dressuren met 7 jarug paardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikkigioa

Re: dressuren met 7 jarug paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 15:06

Ik vind het wel een superstoer paard zeg!! Gaaf koppie!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:27

hoj
amai amai wat een commentaar allemaal !

Dimitri , hoe kan jij mij nu beoordelen op zo'n foto ?
Ik weet echt wel dat mijn houding niet optimaal is , maar je hoeft echt niet te denken dat ik niet kan rijden hoor ...
Een ruiter moet altijd nog bijleren ... maar ik heb wel genoeg basis om een jong paard te rijden , daar ben ik van overtuigd . En ik niet alleen.

Je hebt me nog nooit zien rijden , hoe kàn jij dan weten waarover je praat ? IK ken genoeg mensen die het wel een goeie keuze vonden.
Waaronder de eigenares en mijn lesgever van een andere manege .
Daarbij , dit paard is al beleerd ! Het is een leerpaard . Zou zelfs goed in een manege passen als leerpaard .

Dus wat zeur je nu ? Heb je dit paard al bereden ? Ken je dit paard ? Weet je hoe dat ik rijd ? NEEN dus ik denk dat je commentaar niet op zijn plaats is.....
Wat je over mijn houding zegt , accepteer ik. Maar over de rest , de hulpgeving etc ???????

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:28

nikkigioa schreef:

dankuwel hé Lachen leuk om eens positief commentaar te horen

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:31

Kaat18 schreef:
Zelfde commentaar wat al eerder is gegeven: handen / armen / hakken / lichtrijden.

Het rijden met een mexicaanse neusriem omdat dat mooier is vind ik echt nergens op slaan. Het gaat er om wat functioneel is en nodig en niet of het stoer staat.

En ik mis de cap... Ook niet mooi, maar wel funcioneel! Haha!

ik rijd niet met een mexicaanse neusriem omdat het mooier is hoor :s ik vind het mooi maar dat is niet de reden.
De eigenares heeft beslist dat hij dat hoofdstel gebruikt , en ik als huurder vind dat goed .

Ik draag altijd een tocque , behalve even voor de foto niet.

wat je over mijn houding zegt , heb je zeker gelijk in .

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-05 21:39

Leuke foto's hoor! Leuk paard!
Commentaar is al gegeven, armen iets meer buigen, handen recht op en niet vastzetten en hakken uitdrukken..

Succes verder!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-05 21:45

dankuwel voor je leuk commentaar

ik ga er zeker voor zorgen dat de volgende foto's met een betere houding zijn Lachen

hij is idd wel een leuk paardje Lachen maar met streken , zoals allemaal wel eens zeker ?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 07:58

bonitobol schreef:
hoj
amai amai wat een commentaar allemaal !

Dimitri , hoe kan jij mij nu beoordelen op zo'n foto ?
Ik weet echt wel dat mijn houding niet optimaal is , maar je hoeft echt niet te denken dat ik niet kan rijden hoor ...
Een ruiter moet altijd nog bijleren ... maar ik heb wel genoeg basis om een jong paard te rijden , daar ben ik van overtuigd . En ik niet alleen.

Je hebt me nog nooit zien rijden , hoe kàn jij dan weten waarover je praat ? IK ken genoeg mensen die het wel een goeie keuze vonden.
Waaronder de eigenares en mijn lesgever van een andere manege .
Daarbij , dit paard is al beleerd ! Het is een leerpaard . Zou zelfs goed in een manege passen als leerpaard .

Dus wat zeur je nu ? Heb je dit paard al bereden ? Ken je dit paard ? Weet je hoe dat ik rijd ? NEEN dus ik denk dat je commentaar niet op zijn plaats is.....
Wat je over mijn houding zegt , accepteer ik. Maar over de rest , de hulpgeving etc ???????

ik vond dat ik het nog wel aardig zei Bloos

dan moet je geen foto's heer neerzetten als je niet tegen het commentaar kan...ik geef mn mening en als dat jou op je zere teen trapt kan ik niets aan doen en mijn mening is dit nu eenmaal en daar kom ik niet op terug..ik ben vriendelijk genoeg, ben totaal niet hatelijk..mijn mening is gewoon dat veel mensen die de basis kennen..maar denken dat ze een paard wat kunnen leren..tja een paard zal toch altijd blijven lopen

maar voor de rest veel succes met het beleren van paarden!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 08:04

ps..ik zag nog andere foto's van je op de site en ik moet eerlijk toegeven..vond die er netjes uitzien...

maar sorry als je het commentaar niet kan waarderen

moes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-05 14:49

owkeej commentaar ga ik niet geven (voor de verandering hahah Knipoog )
Maar tips om een jong paard op te lijden? neem GOED les, hoor eens rond over instructeurs bij je in de buurt...... Echt geloof me als je met een paard wat niks kent verder wilt komen heb je echt les nodig!!! Als je dat niet doet kun je je paard verpesten hoor, je hebt namelijk nog lang geen genoeg ervaring......
Dat is de enige tip.... owjah en geduld.....
succes!!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:34

hoi dimitri
ik bedoelde het eigenlijk ook niet echt kwaad en ik vond je idd vriendelijk.
Ik reageer soms nogal fel maar ik bedoelde het niet zo hoor.
Van op de foto's mag je me gerust zo beoordelen , het kwam gewoon een beetje hard aan,ook al zei je het nog zo vriendelijk.

