4 Jarige Corland @t Work ....Nice pics....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gillian

Re: 4 Jarige Corland @t Work ....Nice pics....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 23:17

Leuk paard!!!

Ik zou óf de slof eraf laten, óf em er net iets meer bijnemen op het moment dat ie niet nageeflijk is.(het liefst eraf met een 4 jarige Knipoog )
Op het moment dat ie nageeft hangt de slofteugel netjes los zoals het hoort.
Je zegt dat ie een onderhals heeft, maar met deze manier van rijden met slof wordt dat alleen maar erger.
Misschien kun je hem regelmatig longeren, mooi bijgezet zodat ie leert nageven.

Wb het afwenden:
Probeer je buitenteugel er meer bij te houden en natuurlijk niet te vergeten je buitenbeen.
Blijf zelf recht, in het midden van je zadel zitten anders breng je je paard uit balans waardoor het nóg moeilijker voor hem wordt om af te wenden.
En kijk voor je uit Knipoog

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 00:40

Ik zeg het niet snel, maar pak die slof er maar iets meer bij. Zo hangt hij alleen maar in de weg. Gaat alleen maar klapperen en jij zit met een extra stel teugels in je handen Knipoog
Alle reacties hiervoor zijn voglens mij ook ongeveer zo bedoelt, maar in je eerste reacties lijkt het net of je je aan het verontschudligen bent voor het feit dat hij eraan hangt. Dat je hem gebruikt vind ik prima(zolang je je trensteugel er ook maar bijhoudt), maar zorg dan dat hij wel in kan werken Knipoog Je hoeft hem natuurlijk niet met zijn hoofd op zijn borst te trekken, maar de slof is wel bedoeld als begrenzer. Hij moet dus wel inwerken op het moment dat je paard zich eruit wil drukken. Bij jou kan hij bijna niet eens zo hoog komen dat de slof gaat werken. Dan heeft de slof totaal geen nut, durf hem er maar eens een keer bij te pakken als het nodig is Ja En nogmaals, ik ben meestal degene die roept dat het paard wel wat meer speling mag hebben Clown

Leuk dier Ja Springt hij ook nog een beetje knap? (buiten het feit dat hij over 1.20 komt, dat zegt me niet zoveel Knipoog )

Waar zijn deze foto's trouwens gemaakt Verward Het kjomt me heel bekend voor, maar ik kan het zo vlug niet plaatsen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 09:23

patos schreef:
ruitje schreef:
Rolleyes

Wat kan het nou kwaad als een slof los hangt?

Bokt op zijn top Haha! !Als hij te strak zit is het niet goed en als hij te los zit ook niet?

Ik snap best dat je er voor de zekerheid een slof bij heb Lachen !

Leuk paard verder Haha! !

Met een losse slof is ook niets mis, wel met het feit dat je onnodig twee paar teugels in je handen hebt. Soms kun je je dan beter concentreren op de 'gewone' teugels zodat je je paard lekker over de rug kan rijden, ipv er een slof aan hebben hangen maar er verder niets mee doen.

Ik heb geen last van 2 teugels.... En hij hangt voor mij ook niet in de weg.. Is meer als ie mijn hulpen negeert dat ik daar gelijk bij in kan grijpen... Ofik nou zonder rij of met losse slof... Rij ik toch evengoed op enkel mijn teugels Haha!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 09:25

gomir schreef:
Ik zeg het niet snel, maar pak die slof er maar iets meer bij. Zo hangt hij alleen maar in de weg. Gaat alleen maar klapperen en jij zit met een extra stel teugels in je handen Knipoog
Alle reacties hiervoor zijn voglens mij ook ongeveer zo bedoelt, maar in je eerste reacties lijkt het net of je je aan het verontschudligen bent voor het feit dat hij eraan hangt. Dat je hem gebruikt vind ik prima(zolang je je trensteugel er ook maar bijhoudt), maar zorg dan dat hij wel in kan werken Knipoog Je hoeft hem natuurlijk niet met zijn hoofd op zijn borst te trekken, maar de slof is wel bedoeld als begrenzer. Hij moet dus wel inwerken op het moment dat je paard zich eruit wil drukken. Bij jou kan hij bijna niet eens zo hoog komen dat de slof gaat werken. Dan heeft de slof totaal geen nut, durf hem er maar eens een keer bij te pakken als het nodig is Ja En nogmaals, ik ben meestal degene die roept dat het paard wel wat meer speling mag hebben Clown

Leuk dier Ja Springt hij ook nog een beetje knap? (buiten het feit dat hij over 1.20 komt, dat zegt me niet zoveel Knipoog )

Waar zijn deze foto's trouwens gemaakt Verward Het kjomt me heel bekend voor, maar ik kan het zo vlug niet plaatsen

Ik ben idd voorzichtig met de slof... Maar die paar zijn moment opnames dat ie zo omhoog liep.... De rest liep hij heel lekker, maar me moeder is nog niet zo ervaren met foto's maken met onze digi.... Duss.... In het begin heb ik em er ook meer bij, daarna losser zoals je ziet...

