In de les bij manege Bergemo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

snoetie

Re: In de les bij manege Bergemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:09

als je goed kijkt zie je ook dat het een thiedemann teugel is, je ziet het vooral op foto 7 en 8, daar zie je zeg maar dat stukje zo hangen [weet neit hoe dat heet maar waar dat klemmetje omheen moet]

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 13:47

op de bruine zie ik de thiedeman ook, maar de ander lijkt het mij echt alsof er twee teugels vastgehouden worden Bloos Haha! Ofwel komt dat omdat het dezelfde kleur teugel is Haha!

Adelarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:00

volgens mij (sorry als dit niet zo is Bloos ) heeft die bruine waar jij opzit een Thiedeman aan en de andere 2 een slofteugel, niet dan?

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 14:47

De paarden hebben een thiedeman om 1 een heeft een martingaal. Alleen de thiideman teugels bij deze paarden hebben geen band om de nek maar gaan rechtstreekt van de singen naar de teugel

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:02

Heeej Bergemooo! Lachen Groetjes aan Hans enzo, en mijn kerst-vriendinnetjuh Natasja!
Little-jump heeft aftekeningen die heel erg op mijn paard lijken, echt heel grappig om te zien, ze hebben ook bijna dezelfde kleur.
EN die hulpteugels.. tsja.. ik ben er ook geen voorstander van, maar als ze ergens goed voor hun manegepaarden zijn is het wel bij Bergemo. Hans geeft ook heel erg goed les, en laat zijn klanten heus niet zomaar zijn paarden afraggen! Die beestjes hebben een goed leven, lekker veel het bos in, ruime stallen, en goed te eten.. Volgens mij heb ik OOIT een keer een bosrit met little-jump gemaakt, en was inderdaad behoorlijk pittig dingetje..
Veel plezier nog op die super -5 sterren manege (volgens de Bit Knipoog )

SanneVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 15:17

Wat een leuke paarden, vooral die met die blonde manen ziet er gaaf uit Haha!

Eerst dacht ik idd dat het 2 slofteugels waren, maar als je goed kijkt zijn het idd thiedemans, alleen een zandkleurige en daarbij dezelfde kleur teugels (wat ook in het zwart zo het geval is, maar daar ziet het er toch anders uit denk ik).

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 17:41

Nou, zal ik dan ook maar eventjes reageren? Ten eerste: ik vind het leuke foto's, alleen een beetje jammer dat ik bij één van die foto's net sta waardoor het er nogal dom uitziet... Clown

En ten tweede: ik ben dus diegene die op Beborah rijdt en eventjes voor de duidelijkheid, ik rij dus met een Thiedemann-teugel en niet met een slofteugel. Er heeft maar één paard op Bergemo gestaan die met een slof werd gereden en die staat er nu niet meer. Ook Irmaatje rijdt met een Thiedemann en Annetje rijdt toch écht met een martingaal. Daarbij wil ik ook nog eventjes toevoegen dat als ik op Beborah geen Thiedemann om had gehad, ik al na 10 minuten rijden ontzettend veel pijn zou hebben gehad, aangezien ik dus RSI heb.

Juut schreef:
hahaha, denk je leuk een paar rij-foto's te plaatsten, krijg je een hulpteugel-discussie aan je kont! Haha! Hoezo typisch Bokt? Clown

Ja, viel mij ook al op. En is eigelijk ook niet zo heel leuk voor diegene die de foto's heeft gepost (lees: mijn zusje)...

Citaat:
Want de leuke en makkelijkere paarden hebben vaak al genoeg gelopen in andere lessen.
Voorbeeld Beborah (waar Emy heel goed mee overweg kon, overigens) kent alleen de versnellingen hard of heel hard. Je kunt zien wat een knol het is, die houd je niet bij je met alleen een bit. Bovendien, wanneer ze merkt dat ze niet kan winnen met de Thienneman, gaat ze toch wat ontspannen. Terwijl je anders dus een les lang alleen maar aan het vechten bent.
Maar het ging toch eigenlijk heel erg goedl, vooral de afdelingsdressuur Cool

Dank je wel Judith! Dat geeft mij tenminste een goed gevoel! Lachen

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:27

mmm...
wel leuke foto's enz!
ik ga de discusie niet verder aan over de Slof!
als jullie zeggen dat het thiedman is dan is het zo!
maar tog vind ik het wat jammer..
zo hard aangetrokken..
maar jullie zijn gevorderden,dus weten met hulpteugels om te gaan?..

