rot geschrokken..............

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

trisca

Re: rot geschrokken..............

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-05 22:55

johanna13 schreef:
xtwisterx schreef:
Denk niet dat de dierenbescherming daar iets aan doet.
Daarbij, paarden kunnen heel wat hebben, het zijn geen porseleinen poppetjes, dus zo zielig zou het wel niet zijn.

Op welk niveau rijdt je zelf?
Denk jij dat je echt weet waar je over praat of valt het allemaal wel mee met je uitspraken?

door wat ik hier boven beschreven heb, ben ik dankzij deze methode maar L geworden.
als jij denkt dat dat LDR wel de goede manier is, ga jij eerst dan maar eens een half uur met je hoofd naar beneden hard lopen!
dan praten wee wel weer!!!!!! Haha! Haha!

Ik denk dat als je zo snel kunt beoordelen dat een manier niet de juiste is, dat je niet kan zeggen dat je door die manier 'maar' L bent geworden. Je bent er zelf bij. Ik zet de paarden ook wel eens wat lager als ze niet over de rug willen komen, maar sommige mensen kunnen ook doordraaien in hun 'methodes', en te veel is nooit goed Knipoog

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 00:32

johanna13 schreef:

ja en dat is niet zo!
met salinero kon ze eerst ook niet over weg omdat de bonnie manier niet door hem gepikt werd.
sjef heeft haar toen klassiek les gegeven en dat pikte hij wel!
en het resultaat weet je!!!!

Wil niet heel veel zeggen hoor, maar alle paarden, dus ook sallie, worden bij anky LDR gereden.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:16

johanna13 schreef:
slof eraan zo kort mogelijk en met de kin op de borst, de kop nog even flink van links naar rechts scheuren
Boos!

Het lijkt allemaal heel erg als een ruiter een paard van links naar rechts trekt. Maar dit is eigenlijk een middel om het paard los te krijgen. Je moet het niet zien als TREKKEN, maar als linker stelling rechter stelling. Mijn paard heeft snel last van haar rug en ik moet haar helemaal los hebben als ik met de zwaardere oefeningen begin. Als ik haar bv in een volte linkerstelling (ondersteunend door buitenteugel!) gevolgd door rechter stelling enz geef, zorgt dit er voor dat ze los wordt, RECHT wordt en oplettend. Maar dit is natuurlijk wel mits de stelling juist gevraagd wordt!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:16

xtwisterx schreef:
Wat een discussie zeg.
Nee, ik voel me niet aangesproken, maar hebben jullie wel eens gehoord van de uitspraak "de beste stuurlui staan aan wal"?
Ik vind dat die nog al vaak van toepassing is in de paardensport.

Ik heb niet gezegd dat je minimaal Z of GP moet rijden om te kunnen beoordelen hoe deze ruiters rijden, maar ik vind wel dat je moet weten waar je over praat en zelf dus ook wel aardig moet kunnen rijden. Maar blijkbaar verschil ik daarin nogal van mening met jullie. Haha!

Net alsof iedere ruiter geld genoeg heeft om een paard te kunnen kopendat Z of GP aankan...

Ik vind dat bij het rijden respect voor het paard voorop gaat, we moeten al blij zijn dat we op hun ruggen mogen zitten!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 09:19

Ik rijdt mijn paard aan het begin ook diep en laag, zo krijg je optimale ontspanning en kan ik haar goed los maken. Je paard gelijk boven de loodlijn trekken geeft pas spanning. Als mijn paard los is laat ik haar compacter en hoger lopen. Dit kan alleen goed bereikt worden als het paard los is! Dus als ie ook diep en laag kan lopen! Diep en laag kan net zo belangrijk zijn als netjes voor de loodlijn!!!!

