zie ik het ook! Maar ik vind het kunnen! Hij heeft er geen last van, Ik heb er geen last van, Hij kan het makkelijk houden!

Ik kom er mischien iets onderuit (dat zal niet veel zijn) ik vind dat niet erg!

Dus wat is er dan verkeerd! Ik vind het een super leuke pony! En tuurlijk houd ik hem zo lang het kan! Maar ik zou echt niet te groot of te zwaar worden voor hem hoor!
Te groot? Oke, Mischien een paar centimeter voor hoe het eruit ziet
Mjah Boeiend! Ik wil tog geen echte wedstrijden rijden ofzo

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 21:54

Owja en hij gaat trouwens op proef! Das wel zeker Ja

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:38

Al vast gefeliciteerd met de proefperiode! Het is een leuk beestje. Onthoud ook dat het nog een jong dier is en dat naarmate je hem een beetje gaat trainen, hij beter onder je gaat lopen en z´n lijf zich ook nog de breette in ontwikkeld Knipoog . Op de foto´s is hij erg op de voorhand wat hem ook al kleiner doet ogen dan hij waarschijnlijk is. Als hij meer vanuit zijn achterhand gereden gaat worden zal hij van voren lichter worden en meer opgericht gaan lopen. Dat geeft een heel ander beeld. Ik vind dat je er nu mooi op past Pling .

Groetjes,

Suzanne

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 10:51

Suzanne_18 schreef:
Al vast gefeliciteerd met de proefperiode! Het is een leuk beestje. Onthoud ook dat het nog een jong dier is en dat naarmate je hem een beetje gaat trainen, hij beter onder je gaat lopen en z´n lijf zich ook nog de breette in ontwikkeld Knipoog . Op de foto´s is hij erg op de voorhand wat hem ook al kleiner doet ogen dan hij waarschijnlijk is. Als hij meer vanuit zijn achterhand gereden gaat worden zal hij van voren lichter worden en meer opgericht gaan lopen. Dat geeft een heel ander beeld. Ik vind dat je er nu mooi op past Pling .

Groetjes,

Suzanne

Haha okee.. Maar ik groei ook bijna niet meer, ben al bijna 15 en ben ook al groter dan mijn vader, en me voeten groeien ook al 2 jaar niet meer Tong uitsteken

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:05

'die mensen' dat ben ik Haha!

Hij werd met een hackamore gereden omdat hij aan het wisselen was en dus gevoelig was. Daarvoor heb ik hem gewoon met bit gereden, daar is hij dus wel mee bekent.
Dat je je paard er niet goed mee kan trainen is wel een beetje zo ja. Aanleuning vragen is moeilijk omdat je niet precies voelt hoeveel druk je geeft. Maar goed, dat maakte niet uit, want ik reed hem toch alleen aan een losse teugel om te zorgen dat hij balans ging ontwikkelen en op zijn eigen benen gaat lopen. Hij loopt idd op de voorhand, hij moet echt nog bespiering gaan ontwikkelen, vooral achter. Hij is gewoon nog jongig, in zijn hoofd ook Tong uitsteken
We zijn vorige week weer begonnen met het bit. Toen Stephanie hem kwam uitproberen had hij hem pas 3 keer met longeren in gehad (met aan halstertje erover waar de longeerlijn aan zat) en was er 1 keer mee gereden. Ik heb haar in eerste instantie met bit laten rijden omdat ik wilde zien hoe ze met haar handen was, en hoe haar rijstijl is, voordat ik haar de hackamore gaf, ik ben op de hoogte van de risico's. Doordat dit pas de tweede keer was dat hij met bit gereden werd, sinds een jaar ongeveer, was hij wat rommelig met zijn hoofd, beetje omhoog doen en scheef enzo.
Omdat ik haar rijstijl rustig genoeg vind, en ze ook haar handen stil genoeg houd heb ik haar ook even met de hackamore (korte scharen, brede neusriem, die van divoza) laten rijden. Dan kon ze ook zien dat dat rommelige met z'n hoofd echt ligt aan het feit dat hij nog aan het bit moet wennen, en niet door iets anders (rug, slechtpassend zadel, je weet maar nooit) komt.
Zoals jullie kunnen zien op de foto's zit hij op het brede gedeelte van de neus, en niet op het smalle neusbeentje wat je zou kunnen breken. Als je dit gedeelte van de neus wil breken moet je heel wat doen hoor.

Maar goed, we blijven hem hier gewoon met bit rijden, zijn tanden zijn gedaan, hij is klaar met wisselen, dus de hack is niet meer nodig.

Wat de grote betreft, al die arabieren hebben ook ongeveer deze stokmaat, en daar rijden ook volwassenen op. Tis maar net wat je gewend bent.
Hij is idd ongeveer 1.50 hoog, dus al een E-pony. Als je hem vergelijkt met een arabier is hij best stevig. Hij heeft niet van die smalle schoudertjes (die nu ook nog weinig bespierd zijn). En hij begint nu idd pas een beetje in de breedte te groeien.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 14:32

Allegra schreef:
'die mensen' dat ben ik Haha!

