Gracy @ Work in Tiel (Onder het Zadel!!)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Re: Gracy @ Work in Tiel (Onder het Zadel!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:32

Alle begin is moeilijk! Knipoog Ik ben er zeker van dat het nog beter gaat worden! En ik ben blij voor je dat het toch al beter ging dan in het begin! Lachen

kita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:54

hoi fijn te zien dat er weer vooruitgang in zit!!!
ik ken het verhaal en heb met eigen ogen gezien dat het allemaal niet meer lukte!! ( stond op manege op de andere gang met amigo)
vind het inderdaad knap dat ze dit na een week al voor mekaar
heeft!!
succes ermee groetjes danielle

chiquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 22:54

Jammer dat er mensen zijn die zo reageren, waarschijnlijk weten ze niet wat er met gracy aan de hand is geweest.
Ik moet zeggen ik vind het heel erg knap van Tatjana, dat ze in die korte tijd al zoveel heeft bereikt! Petje af hoor:D
Ik heb 3 dagen geleden ook voor het eerst op sietske gereden nadat ze een tijd niks heeft kunnen doen door een blessure, gelukkig is sietske niet dominant, en erg braaf Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 23:21

DjunDjun, bedankt voor je reactie. Gracy was onhandelbaar doordat ze een blessure heeft gehad en daardoor een trauma heeft opgelopen. Daarbij was ze ook erg scheef, dat probleem waren we al aan het corrigeren voordat ze haar blessure opliep. Dit alles liep natuurlijk in de soep door haar trauma, er mocht niks op haar rug liggen, zelf een halster touw was te veel.. Dus wat tatjana heeft bereikt is heel wat, en dat Gracy nog niet correct loopt kun je verwachten. Maar wacht maar eens, over poosje herkennen we dit paardje op deze foto's niet meer en is ze weer de ouwe, maar dan soepel, rechtgericht en te vertrouwen *LOL*

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 23:43

kita schreef:
hoi fijn te zien dat er weer vooruitgang in zit!!!
ik ken het verhaal en heb met eigen ogen gezien dat het allemaal niet meer lukte!! ( stond op manege op de andere gang met amigo)
vind het inderdaad knap dat ze dit na een week al voor mekaar
heeft!!
succes ermee groetjes danielle

Heyyy danielle, wat een kleine wereldje is bokt hé Haha!

Niet alleen moet Gracy leren om anders te gaan lopen, we moeten ook aanleren hoe we Gracy kan opvangen en corrigeren als ze terugvalt op "haar" manier van lopen. Bloos

De volgende serie foto's zullen nog meer verbetering te zien zijn! Knipoog

guusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:35

Ik volg al een hele tijd t topic over gracy.

ik vind t juist heel goed dat je deze foto´s op bokt hebt gezet. Ik ken tatjana en weet dat ze de paarden tenminste niet in de krul trekt. Ze probeert gracy recht te houden en wacht totdat ze wil ontspannen. Logisch dat dat na 1 week nog niet gaat gezien de achtergrond van het paard. Ik weet zeker dat we over 1 of 2 maanden al hele andere beelden te zien krijgen(en ik verwacht dan echt geen perfecte beelden, maar wel een ontspannen gracy!).
Ik kan er ook nooit zo goed tegen als in de adb discussies de methode van adb zo wordt afgekraakt en dat er mensen zijn die zeggen dat de paarden bij hem in de les zo slecht lopen. Die mensen lijken te vergeten dat t om paarden met problemen gaat en dat je die niet een, twee ,drie weer goed kan laten lopen. Paard en ruiter moeten in die gevallen veel opnieuw leren, dus het gaat om een heel lang proces. Ik heb zelf ook een probleempaard gehad en t heeft mij bijna een jaar gekost voordat ik mijzelf en mijn paard weer zo voorelkaar had dat ik de proef in kon.
Een paard als gracy vereist nu eenmaal heel veel tijd, geduld en kennis.
Ik vind t heel moedig dat je met gracy deze weg bent ingeslagen, zoveel mensen hadden de hoop al opgegeven of geen zin gehad in zo´n lange weg als hun paard zoveel problemen had gehad.
Ik hoop ook dat t voorbeeld van gracy andere mensen met probleempaarden weer wat moed geeft!!

Heel veel sterkte met gracy, ik weet zeker dat t goed komt, de eerste vooruitgang is al geboekt!!!!!!

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:52

Leuk paardje Knipoog
Misschien kun je je hakken wat meer naar beneden houden Tong uitsteken

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 09:54

Ik val niemand aan met mijn commentaar en ik weet heus wel wat ze ongeveer heeft meegemaakt met Gracy aangezien ik zelf ook zo'n paard heb met een flink verleden.