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:06

Gunufje, ik denk dat elke ruiter die een gezond paard kan kopen een paard kan kopen dat de Z aankan.
Het niet bereiken van de Z ligt (wanneer het paard gezond is en zuiver loopt) naar mijn idee bij 99,9% aan de ruiter.
(rijtechnisch, doorzettingsvermogen, wil, kunde, etc.)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:31

Elk paard met drie normale basisgangen kan naar het Z, Vergeet niet dat het Z gewoon nog maar basis is Haha! Haha! Haha! Niks bijzonders

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:38

Kitty schreef:
Gunufje, ik denk dat elke ruiter die een gezond paard kan kopen een paard kan kopen dat de Z aankan.
Het niet bereiken van de Z ligt (wanneer het paard gezond is en zuiver loopt) naar mijn idee bij 99,9% aan de ruiter.
(rijtechnisch, doorzettingsvermogen, wil, kunde, etc.)

Niet helemaal mee eens.
Ja, het ligt voor 99 % bij de ruiter als een paard niet goed loopt, maar dat wil niet zeggen dat wanneer ik vind dat mijn paard goed loopt, dat dit ook de manier is om in de Z-wedstrijd te verschijnen.
Ik heb echt een fantastisch paard, gezond in lijf en leden, ik kan er alles mee, maar ik weet nog zo net niet of ik hem de Z in kan rijden.
Misschien eventueel met heel veel moeite, maar echt een plezier doe ik
mijn paard

er niet mee. Ik wil plezier hebben aan mijn paard en dit staat voorop:

Citaat:
Ik vind dat bij het rijden respect voor het paard voorop gaat, we moeten al blij zijn dat we op hun ruggen mogen zitten!

Ik heb mijn paard voor een schamel bedragje ergens verwaarloosd uit een weitje gehaald toen hij 15 maanden oud was, hij is echt supergezond, mankeert nooit wat, recht van lijf en leden, maar zware dressuur, veel trainen, dat zit er gewoon niet in en daar heeft hij geen lol in.
Misschien had ik idd een paar duizend euro (12 jaar geleden was het gulden...) moeten neertellen en een beter dressuurpaard moeten kopen, maar ik weet niet of ik mezelf daar een plezier mee had gedaan, nog afgezien van dat ik vind dat paarden behoorlijk wat geld in de aanschaf kosten...
Ik heb nu een veulen erbij gekocht, dat hopelijk over een paar jaar wat werklustiger is, wie weet zie je me dan wel in het wedstrijdcirquit Knipoog
Maar wel met als enige voorwaarde: dat IK het leuk blijf vinden en mijn paard helemaal!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:40

even mijn post aanvullen................. als daar de ambities van ruiter en paard liggen natuurlijk Haha! Haha! Haha!

Een paard dat het niet leuk vind kan ook naar het Z........ maar of dat is wat je als ruiter wil............ denket niet Haha!

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:48

Nee, ik heb dan liever gewoon "lol met mijn knol" Haha!

FrontC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 10:59

Ik had het dan voornamelijk over de gp Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:06

Ieder correct gereden paard wat over drie correcte bassigangen beschikt kan naar de Z-dressuur.
Er zijn vele manieren van rijden en niet iedere manier van rijden hoeft bij je paardte passen. De meeste paarden komen met het klassieke rijden heel goed klaar. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld een kijkerig hoogst intelligent paard anls Rembrand of Bonfire. Die komen dus niet met het normale rijden klaar die stel je wat lager dieper en ronder in, een van de redenen is dat je dan nog redelijk normaal met ze kunt trainer zonder dat je telkens schrikreacties op moet lossen en het paard druk gaat worden.

De klassiek methode past dus bij de meeste paarden en daarin worden paarden niet met de kin op de borst getrokken.
Met de kin op de borst trekken, naar voren schoppen, het al om bekende trekken, plukken en schoppen zie je op ieder niveau terug. Dat is jammer maar niets aan te doen. De ruiter moet er open voor staan dat dat mischien niet helemaal de correcte methode van rijden is. Dat het eerlijker en beter is voor het paard om het van achter naar voren te rijden naar de elastische hand toe.

Ik ben persoonlijk ook meer voor klassiek en vriendelijk al krijgt het paard ook wel een keer de sporen als die n iet luistert naar de hulpen.