Hij werd met een hackamore gereden omdat hij aan het wisselen was en dus gevoelig was. Daarvoor heb ik hem gewoon met bit gereden, daar is hij dus wel mee bekent.
Dat je je paard er niet goed mee kan trainen is wel een beetje zo ja. Aanleuning vragen is moeilijk omdat je niet precies voelt hoeveel druk je geeft. Maar goed, dat maakte niet uit, want ik reed hem toch alleen aan een losse teugel om te zorgen dat hij balans ging ontwikkelen en op zijn eigen benen gaat lopen. Hij loopt idd op de voorhand, hij moet echt nog bespiering gaan ontwikkelen, vooral achter. Hij is gewoon nog jongig, in zijn hoofd ook Tong uitsteken
We zijn vorige week weer begonnen met het bit. Toen Stephanie hem kwam uitproberen had hij hem pas 3 keer met longeren in gehad (met aan halstertje erover waar de longeerlijn aan zat) en was er 1 keer mee gereden. Ik heb haar in eerste instantie met bit laten rijden omdat ik wilde zien hoe ze met haar handen was, en hoe haar rijstijl is, voordat ik haar de hackamore gaf, ik ben op de hoogte van de risico's. Doordat dit pas de tweede keer was dat hij met bit gereden werd, sinds een jaar ongeveer, was hij wat rommelig met zijn hoofd, beetje omhoog doen en scheef enzo.
Omdat ik haar rijstijl rustig genoeg vind, en ze ook haar handen stil genoeg houd heb ik haar ook even met de hackamore (korte scharen, brede neusriem, die van divoza) laten rijden. Dan kon ze ook zien dat dat rommelige met z'n hoofd echt ligt aan het feit dat hij nog aan het bit moet wennen, en niet door iets anders (rug, slechtpassend zadel, je weet maar nooit) komt.
Zoals jullie kunnen zien op de foto's zit hij op het brede gedeelte van de neus, en niet op het smalle neusbeentje wat je zou kunnen breken. Als je dit gedeelte van de neus wil breken moet je heel wat doen hoor.

Maar goed, we blijven hem hier gewoon met bit rijden, zijn tanden zijn gedaan, hij is klaar met wisselen, dus de hack is niet meer nodig.

Wat de grote betreft, al die arabieren hebben ook ongeveer deze stokmaat, en daar rijden ook volwassenen op. Tis maar net wat je gewend bent.
Hij is idd ongeveer 1.50 hoog, dus al een E-pony. Als je hem vergelijkt met een arabier is hij best stevig. Hij heeft niet van die smalle schoudertjes (die nu ook nog weinig bespierd zijn). En hij begint nu idd pas een beetje in de breedte te groeien.

OKee.. Nu is het allemaal wat duidelijker verteld over die hackmore Lachen

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 16:48

Liberna schreef:
Gr Stacey
Wat heeft hij trouwens een lief hoofd. !

heeeej, een naamgenootje Haha!
haha sorry dit moest even Lachen

ma over de pony, het lijkt mij een leuk beestje, ziet er wel leuk uit..
hopen dat de proefperiode goed gaat OK dan!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 17:19

Frisianhorsy schreef:
Liberna schreef:
Gr Stacey
Wat heeft hij trouwens een lief hoofd. !

heeeej, een naamgenootje Haha!
haha sorry dit moest even Lachen

ma over de pony, het lijkt mij een leuk beestje, ziet er wel leuk uit..
hopen dat de proefperiode goed gaat OK dan!

Ja hoop ik ook Ja

Oscarlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:57

Het is een leuke pony, maar ik denk dat je beter naar een grotere kan kijken.
Want ik vind je al aardig groot,

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 19:26

tja eerlik gezecht vind k je ook wat aan de groote kant nu niet hoor maar asl je nog een aantal cm groeit wel maar k weet ook niet hoe ze je pony gereden hebben als je hem neemt en hem goed traint word ie mischienn van zelf wel breeder aangezien het op de foto niet lijkt dat ie erg bespierd is ik denk dat het er dan niet uitmaakt als je bv nog 6 cm groeit want hij groeit dan met je mee in de breedte.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 19:53

Nou ik groei zelf bijna niet meer Omdat
Ik ook al bijna 15 ben
Ik al groter dan mij pa ben
Mijn voeten al 2 jaar niet meer groeien
En omdat de schoolarts dat ook zei Schijnheilig
Maar ik zal het zelf wel beter weten hoor (Maar niemand gelooft mij)