Wat ik alleen probeer te zeggen is dat je moet oppassen wat je op bokt en internet zet. Ik zit hier al heel wat jaren op bokt en iedere foto die je plaatst met een fout beeld kan je nog jaren achtervolgen. En soms dichterbij dan je denkt.

Zoals mensen al schrijven hier is dat je schrikt als je de foto's ziet vooral het bovenhands vasthouden. Iedereen kan die foto bekijken met zijn eigen ogen en kan er rare dingen van denken. Zelf ben ik oude foto's van mezelf al op andere sites tegen gekomen.

Wat ik dus wil zeggen is: Pas op wat je plaatst.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat met Gracy en dat je iets anders kan bedenken dat het bovenhands vasthouden van de zweep.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:05

Ik vind t ook heel stoer dat je dit hebt geplaatst! Ach gut Mensen willen het liever zien dat een paard mooi ontspannen loopt enz.. maar wat men ff vergeten is is dat een paard niet zo maar zo loopt! Het moet eerst aangeleerd worden en zo makkelijk is dat niet voor iedereen weggelegd! Mijn paard moet ik altijd blijven corrigeren! En vaak denken mensen dan van dat paard loopt ook niet ofzo! Maar hebben geen idee wat hun paard zelf nog mankeert. En rugproblemen, tegen de hand, niet voorwaarts enz zijn hiet allemaal gevolgen van! En dan zijn ze vaak te laat. Het corrigeren van je paard is zóóóó belangrijk, want je paard ervaard zelf ook nog een de problemen en dat gunt niemand zn paard toch!!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 10:22

Ik heb het topic gelezen, maar ken niet het hele verhaal.

Wanneer je foto's plaatst kan je reacties verwachten. Zowel negatief als positief.
Dat houdt niet in dat wanneer mensen niet reageren zoals jij zou verwachten, ze dt doenom jou af te kraken. Ze waarschuwen je en hebben het beste met je voor.

Ook kan je op Bokt niet verwachten (gezien het aantal grote gebruikers) dat mensen alles kunnen volgen. Je kan ze het dus ook niet kwalijk nemen dat ze hier wel reageren en in een ander topic niet.

Heel veel succes met je paard. Ik hoop dat alles weer helemaal goed komt en jullie samen nog heel veel plezier zullen hebben!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 11:11

Kwalijk nemen is het niet echt maar ik snap de bokkers niet die alleen de foto's bekijken, en een hoop onterecht commentaar lozen. Als je de tekst erboven leest dan weet je dat dit paard nog al een geschiedenis heeft en dat het een wonder is dat er iemand op zit..

Trouwens ik ben niet degene die er op zit.. *LOL*

Bedankt voor alle reacties..We zullen snel verandering zien bij Gracy, ze gaat goed vooruit en de volgende foto's zullen er vast stukke beter uit zien!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 11:38

Ik vind het ook heel moedig van je om deze foto's te plaatsen.
Ik ben gelukkig iemand die dit soort dingen altijd afwacht en foto's gaat vergelijken als de training wat verder is.

Of ik dit soort foto's zelf zou plaatsen? ..Nee.
Ik heb ze liggen plaats ze wel ens op een ander forum maar niet hier.

Verder hoop ik dat mensen eerst je andere topic gaan lezen alvorens reacties gaan plaatsen.

Ook zie ik regelmatig topics voorbij komen van mensen die hun paard weg doen(al dan niet slachthuis) omdat het niet lukt.(topic van paljes bv)
Vervolgens krijgt die heel bokt over d'r heen dat ze het dier een kans moet geven.

Jij doet dat...maar dan horen ze je wel te respecteren op welke manier je dat wilt doen!

Ben benieuwd naar verdere reacties.
En natuurlijk naar het verdere verloop van Gracy. Haha!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:22

Cowgirl schreef:
Ik vind het ook heel moedig van je om deze foto's te plaatsen.
Ik ben gelukkig iemand die dit soort dingen altijd afwacht en foto's gaat vergelijken als de training wat verder is.

Of ik dit soort foto's zelf zou plaatsen? ..Nee.
Ik heb ze liggen plaats ze wel ens op een ander forum maar niet hier.

Verder hoop ik dat mensen eerst je andere topic gaan lezen alvorens reacties gaan plaatsen.

Cowgirl denk dat voornamelijk de bokkers van het eerst uur dit hebben. Die hebben de ervaring van de afgelopen jaren al over zich heen gehad. Is sneu maar helaas de werkelijkheid.

Meeste mensen die het moedig vind zijn redelijke nieuwe bokkers.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 12:25

Best jammer van bokt dat het zo moet gaan, er zijn genoeg paarden en ruiters en combinaties die niet perfect zijn.. Ik vind dat ook daar begrip voor moet zijn zolang het geen mishandeling is..