Overigens heb ik Anky met Salinero op een wedstrijd klassiek zien rijden niet een maal LDR! En Sjef Janssen is ook klassiek opgeleid. Maar deze topic gaat daar niet over die gaat over het trekken plukken en schoppen en dat paardrijden is niet goed te praten.
Dat heeft neits met paardrijden te maken, dat toont aan dat de ruiter het nog niet helemaal begrepen heeft.
Je kunt best trekken maar van 600 kg win je het niet, dus moet je het samen doen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 12:16

Kafue schreef:
IMaar deze topic gaat daar niet over

Inderdaad die gaat daar niet over!

In welk systeem je ook rijdt, op welke manieren je dressuur beoefend, het gaat erom dat je niet iemand wil immiteren of kopieëren, je moet je verdiepen in het rijden van....

Je kunt wel roepen ik bel de dierenbescherming, maar ik geloof niet dat je daarmee veel bereikt!

Paarden worden in een openbare les echt niet verrot geslagen of gereden en vooral niet bij gerennomeerde ruiters...

Ga eens kijken hoe veel ruiters thuis trainen, hoe velen hun paarden afbeulen als er niemand kijkt, hoe die paarden zich voelen wanneer zij niet op á 'la Bonfire, Salinero wijze rijden of lopen!

Verdiep je eens erger in alvorens te roepen dat de dierenbescherming in moet grijpen, omdat het in jou ogen onmogelijk kan zijn dat een paard "happy athlete" kan zijn wanneer hij op een bepaalde wijze getraind wordt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 13:09

Ik ben het geloof ik voor het eerst met Kafue eens...........
Iemand schreef LDR is de universiteit van paardrijden............ Haha! Haha! Haha!

Kon ik me wel in vinden eigenlijk. Ik zelf mengelmoes, ik pak ook wel eens wat stukjes LDR mee als het zo uitkomt. maar het is niet een plaatje wat ik dan wil rijden maar een gevoel wat ik wil voelen Haha! Haha!:D Snap het OF snap het niet.

Rukken en plukken straft zichzelf altijd af........... altijd, kan niet anders.
Rukken en plukken heeft ook niks met LDR, Klassiek of zelfs paardrijden te maken, het heeft wel te maken met wanabee Ankies, Z ruiters of gefrustreerde mensen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 15:48

gijsenkim schreef:

Dat kan toch best nog wel es tegenvallen hoor... helaas

Citaat:
Rukken en plukken heeft ook niks met LDR, Klassiek of zelfs paardrijden te maken, het heeft wel te maken met wanabee Ankies, Z ruiters of gefrustreerde mensen.

Maar sommige mensen gebruiken het LDR systeem als excuus om de krul erin te trekken...
En niet iedere opmerking over rukken en plukken heeft betrekking op LDR, dus wat voelen sommigen zich aangesproken..

Ik ken ruiters die behoorlijk rukken en plukken, en zekersteweten nog nooit van LDR gehoord hebben...maar gewoon rukken en plukken... sja, ze winnen er ook mee...

Ik vind dat er hier wat mensen zitten die niet aannemen dat sommige ruiters behoorlijk rot rijden.... Ook in het openbaar...het is niet de bedoeling om mensen af te zeiken, maar blijkbaar mag je hier ook niet melden als je iets gezien hebt wat er naar uitziet....? Dan heb je er dus geen verstand van?

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 19:22

gijsenkim schreef:
Ik ben het geloof ik voor het eerst met Kafue eens...........
Iemand schreef LDR is de universiteit van paardrijden............ Haha! Haha! Haha!

Kon ik me wel in vinden eigenlijk. Ik zelf mengelmoes, ik pak ook wel eens wat stukjes LDR mee als het zo uitkomt. maar het is niet een plaatje wat ik dan wil rijden maar een gevoel wat ik wil voelen Haha! Haha!:D Snap het OF snap het niet.

Helemaal mee eens.
Vooral dat stukje over gevoel.
Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 10:55

Ik kan me voorstellen dat de TS zich rot geschrokken is. Maar dit is wel realiteit en je ziet het maar al te vaak.
Natuurlijk straft trekken en plukken zich af, maar meestal is het niet de ruiter die gestraft wordt maar het paard. Er zijn zelf juryleden die valse getrokken knik belonen met een goede klassering op de wedstrijden. Dit terwijl er toch een eerlijke elastische aanleuning gevraagd wordt.
Het valt niet goed te praten maar zolang het beloond wordt veranderd er niets, hoeveel ruiters vinden stek 1 niet belangrijker dan zelf een fijne proef te hebben gereden die mischien iets minder beloond wordt?

