Ik ben er zeker van dat het nog beter gaat worden! En ik ben blij voor je dat het toch al beter ging dan in het begin!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ik ben er zeker van dat het nog beter gaat worden! En ik ben blij voor je dat het toch al beter ging dan in het begin!
kita schreef:hoi fijn te zien dat er weer vooruitgang in zit!!!
ik ken het verhaal en heb met eigen ogen gezien dat het allemaal niet meer lukte!! ( stond op manege op de andere gang met amigo)
vind het inderdaad knap dat ze dit na een week al voor mekaar
heeft!!
succes ermee groetjes danielle
Mensen willen het liever zien dat een paard mooi ontspannen loopt enz.. maar wat men ff vergeten is is dat een paard niet zo maar zo loopt! Het moet eerst aangeleerd worden en zo makkelijk is dat niet voor iedereen weggelegd! Mijn paard moet ik altijd blijven corrigeren! En vaak denken mensen dan van dat paard loopt ook niet ofzo! Maar hebben geen idee wat hun paard zelf nog mankeert. En rugproblemen, tegen de hand, niet voorwaarts enz zijn hiet allemaal gevolgen van! En dan zijn ze vaak te laat. Het corrigeren van je paard is zóóóó belangrijk, want je paard ervaard zelf ook nog een de problemen en dat gunt niemand zn paard toch!!! 

Cowgirl schreef:Ik vind het ook heel moedig van je om deze foto's te plaatsen.
Ik ben gelukkig iemand die dit soort dingen altijd afwacht en foto's gaat vergelijken als de training wat verder is.
Of ik dit soort foto's zelf zou plaatsen? ..Nee.
Ik heb ze liggen plaats ze wel ens op een ander forum maar niet hier.
Verder hoop ik dat mensen eerst je andere topic gaan lezen alvorens reacties gaan plaatsen.
klomp schreef:laat mensen toch lekker kletsen!! trek je er niks van aan. jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkste, toch? mensen zien hier een foto en kijken niet verder dan hun neus lang is. jammer..maar ja. ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat alles voor jullie goed gaat komen!!!
succes!!

Maar wat je zegt is waar, dit is absoluut geen mooi plaatje om te zien. Maar dit is ook nog niet te verwachten. Daarnaast is het toch ook niet de bedoeling alleen perfecte foto's te plaatsen op bokt? Een probleempaard in training is ook goed om erop te zetten, vooral als ik volgende week de -verbeter-foto's erop zet
Christatjuh schreef:
Ik ben benieuwd naar de volgende fotosessie
Ik ga even informeren wanneer ik weer ga

renza schreef:De foto's geven idd niet echt een ontspannen beeld, maar dat kan je ook niet verwachten. Super dat er weer iemand op kan hoor!
Wanneer gaan jullie er zelf weer op?

Kleintje schreef:
Ook ik snap de bovenhandse zweepvoering niet. Een paard moet aan het been zijn om het te kunnen rijden, om het te laten ontspannen, rechtrichten etc.
Want... als een paard niet voorwaarts aan een been is, dan zal een paard ook geen pasje opzij zetten voor een been. En dat doe je met rechtrichten, het lichaam steeds recht sturen...
Dus het lijkt mij dat je dit oplost zoals je het bij jonge paarden oplost. Been... niet reageren, dan een been + tikje. Eventueel met iemand in het midden met een longeerzweep, maar ik vind dit geen mooie en goede oplossing...