ik zet mijn pols vast

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: ik zet mijn pols vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 13:58

Op mijn paard zat ook geen rem....

Het is ook drammen hé?!!

Dus zodra je voelt dat ze harder gaat, dan moet je gelijk "remmen" en dan weer loslaten (ontspannen dus) Niet naar de stap, want dat helpt niet.

Maar ook regelmatig versnellen, als een soort beloning.(maar ho is ho en niet tien meter verder!)

Let ook op het tempo van jezelf - zorg dat je niet mee gaat in zijn tempo als hij gaat versnellen.

Bij mij is het eruit en luistert prima naar m'n zit nou. dus Succes!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-05 16:17

superwoman schreef:
Op mijn paard zat ook geen rem....

Het is ook drammen hé?!!

Dus zodra je voelt dat ze harder gaat, dan moet je gelijk "remmen" en dan weer loslaten (ontspannen dus) Niet naar de stap, want dat helpt niet.

Maar ook regelmatig versnellen, als een soort beloning.(maar ho is ho en niet tien meter verder!)
Let ook op het tempo van jezelf - zorg dat je niet mee gaat in zijn tempo als hij gaat versnellen.

Bij mij is het eruit en luistert prima naar m'n zit nou. dus Succes!

hoe zet jij hem dan op de rem?? geef je dan een ruk ofzo?
als een paard niet direct stilstaat na de hulp is mij geleerd om je paard op de volte te zetten en dan de volte sluiten tot het weer in een goede tempo loopt. en dan rustig de hulp overnieuw geven. als je gaat trekken en plukken wordt het paard alleen maar bang voor je hand en ben je verder van huis.

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-05 20:32

hmm nu met al die sneeuw zal het nog wat langer gaan duren eer ik aan het werk kan en dit te oefenen Boos!
maarja geduld;)
hoop nog meer tips te ontvangen of te lezen hoe andere mensen het oplossen. ga iig op mijn zit proberen terug te rijden en haar ruimte te geven en niet vast te houden van voren

mepril

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 12:29

enid schreef:
ja heb ik idd ook al geprobeerd..maar het probleem is.. die merrie is niet echt top ingereden.. word eigenlijk aleen voor de kar gereden..ben nu een jaartje met haar dressuur aan het rijden. galop heeft ze nooit onder het zadel gedaan en wil ze niet.. (bokken,stijgeren) als ik haar loslaat springt ze aan in de galop en begint dan gelijk te bokken en stijgeren (heb helaas nu geen geld voor les en we moeten in de wei rijden we hebben geen bak..dus echt les weer is het niet) daarom vraag ik advies aan jullie..zal toch proberen haar lostelaten en met mijn zit een rustiger tempo te laten lopen..

als het paard marathon voor de kar loopt is ie zeker gewend aan een stem
zoals stap darf en ja bij de gallop
als je die nou es toepas en je handen een beetje losser maakt
dus teugels los
en een zweepje met een touwtje eraan kan ook helpen
ik heb zelf ook een verzorg paard met de zelfde kuren en u ik dit doe gaat het steeds beter probeer het maar es je zal zien dat het helpt
en vooral weinig been geven in het begin

enid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-05 16:46

ja idd..ga ook met mijn stem aan de gang. heb echt zo een zin om weer te rijden he..en al deze dingen te oefenen. maar dat zal nog wel een tijdje duren want het staat alweer te sneeuwen:(
iig bedankt.
even een korte samenvatting Tong uitsteken :
-meer loslaten..
-met mijn zit proberen een langzamer tempo te rijden
-en dit ook met mijn stem proberen.
-en als het lekker weer is misschien met de longe aan de gang..en zo ook oefenen met het reageren op mijn stem.

bedankt allemaal..maar hoop nog meer berichtjes te ontvangen Pling