nog eventjes dit :
ik beleer helemaal geen jonge paarden.Dit paard is al beleerd hé. Ik probeer hem enkel nog kleine dingen bij te leren zoals schouder buitenwaarts wat al begint te lukken en dan wat basisdingen zoals halthouden als ik opstap wat hij voorheen niet deed.

vooral in omgang is het dat ik wat probeer te leren, vroeger stond hij altijd te draaien als je hem zadelde. Nu is het me gelukt hem te laten stilstaan . Hij smeet altijd zijn hoofd in de lucht om zijn hoofdstel aan te doen , nu niet meer . Hij had de neiging om zijn voorbenen wat in de lucht te gooien ( nog niet echt steigeren , enkel de aanleiding ) als je hem aansingelde , nu niet meer .

Ik denk en ik hoop dat je er ook zo over denkt , dat ik hem in omgang wel al wat bijgebracht heb.

Groetjes Mieke

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:36

Dimitri schreef:
ps..ik zag nog andere foto's van je op de site en ik moet eerlijk toegeven..vond die er netjes uitzien...

wat bedoel je met " ik vond die er netjes uit zien"
is dat dan positief ?
Zoals in het vorig bericht , ik kan je commentaar wel waarderen maar ik reageer soms nogal fel. Het spijt me daarvoor.

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-05 19:37

moes schreef:
owkeej commentaar ga ik niet geven (voor de verandering hahah Knipoog )
Maar tips om een jong paard op te lijden? neem GOED les, hoor eens rond over instructeurs bij je in de buurt...... Echt geloof me als je met een paard wat niks kent verder wilt komen heb je echt les nodig!!! Als je dat niet doet kun je je paard verpesten hoor, je hebt namelijk nog lang geen genoeg ervaring......
Dat is de enige tip.... owjah en geduld.....
succes!!

hoi
ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt
dit paard was al beleerd hoor Lachen
enkel kleine dingen probeer ik hem bij te brengen
dat is toch normaal hé Lachen
dankuwel voor je commentaar
groetjes mieke

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 18:15

hier heb ik nog enkele foto's die zaterdag getrokken zijn
mijn vriendin heeft er ook mee gereden
zij is die met de groene pull , ik met het beige vestje

Afbeelding

poetsen , pacha keek nogal alert , ze waren stro aan het lossen met een grote tractor . hij is dan nog eens goed geschrokken toen ie passeerde ....

Afbeelding
Afbeelding

aan het inrijden , daarom hangen mijn teugels zo door , en ik weet dat ik te veel uit mn zadel kom.
Nog iets : pacha loopt wat teveel op zijn voorhand op deze foto.
( misschien niet alleen op deze )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oei halve foto :p

Afbeelding

jammer dat ik naar beneden kijk.... pacha loopt ook niet echt goed en niet erg vlot

het was een erg warme dag , en na 5 minuten zweette hij al.Bovendien waren ze dus bezig met die tractor waar meneertje heel de tijd naar keek , maar dan reed ik hem wat in binnenstelling en liep hij geconcentreerder . Pas na een kwartier ( en eens goed schrikken ) begon hij wat te ontspannen en een beetje nageeflijker te worden ( in de mate van het mogelijke , met zijn luie tempo )

dit is mijn vriendin met pacha , het was de eerste keer dat ze met hem reed en ik vond dat het voor de eerste keer heel goed ging . Bij mij was hij lastiger hoor de eerste keer .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog even uitrijden zonder zadel

LuckyandMiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 18:35

Leuk paardje, Volgens mij is het commentaar al gegeven Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:53

hoj
thx

en nog even voor iedereen :
ik weet dat ik de vorige keer nogal fel heb gereageerd op sommig commentaar , ook al was het vriendelijk.
Ik ben het nu al gewoon en je mag me dus zeker weer commentaar geven maar wel vriendelijk aub .

Ik hoop dat jullie net als ik vinden , dat mijn hielen al wat beter zijn op de foto's ( ik ben in de beige vest , mijn vriendin de groene pull ) . Maar mijn armen en handen , oei oei oei !!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-05 20:56

nikkigioa schreef:

dankuwel hé Lachen
hij heeft inderdaad een " heel groot koppie "

soms een beetje moeilijk als ik zijn bit wil aandoen , tegen dat ik de riem over zijn oren krijg Lachen
maar ik heb hem nu aangeleerd ( na een maand is het eindelijk gelukt Lachen ) om zijn hoofd laag te houden vanaf hij het bit in zijn mondje heeft .

