Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
nikkigioa schreef:Ik vind het wel een superstoer paard zeg!! Gaaf koppie!
leuk om eens positief commentaar te horen Kaat18 schreef:Zelfde commentaar wat al eerder is gegeven: handen / armen / hakken / lichtrijden.
Het rijden met een mexicaanse neusriem omdat dat mooier is vind ik echt nergens op slaan. Het gaat er om wat functioneel is en nodig en niet of het stoer staat.
En ik mis de cap... Ook niet mooi, maar wel funcioneel!

maar met streken , zoals allemaal wel eens zeker ? bonitobol schreef:hoj
amai amai wat een commentaar allemaal !
Dimitri , hoe kan jij mij nu beoordelen op zo'n foto ?
Ik weet echt wel dat mijn houding niet optimaal is , maar je hoeft echt niet te denken dat ik niet kan rijden hoor ...
Een ruiter moet altijd nog bijleren ... maar ik heb wel genoeg basis om een jong paard te rijden , daar ben ik van overtuigd . En ik niet alleen.
Je hebt me nog nooit zien rijden , hoe kàn jij dan weten waarover je praat ? IK ken genoeg mensen die het wel een goeie keuze vonden.
Waaronder de eigenares en mijn lesgever van een andere manege .
Daarbij , dit paard is al beleerd ! Het is een leerpaard . Zou zelfs goed in een manege passen als leerpaard .
Dus wat zeur je nu ? Heb je dit paard al bereden ? Ken je dit paard ? Weet je hoe dat ik rijd ? NEEN dus ik denk dat je commentaar niet op zijn plaats is.....
Wat je over mijn houding zegt , accepteer ik. Maar over de rest , de hulpgeving etc ???????
)Dimitri schreef:ps..ik zag nog andere foto's van je op de site en ik moet eerlijk toegeven..vond die er netjes uitzien...
maar sorry als je het commentaar niet kan waarderen
moes schreef:owkeej commentaar ga ik niet geven (voor de verandering hahah)
Maar tips om een jong paard op te lijden? neem GOED les, hoor eens rond over instructeurs bij je in de buurt...... Echt geloof me als je met een paard wat niks kent verder wilt komen heb je echt les nodig!!! Als je dat niet doet kun je je paard verpesten hoor, je hebt namelijk nog lang geen genoeg ervaring......
Dat is de enige tip.... owjah en geduld.....
succes!!

nikkigioa schreef:Ik vind het wel een superstoer paard zeg!! Gaaf koppie!

) om zijn hoofd laag te houden vanaf hij het bit in zijn mondje heeft . bonitobol schreef:Dimitri schreef:ps..ik zag nog andere foto's van je op de site en ik moet eerlijk toegeven..vond die er netjes uitzien...
maar sorry als je het commentaar niet kan waarderen
wat bedoel je met " ik vond die er netjes uit zien"
is dat dan positief ?
Zoals in het vorig bericht , ik kan je commentaar wel waarderen maar ik reageer soms nogal fel. Het spijt me daarvoor.

en zeker niet als je hem nog niet netjes bij elkaar hebt. eerst de basis, dan dat soort dingen
mandy_b_s schreef:schouderbuitenwaarts ?
je zal schouder binnenwaarts bedoelen
en dat is nie tiets "gewoons" wat je je paard even aan leerten zeker niet als je hem nog niet netjes bij elkaar hebt. eerst de basis, dan dat soort dingen
maar de eigenares heeft me een voorbereidende oefening getoond die zei altijd met pacha deed ( een parelli - oefening ) en vanuit die oefening werk ik verder naar schouder buitenwaarts toe . De instructeur en enkele andere mensen die er ervaring mee hebben hebben me al gezegd dat het een goeie manier is ... Kieffer schreef:Als je die Mexicaanse neusriem niet te strak doet zie ik er niet echt een probleem in... Als hij niet zo strak zit werkt hij ook niet in zoals hij is bedoeld dus heb je eigelijk een "gewone" neusriem.
Ik gebruik er alleen een bij het springen omdat m'n paard nog wel eens heet wilt worden en ik ben niet zo'n voorstander van allerlei bitten en toestanden. Iemand raadde me dit aan, heb me even verdiept in de werking en het bevalt me verder prima.
Om die neusriem "goed" te gebruiken zou ik hem wel wat lager doen, want de ringetjes zitten wel een klein beetje te hoog...
Meer commentaar zal k niet geven, is al gedaan en het is zo saai om in de herhaling te vallen...
ik zal het eens vragen aan de eigenares voor die ringetjes ! alvast bedankt hé Citaat:die neusriem zit inderdaad niet strak ik zal het eens vragen aan de eigenares voor die ringetjes ! alvast bedankt hé