Overal zie je het zowel in de dressuur als in het springen. Trekken met scherpe bitten totdat het bloed uit de mond loopt. Rijden met sporen met mogelijkheid tot het geven van stroomstootjes. Het kapot slaan van de zweep op de rug of het hoofd van het paard. Slofteugel en hoofd op de borst trekken. Punaise en doornen onder de peesbeschermers of de bandages. Bareren met stokken en ijzeren stafen bij de spong. Een middag bijgezet wegzetten op stal. De wil breken door uren maar dan ook uren door te gaan met het paard.
Les geven en dan klanten maar laten trekken, plukken en schoppen en er niets van zeggen omdat het je inkomen is en je er voor betaald wordt dus is het je een rotzorg hoe ruiter met paard omgaat.

Natuurlijk is het paard de dupe. Maar je moet minsten grand prix zijn wil je er wat van mogen zeggen en dan nog kijken ze je aan van mens waar bemoei je je mee. Vroeger hield ik mijn mond maar nu zeg ik er altijd wat van. Je frustaties botvieren op een paard is wel heel erg makkelijk.

Het rijden moet gebeuren op een eerlijke manier. Het is helemaal geen probleem dat je paard weet wie de baas is en dat hij luisterd naar je. En je mag best een keer de spoor er langs rollen of bijtikken met de zweep zolang het maar eerlijk blijft en in de natuurlijke houding van het paard.
In de houdingen als diep en rond en achter de loodlijn zul je hem in de natuur niet snel zien lopen doe dat daarom ook onder het zadel met mate.
En als het paard een edelmoedig dier is behandel hem dan met respect en de edelmoedigheid die hij verdiend. Je moet de Alpha leider blijven maar slaan, plukken schoppen en trekken moet verleden tijd zijn.

Als een ieder die dat verschrikkelijk vind nu er eens overal waar je zulke mistanden ziet er wat van gaat zeggen, en als de juryleden nu weer eens volgend het boekje gingen jureren dan zijn we op de goede weg.

JoeyBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 12:27

xtwisterx schreef:
Karin schreef:
Ik vraag me af wat het niveau hiermee te maken heeft. Verward

Of ze in staat is GOED te beoordelen wat ze heeft gezien. Knipoog

nou.. ik ben een beginner, maar geloof dat je zoiets toch wel ziet zowel als beginner als ver gevorderde !
En voelen doe je het ook wel...

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-05 14:02

JE hoeft niet perse goed te kunnen rijden om zaken te beoordelen. Mijn moeder bijvoorbeeld die heeft nog nooit op een paard gezeten maar kan heel goed beoordelen of iets goed gaat of niet. Puur ze is al wat ouder en heeft het al zo vaak gezien.
Mijn man ook die rijd niet echt hoog in dressuur maar kan heel goed beoordelen hoe een paard loopt.
Vandaar je eigen niveau zegt niks. Ik ken lui die kunnen zelf heel slecht rijden maar super les geven.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:46

lachmar schreef:
johanna13 schreef:

ja en dat is niet zo!
met salinero kon ze eerst ook niet over weg omdat de bonnie manier niet door hem gepikt werd.
sjef heeft haar toen klassiek les gegeven en dat pikte hij wel!
en het resultaat weet je!!!!

Wil niet heel veel zeggen hoor, maar alle paarden, dus ook sallie, worden bij anky LDR gereden.

ja heb ik gezien en vervolgens volop in staking rar ra hoe kan dat

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-05 18:48

Kafue schreef:
Ik kan me voorstellen dat de TS zich rot geschrokken is. Maar dit is wel realiteit en je ziet het maar al te vaak.
Natuurlijk straft trekken en plukken zich af, maar meestal is het niet de ruiter die gestraft wordt maar het paard. Er zijn zelf juryleden die valse getrokken knik belonen met een goede klassering op de wedstrijden. Dit terwijl er toch een eerlijke elastische aanleuning gevraagd wordt.
Het valt niet goed te praten maar zolang het beloond wordt veranderd er niets, hoeveel ruiters vinden stek 1 niet belangrijker dan zelf een fijne proef te hebben gereden die mischien iets minder beloond wordt?

