Tiara @ work tijdens de les

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Tiara @ work tijdens de les

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:30

Ik vind de foto's er eigenlijk wel mooi uit zien met zo'n wazige achtergrond. Je bent duidelijk hard aan het werk met je instructrice.

manonneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 15:34

leuke foto`s hoor Ja
ik kijk ook altijd naar benede Haha!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 23:52

Bets schreef:
Prisca schreef:
Begrijp wat bets bedoelt ben ik ook voorstander van. Buigen en stelling kan je pas oefenen als de actief achter zijn.
Tuurlijk kan je het afwisselen maar denk dat Tiara al meer actief is dan je denkt
. En ze heeft les dus onder begeleiding geen probleem lijkt mij.

Ik merk dit goed bij urban als ik nu met stelling ga rijden pakt hij achter niet mee puur ook omdat zijn lichaam dat nog niet goed aankan en breekt dan af. Door rechtrichten en actief te maken (tempowisselingen) wordt hij sterker door dan later op de volte rond te worden en meer te buigen. Ga nu langzaam wat voltes rijden en meer buiging vragen of veel recht door de volte. Maar eerst actief en aan het been.

Dat bedoelde ik dus ook. Ik heb het idee dat activiteit meer is overgegaan in zeg maar hard lopen. Activiteit kan namelijk al zijn bij verzameling, om maar even een ander voorbeeld te geven. Paard moet bij wijze van al actief zijn dat hij op zijn plaats begint te bewegen zonder dat je hard hoeft te gaan, dat is wat ik eigenlijk bedoelde. Kijk tempowisselingen is goed, maar het LIJKT op foto dat het meer naar "crossen"gaat, dit is misschien niet juiste woord maar je begrijpt denk ik wel dat ik bedoel (hoop ik)

Inderdaad wat Prisca zegt, door buiging te vragen, komt paard vaak terug in tempo en ook in activiteit. Dat heeft tijd nodig om dat goed voor elkaar te krijgen. Inderdaad net even stapje terug, iets rustiger rijden en opbouwen scheelt hoop werk en goede verstandhouding tussen ruiter en paard.

Waar ik over struikel is de opmerking dat ik haar in de krul zou TREKKEN. Mijn paardje loopt op 1 foto iets dieper omdat ik dat van haar vraag. Verder ben ik het eens dat je de motor lopend moet hebben voor je aan buigen, stellen etc kan denken. Mijn motor loopt nu. Niet op standjes cross. Absoluut niet. Af en toe draven we in stap tempo. Zodra ze daarin naar voren blijft denken en achter actief en vlug blijft gaan we rechtrichten, buigen en stellen. Hoewel we met stellen nog niet zo ver zijn. Meer het buigen en het in hoogte instellen.

Ze is pas 5 (nog niet eens) en ze hoeft van mij niet meteen het Z in. We moeten het samen nog leren en ik heb alle tijd. Denk dus ook niet dat ik haar snel zal overvragen. En in de krul trekken is er zeker niet bij. Denk dat mijn juf me dan van mijn paard zal trekken en terrecht.

Misschien komt het beeld van het crossen inderdaad doordat de foto's wat wazig zijn. Heb er anders geen verklaring voor, want echt hard hebben we niet gereden. Af en toe een stukje middendraf...

Bets: waarom ben je zo tegenstander van je paard op elke hoogte instellen? Dus ook een keertje een paar passen dieper bedoel ik hiermee.

MarLottie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 08:53

Mooi paardje hooor..
jammer van de kwaliteit
maar ziet er netjes uit

kussmarlot

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:13

masja schreef:
Anoeska schreef:
Leuk paard, lijkt heel erg op een paardje wat ik vroeger heb gereden. Ben benieuwd naar z'n afstamming.

Jazz x Ulft x Ivanhoe x Xebec x Tamboer Bloos

Had al een vermoeden. Je ziet het er wel in terug. Mooi paard. Veel plezier nog. Knipoog

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 09:15

masja schreef:

Waar ik over struikel is de opmerking dat ik haar in de krul zou TREKKEN. Mijn paardje loopt op 1 foto iets dieper omdat ik dat van haar vraag. Verder ben ik het eens dat je de motor lopend moet hebben voor je aan buigen, stellen etc kan denken. Mijn motor loopt nu. Niet op standjes cross. Absoluut niet. Af en toe draven we in stap tempo. Zodra ze daarin naar voren blijft denken en achter actief en vlug blijft gaan we rechtrichten, buigen en stellen. Hoewel we met stellen nog niet zo ver zijn. Meer het buigen en het in hoogte instellen.

Ze is pas 5 (nog niet eens) en ze hoeft van mij niet meteen het Z in. We moeten het samen nog leren en ik heb alle tijd. Denk dus ook niet dat ik haar snel zal overvragen. En in de krul trekken is er zeker niet bij. Denk dat mijn juf me dan van mijn paard zal trekken en terrecht.