En het is nu nog wel een iel paardje ja, Maar hij groeit nu wat in de breedte en heeft nu bijna geen bespiering

louskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 23:21

heey,
Wat een super leuke pony!!
Ik vind dat je er nog makkelijk op kan hoor..
En je moet doen wat je gevoel zegt!!
Ik hoop dat jullie saampjes veel plezier samen krijgen!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 23:22

louskeh schreef:
heey,
Wat een super leuke pony!!
Ik vind dat je er nog makkelijk op kan hoor..
En je moet doen wat je gevoel zegt!!
Ik hoop dat jullie saampjes veel plezier samen krijgen!

thnx! Ja ga ook doen wat me gevoel zegt Ja
en zelf vind ik dat het nog net kan Haha!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:38

Er moet idd nog aan zijn bespiering gewerkt worden. En aangezien hij half haflinger en half arabier is kan hij het best hebben hoor! Ik (de nu nog eigenaresse) weeg ongeveer 80 kilo, dus dan kan hij haar ook wel hebben Haha!
Al heb ik er niet zo gek veel op gereden, omdat ik nog zo'n baby vond Tong uitsteken
Hij begint nu pas wat in de breedte te groeien, hij was nog veel ieler.

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 17:43

Allegra schreef:
Er moet idd nog aan zijn bespiering gewerkt worden. En aangezien hij half haflinger en half arabier is kan hij het best hebben hoor! Ik (de nu nog eigenaresse) weeg ongeveer 80 kilo, dus dan kan hij haar ook wel hebben Haha!
Al heb ik er niet zo gek veel op gereden, omdat ik nog zo'n baby vond Tong uitsteken
Hij begint nu pas wat in de breedte te groeien, hij was nog veel ieler.

Haha okee Haha! Ik denk ook dat hij nog wel wat breeder word

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:34

Heej,
Leuk paardje, en je bent niet te zwaar, maar wat de meeste al zeggen, ik zou kijken naar een grotere. Je bouw kan de komende tijd veranderen en dan kan je zeker nog een stukkie groeien.
Nu heb je nog geen band met de pony, dus nu is t een stuk makkelijker om te beslissen.
Maar, als jij het echt een leuke pony vind en je er vertrouwen in hebt dat je niet veel groter/zwaarder wordt, doe dan wat je hart je ingeeft!
Succes ermee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:33

Ik kom bij Lucky er ook onder uit en wat denk je van die ijslanders die door volwassenen bereden worden. dat vind ik er ook niet mooi uitzien.. Knipoog

Luckynaamgenoot Tong uitsteken hehe

gewoon doen wat je vind wat je moet doen. Hij zal heuw wel meer bespiering krijgen als je hem gaat trainen e.d. En af en toe een proefje kan geen kwaad..
Als je echt wedstrijden zou willen gaan rijden zou ik wel uitkijken naar een groter/breder paard maar als je vooral recreatief gaat rijden, no problemo Haha!

We horen het denk ik wel?

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 20:48

Luckey schreef:
Ik kom bij Lucky er ook onder uit en wat denk je van die ijslanders die door volwassenen bereden worden. dat vind ik er ook niet mooi uitzien.. Knipoog

Luckynaamgenoot Tong uitsteken hehe

gewoon doen wat je vind wat je moet doen. Hij zal heuw wel meer bespiering krijgen als je hem gaat trainen e.d. En af en toe een proefje kan geen kwaad..
Als je echt wedstrijden zou willen gaan rijden zou ik wel uitkijken naar een groter/breder paard maar als je vooral recreatief gaat rijden, no problemo Haha!

We horen het denk ik wel?

Hihih eindelijk weer is iemand die het wel vind kunnen!
Ja ik wil er meer recreatief mee rijden!
Alleen nu is het niet meer zeker of het doorgaat! Wat ik super jammer vind Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 12:45

Nou ik hoop het wel voor je Knipoog

Celvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:11

Hoezo is het niet meer zeker dat het door gaat ??

Ik vin het een leuke pony indd, en qua bespiering denk ik dat hij ook nog wel gaat komen..
Maarjah ik ben het ( sorrie niet poedersuiker bedoelt ) toch met de meningen van de andere eens...
Je bent aan de grote kant en je zal zeker nog groeien ( bent pas 15, pubertijd gaat komen.. of zit je al in, ontwikkeling is nu vollop bezig in je lichaam ).

Maarjah het is uiteindelijk jou beslissing dus mocht het zover komen dat je het wel gaat doen, wens ik je veel plezier en succes met je
"aanwist" !

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 13:21

Oke.. dat is jullie mening! Haha!
Ik zelf vind het wel net kunnen en zou echt geen 10 cm meer groeien ofzo Haha!
en het gaat nu wel weer door! Ja

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 13:40

Ik vind het PRIMA passen!

Super paardje ook!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-05 13:47

Brechtje schreef:
Ik vind het PRIMA passen!

Super paardje ook!

Thnx Haha!

merixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 14:20

hey,

ik vind het echt een hele mooie pony!een mooie combinatie!
veel succes met de proefperiode!
groetjes