Foto's zijn gemaakt bij Cor Baas. op de rikkert in andijk...

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 09:31

luxket schreef:
Maaikelove schreef:
Leuke pony,
[/size]

Tis een paard, om precies te zijn 1.70 hoog Haha! Tong uitsteken geeft niet hoor

hahaha sorry Lachen

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 10:33

Leuke foto's hoor Lachen.
En veel succes nog verder, zo te zien gaat het de goede kant op Lachen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 19:06

Daar heb ik lang lang geleden de trailer nog eens gekeerd toen ik verdwaald was in Andijk Clown (hoe Blond kun je zijn Knipoog )

Juist omdat hij op sommige foto's zo hoog loopt en de slof zelfs dan nog los hangt gaf ik je die tip Ja

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-05 19:11

gomir schreef:
Daar heb ik lang lang geleden de trailer nog eens gekeerd toen ik verdwaald was in Andijk Clown (hoe Blond kun je zijn Knipoog )

Juist omdat hij op sommige foto's zo hoog loopt en de slof zelfs dan nog los hangt gaf ik je die tip Ja

oke Haha! ik snap je.. als ik een filmpje had zou ik je die laten zien zie je dat het maar heel af en toe is Knipoog

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:11

Afbeelding
luxket schreef:
Dit lijkt er al stukke meer op, alleen iets te diep... Maar goed we zijn nog niet zo lang bezig...

luxket schreef:
Ik heb geen last van 2 teugels.... En hij hangt voor mij ook niet in de weg.. Is meer als ie mijn hulpen negeert dat ik daar

gelijk
bij in kan grijpen... Ofik nou zonder rij of met losse slof... Rij ik toch evengoed op enkel mijn teugels

gomir schreef:
Hij moet dus wel inwerken op het moment dat je paard zich eruit wil drukken. Bij jou kan hij bijna niet eens zo hoog komen dat de slof gaat werken. Dan heeft de slof totaal geen nut, durf hem er maar eens een keer bij te pakken als het nodig is

Ben het met je eens Gomir...
Als het goed is hangt je slof tijdens het rijden 99% van de tijd los, maar niet zo dat je paard er bij wijze van spreken bijna instapt. Anders wordt dat woordje 'gelijk' een beetje lastig wanneer je in wilt grijpen....

Afbeelding
Kijk, hier hangt hij ook los, maar kan ik hem er wel snel bijpakken indien nodig.
( getver, hier had mijn paard helemaal een eng dun nekje... Cool )

Verder:
het 'afwend-commentaar' is al gegeven...
De beste stuurlui (incl. ikzelf) staan toch weer altijd aan de wal... Bloos

Ik vind het een leuk dier, mooie kleur, mooie staart en wat een grappige aftekening op z'n koppie!
Ben even geleden nog bij een corland wezen kijken (schimmel), was toch wel weer een heel erg ander dier... Haha!

Plaats je over een poosje weer eens (wat scherpere) foto's? Ben wel benieuwd!

Mulan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-05 21:17

Nou ja... kan ik mijn reactie niet meer wijzigen...

wat ik nog wilde zeggen: je handen zitten op de verkeerde plaats, maar dat is een logisch gevolg van het feit dat je schouders en ellebogen op de verkeerde plaats zitten.
Ellebogen dichter langs het lichaam houden, schouders ontspannen, laag en wat naar achteren (niet je rug hol trekken dan)
Dan zullen die handen nog wat 'piano'en' af en toe, maar maak je het jezelf weer wat makkelijker ze goed op de plaats te houden!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 05:41

Mulan schreef:

Plaats je over een poosje weer eens (wat scherpere) foto's? Ben wel benieuwd!

is goed, als ik scherpere en goede foto's heb plaats ik ze.. Alleen mijn fotograaf is nog niet erg ervaren vandaar Haha!