Misschien komt het beeld van het crossen inderdaad doordat de foto's wat wazig zijn. Heb er anders geen verklaring voor, want echt hard hebben we niet gereden. Af en toe een stukje middendraf...

Bets: waarom ben je zo tegenstander van je paard op elke hoogte instellen? Dus ook een keertje een paar passen dieper bedoel ik hiermee.

Nou ik vind dat paard zelf in voorwaartse neerwaartse tendens moet komen. Dat doe ik dus als volgt. Ik rij mijn paard dus voorwaarts, dwz de drang naar voren moet in orde zijn, ik moet het idee hebben dat ik mijn paard van voren op kan vangen/op kan houden/tegen kan houden, daarna ga ik rechtrichten zodat mijn paard in aanleuning gelijkmatig kan worden (ik let daarbij wel op dat ik zelf dus ook in balans moet zitten, anders kan mijn paard nog niet tot en ontspanning komen) als mijn paard door die drang naar voren gelijkmatig in de mond zal komen, zal deze gaan ontspannen, waardoor mijn paard zijn buikspieren zal gaan aanspannen en de rug zal kunnen ontspannen, waaruit vervolgens een voorwaartse neerwaartse lijn gelopen kan worden. Mijn paard moet de neus mee naar voren nemen en gaan dan wat lager. Maar ook niet met neus over de grond, ik probeer als ware zijn hals langer te maken om zogezegd, paard in balans brengen (niet alleen horizontaal maar ook vertikaal, dwz niet alleen in balans brengen van links naar rechts maar ook van voren naar achteren) Doordat je wat lengte maakt in de hals, kan achterbeen verder naar voren geplaatst worden, dus die buikspieren beter getraind worden. Ook de voorbenen zullen verder naar voren reiken. Vervolgens kun je daarna werken naar verzameling en oprichting. Vaak zie ik gewoonweg in de praktijk dat paard van voren te vast gehouden word waardoor deze in een krul terecht komt, dan zit vaak de rug sneller vast, achterbeen kan niet ver genoeg naar voren komen en voorbenen ook niet, waardoor je dus vaak ziet dat paard op voorhand gaat vallen. Ik zie liever dus de neus naar voren. Maar goed dat ik gewoon mijn mening en ik wil alleen maar advies geven Ach gut

marloes-joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:50

ziet er goed uit Masja!
ik vind het er heel fijn uitzien, en vind dat je heel goed bezig bent met Tiara
jullie kmen er wel Cool

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 11:16

Hey meis, ziet er goed uit OK dan! Jullie zijn al weer een heel stuk vooruit gegaan sinds de laatste keer dat ik jullie zag Ja

Primeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 14:27

hoi,

nou de foto's zijn echt niet wazig omdat je croste want dat heb je niet gedaan hoor!!

en ze zijn echt leuk! Haha! Haha! !!!!!

groetjes Saskia

masja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 20:17

Bets schreef:
Nou ik vind dat paard zelf in voorwaartse neerwaartse tendens moet komen. Dat doe ik dus als volgt. Ik rij mijn paard dus voorwaarts, dwz de drang naar voren moet in orde zijn, ik moet het idee hebben dat ik mijn paard van voren op kan vangen/op kan houden/tegen kan houden, daarna ga ik rechtrichten zodat mijn paard in aanleuning gelijkmatig kan worden (ik let daarbij wel op dat ik zelf dus ook in balans moet zitten, anders kan mijn paard nog niet tot en ontspanning komen) als mijn paard door die drang naar voren gelijkmatig in de mond zal komen, zal deze gaan ontspannen, waardoor mijn paard zijn buikspieren zal gaan aanspannen en de rug zal kunnen ontspannen, waaruit vervolgens een voorwaartse neerwaartse lijn gelopen kan worden. Mijn paard moet de neus mee naar voren nemen en gaan dan wat lager. Maar ook niet met neus over de grond, ik probeer als ware zijn hals langer te maken om zogezegd, paard in balans brengen (niet alleen horizontaal maar ook vertikaal, dwz niet alleen in balans brengen van links naar rechts maar ook van voren naar achteren) Doordat je wat lengte maakt in de hals, kan achterbeen verder naar voren geplaatst worden, dus die buikspieren beter getraind worden. Ook de voorbenen zullen verder naar voren reiken. Vervolgens kun je daarna werken naar verzameling en oprichting. Vaak zie ik gewoonweg in de praktijk dat paard van voren te vast gehouden word waardoor deze in een krul terecht komt, dan zit vaak de rug sneller vast, achterbeen kan niet ver genoeg naar voren komen en voorbenen ook niet, waardoor je dus vaak ziet dat paard op voorhand gaat vallen. Ik zie liever dus de neus naar voren. Maar goed dat ik gewoon mijn mening en ik wil alleen maar advies geven Ach gut

Maar dat is nog steeds geen antwoord op mijn vraag waarom je zo tegen het op elke plek instellen bent...