Overal zie je het zowel in de dressuur als in het springen. Trekken met scherpe bitten totdat het bloed uit de mond loopt. Rijden met sporen met mogelijkheid tot het geven van stroomstootjes. Het kapot slaan van de zweep op de rug of het hoofd van het paard. Slofteugel en hoofd op de borst trekken. Punaise en doornen onder de peesbeschermers of de bandages. Bareren met stokken en ijzeren stafen bij de spong. Een middag bijgezet wegzetten op stal. De wil breken door uren maar dan ook uren door te gaan met het paard.
Les geven en dan klanten maar laten trekken, plukken en schoppen en er niets van zeggen omdat het je inkomen is en je er voor betaald wordt dus is het je een rotzorg hoe ruiter met paard omgaat.

Natuurlijk is het paard de dupe. Maar je moet minsten grand prix zijn wil je er wat van mogen zeggen en dan nog kijken ze je aan van mens waar bemoei je je mee. Vroeger hield ik mijn mond maar nu zeg ik er altijd wat van. Je frustaties botvieren op een paard is wel heel erg makkelijk.

Het rijden moet gebeuren op een eerlijke manier. Het is helemaal geen probleem dat je paard weet wie de baas is en dat hij luisterd naar je. En je mag best een keer de spoor er langs rollen of bijtikken met de zweep zolang het maar eerlijk blijft en in de natuurlijke houding van het paard.
In de houdingen als diep en rond en achter de loodlijn zul je hem in de natuur niet snel zien lopen doe dat daarom ook onder het zadel met mate.
En als het paard een edelmoedig dier is behandel hem dan met respect en de edelmoedigheid die hij verdiend. Je moet de Alpha leider blijven maar slaan, plukken schoppen en trekken moet verleden tijd zijn.

Als een ieder die dat verschrikkelijk vind nu er eens overal waar je zulke mistanden ziet er wat van gaat zeggen, en als de juryleden nu weer eens volgend het boekje gingen jureren dan zijn we op de goede weg.

word echt niet af gestaft.
heb ik gister nog weer gezien.
hoe dieper en ronder hoe hoger de punten.
ookal lipen de paarden totaal over de kop!!!!

machonoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:08

xtwisterx schreef:
Denk niet dat de dierenbescherming daar iets aan doet.
Daarbij, paarden kunnen heel wat hebben, het zijn geen porseleinen poppetjes, dus zo zielig zou het wel niet zijn.

Nee paarden zijn idd geen porseleinen poppetjes, maar het zijn wel hele gevoelige dieren.

xtwisterx schreef:
Op welk niveau rijdt je zelf?
Denk jij dat je echt weet waar je over praat of valt het allemaal wel mee met je uitspraken?

Je zegt het hier dan zelf fout.
Je kan wel veel meer verstand hebben van paarden en een uitstekende basis hebben maar op L2 niveau rijden.
Maar je kan ook weinig verstand hebben van paarden, doen waar je zelf zin in hebt, je paard naar beneden raggen en op Z of GP niveau rijden.

Nog even dat van Anky, dat klopt idd van Slinero, dat hij het niet pikte.
Een meisje dat ik ken heeft een paard gekocht dat door Anky was ingereden en dat paard was na 2 jaar helemaal geflipt.
Ze hadden hem ingereden met de kin op de borst zo snel mogelijk alle knopjes erop gezet, dat beestje was nog niet eens volgroeit.
Nou moet hij weer bij de basis beginnen.

Ik ga mensen nergens van beschuldigen.
Ik vind het ook diep triest wat er met sommige paarden gebeurt, maar sommig mensen weten niet beter.
En sommige lopen gewoon met een bord voor hun kop en denken alleen maar prestatiegericht ipv je ook aan het welzijn van je paard denkt.
Iedereen zijn eigen manier, maar stel het welzijn van je paard op nr 1!!

