Ilse en Marlies @ dressuur- & spring- work (3 paardjes)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lauraa91

Re: Ilse en Marlies @ dressuur- & spring- work (3 paardj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:53

sorry maar met het springen ben ik het wel met moes eens. Dat
je wel wat meer ruimte mag geven. en ik vind het geen goede
reden omdat hij nog niet zo vaak heeft gesprongen je hem
daarom maar minder ruimte moet geven. ik snap dat je hem voor
de sprong misschien wel korter moet houden maar boven de sprong
mag die best wat ruimte hebben. zelfde met die inuitjes. verder ziet het er netjes uit.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:13

Heb je ooit inuitjes gesprongen die vrij kort staan met een paard dat heet is op het hout? Als ik die over de in-uitjes loslaat, dan haalt ze de laatste hindernis niet en knalt ze daar dwars doorheen. Haha!
Wat betreft de schimmel, nouja ik kan niet zeggen dat ik hem strak hield boven de sprong, gewoon contact. En ja ik heb springles, en mijn instructeur ziet niet graag dat ik op zo'n minikruisje ineens waslijnen heb. Op een oxer van 1.40 heeft een paard die vrijheid wel nodig, maar bij zo'n minihindernisje kun je net zo goed contact houden zodat je na de hindernis het paard ook verder kunt begeleiden.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 12:00

Ik zie echt niets abnormaals aan die springfoto's en dressuurfoto's. Gewoon netjes gereden.

Heb al vaak internationale ruiters zien springen en in springen en geloof me die geven ook maar zoveel toe aan de paarden als maar mogelijk is om ze nog te kunnen controleren.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:12

Marliesje schreef:
Alleen bij de inuitjes hou ik wel contact om te kunnen blijven lijden.

Auwww, leiden Tong uitsteken

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:26

Ik zeg ook niet dat je waslijnen moet hebben (moet je zowiezo nooit) maar ik vind het gewoon niet genoeg ruimte, en als je paard op de binnenhand loopt te zeuren moet je nooit aan de binnenhand trekken (binnenbeen buitenteugel) en als ie dan nog niet reageerd geef je em eventueel een tikje op het binnenachterbeen, daar zit namelijk het probleem. Maar goed ik blijf bij die meningen en bij mijn andere meningen blijf ik ook en ga ik ook niet over in discussie want dan krijg je weer 6 paginas met onzin........
ik kan nog wel 10 argumenten noemen over hoe en wat maar dan word het niet gezelliger vermoed ik.......... Knipoog
En dat ik niet gezien heb dat het 2 verschillende ruiters zijn, kan gebeuren toch jullie zijn allebij blond en ik heb er niet echt op gelet hoe jullie eruitzagen enzo ik let meer op de paarden.......

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:03

moes schreef:
Ik zeg ook niet dat je waslijnen moet hebben (moet je zowiezo nooit) maar ik vind het gewoon niet genoeg ruimte, en als je paard op de binnenhand loopt te zeuren moet je nooit aan de binnenhand trekken (binnenbeen buitenteugel) en als ie dan nog niet reageerd geef je em eventueel een tikje op het binnenachterbeen, daar zit namelijk het probleem. Maar goed ik blijf bij die meningen en bij mijn andere meningen blijf ik ook en ga ik ook niet over in discussie want dan krijg je weer 6 paginas met onzin........
ik kan nog wel 10 argumenten noemen over hoe en wat maar dan word het niet gezelliger vermoed ik.......... Knipoog
En dat ik niet gezien heb dat het 2 verschillende ruiters zijn, kan gebeuren toch jullie zijn allebij blond en ik heb er niet echt op gelet hoe jullie eruitzagen enzo ik let meer op de paarden.......

Ach weet je ik kan over mezelf pagina's commentaar schrijven, maar gelukkig heb ik een instructeur die ik betaal om commentaar te geven, bespaard jullie typwerk.
Mijn instructeur heeft trouwens eerder als commentaar dat ik mijn rug te strak houdt. En dat ik mijn paard soms voor de hindernis in de steek laat en dus te vroeg mijn hand voor geef. Volgens hem geef ik hier genoeg ruimte.

Engeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 15:50

Hahahaha! Ik geef je gelijk Marliesje! Iedereen hier op bokt weet het toch beter! Zelfs vanaf een foto! Knap hoor Ja
Ik vind het er leuk uitzien, knappe knollies ook Lachen

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-05 16:50

moes schreef:
en als je paard op de binnenhand loopt te zeuren moet je nooit aan de binnenhand trekken (binnenbeen buitenteugel) en als ie dan nog niet reageerd geef je em eventueel een tikje op het binnenachterbeen, daar zit namelijk het probleem.