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:34

sorry maar dit vind ik niet echt ok Bloos!

of het nu slof of thiedemann is, het zijn zeer scherpe hulpteugels

thiedemann is ook heel scherp hoor, waarom denk je anders dat inrijden op jumping met slof wel mag, maar niet met thiedemann? en zeker als hij zo strak zit ,

verder heel leuke paarden enzo maarja, men kan weer zeggen dat het topic zo verziekt wordt maar ik zeg het toch maar om te helpen

sofie

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 18:45

Hmm, die Thiedemann-teugel zit helemaal niet strak, hij kan namelijk maar op één manier vast. Een Thiedemann-teugel is trouwens lang niet zo scherp als een slof hoor! En zoals ik al zei (en Judith ook by the way) is het voor het paard en voor mij beter om met Thiedemann te rijden. En inderdaad, we zijn gevorderden...

Fionaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:00

Heey,
Leuk om foto's te zien van manege bergemo! ik heb vandaag ook weer heerlijk gereden op Spencer, niet mijn voorkeur maar is toch wel een fijn paardje Knipoog
Zijn mooie foto's, alleen jammer dat het wat donkerder was

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:13

Heeeyzz,leuke fotos! echt mooi en dat over die hulpteugels ja het is niet het allerbeste maarja je houdt het vaak toch want beborah is vaak gewoon erg sterk als die er zin in heeft(ik rij zelf ook op bergemo) heb vandaag trouwens ook lekker gereden op kaitlin/caitlin weet ni hoe je ut schrijft maarja wel fijn ma erg mooie fotos heel leuk om bergemo hier te zien op bokt
groetjes,rowanlover

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:19

Ja leuke foto's Anne Lachen
Wat jammer dat er 2pagina's alleen over slof/thieddeman/maartingaal gaan.
Misschien kan er ook commentaar worden gegeven op de houding??
Is namelijk wel zo leerzaam voor ons.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:22

het is een slof.. dat verschil zie je toch duidelijk he kijk op de fotos van divoza

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:30

mesastamp schreef:
het is een slof.. dat verschil zie je toch duidelijk he kijk op de fotos van divoza

Hier zie je dus dat het geklikt is aan de teugels \/
Afbeelding
Net zoals iemand al zei, het is een thiedemann, maar dan zonder dat stuk om de nek.
Hier is het rechtsstreeks door het bit, geklikt aan de teugels.
Het is echt een thiedemann dus.

Ander commentaar?

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:36

Wat een discussie zeg.. het is GEEN slof, ik heb het zelf van dichtbij gezien. Op de foto's ljkt het misschien zo, omdat de teugels dezelfde kleur hebben.
En als die meiden in de gevorderden-les rijden zullen ze heus wel goed kunnen sturen ,want zoals ik hierboven ook al zei; Hans is een heel goede instructeur..
Daarbij komt ook nog eens dat het niet de eigen paarden zijn, en dus eigenlijk ook niet echt de verantwoordelijkeheid van hun is of er een hulpteugel aanhangt.
Dat commentaar kan dan denk ik ook beter naar de manege-eigenaar, ik vind het een beetje zielig voor deze meiden.
Zoals ik hierboven ook al zei hebben de paarden van Bergemo het heel erg goed, daar kunnen tientallen manege's echt een voorbeeld aan nemen..

Het rijden ziet er goed uit hoor! Little-Jump blijf ik zo'n leuk koppie vinden, maar dat komt omdat ie op mijn paard lijkt Knipoog
Hoe zit het trouwens met de melkerij? die paardenmelk-likeur is echt LEKKERR!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:41

Paljassofie schreef:
sorry maar dit vind ik niet echt ok Bloos!

