Ik vind dat ie op deze foto wel heel erg in zijn mond wordt getrokken. Mss dat t paard daarom bokt? Die eerste fotoos vind ik wat 'vriendelijker' ogen. Mooi paard trouwens, lief koppie!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
en dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.

peerke schreef:
Ik vind dat ie op deze foto wel heel erg in zijn mond wordt getrokken. Mss dat t paard daarom bokt? Die eerste fotoos vind ik wat 'vriendelijker' ogen. Mooi paard trouwens, lief koppie!
ilovejuno schreef:Woow er word kei erg getrokken in z'n monden dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.
heb medelijde met het beestje
en te snel oordelen... Manuutje1990 schreef:Wat een gaaf paard..!![]()
Maar is Michelle nou zo klein, of Snowdon nou zo groot..?![]()
Japke_Z schreef:idd, er wordt echt hard in die mond getrokken.ik dacht dat western een ontspannen rijstijl was, dat is dit zeker niet!
snowdon schreef:Manuutje1990 schreef:Wat een gaaf paard..!![]()
Maar is Michelle nou zo klein, of Snowdon nou zo groot..?![]()
Snowdon is ongeveer 1.55m. Eerder ietsje groter dan kleiner

ilovejuno schreef:Woow er word kei erg getrokken in z'n monden dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.
snowdon schreef:ilovejuno schreef:Woow er word kei erg getrokken in z'n monden dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.
Dit bedoel ik dus met overdrijvenen te snel oordelen...
Japke_Z schreef:idd, er wordt echt hard in die mond getrokken.ik dacht dat western een ontspannen rijstijl was, dat is dit zeker niet!
je kunt beter een paar reining lessen gaan nemen om hem te leren op de reins te reageren ipv op het bit, dan hoef je niet meer zo in z'n mond te hangen en houd hij z'n mond dicht, hoe gevoelig hij ook is. dan zou het er behoorlijk vriendelijker uit zien.
vat dit aub niet persoonlijk op, iedereen maakt fouten.
Navidad schreef:(trail, reining, en nog iets kan zo niet op de naam komen)
snowdon schreef:Navidad schreef:(trail, reining, en nog iets kan zo niet op de naam komen)
Dat waren trail, pleasure en horsemanship
Met pleasure waren we derdes overigens, dat ging wel goed!
Alleen de trail, ging op het einde niet zo goed, maar dat heeft niets met dit topic te maken
Natasha schreef:Gut, wat een gezeur en kritiek weer van alle "kenners".
Iemand durft onderhand zijn fotos niet meer op Bokt te zetten , dat zou toch jammer zijn?
Leon, Snowdon is enorm gegroeid, van een slungel geworden tot een massief rijpaard, goed gedaan!
Maarja t hoort erbij zal ik maar denken 
Dus in elk geval dank je wel allemaal
Het is de bedoeling te rijden met een boog in je teugels en de oren horen gelijk te zijn aan de schoft, zodat het paard een zg. vlakke lichaamshouding krijgt. Dus vragen/los, vragen/los en met los dus ook echt los. Ik heb zelf ook de overstap moeten maken van engels naar western en hetgeen waar de engelse ruiters het meeste moeite mee hebben is dus het loslaten. Probeer consequent te zijn in je teugelvoering en met neckreining kun je met 2 handen ook gewoon beginnen
Verder zou een sperriempje je helpen in het paard beter aan de hulpen te krijgen. Nogmaals, het rijden op zich gaat leuk maar ik kan er geen pleasure, reining of wat dan ook in terug zien.....Veel succes verder! narretje schreef:Het is een mooi paard, echter de manier van rijden heeft imo niets met western rijden te makenHet is de bedoeling te rijden met een boog in je teugels en de oren horen gelijk te zijn aan de schoft, zodat het paard een zg. vlakke lichaamshouding krijgt. Dus vragen/los, vragen/los en met los dus ook echt los. Ik heb zelf ook de overstap moeten maken van engels naar western en hetgeen waar de engelse ruiters het meeste moeite mee hebben is dus het loslaten. Probeer consequent te zijn in je teugelvoering en met neckreining kun je met 2 handen ook gewoon beginnen
Verder zou een sperriempje je helpen in het paard beter aan de hulpen te krijgen. Nogmaals, het rijden op zich gaat leuk maar ik kan er geen pleasure, reining of wat dan ook in terug zien.....Veel succes verder!