Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Lielle schreef:maar de vraag of tact een basisbegrip is, vind ik daar niet bijhoren.
Desiree schreef:
Kaja schreef:Inderdaad...![]()
Ik zou ook graag nog impuls terug zien in jouw rijtje Kafue...
Kafue schreef:
Impuls kun je bij punt 4 plaatsen Schwung.
Impuls is een door de ruiter opgewekte en volkomen beheerste voorwaartse drang. De mooie losse beweging ontwikkeld zich idd vanuit de impuls maar in duitsland wordt dit bijna altijd schwung genoemd.
Activeren van achterbeen en achterhand en natuurlijk controle houden.
Kaja schreef:Impuls is voor mij: de door de ruiter opgewekte en door de ruiter volledig beheerste voorwaartse drang van het paard.
Schwung is voor mij: Het overbrengen van de optimale impuls van de achterhand op de totale voorwaartse beweging van het paard.
Voordat wij schwung bereiken zullen wij dus eerst optimale impuls moeten bereiken, dus sorry maar ik blijf de begrippen apart van elkaar zien en overbrengen op mijn leerlingen.
!!Kaja schreef:Inderdaad...Opgewekt en beheerst door de ruiter! Zo zie ik het ook Desiree... Mits een ruiter weet wat impuls is en inhoudt!

Zwelgje schreef:Nou, het was toch een medisch probleem, hetzij een kleintje!
Waarschijnlijk had het paard zich in de stal getikt tegen het rechtervoorbeen waardoor het botvlies is gaan ontsteken en zich eigenlijk een schiefel aan het vormen was. Dit was aan de buitenkant helemaal niet te zien alleen op de foto's.
De reden van de vage onregelmatigheid was dat de schiefel een beetje tegen de pees aan het duwen was.
Nu krijgt hij medicijnen en omdat ze er zo mooi vroeg bij was komt het weer helemaal goed.
Dus gelukkig niks ernstigs!