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 08:07

bonitobol schreef:
Dimitri schreef:

wat bedoel je met " ik vond die er netjes uit zien"
is dat dan positief ?
Zoals in het vorig bericht , ik kan je commentaar wel waarderen maar ik reageer soms nogal fel. Het spijt me daarvoor.

bedoel ik positief.. Haha!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 15:00

hoj
dankuwel dimitri Lachen
ik weet wel niet welke foto's je bedoelt Lachen
en dankuwel voor je pm
ik ga straks eentje terugsturen

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:29

schouderbuitenwaarts ? Nagelbijten / Gniffelen
je zal schouder binnenwaarts bedoelen Knipoog
en dat is nie tiets "gewoons" wat je je paard even aan leert Lachen en zeker niet als je hem nog niet netjes bij elkaar hebt. eerst de basis, dan dat soort dingen Lachen

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:35

mag ik even zeggen dat je vriendin het paard echt een stuk beter heeft lopen....

verder wel een leuk paardje ben alleen niet zo gek op vlekken paarden Clown

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:41

Als je die Mexicaanse neusriem niet te strak doet zie ik er niet echt een probleem in... Als hij niet zo strak zit werkt hij ook niet in zoals hij is bedoeld dus heb je eigelijk een "gewone" neusriem.

Ik gebruik er alleen een bij het springen omdat m'n paard nog wel eens heet wilt worden en ik ben niet zo'n voorstander van allerlei bitten en toestanden. Iemand raadde me dit aan, heb me even verdiept in de werking en het bevalt me verder prima.
Om die neusriem "goed" te gebruiken zou ik hem wel wat lager doen, want de ringetjes zitten wel een klein beetje te hoog...

Meer commentaar zal k niet geven, is al gedaan en het is zo saai om in de herhaling te vallen...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:19

hoj

ja je hebt mss gelijk van mijn vriendin dat ze hem beter heeft lopen

maar je moet weten dat ik eerst hem een kwartier heb ingereden , met redelijk losse teugels , hij eens goed is geschrokken en dan pas mijn vriendin er mee reed . ik zeg niet dat ik beter ben of zo , maar het is natuurlijk logisch dat een paard beter loopt als het al warmer heeft .

ik heb ook al andere meningen gehoord die dat juist niet vinden .Maar daar gaat het mij niet om , ik wil hier niet concurreren met mijn vriendin hoor ....

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:23

mandy_b_s schreef:
schouderbuitenwaarts ? Nagelbijten / Gniffelen
je zal schouder binnenwaarts bedoelen Knipoog
en dat is nie tiets "gewoons" wat je je paard even aan leert Lachen en zeker niet als je hem nog niet netjes bij elkaar hebt. eerst de basis, dan dat soort dingen Lachen

hoi
ik bedoelde dus duidelijk wel schouder buitenwaarts
misschien ken jij dat niet hé , maar het bestaat dus wel.

Ik heb het zo aangeleerd gekregen van een goeie instructeur :
om te beginnen voor het gemak op de hoefslag , ophoudingen geven , buitenbeen aan de singel en evt wat bijsturen met je zweep. Je paard zijn voorbenen lopen dan in de hoefslag . Zijn achterbenen eruit . Het paard mag natuurlijk niet te fel draaien want dan lijkt het meer op wijken .

Misschien hebben anderen het anders geleerd , maar daarop wil ik niet echt commentaar . Ik heb dit van een goede instructeur aangeleerd en ik denk dat hij het wel het best zal weten . ( beter dan mij en sommige anderen bedoel ik daarmee )

Schouder buitenwaarts aanleren kan geen kwaad als je het goed aanleert . Ik zeg niet dat ik goed ben of zo he Lachen maar de eigenares heeft me een voorbereidende oefening getoond die zei altijd met pacha deed ( een parelli - oefening ) en vanuit die oefening werk ik verder naar schouder buitenwaarts toe . De instructeur en enkele andere mensen die er ervaring mee hebben hebben me al gezegd dat het een goeie manier is ...

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-05 16:25

Kieffer schreef:
Als je die Mexicaanse neusriem niet te strak doet zie ik er niet echt een probleem in... Als hij niet zo strak zit werkt hij ook niet in zoals hij is bedoeld dus heb je eigelijk een "gewone" neusriem.

Ik gebruik er alleen een bij het springen omdat m'n paard nog wel eens heet wilt worden en ik ben niet zo'n voorstander van allerlei bitten en toestanden. Iemand raadde me dit aan, heb me even verdiept in de werking en het bevalt me verder prima.
Om die neusriem "goed" te gebruiken zou ik hem wel wat lager doen, want de ringetjes zitten wel een klein beetje te hoog...

Meer commentaar zal k niet geven, is al gedaan en het is zo saai om in de herhaling te vallen...

die neusriem zit inderdaad niet strak Lachen ik zal het eens vragen aan de eigenares voor die ringetjes ! alvast bedankt hé

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 16:32

Citaat:
die neusriem zit inderdaad niet strak ik zal het eens vragen aan de eigenares voor die ringetjes ! alvast bedankt hé

Jah is goed hoor Haha!
En wat je rijden betreft, ik vind dat je zoiets van een foto niet kan beoordelen, het is een momentopname. Gewoon lekker les nemen en oefenen, als je zelf al vind dat je vooruitgang boekt is dat natuurlijk heel mooi, vraag ook mensen met verstand van paarden in je omgeving of ze ook verbetering zien.
Succes ermee!!

Enne, hij heeft wel een geweldig koppie hoor Cool