Groetjes Anoek

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 19:36

Johanna, dit is al zo een uitgekauwd onderwerp op bokt dat je van de serieuze mensen allang geen antwoord meer krijgt.

netzoals op Fokt.

Mensen die denken dat er echt een uur lang zo gereden wordt die hebben geen idee waar het over gaat........

maargoed, eenzijdige informatie is geen informatie......... en als je op zoek ben naar bevestiging van je mening zijn er genoeg sites..

maar ga geen kruistocht beginnen, ten eerste is het zinloos, en ten tweede kost het je heel veel energie.......... niet doen is beter.......... zelf op een andere manier ANky van haar medaille beroven is een betere en waarschijnlijk minder intensieve manier...........

Weltrusten

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-05 22:10

Het lage diepe en ronde rijden kan ook niet een heel uur. Het heeft weinig trainingswaarde in het doel dat je beoogt na te rijden en dat is minimaal 3/5 gewicht op de achterhand plaatsen.
Een goede training bestaat uit afwisseling van bewegingen en intensiviteit.
Rond rekt de spieren op maar is niet voor ieder paard geschikt.
Nogmaals moet een ieder zelf weten, mijn paard is soepel genoeg dus die hoeft niet LDR.

Mijn trainer heeft Anky zien rijden op een hele prestigeuze en belangrijke wedstrijd hier in Duitsland met Salinero, en niet een minuut werd het paard daar onder gereden. Waarom waarschijnlijk omdat het in haar visie niet bij het paard past.
Je moet het rijden van een topruiter niet willen kopieren omdat die er toevallig olympisch kampioen mee geworden is, daar komt namelijk ietsje meer bij kijken. Een paard moet ook niet gedwongen worden met handen in een bepaalde houding, dat levert spanning op en spanning is ook weer niet wat je wilt.

Zolang het oneigelijke rijden nog beloond wordt op wedstrijden dus het over de kop lopen, achter de loodlijn, met spanning en dergelijke net zolang behoud je ook deze mistanden.

En daarom hoop iken met mij veel mensen dat in 2006 bij de nieuwe proeven het paard en de rutier beloond wordt die eerlijk van achter naar voren gereden wordt naar de vriendelijke hand.
Dat van de slecht gereden paarden de ruiters eindelijks eens bestraft worden. En daarom voor de juryleden die prutsmuts op bokt ook ongetwijfeld zitten: "Heb het lef eens om de achter de LL rijders, de plukkers, trekkers en schopppers te bestraffen met slechte piunten"
Achter de LL is niet goed te praten en de dierenmishandeling ook niet.
Zie je mistanden zeg er dan wat van.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-05 09:17

Waar gaat het hier nu eigenlijk om???

WEER over Anky en haar manier van rijden??
WEER om "gezeur" dat internationale toppers niet weten hoe te rijden??
WEER om te verkondigen dat dit niet kan??
WEER een nieuwe discussie staten over achter de LL rijden??

Ik vraag mij werkelijk nou wel eens af, WAT er nou zo zinvol is aan eindeloze discussies over een ander...

Oordeel over jezelf, en niet over een ander of over een niveau waar je nog geen greintje verstand van hebt!
Roepen kunnen we allemaal... Maar weet je wel waar je over praat??

En wat is er mis mee dat Salinero nou wel of niet LDR getraind wordt, feit is dat hij Olympisch kampioen is, al laat ze Salinero het hele jaar door op de wei lopen, al rijdt ze hem thuis achterste voren...

Wat wil je nou eigenlijk TS????
Geldt ook voor anderen die dit topic aangrijpen om nog wat steken onder water uit te delen...

Ga herrie maken op wedstrijden waar je je afschuwelijke ervaringen hebt ervaren!

Maar ik zal je wel vertellen dat je bedrogen uit komt!
Paard op internationaal topniveau worden tot in de puntjes verzorgt en het zal hen aan weinig ontbreken, er is namelijk ook nog het dier wat mee werkt aan de successen en als een dier ongelukkig is, zal het ook niet graag meewerken!