Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
superwoman schreef:Op mijn paard zat ook geen rem....
Het is ook drammen hé?!!
Dus zodra je voelt dat ze harder gaat, dan moet je gelijk "remmen" en dan weer loslaten (ontspannen dus) Niet naar de stap, want dat helpt niet.
Maar ook regelmatig versnellen, als een soort beloning.(maar ho is ho en niet tien meter verder!)
Let ook op het tempo van jezelf - zorg dat je niet mee gaat in zijn tempo als hij gaat versnellen.
Bij mij is het eruit en luistert prima naar m'n zit nou. dus Succes!
enid schreef:ja heb ik idd ook al geprobeerd..maar het probleem is.. die merrie is niet echt top ingereden.. word eigenlijk aleen voor de kar gereden..ben nu een jaartje met haar dressuur aan het rijden. galop heeft ze nooit onder het zadel gedaan en wil ze niet.. (bokken,stijgeren) als ik haar loslaat springt ze aan in de galop en begint dan gelijk te bokken en stijgeren (heb helaas nu geen geld voor les en we moeten in de wei rijden we hebben geen bak..dus echt les weer is het niet) daarom vraag ik advies aan jullie..zal toch proberen haar lostelaten en met mijn zit een rustiger tempo te laten lopen..
: