Snowdon @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pipsel

Re: Snowdon @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 12:56

Afbeelding

Ik vind dat ie op deze foto wel heel erg in zijn mond wordt getrokken. Mss dat t paard daarom bokt? Die eerste fotoos vind ik wat 'vriendelijker' ogen. Mooi paard trouwens, lief koppie! Haha!

ilovejuno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 13:09

Woow er word kei erg getrokken in z'n mond Boos! en dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.

heb medelijde met het beestje Verdrietig

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 15:34

:)
Laatst bijgewerkt door 45u op 09-03-22 22:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 16:23

Wat een gaaf paard..! *LOL* *LOL*
Maar is Michelle nou zo klein, of Snowdon nou zo groot..? Bloos Tong uitsteken

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:39

peerke schreef:
Afbeelding

Ik vind dat ie op deze foto wel heel erg in zijn mond wordt getrokken. Mss dat t paard daarom bokt? Die eerste fotoos vind ik wat 'vriendelijker' ogen. Mooi paard trouwens, lief koppie! Haha!

Ik ben het met je eens hoor, maar vind dat sommigen wel erg hard en te snel oordelen.

Normaal bokt Snowdon overigens zo goed als nooit. Ik kan het aantal bokken van de afgelopen 3 jaar op 1 hand tellen.... Ik vond haar zelf ook wat grof rijden, maar Snowdon is ook niet bepaald makkelijk hoor. Dus ik kan het me wel voorstellen hoe en waarom.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:40

ilovejuno schreef:
Woow er word kei erg getrokken in z'n mond Boos! en dat ligt niet aan de momentopname zo te zien want het is bij elke foto.

Dit bedoel ik dus met overdrijven Lachen en te snel oordelen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:41

Manuutje1990 schreef:

Snowdon is ongeveer 1.55m. Eerder ietsje groter dan kleiner Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 17:45

Japke_Z schreef:
idd, er wordt echt hard in die mond getrokken.ik dacht dat western een ontspannen rijstijl was, dat is dit zeker niet!

Ik rij over het algemeen overigens gewoon "klassiek".

Maar western een ontspannen rijstijl? Heb ik nog nooit bevonden als ik westernruiters zie...

Dit ziet er idd momenteel niet ontspannen uit, maar het is een momentopname. Normaalgesproken gaat het niet zo en rij ik ook alleen maar zelf.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:49

snowdon schreef:
Manuutje1990 schreef:

Snowdon is ongeveer 1.55m. Eerder ietsje groter dan kleiner Lachen

Owjah.. Tong uitsteken
Het is toch een Tinker? Ik vind hem wel heel mooi stevig enzo voor een Tinker. Pling

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 17:54

ilovejuno schreef:

Kan me van jou volgens mij ook nog wat foto's herinneren... Lips are sealed

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:05

snowdon schreef:
ilovejuno schreef:

Dit bedoel ik dus met overdrijven Lachen en te snel oordelen...

Overigens voor de anderen:

Snowdon is met rijden nog echt een jong paard wat zijn balans nog zoekt. Daar zijn we dus ook gewoon nog mee bezig over het algemeen. Maar waar je dat nog het beste aan merkt is dat hij dus zelf in je handen gaat hangen. Degene die dus trekt is voornl hijzelf. (Ok... Michelle trekt ook aardig ja, alhoewel me dat in het echt niet opviel, de foto's laten iets anders zien)

Ik probeer hem wel wat bij te drijven en opwaarts te vragen, wat steeds beter gaat en dan komen we ook wat meer verzameld. Maar dat is nog best lastig met zo'n zwaar paard wat van origine de motor in de voorhand heeft zitten... en ik ben al lang blij dat ik na 2 jaar eindelijk de motor achter heb zitten en van een slome Tinker een voorwaarts paard heb gekregen.

Ik ben me zeker wel bewust van de opmerkingen, waarvan velen waar zijn, alleen kunnen sommigen zo ontzettend overdrijven dat ik me echt kwaad kan maken... Foto's zeggen niet altijd alles en blijven een momentopname. En niet ieder paard is hetzelfde.

Pipsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:14

Ik probeer hem wel wat bij te drijven en opwaarts te vragen, wat steeds beter gaat en dan komen we ook wat meer verzameld. Maar dat is nog best lastig met zo'n zwaar paard wat van origine de motor in de voorhand heeft zitten... en ik ben al lang blij dat ik na 2 jaar eindelijk de motor achter heb zitten en van een slome Tinker een voorwaarts paard heb gekregen.

Ik ben me zeker wel bewust van de opmerkingen, waarvan velen waar zijn, alleen kunnen sommigen zo ontzettend overdrijven dat ik me echt kwaad kan maken... Foto's zeggen niet altijd alles en blijven een momentopname. En niet ieder paard is hetzelfde.

Goed gezegd! Ik vind jouw eigen fotoos er goed uit zien. Lekker voorwaarts idd! En ik vindt Snowdon een hele mooie naam! Pling

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:19

Japke_Z schreef:
idd, er wordt echt hard in die mond getrokken.ik dacht dat western een ontspannen rijstijl was, dat is dit zeker niet!
je kunt beter een paar reining lessen gaan nemen om hem te leren op de reins te reageren ipv op het bit, dan hoef je niet meer zo in z'n mond te hangen en houd hij z'n mond dicht, hoe gevoelig hij ook is. dan zou het er behoorlijk vriendelijker uit zien.

vat dit aub niet persoonlijk op, iedereen maakt fouten.

ik heb snowdon en leon een paar keer in het echt meegemaakt met rijden. en heb dit paardje zelf ook 2 keer bereden, en inderdaad snowdon trekt en hangt uit zichzelf ook aardig veel oke die ene foto vind ik er ook niet prettig uitzien. Maar ik weet ook dat het anders gaat en dat dit moment opnamens zijn. Mischien lijkt het allemaal wel zo hardhandig maard dat is het zeker niet, in iedergeval ik ken dit meisje niet. maar weet dat leon zowiezo niet in de mond trekt, mischien een keer zonder zijn bewust zijn maar ik heb het zo nog niet meegemaakt. maar ik lees ook dat leon nog overal en nergens aan aan het sleutelen is om het beter te krijgen. En vind hem zelf ook geen sporen persoon. hierbij wil ik het niet voor hem of haar opnemen, maar ik weet wel dat leon zo niet in mekaar zit, en denk ook niet als die er bij het meisje erg op had gelet dat ze in zijn mond zou zitten zoals die ene foto. ik heb leon toen ook met snowdon een of andere wedstrijd zien rijden van de sandy road ranch, oke ik geef toe dat ging er ook niet echt vlekkeloos aan toe toen, maar ook hierbij wil ik zeggen iedereen begint ergens. ik bedoel te zeggen dat snowdon toen al een tijdje niks meer had gedaan, niet dat die zat te trekken ofzo, maar ook daar kreeg die de nodige aanwijzingen in (trail, reining, en nog iets kan zo niet op de naam komen)

hierbij wil ik dus nog een keer zeggen dat ik dit meisje niet ken, dus daar ga ik niet over oordelen maar ik ken leon wel, en weet gewoon dat die zo niet in mekar zit en dat die alles met alle geduld en rust recht wil zetten en dat dat zijn doel is.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-05 18:22

Navidad schreef:
(trail, reining, en nog iets kan zo niet op de naam komen)

Dat waren trail, pleasure en horsemanship

Met pleasure waren we derdes overigens, dat ging wel goed!

Alleen de trail, ging op het einde niet zo goed, maar dat heeft niets met dit topic te maken Lachen

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 18:25

snowdon schreef:
Navidad schreef:
(trail, reining, en nog iets kan zo niet op de naam komen)

Dat waren trail, pleasure en horsemanship

Met pleasure waren we derdes overigens, dat ging wel goed!

Alleen de trail, ging op het einde niet zo goed, maar dat heeft niets met dit topic te maken Lachen

neej daar heb je gelijk in maar daar wil ik ook niet over oordelen wil alleen even duidelijk maken dat je alles voor elkaar wil krijgen met rust en geduld. in iedergeval dat was je doelstelling toen.

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 19:48

Wow, wat is ie veranderd zeg!!
Hij is echt veel breder geworden Ja

Ik vind jouw wel netjes erop rijden Leon, maar dat andere meisje niet, maar daar is al genoeg over gezegt Knipoog

Meligemaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 20:38

Leuk weer een paar foto's van het rijden zeg!!! Snowdon is echt gaaf!!!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-05 22:49

wanneer zijn die foto's gemaakt?

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 00:54

Gut, wat een gezeur en kritiek weer van alle "kenners".

Iemand durft onderhand zijn fotos niet meer op Bokt te zetten , dat zou toch jammer zijn?

Leon, Snowdon is enorm gegroeid, van een slungel geworden tot een massief rijpaard, goed gedaan! Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-05 01:38

Natasha schreef:
Gut, wat een gezeur en kritiek weer van alle "kenners".

Iemand durft onderhand zijn fotos niet meer op Bokt te zetten , dat zou toch jammer zijn?

Leon, Snowdon is enorm gegroeid, van een slungel geworden tot een massief rijpaard, goed gedaan! Knipoog

Ik moest eerst ook ff ontladen eer ik erop reageerde Bloos Maarja t hoort erbij zal ik maar denken Lachen

Maar ook meer dan genoeg positieve reacties, dus ik vind het wel best hoor. Ik probeer alles opbouwend te lezen Knipoog Dus in elk geval dank je wel allemaal Haha!

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-05 21:46

Hey leon,

Hoe is ie?
Ik heb je laatst een mailtje gestuurd krijg niks meer terug.
En op msn ben je ook nooit meer!!!!

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 01:51

Het is een mooi paard, echter de manier van rijden heeft imo niets met western rijden te maken Knipoog Het is de bedoeling te rijden met een boog in je teugels en de oren horen gelijk te zijn aan de schoft, zodat het paard een zg. vlakke lichaamshouding krijgt. Dus vragen/los, vragen/los en met los dus ook echt los. Ik heb zelf ook de overstap moeten maken van engels naar western en hetgeen waar de engelse ruiters het meeste moeite mee hebben is dus het loslaten. Probeer consequent te zijn in je teugelvoering en met neckreining kun je met 2 handen ook gewoon beginnen Bloos Verder zou een sperriempje je helpen in het paard beter aan de hulpen te krijgen. Nogmaals, het rijden op zich gaat leuk maar ik kan er geen pleasure, reining of wat dan ook in terug zien.....Veel succes verder!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-05 14:47

narretje schreef:
Het is een mooi paard, echter de manier van rijden heeft imo niets met western rijden te maken Knipoog Het is de bedoeling te rijden met een boog in je teugels en de oren horen gelijk te zijn aan de schoft, zodat het paard een zg. vlakke lichaamshouding krijgt. Dus vragen/los, vragen/los en met los dus ook echt los. Ik heb zelf ook de overstap moeten maken van engels naar western en hetgeen waar de engelse ruiters het meeste moeite mee hebben is dus het loslaten. Probeer consequent te zijn in je teugelvoering en met neckreining kun je met 2 handen ook gewoon beginnen Bloos Verder zou een sperriempje je helpen in het paard beter aan de hulpen te krijgen. Nogmaals, het rijden op zich gaat leuk maar ik kan er geen pleasure, reining of wat dan ook in terug zien.....Veel succes verder!

ik rij ook geen pleasure, reining of iets in de trant van western op de foto's Tong uitsteken

narretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-05 23:12

Je rijdt toch western? Je gaat toch niet de ene dag engels rijden en de andere dag western? Je optoming is western en volgens mij aan de voorgaande commentaren te zien is iedereen in de veronderstelling dat je hier western rijdt. Pleasure of reining of wat dan ook maakt niet uit, er wordt bij western altijd uitgegaan van een bepaalde teugelvoering en halshouding van je paard, vanuit die basis rijd je western. Wat ben je hier dan aan het doen? Engels rijden met een western uitrusting?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 11:58

Hee, ik zie dit nu pas!
Wat is Snow aangekomen!
Hij lijkt wel dik!
Staat hem gooeed Leon!
Lijkt me leuk hem weer eens 3-D te zien!