Terug bij af ... moedeloos word je ervan???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Otje

Re: Terug bij af ... moedeloos word je ervan???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 15:11

Clitia: hij doet het wel andere, oudere ruiters, maar dit zijn ruiters die zijn probleem kennen ... ik heb vorig jaar bij wijze van experiment een 'vreemde' op hem laten rijden, dit meisje wist niets van Otje af, dus ook niet zijn angst voor de bosjes ... m.a.w. doordat het meisje van niets wist, liep Otje wél netjes langs de bosjes .

Toen wij later over de bosjes vertelde lukte het 'vreemde' meisje de volgende dag ook niet meer om Otje hier langs te laten lopen.

Dus sluit ik me idd aan bij de verstijving, verkramping enz.

Verder heeft ze les, groepsles ... en daar wil je niets over weten Clown we gaan dan ook over op privéles .. .dat is veiliger voor de andere ruitertjes Haha! en minder chaotisch voor de instructrise Haha!

Verder de penny mama, Bloos nou ... eerlijk gezegd (ik schaam me ook diep!) , ik heb Otje gekocht in de veronderstelling dat hij 8 jaar was en manege lessen mee liep ... laten keuren door de DA, ook daar stemde ze in met 8 jaar en bij de proefrit was hij mega mak .. kwam door de 3 uur les van die dag zeiden ze. (achteraf weet ik nu wel beter .. .en ja de volgende keer neem ik iemand mee! En zal niet meer blind vertrouwen op de DA)
Eenmaal thuis, reageerde Otje alleen op stemcommando's, kende blijkbaar geen enkele beenhulp ... sloeg na als hij een tikje met de zweep kreeg en begon 5 maanden later zijn hoektanden te wisselen .... heb dus een pony waar dingen van verwacht werd die hij nog niet kon, een kind erop gezet die niet ervaren genoeg was om hem in te rijden en nu zijn we 15 maanden verder maar nog steeds iedere week de discussie dat IK hem wil verkopen maar dochterlief haar kind niet kwijt wil... en ik voel me dus wel degelijk een pennymama .. Boos!
Ik heb trouwens wel een andere DA die hem opnieuw gekeurd heeft... hij is dit jaar 5 geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:14

Kom hem dan maar een weekje langsbrengen Haha! Ik heb ook niet zulke lange benen.

Het is een ontzettend leuke pony, zonde als dat niet zou werken. Uit je omschrijvind vind ik je dochter ontzettend dapper. Het zou jammer zijn als dat nou helemaal spaak zou lopen, zeker als ze het zelf nog graag wil.

Als je pony zo dominant is als je omschrijft, zou je meer problemen verwachten dan alleen bij de bosjes. Is dat zo?

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 15:16

Zep schreef:
Kom hem dan maar een weekje langsbrengen Haha! Ik heb ook niet zulke lange benen.

Het is een ontzettend leuke pony, zonde als dat niet zou werken. Uit je omschrijvind vind ik je dochter ontzettend dapper. Het zou jammer zijn als dat nou helemaal spaak zou lopen, zeker als ze het zelf nog graag wil.

Als je pony zo dominant is als je omschrijft, zou je meer problemen verwachten dan alleen bij de bosjes. Is dat zo?

Wil je ze echt allemaal weten Haha! maare waar kan ik hem afleveren?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:46

Hoe goed gaat met stelling rijden nu? Kan ze rechtdoor rijden en daarbij het paard naar binnen laten kijken? Als ze dat kan dan zou ze kunnen proberen op die manier langs de bosjes te rijden.

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:56

Aan de longe is niet het beste idee, maar ik zou anders niet zoveel weten.
Het lijkt mij namelijk niet dat als je morgen tegen je dochter zegt dat ze niet meer zo moet verkrampen, dat ze het dan niet meer doet?

En ook al zet je er iemand anders op, het meisje zelf zal toch het vertrouwen weer moeten hebben.
Kortom, ik vind longeren niet zo slecht, dan niet in de grote bak, maar gewoon in de longeerbaan.
Als hij al moe is en hij loopt er daardoor een paar keer langs dan krijgt ze het vertrouwen misschien weer wat terug en gaat het misschien wel beter.
Want ze lijkt toch vastbesloten om het nog lang niet op te geven.

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:10

Tessebes schreef:
Hoe goed gaat met stelling rijden nu? Kan ze rechtdoor rijden en daarbij het paard naar binnen laten kijken? Als ze dat kan dan zou ze kunnen proberen op die manier langs de bosjes te rijden.