Ik heb niet het idee dat ik daar flink aan de teugel loop te trekken. Het is heel lichtjes dat je toch een beetje stelling vraagt. En een tikje op het binnenachterbeen, dan verwacht maar een hele grote harde tik van Solide terug waardoor je haar helemaal niet meer kan rijden en ze haar hoofd er niet eens meer bijhoudt. Denk niet dat ik daar meer mee zou bereiken.

Zoals je reageerd heb ik een beetje het idee dat ik haar ontzettend op de binnenteugel rijdt en dat is het dus echt niet want ik heb zwakke schouders en als ik daar teveel druk op zet en ik doe dat een paar keer dan kan ik een week niet rijden.

Als je deze argumenten geeft waarom zal je dan die andere 10 ook niet geven? Ik vind het namelijk nog steeds knap dat je die dingen wel zag en dat het 2 verschillende ruiters waren niet. Als je het verhaaltje erbij leest zie je het, dan hebben we beide een andere jas aan en zoveel lijken we volgens mij niet op elkaar.

Spruit_Elf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 17:20

sorry hoor.. maar dit ziet er toch niet uit!!!?!?!?!?!

denken jullie dat jullie kunnen paardrijden ofzo Haha!

dierenbeulen *LOL*

ziet er leuk uit dames Tong uitsteken

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:06

Hey .. waarom hebben jullie eigenlijk geen cap op Haha! Haha! Haha! Haha!

lollie???!!!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 21:12

wou ik net zeggen

gezellig hier, lollie iemand?

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 13:59

jah laat maar zitten, als jullie gelijk zo gepikeerd zijn als ik wat dingen zeg die mij opvielen..........

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:05

Meyke, Riant en Marshaha moeten jullie een lollie hebben?
Afbeelding

moes schreef:
jah laat maar zitten, als jullie gelijk zo gepikeerd zijn als ik wat dingen zeg die mij opvielen..........

Nou ik ben eigenlijk benieuwd naar die andere 10 argumenten. Als je A zegt moet je B ook zeggen.
En zoals ik al zei, ik kan dit best hebben, maar mag er toch ook een weerwoord op terug geven Verward

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:11

Ik bedoel dus 10 argumenten over waarom ik vind dat je zus en zo moet rijden maar dan krijg je weer een welles niettus dicussie en daar heb ik geen zin in....... (en trouwens 10 was zo maar een getal.....)
En natuurlijk mogen jullie reageren maar ik vind dat jullie nogal fel reageren omdat ik wat aan te merken heb.....
En als je geen commentaar wilt hebben zet dat erbij of plaats geen fotos......

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-05 14:14

Wij kunnen wel tegen commentaar, maar ik heb een beetje het idee dat hij er niet tegen kunt dat wij commentaar op jouw commentaar geven. En nee wij voelen ons niet aangevallen en op de foto's mag commentaar gegeven worden anders zouden we ze niet plaatsen.

Een weerwoord mag je altijd geven en ik ben benieuwd naar die andere argumenten. Misschien kunnen we die wel beamen. Laat wel vaststaan dat ieder een eigen manier van rijden heeft en per paard kan er ook een verschil in zitten.

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 14:35

Ik plaats de foto's vooral om ze aan mijn 'vriendjes' hier op Bokt te laten zien. En in een topic staat het mooi overzichtelijk.
Voor rijkunstig commentaar sta ik best open, ik neem het zeker wel op.
Maar ik vind wel dat ik daarover in discussie mag gaan als ik het er niet mee eens ben. Daarbij luister ik vooral toch naar mijn allerbeste instructeur. Haha!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:14

wow ik vind dat solide wel erg netjes loopt!!!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 19:37

ha ha nou inderdaad zeg wat een aanfluiting jullie twee! Haha! En dan nog ook zo fel reageren, zeker lange tenen!!! Clown

En dan geen cap...tjonge tjonge geen goed voorbeeld voor de pennygirls onder ons!! Haha!

Ha ha meiden, leuk om eens wat te zien zo op foto. Zo krijg ik steeds meer beeld van alles en iedereen!! Haha!

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-05 22:29

Goed onthouden voor je overhoring he Suus

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-05 13:32

Marshaha schreef:
Goed onthouden voor je overhoring he Suus

Ja ha ha ha ik doe mijn best!!! wanneer is mijn overhoring? schriftelijk of mondeling!!