Ik begrijp je theorie. Ik pas die ook grotendeels toe op mijn paardje. Zonder lopende motor kan je niets. Toch spreek je jezelf in deze en je vorige reactie tegen. Eerst geef je aan dat ik haar eerst moet rechtrichten, nu geef je aan dat jij (zoals mijn beagumentatie is) dat je eerst voorwaarts moet denken.

Ik begrijp wat je zegt over "men" die het paard van voren in de krul trekken, maar het stoot me tegen de borst dat je n.a.v. 1 foto mij in die groep plaatst. Ik ben van mening dat als je paard goed actief en los is je hem.haar op elke hoogte moet kunnen INSTELLEN. Dat betekent niet automatisch trekken.

Ik geloof ook niet dat uit deze foto's blijkt dat mijn paard op voor zou lopen en van achteren niet goed meekomt. Ik ben het met je eens dat "men" hier vaker mee te maken heeft dan "men" wil, maar dit is bij mijn paard niet het geval.

Ik wil mezelf niet op een voetstuk plaatsen, zeker niet. We moeten samen nog een hoop leren. Kan zo een reeks onderdelen opnoemen waarin we beiden nog moeten groeien.

Maar mijn inziens zijn we juist op die onderdelen (actief, ontspanning, goed van achteren naar voren, stellen en buigen, rechtrichten etc) keihard aan het trainen geweest en juist nu op een punt dat het meer vanzelfsprekend is geworden.

Maar goed, laten we het nu maar leuk houden. Lachen

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 21:04

Wat een lekker ding hoort, volgens mij komt dat helemaal in orde!!

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 00:33

Jammer dat ze zo bewogen zijn, Maar leuke fotos hoor en leuk paardje Haha!

menespride

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 12:39

Zoveel mensen zoveel meningen......... Cool Haha!

Xantha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 19:41

Hoi Masja.

Tijdje geleden alweer dat ik rij foto's van jou en Tiara heb gezien.
Ik vind dat jullie enorm vooruit zijn gegaan, ziet er echt heel goed uit. OK dan!

Tijd geleden heb ik eens foto's van jou op Ionica gezien en toen was ik vooral erg jaloers op jouw mooie zit!!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 09:39

masja schreef:
Ik begrijp je theorie. Ik pas die ook grotendeels toe op mijn paardje. Zonder lopende motor kan je niets. Toch spreek je jezelf in deze en je vorige reactie tegen. Eerst geef je aan dat ik haar eerst moet
rechtrichten
, nu geef je aan dat jij (zoals mijn beagumentatie is) dat je eerst voorwaarts moet denken.

Dan heb je me niet goed begrepen, want een paard dat niet voorwaarts is zul je niet goed en volledig recht kunnen richten omdat de aanleuning dan niet gelijkmatig zal worden. Haha!

masja schreef:
Ik begrijp wat je zegt over "men" die het paard van voren in de krul trekken, maar het stoot me tegen de borst dat je n.a.v. 1 foto mij in die groep plaatst. Ik ben van mening dat als je paard goed actief en los is je hem.haar op elke hoogte moet kunnen INSTELLEN. Dat betekent niet automatisch trekken.

Ik vind pas dat je paard in kunt stellen als hij volledig in balans is en dus voorwaarts zijn/rechtgericht zijn en ontspannen is, daarna kun je pas je paard instellen waar jij hem wilt hebben. Dat jij je aangesproken voelt, kan ik niets aan doen, maar ik vind het op de foto's goed zichtbaar. Ook dat je paard niet goed rechtgericht is, zie je goed dat op een foto je paard rechtsom op de schouder volledig valt. Het is een algemeen feit dat op de kant dat paard naar binnen valt, je een paard niet laag en diep moet instellen omdat je dan de kans vergroot om nog schever en nog meer op de schouder te laten vallen. Hoe hoger je hem dan instelt, hoe makkelijker je hem dan kunt rechtrichten.

masja schreef:
Ik wil mezelf niet op een voetstuk plaatsen, zeker niet. We moeten samen nog een hoop leren. Kan zo een reeks onderdelen opnoemen waarin we beiden nog moeten groeien.

Nou dat is een hele goeie instelling!! Tuurlijk moeten jullie nog groeien, dat heb ik ook niet gezegd dat het niet zou zijn.

masja schreef:
Maar goed, laten we het nu maar leuk houden. Lachen
Precies laten we het leuk houden. Ik geef ook alleen advies. Haha!