Ja dit kan ze wel ... maar het probleem is zodra ze de bosjes nadert, gaan zijn oren recht naar voren, hij staakt, stapjes achteruit, tik, stapje vooruit, aai .. nog een stapje, aai en BAM weg is ie, net een raket Haha!, wordt rustiger en poept dan water, dit houden ze samen zo'n uurtje vol, dan gaat ze voor een goed einde nog maar even buiten het gebied van de bosjes rijden, zodat hij toch positief naar stal gaat.

Dus stelling kan wel maar dan moet ie wel blijven lopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:15

Wat gebeurt er als je een volwassene de pony aan een longeerlijn laat vasthouden en van achter laat opdrijven?

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:22

Zep schreef:
Wat gebeurt er als je een volwassene de pony aan een longeerlijn laat vasthouden en van achter laat opdrijven?

Dit hebben we geprobeerd met iemand van achter laten opdrijven maar dan niet vast aan de longeerlijn, ze moest zelf aan de rem trekken als ie er van door gaat, dus iemand met longeerzweep van achter + de kleine meid met een zweep ...

In principe laat ie zich liever slaan dan de bosjes langs.

Als hij de zweep beu is bokt ie gewoon torenhoog ... ook mooi!
Clown Ze blijft wel zitten (ik weet nog steeds niet hoe ze dat doet)
Met iemand die zwaarder is dan de 25 kg van mijn dochter, bokt ie ook maar dan minder hoog Haha!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 16:55

En weet je wat nu wel werkt???

we rijden met 2 pony's naar de bosjes ... ik breng Otje aan de hand naar de bosjes, neusjes naar het midden (binnen gericht) ... dan loop ik naar de andere kant en spelen we met 3 pony's het spelletje Annemarie Koekoek (kennen jullie vast nog wel van vroeger)... als de eerste "netjes" aan de overkant is doen we het spelletje opnieuw maar dan naar de bosjes toe!!! Clown

Snappen jullie dan nou??? Dan doet ie het wel ... zou dat toch zijn omdat mijn dochtertje dan ontspannen is vanwege het spelletje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 16:57

Ik denk dat het er inderdaad mee te maken kan hebben dat je de "druk" er even vanaf haalt. Bovendien gaat ze met dit spelletje met de pony aan de gang en zorgt ze dus dat ze zijn aandacht vasthoudt.

Daarnaast heeft de pony 2 moedige "vrienden" bij zich.

Dooroefenen met iets dat werkt OK dan! Ik vind je een creatieve moeder!

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 17:04

Ja maar we hadden eigelijk het spelletje verzonnen om de rem te vinden op Otje Haha! en voor dat ze de wedstrijdring ingaat, om te ontspannen Clown

evita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:06

Allereerst ben ik het eens met de tips die zijn gegeven over dat de stress veroorzaakt kan worden doordat je dochter al denkt dat haar pony daar niet langs wil.
Bij ons op stal, zelfde verhaal. Leuk lief ponytje maar hij is meisje soms de baas. En omdat de pony nou eenmaal sterker is moet je slimmer zijn. De tips die zijn gegeven over de pony aan het werk zetten, afleiden en het foute gedrag dus eigenlijk negeren zijn heel goed.

Ik snap dat je niet kan gaan longeren in die bak, maar mag je hem er wel los in zetten, desnoods met een ander rustig paard. Ik denk dat je na een tijdje ziet, dat hij nu de schaduw ineens niet eng vind, en rustig door de bak gaat scharrelen. Als je dochter dat ziet, dan kan ze ook afstappen van het idee dat de pony het eng vind want dat is niet zo. Dit is pure psychologie voor je dochter, heeft bij mij en anderen bij ons op stal goed geholpen. Dan kun je gaan rijden en idd je pony bezig houden en het enge, en schrik gedrag gewoon negeren. Succes!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:22

Ik zit dicht bij Ypenburg......... als je wil kom ik vrijblijvend kijken

Cars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 19:35

gijsenkim schreef:

Aanpakken dat aanbod Haha!

en off topic....Ik heb geen oplossing maar wilde alleen even melden dat ik al helemaal beeld heb bij je verhalen hier....wat een grappig opdondertje van een ponnie(is absoluut niet banketstaaf bedoeld en voor jullie een hele aanpak.... maar dat kleine mooie ding op die foto en dan die stoute verhalen erbij }> )

Otje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 21:25

gijsenkim schreef:

Hi Gijsenkim ik neem je aanbod met beide handen aan... maar hij staat in Leidschendam ...

Als je dat niet te ver vindt kunnen we zeker eens een afspraak maken Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 07:48

Is goed hoor ik peebee mijn telefoonnummer wel even