of het nu slof of thiedemann is, het zijn zeer scherpe hulpteugels

thiedemann is ook heel scherp hoor, waarom denk je anders dat inrijden op jumping met slof wel mag, maar niet met thiedemann? en zeker als hij zo strak zit ,

verder heel leuke paarden enzo maarja, men kan weer zeggen dat het topic zo verziekt wordt maar ik zeg het toch maar om te helpen

sofie

Pardon, ik hoor niet anders als de SLOF is verboden op wedstrijdterrein. Knipoog Elke (hulp-)teugel kan overigens scherp zijn, dat ligt aan de ruiter. Vandaar dat ze op de manege zo iets hebben als 'gevorderden-paarden' en 'beginners-paarden'. Hoef dat princiepe niet uit te leggen, neem ik aan? Verder wordt er heel goed gekeken naar welke ruiter op welk paard zit. Mensen met een harde hand komen echt niet op super gevoelige paardjes te zitten. Ook wordt er niet onnodig een hulpteugel (of het nou martingaal is of thienneman) om het paard gehangen. Met springen worden alleen martingalen gebruikt, omdat thienneman daarbij in de weg KAN zitten. De thiennemanteugels bestaan uit twee delen van dezelfde kleur, en komt niet van Divosa, maar succes met roepen dat het een slof is. Koe Gelukkig weten wij wel beter. Sigaar Wie verder nog wat te hinnikken heeft over hulpteugels raad ik aan eens te gaan kijken op de manege, of beter; te gaan rijden. Kan je met eigen ogen zien hoe 'zielig'deze paarden zijn. (heel apart dat deze '' zielige' beestjes een 8!!! krijgen voor verzorging van het kritische Bit-testteam... Knipoog )
Anne, laat je aub niet ontmoedigen door dit gebok, kom nog eens langs met Irma want het was gezellig. En de foto's zijn echt leuk, zeker waar jullie alle drie op staan! Haha!

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:43

dat ze er goed uit zien en ideale buiten rit paarden zijn zal ik niet ontkennen, maar een thiedeman gaat toch niet zoals een slof maar wordt toch aan de teugel vast gemaakt, maar ach wie weet... het zal wel een thiedeman zijn, zal me niet meer bezig houden met dit topic...

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:45

Lesje hulpteugels is voorbij.

ipv die thiedemann te bekritiseren, mogen jullie dat met mijn houding doen Tong uitsteken
Dat is meer nodig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:48

hahaha. die laatste foto had ik nog niet gezien, dat is de mooiste! Clown Irma, jullie houding was goed, heb het live gezien Tong uitsteken
Rowanlover, gister zat ik ook op Kaithleen/Max, heel leuk paardje idd Lovers

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:49

je houding vind ik netjes hoor... heb je trouwens "dubbele teugel " in je hand met rijden???

Irmaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:52

mesastamp schreef:
je houding vind ik netjes hoor... heb je trouwens "dubbele teugel " in je hand met rijden???

Nee, maar 1 teugel.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:57

Gaan we weer... Nee, aangezien niemand met een slof reed (waar je dus dubbele teugels hebt) reed iedereen rond met één teugel. Knipoog ...Of twee...de linker en de rechter teugel Clown ...O, nee. Dat kan niet want deze teugels bestaan uit één stuk... Bloos Tong uitsteken

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:58

nou opgelost Knipoog het is en thiedeman!! jeej.. sorry voor mijn beschuldigingen blijf het alleen raar er uit vinden zien, had de foto uitvergroot. .. en ik kon het niet zien haha, maar je houding is niks mee bij niemand trouwens

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 20:18

Janneke18 schreef:
wat vond je van Janneke Anne? ik heb dr ook wel eens gereden maar ik vond dr altijd best lastig rond te rijden

Ik vond Janneke heel erg fijn te rijden. Ik moest haar eerst wel goed wakker voor mijn been krijgen, maar toen was ze erg fijn.
Nagevelijk rijden ging ook best goed. Af en toe instructies van Hans en dan zocht ze mooi aanleuning. Ook met het van stap naar galop gaan, bleef ze in galop mooi rond. Ik weet niet of ze ook diep genoeg liep, maar het ging niet heel erg moeilijk ofzo. Lachen
Juut schreef:
Anne, laat je aub niet ontmoedigen door dit gebok, kom nog eens langs met Irma want het was gezellig. En de foto's zijn echt leuk, zeker waar jullie alle drie op staan! Haha!

Ik laat me zeker niet ontmoedigen hoor Haha! Volgende keer zet ik er gewoon even duidelijk bij wat voor hulpteugels eraan hangen, hoeven daar ook geen discussies meer over te ontstaan.
Ik vond het ook erg leuk om een keertje bij jullie in de les te rijden!