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 12:28

laat mensen toch lekker kletsen!! trek je er niks van aan. jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkste, toch? mensen zien hier een foto en kijken niet verder dan hun neus lang is. jammer..maar ja. ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat alles voor jullie goed gaat komen!!!

succes!!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 19:00

klomp schreef:
laat mensen toch lekker kletsen!! trek je er niks van aan. jij weet hoe het zit en dat is het belangrijkste, toch? mensen zien hier een foto en kijken niet verder dan hun neus lang is. jammer..maar ja. ik wens je heel veel sterkte toe en hoop dat alles voor jullie goed gaat komen!!!

succes!!

Jaa oke, maar het is altijd vervelend.. Verdrietig

Ik kijk uit naar de volgende keer dat ik Gracy zie !! Dan loopt ze vast stukke beter!

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:48

Hoi ik heb je topic's zo een beetje gevolgd!
en vind het super dat er al iemand op kan ...
en rijden maar!
Je ziet bij de laatste foto's dat er ontspanning is
...
echt goed om te zien!
nog veel sucses saampjes!
en jullie geraken er wel uit! Bloos

Kleintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 10:52

Ik ken het paard en het verhaal.
Ben dus ook heel erg blij dat ze vooruit gaat en dat er weer op gereden kan worden.
Maar.. moet eerlijk zeggen dat het paard op de foto's zich totaal niet voordelig laat zien. En het is ook geen goede reclame voor de ruiter.

Ja... een foto schieten op het juiste moment blijft moeilijk, dus dat kan er ook mee te maken hebben. Maar ik zie een ruiter met witte knokkels, dus veel druk op de teugels, een paard wat niet op eigen benen loopt.. dus ik snap niet waarom het paard rond moet komen. Volgens mij moet een paard eerst op eigen benen lopen, dan ga je het recht richten en dan komt de ontspanning en biedt het paard zichzelf aan...

Afbeelding
Op deze foto zie ik een paard wat naar binnen moet kijken, een binnenhand wat verder naar achteren zit dan de buitenteugel terwijl het toch echt binnenbeen/buitenteugel is. Er moet druk op de buitenteugel zijn anders komt er een valse knik, dus de buitenteugel zou juist strakker moeten zijn. Daarnaast kijkt de ruiter de verkeerde kant op dus de gewichtshulpen kunnen nooit optimaal zijn. De binnenhand van de ruiter wordt gekanteld, dus de pols kan nooit meer soepel schanieren en zet zich vast. MAAR... de 3 driehoeken in de benen komen wel mooi naar voren bij deze foto.

Let op... dit zijn bevindingen door foto's... dus het geeft GEEN reeël beeld en ik wil haar werkwijze en Gracy's lopen NIET afkraken, maar de foto's zien er gewoon niet voordelig uit... voor allebei niet en daardoor is het niet meer dan logisch dat er vraagtekens komen bij diverse mensen.

Ook ik snap de bovenhandse zweepvoering niet. Een paard moet aan het been zijn om het te kunnen rijden, om het te laten ontspannen, rechtrichten etc.
Want... als een paard niet voorwaarts aan een been is, dan zal een paard ook geen pasje opzij zetten voor een been. En dat doe je met rechtrichten, het lichaam steeds recht sturen...
Dus het lijkt mij dat je dit oplost zoals je het bij jonge paarden oplost. Been... niet reageren, dan een been + tikje. Eventueel met iemand in het midden met een longeerzweep, maar ik vind dit geen mooie en goede oplossing...

Gelukkig staan de beste stuurlui aan wal, zo ook ikzelf....

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:34

heee eef...

Vergis je niet in Gracy he, ze staat als het ware op slot onder het zadel. Ze blokkeert haar zelf helemaal, de manier waarop ze loopt kan gewoon niet meer onder het zadel, dus elke pas moet gecorrigeerd worden, daarnaast is Gracy uitgekookt want die gooie constand haar volle gewicht in Tatjana's handen, en ze pikte dit niet dus elke keer als Gracy met gewicht ging hangen reed ze haar opnieuw op, als ze zakt moest dit op de goede manier. Daarnaast loopt Gracy nog erg gespannen door haar trauma, de rem zit erop, ze zet zichzelf vast, elke pas wordt gecorrigeerd, haar trucjes werken nu niet... Een goed beeld dan ook niet neer te zetten..

Lachen Maar wat je zegt is waar, dit is absoluut geen mooi plaatje om te zien. Maar dit is ook nog niet te verwachten. Daarnaast is het toch ook niet de bedoeling alleen perfecte foto's te plaatsen op bokt? Een probleempaard in training is ook goed om erop te zetten, vooral als ik volgende week de -verbeter-foto's erop zet Lachen

ChristaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:39

Heey heey

Zo dat is lang geleden..... goed hoor dat ze nu al zo ver is dat ze accepteerd dat ze gereden wordt. Grace maakte haar eigen wetten op een gegeven moment en dat moet ze nu weer afleren. Je kan goed zien dat ze het moeilijk heeft....

Dat is natuurlijk ook niet zo vreemd omdat ze bijna 7 maanden stil heeft gestaan. voor de mensen die heel negatief en lomp reageren lees de andere topics even voordat je oordeelt

Tatjana boekt enorme vooruitgang zeg. De hoeveelste keer is dit dat Grace gereden wordt sinds 7 maanden de 7e keer of zo... Ik weet zeker dat als Grace op deze manier getraind wordt en jullie ook leren hoe je de training voort moet zetten het weer helemaal goed komt.

Het is dus inderdaad niet mooi om te zien maar daar gaat het nu ook niet om. Het gaat er nu om dat Grace iemand tolereerd op haar rug en dat ze nu gaat leren hoe ze moet lopen. De mooie foto's komen nog wel als ze weer helemaal beter is. Moet zeggen dat ik vind dat Grace toch heel ontspannen loopt op een van de laatste foto's. Dat had ik niet verwacht.

Ik ben benieuwd naar de volgende fotosessie Haha!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:47

Christatjuh schreef:

Ik ben benieuwd naar de volgende fotosessie Haha!

Ik ook!! *LOL* Ik ga even informeren wanneer ik weer ga Pling

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 12:49

De foto's geven idd niet echt een ontspannen beeld, maar dat kan je ook niet verwachten. Super dat er weer iemand op kan hoor! Haha!
Wanneer gaan jullie er zelf weer op?

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-05 12:50

renza schreef:
De foto's geven idd niet echt een ontspannen beeld, maar dat kan je ook niet verwachten. Super dat er weer iemand op kan hoor! Haha!
Wanneer gaan jullie er zelf weer op?

Pling

Waarschijnlijk volgende week *LOL*

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:14

Kleintje schreef:

Ook ik snap de bovenhandse zweepvoering niet. Een paard moet aan het been zijn om het te kunnen rijden, om het te laten ontspannen, rechtrichten etc.
Want... als een paard niet voorwaarts aan een been is, dan zal een paard ook geen pasje opzij zetten voor een been. En dat doe je met rechtrichten, het lichaam steeds recht sturen...
Dus het lijkt mij dat je dit oplost zoals je het bij jonge paarden oplost. Been... niet reageren, dan een been + tikje. Eventueel met iemand in het midden met een longeerzweep, maar ik vind dit geen mooie en goede oplossing...

De foto's zijn niet bedoeld als reclame, want dan zou er andere soort plaatjes te zien zijn.. Knipoog

Megantjuh heeft al heel veel uitgelegd en het enige ik wil aan toevoegen is dat Gracy totaal geen respect heeft voor zowel been hulpen als met de zweep. In het begin gebruikt Tatjana de zweep als ondersteuning nadat Gracy niet op been reageerde, maar Gracy intresseert zich niet, en Tatjana gaat ook niet een paard letterlijk verrot slaan.
Met de bovenhandse zweepvoering regeert Gracy tenminste wel op, en Tatjana doet dat ook niet continu.

Gracy was in het begin zo sterk met hangen, dat ze letterlijk Tatjana uit het zadel trok! Nu gebeurt dat niet meer, en zodra Gracy meer gaat ontspannen wordt ze gelijk beloond, dan is er nauwelijks druk in haar mond. Zelfs of die avond tegen het einde liet Tatjana weten dat ze niets meer voelde in haar handen, want Gracy hing op dat moment niet aan de bit.

Ik vindt persoonlijk geen kwaad om een realistiche beeld te weergeven van de huidige situatie. Dat moet ook kunnen op Bokt. En het zijn inderdaad momenten opnames. Cheese!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 13:23

Hoi,
ik ben nog maar pas op bokt en heb eerst je andere topics gelezen en ik wil je feliciteren met wat je hebt bereikt met dit paard, ik heb zelf ook ervaring met paarden die een trauma hebben opgelopen en ik vind het geweldig dat er mensen als Tatjana zijn die deze paarden willen helpen weer plezier in het werk te krijgen.
Al dat negatieve commentaar snap ik niet zo goed, je kunt niet verwachten dat een paard wat voor t eerst weer onder het zadel is meteen een perfecte houding heeft en als je de andere topics leest weet je dat t paard een moeilijke tijd achter de rug heeft en op een andere manier gereden wordt, waar ze aan moet wennen en dat levert in het begin geen prettige beelden op, maar uiteindelijk zal het paard er profijt van hebben en daar gaat t toch ook om.
Ik wens jullie veel suc6 megantjuh en ik blijf de topics volgen, trek je niets aan van al dat commentaar, jij weet wat dit paard heeft meegemaakt en jij weet wat een vooruitgang er op deze fotos te zien is ;)